De GEWONE Golf 7 op het Autosalon in Brussel

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Arno
Type auto: Golf 2 GTI 16v PL

De GEWONE Golf 7 op het Autosalon in Brussel

Bericht door Arno »

Ik dacht, ik maak maar eens een topic met mijn bevindingen en foto's van de gewone Golf 7. Misschien dat mensen die in de GTI geïnteresseerd zijn dan een beetje een beter beeld er over kunnen vormen? zo niet, is het nog steeds leuk zo een nieuw design bekijken :)

Eerst de foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind het design over het algemeen zeer geslaagd. Ik had in het begin wat kritiek op de achterkant, maar over het algemeen ziet die er echt wel netjes uit. De achterklep wordt geopend door het VW logo van boven in te drukken en dan aan de onderkant ervan met je vingers het vast te pakken en verder omhoog te kantelen.
Het interieur is waarschijnlijk het mooiste aan deze auto, het heeft iets weg van het dashboard van een Golf 3, Corrado of Passat B4. Waar alle instrumenten/knoppen naar de bestuurder wezen en een soort van vliegtuig cockpit gevoel gaven. De middenconsole is minder naar de bestuurder gericht dan in de genoemde auto's, maar het zorgt wel voor een aangenaam aanvoelende positie in de auto. In het interieur zijn veel stukjes in de kleur van de auto, of dit met alle kleuren en uitvoeringen is weet ik niet want in het model waar ik in heb gezeten was de kleur zwart maar het kan dus evengoed zijn dat het bij alle modellen zwarte plastiek is.
De manier waarop de deurpanelen aansluiten bij het dashboard is ook mooi gedaan, en de deurgreep aan de binnenkant loopt mooi mee in deze lijn. Ook de stoelen voelden comfortabel aan, maar in verschillende versies zullen ook wel sportstoelen als optie beschikbaar zijn die natuurlijk nog beter zullen zitten.

Ik vindt het spijtig dat ik er was met een vriend die niet zo'n Volkswagen fan is en dat we niet super veel tijd hadden, anders had ik zeker nog meer informatie vergaard bij de hostessen en in de andere modellen die stonden gaan zitten. Als voor de Golf 7 de uitvoeringen zoals bij de vorige modellen baseline, highline enz gaan noemen dan heb ik vermoed ik in de highline gezeten.

(Als je foto's wilt van andere auto's, stuur maar PB ik heb de meeste wel gefotografeerd)
Afbeelding
Schippersss
Type auto: Passat CC TSI

Re: De GEWONE Golf 7 op het Autosalon in Brussel

Bericht door Schippersss »

. De achterklep wordt geopend door het VW logo van boven in te drukken en dan aan de onderkant ervan met je vingers het vast te pakken en verder omhoog te kantelen.

Dat had ik op mijn ouwe ex golf 5 ook :mrgreen: ;)

Maar een leuk stukje info ;)
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Bedankt voor de presentatie.

Als je met een echte vriend was geweest had hij er begrip voor dat je alleen op de VW stand was wezen kijken. :roll: :lol:
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Vince82

Bericht door Vince82 »

Had laatst toen mijn Audi weer eens in de garage stond en ik moest wachten op de reparatie eens in de nieuwe Golf gezeten bij de dealer.
Het uiterlijk is niet echt spannend gewijzigd, maar van binnen vond ik de Golf er wel op voorruit gegaan. Erg mooie materialen en het lijkt dat je in een auto uit een paar klasses hoger zit. Even overwogen om voor een nieuwe 1.4tsi te gaan, maar vond `m erg prijzig!
Arno

Bericht door Arno »

Edition30 schreef:Bedankt voor de presentatie.

Als je met een echte vriend was geweest had hij er begrip voor dat je alleen op de VW stand was wezen kijken. :roll: :lol:
Tja we hadden maar twee uur de tijd voor het hele salon :(
Vince82 schreef:Had laatst toen mijn Audi weer eens in de garage stond en ik moest wachten op de reparatie eens in de nieuwe Golf gezeten bij de dealer.
Het uiterlijk is niet echt spannend gewijzigd, maar van binnen vond ik de Golf er wel op voorruit gegaan. Erg mooie materialen en het lijkt dat je in een auto uit een paar klasses hoger zit. Even overwogen om voor een nieuwe 1.4tsi te gaan, maar vond `m erg prijzig!
Da's exact wat ik ook ervoer, de afwerking van binnen is echt zeer mooi gedaan. In elke auto waar ik ben in gaan zitten testte ik de kwaliteit door bv de knopjes van de verwarming heen en weer te bewegen, tegen de binnenste deurgreep te duwen zonder dat de deur open kan en overal eens op te kloppen. Dan voel je direct het verschil met auto's als Kia enz, daar kan je het deurpaneel serieus doorbuigen door tegen de deurgreep te duwen en er zit bij die auto's ook meestal serieus wat speling op alle knopjes. Bij de Golf dus niet het geval, wel logisch :D
Tenslotte is het interieur toch hetgeen waar je tegenaan kijkt als je de auto gebruikt, en ik denk dat dit interieur wel een van de prettigste is die je op dit soort auto's kan krijgen.
Afbeelding
WimGTI

Bericht door WimGTI »

Heb de golf 7 bij de dealer gezien, maar loop nog niet warm voor.
Weet wel dat ik gek zou worden van het plastic in het middenconsole. Altijd vinger afdrukken en stof op dat glanzende plastic :lol:
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Voor degenen waarvoor de Golf te duur wordt/te duur vinden, komt er de Kia Cèed GT. Een aangeklede auto met een 1.6 turbo motor. Alleen gaat deze volgens mij ook aardig richting de 30K, dus .............

Ik heb overigens nog niet de "deurgreep test" gedaan. :lol:
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Arno

Bericht door Arno »

Edition30 schreef:Voor degenen waarvoor de Golf te duur wordt/te duur vinden, komt er de Kia Cèed GT. Een aangeklede auto met een 1.6 turbo motor. Alleen gaat deze volgens mij ook aardig richting de 30K, dus .............

Ik heb overigens nog niet de "deurgreep test" gedaan. :lol:
Haha wel het is een zeer goede test om kwaliteit te vinden. Je merkt direct of iets van goedkoop of stevig plastiek is gemaakt.
Ik heb op het salon in de Kia Cee'd gezeten, en de deurgreep test was echt teleurstellend. Maar ja dat zijn we gewoon van Kia :mrgreen: Design is wel ok, toch zeker de buitenkant.
Afbeelding
Renekesgti
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Bericht door Renekesgti »

Ik heb ook een tijdje rondgelopen met de gedachte een nieuw Golf te nemen (als vervanger voor mijn Bluemotion 1.2 TSI, de GTI blijft!!!), maar ik wil ook graag wat ruimer. De volgende zal toch een nieuwe Passat variant of wellicht Golf variant worden, afhankelijk hoe die laatste in werkelijkheid wordt. Ik geloof dat het beter te pruimen is dan het huidige model met die uitgezakte achterkant.

Als ik dit zie lijkt het me wel wat :)

Afbeelding
Gengar
Type auto: VW Golf 6 GTI

Bericht door Gengar »

Hoe vaker ik de Golf 7 zie, hoe mooier ik hem gaat vinden. 8-)
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”