Eerst de foto's:

Ik vind het design over het algemeen zeer geslaagd. Ik had in het begin wat kritiek op de achterkant, maar over het algemeen ziet die er echt wel netjes uit. De achterklep wordt geopend door het VW logo van boven in te drukken en dan aan de onderkant ervan met je vingers het vast te pakken en verder omhoog te kantelen.
Het interieur is waarschijnlijk het mooiste aan deze auto, het heeft iets weg van het dashboard van een Golf 3, Corrado of Passat B4. Waar alle instrumenten/knoppen naar de bestuurder wezen en een soort van vliegtuig cockpit gevoel gaven. De middenconsole is minder naar de bestuurder gericht dan in de genoemde auto's, maar het zorgt wel voor een aangenaam aanvoelende positie in de auto. In het interieur zijn veel stukjes in de kleur van de auto, of dit met alle kleuren en uitvoeringen is weet ik niet want in het model waar ik in heb gezeten was de kleur zwart maar het kan dus evengoed zijn dat het bij alle modellen zwarte plastiek is.
De manier waarop de deurpanelen aansluiten bij het dashboard is ook mooi gedaan, en de deurgreep aan de binnenkant loopt mooi mee in deze lijn. Ook de stoelen voelden comfortabel aan, maar in verschillende versies zullen ook wel sportstoelen als optie beschikbaar zijn die natuurlijk nog beter zullen zitten.
Ik vindt het spijtig dat ik er was met een vriend die niet zo'n Volkswagen fan is en dat we niet super veel tijd hadden, anders had ik zeker nog meer informatie vergaard bij de hostessen en in de andere modellen die stonden gaan zitten. Als voor de Golf 7 de uitvoeringen zoals bij de vorige modellen baseline, highline enz gaan noemen dan heb ik vermoed ik in de highline gezeten.
(Als je foto's wilt van andere auto's, stuur maar PB ik heb de meeste wel gefotografeerd)