Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
- ED60Letzebuerg
- Berichten: 1270
- Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
- Type auto: MK5 R32
- Locatie: Zuid Holland Zuid
Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
Was gezellig met de heren, de demontage ging sneller by de mk5's dan by de mk6. Vanavond foto's
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32
Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
New: MK5 R32
Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 18 nov 2012, 16:37
- Type auto: Golf GTI 6
Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
Hoi, zoals ik al schreef heb ik na de katmod geen controlelampje gezien, ook niet onderweg terug naar Eindhoven.Schippersss schreef:Ben benieuwd naar jullie ervaringen na deze mod. Hoe lang is reymond per auto ongeveer bezig?
Omdat overal vanaf R'dam naar Ehv flinke snelheidsbeperking is, heb ik rustig gereden. Merk nu weinig verschil, maar dat zou pas naar boven moeten kamen na de chiptuning.
Als je overweegt de katmod te doen is Raymond /Lynxcardesign.nl een aanrader.
Werktijd: ik was vanochtend met mijn mk6 de eerste en kwam rond 9:20 uur aan. De auto moest natuurlijk afkoelen. Verder praatje gemaakt en af en toe kwamen klanten tussendoor. Een van de 4 bouten (de moeilijkst toegankelijke) was lastig los te krijgen. AL met al duurde het modificeren tot 11:45 uur, maar zoals gezegd, kwam vooral door onderbrekingen. Verder liep het allemaal goed.
Toen kwamen de GTI type 5, daar lag de kat/uitlaat er binnen de kortste keren vanaf, katmod en weer gemonteerd.
Logisch, zo'n gti 5 is natuurlijk veel eenvoudigere techniek en simpel gemonteerd !


Toen kwam de 3 auto, weer een gti 5 aan de beurt. Duurde even om de schroeven van het verbindingsstuk los te krijgen, maar dat ging uiteindelijk wel. Hoe dat verder gegaan is weet ik niet, dat zal de eigenaar (Stef) kunnen vertellen.
Ik vond het een gezellige ochtend.
PS; wist je trouwens dat er behalve dit forum (golfgtiforum.nl) een gticlub holland is ? Vandaag waren ze te gast bij Pon om de nieuwe GTI mk7 te bekijken.
Ray bezig de voorkat van de GTI mk6 (rieshammer) te demonteren:

Sterke man, ff auto omhoog houden:


Ha, eindelijk de pijp met de 2 kat's eruit:

De originele voorkat:

Als je dit origineel nieuw moet kopen ... wordt hier zomaar gemold...

Hier een brokstukje katalysator:


Het resultaat van de katmod: de uitlaatgassen hebben nu ruim baan.

Na de behandeling, klaar om teruggemonteerd te worden, wel even nieuwe pakking erop (ook die is vlgs mij gelijk van mk5 en mk 6 (althans, ik zag geen verschillen op het oog)...

Laatst gewijzigd door rieshammer op 16 mar 2013, 17:31, 3 keer totaal gewijzigd.
GTI mk6 DSG 2009 | zwart | 2.0 295,8pk 426,8Nm | K&N inlegfilter | Katmod | JDstage 1 DSG | JDstage 2 motorsoftware | BPultimate 98 | 18" tam detroit
GTI mk1 1981 | zilvermetallic | 1.6 110pk 140Nm | origineel | 13" vial | familiebezit: '1e' eigenaar
Totaal 567pk 406Nm gti power
GTI mk1 1981 | zilvermetallic | 1.6 110pk 140Nm | origineel | 13" vial | familiebezit: '1e' eigenaar
Totaal 567pk 406Nm gti power

- ED60Letzebuerg
- Berichten: 1270
- Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
- Type auto: MK5 R32
- Locatie: Zuid Holland Zuid
Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
Het ging verder met een gasbrander
maarre foto's!!! Jij heb heel die telefoon vol geschoten met foto's

Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32
Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
New: MK5 R32
Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
Klopt, draadeinde van turbo afgebroken. Maar heeft Raymond heel netjes opgelost, er was alleen wat vuur voor nodig
Daarna verder gegaan met de eindtips, ziet er ook heel strak uit.
Was een geslaagd dagje!
Foto's komen nog...

Was een geslaagd dagje!
Foto's komen nog...
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
-
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
- Type auto: Passat CC TSI
Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
Ziet er goed uit.
Ben benieuwd waneer de volgende groep kan.

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
Vraagje aan de mensen die de katmod hebben uitgevoerd....Is het geluid veranderd/harder geworden?
Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
het geluid word zeker wel wat zwaarder na een de cat mod. is wel lekker juist lijkt mijLay schreef:Vraagje aan de mensen die de katmod hebben uitgevoerd....Is het geluid veranderd/harder geworden?
- Meik
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
- Type auto: Golf MK6 GTI DSG
- Locatie: Zuid Holland
Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
Het geluid wordt na mijn beleving ook iets zwaarder maar verwacht er niets spectaculairs van 

Groet,
Meik
Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Meik
Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
Tof om te horen dat de eerste groep al zo tevreden is en alles goed is gegaan.
Niemand last van een motormanagementslampje?
Iemand die al iets merkt mbt de performance?
Niemand last van een motormanagementslampje?
Iemand die al iets merkt mbt de performance?
- ED60Letzebuerg
- Berichten: 1270
- Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
- Type auto: MK5 R32
- Locatie: Zuid Holland Zuid
Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
Geluid iets zwaarder. . Hij is ook stukje feller. Had meer verwacht kwa geluid.
Nog geen storingslampje
Nog geen storingslampje
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32
Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
New: MK5 R32
Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
-
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
- Type auto: Passat CC TSI
Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
Je kan kwa geluid natuurlijk ook niet te veel verwachten na de kat-mod aangezien in de uitlaat lijn alsnog een kat zit en 2 dempers.
- ED60Letzebuerg
- Berichten: 1270
- Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
- Type auto: MK5 R32
- Locatie: Zuid Holland Zuid
Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
Je heb helemaal gelyk.. maar ik heb een bepaald idee in mn hoofd hoe ik het geluid wil hebben. Had eigenlijk gehoopt dat de katmod voldoende zou zyn. Dus ik denk Binnekort andere einddemper maar ben ik weer bang dat het weer te veel van het goede is.
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32
Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
New: MK5 R32
Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
@ Rene,
Laat dan door Lynx een Simons middendemper plaatsen. Ik wil ook de optie: katmode en Simons middendemper plaatsen. Schijnt volgens Tim een mooi geluid te geven. Ik heb het zelf nog niet gehoord, maar ik zou nog een keer met Tim meerijden.
Laat dan door Lynx een Simons middendemper plaatsen. Ik wil ook de optie: katmode en Simons middendemper plaatsen. Schijnt volgens Tim een mooi geluid te geven. Ik heb het zelf nog niet gehoord, maar ik zou nog een keer met Tim meerijden.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
- ED60Letzebuerg
- Berichten: 1270
- Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
- Type auto: MK5 R32
- Locatie: Zuid Holland Zuid
Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
Eerst effe het exterieur aanpakken daarna motorisch/uitlaatlijnFGT schreef:@ Rene,
Laat dan door Lynx een Simons middendemper plaatsen. Ik wil ook de optie: katmode en Simons middendemper plaatsen. Schijnt volgens Tim een mooi geluid te geven. Ik heb het zelf nog niet gehoord, maar ik zou nog een keer met Tim meerijden.
Maar ik zou het zeker by lynx laten doen.
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32
Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
New: MK5 R32
Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
- Gti-Mar
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
- Type auto: Golf MK VI ABT
- Locatie: Zuid Holland
- Contacteer:
Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
Simons demper(rond of ovaal) is een goeie optie,mooi maar degelijk geluidED60Letzebuerg schreef:Je heb helemaal gelyk.. maar ik heb een bepaald idee in mn hoofd hoe ik het geluid wil hebben. Had eigenlijk gehoopt dat de katmod voldoende zou zyn. Dus ik denk Binnekort andere einddemper maar ben ik weer bang dat het weer te veel van het goede is.

Mvg Marco
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
Geluid is iets zwaarder, maar minimaal. Vind het prima zo. Het verschil in performance merk ik niet echt, misschien dat ie iets beter oppakt... maar niet heel goed merkbaar. Bij mij ook geen controlelampje.
Gewoon zoals ik verwacht had dus
Milltek tips zijn er ook echt netjes aangemaakt. Moet nog steeds foto's maken, die komen er nog aan.
Gewoon zoals ik verwacht had dus

- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
Stefz0r schreef:Geluid is iets zwaarder, maar minimaal. Vind het prima zo. Het verschil in performance merk ik niet echt, misschien dat ie iets beter oppakt... maar niet heel goed merkbaar. Bij mij ook geen controlelampje.
Gewoon zoals ik verwacht had dusMilltek tips zijn er ook echt netjes aangemaakt. Moet nog steeds foto's maken, die komen er nog aan.
Ik ben benieuwd. Heb je al die eindemper van Milltek al besteld?
Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
Is het nog mogelijk om je aan te melden voor de groupbuy voorkat verwijderen
Grt Jeroen
Grt Jeroen
- Gti-Mar
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
- Type auto: Golf MK VI ABT
- Locatie: Zuid Holland
- Contacteer:
Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
Lijkt mij geen probleem,stuur ff een pb naar TimJerommeke schreef:Is het nog mogelijk om je aan te melden voor de groupbuy voorkat verwijderen
Grt Jeroen


Mvg Marco
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
Dankje gelijk gedaan een pb naar Tim
- Gti-Mar
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
- Type auto: Golf MK VI ABT
- Locatie: Zuid Holland
- Contacteer:
Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
Kan zijn dat zijn snowboard wat vertraging heeft maar dan weet het alvastJerommeke schreef:Dankje gelijk gedaan een pb naar Tim

Mvg Marco
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
Ja hij is op vakantie toch ?ik verneem het wel
Groet Jeroen
Groet Jeroen
Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
Zoals eerder gezegd was het een leuk dagje. Ik was als derde (laatste) aan de beurt en zowel ED60Letzebuerg als rieshammer waren nog aanwezig. Even wat geouwehoerd en vervolgens kon mijn auto omhoog. Tijdens het klussen kwam Gengar nog even een bezoekje brengen en ..... (naam vergeten) kwam nog even met de witte golf 6 gti van zijn vader (hij had zelf net een andere gekocht).
Terug naar mijn auto: Waar ik al bang voor was, is dat alles goed vast zou zitten (is volgens mij nog nooit los geweest). Boutjes gingen dan ook niet vanzelf en er brak zelfs een draadeinde van de turbo af (bleef nog in de turbo zitten). Helaas was het gas van Raymond op, dus de eerste poging was een gasbrander van de bouwmarkt... dit was helaas niet warm genoeg. Toen de brander van de buurman geleend en toen kwam ie eindelijk los. Vervolgens nieuwe draad getapt en nieuw draadeinde erin.
Duurde allemaal dus iets langer dankzij deze tegenslag, maar Raymond bleef even vrolijk (heb ook wel eens andere klussen meegemaakt waar dat niet het geval was).
Daarna dus kat leeggeklopt en uitlaat er terug onder gehangen. Toen was het tijd voor de uitlaatstukjes. Er werd goed overlegd voordat ze de definitieve positie kregen, op zich logisch... maar toch ook fijn dat het niet aan de lopende band stukjes lassen is met het idee: Het is vast wel goed zo.
Na een weekje rondgereden te hebben merk ik wel dat het geluid iets zwaarder is. Veel is het niet, maar het is waarneembaar (m.n. koude start in de ochtend viel het me op). Het opspoelen zou iets vlotter moeten gaan, maar daar ga ik mijn vingers niet aan branden... dat zou best waar kunnen zijn, maar echt goed voelen doe ik het niet.
De foto's:

Klein brandertje (werkte niet dus)

Std voorkat:

Rammen maar:


Hoop zooi eruit:

Daar gaan de pijpjes:

Milltek sierstukjes lassen:

Klaar:

Thuis nog even gewassen en paar foto's genomen. Ik ben tevreden in ieder geval!





Terug naar mijn auto: Waar ik al bang voor was, is dat alles goed vast zou zitten (is volgens mij nog nooit los geweest). Boutjes gingen dan ook niet vanzelf en er brak zelfs een draadeinde van de turbo af (bleef nog in de turbo zitten). Helaas was het gas van Raymond op, dus de eerste poging was een gasbrander van de bouwmarkt... dit was helaas niet warm genoeg. Toen de brander van de buurman geleend en toen kwam ie eindelijk los. Vervolgens nieuwe draad getapt en nieuw draadeinde erin.
Duurde allemaal dus iets langer dankzij deze tegenslag, maar Raymond bleef even vrolijk (heb ook wel eens andere klussen meegemaakt waar dat niet het geval was).
Daarna dus kat leeggeklopt en uitlaat er terug onder gehangen. Toen was het tijd voor de uitlaatstukjes. Er werd goed overlegd voordat ze de definitieve positie kregen, op zich logisch... maar toch ook fijn dat het niet aan de lopende band stukjes lassen is met het idee: Het is vast wel goed zo.
Na een weekje rondgereden te hebben merk ik wel dat het geluid iets zwaarder is. Veel is het niet, maar het is waarneembaar (m.n. koude start in de ochtend viel het me op). Het opspoelen zou iets vlotter moeten gaan, maar daar ga ik mijn vingers niet aan branden... dat zou best waar kunnen zijn, maar echt goed voelen doe ik het niet.
De foto's:

Klein brandertje (werkte niet dus)

Std voorkat:

Rammen maar:


Hoop zooi eruit:

Daar gaan de pijpjes:

Milltek sierstukjes lassen:

Klaar:

Thuis nog even gewassen en paar foto's genomen. Ik ben tevreden in ieder geval!





- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
- Mister s
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 21 apr 2012, 22:33
- Type auto: Golf mk5 gti dsg
- Locatie: noord brabant
Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
Pijpjes zien er tof uit Stef!
@ tweede groep: hebben jullie al nieuwe voorstellen om een afspraak te kunnen maken bij Lynx?
En uit hoeveel man bestaat de tweede groep nu?
Gr. Tom
@ tweede groep: hebben jullie al nieuwe voorstellen om een afspraak te kunnen maken bij Lynx?
En uit hoeveel man bestaat de tweede groep nu?
Gr. Tom
- Gti-Mar
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
- Type auto: Golf MK VI ABT
- Locatie: Zuid Holland
- Contacteer:
Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
Ziet er strak uit,mooie eindtips ook,had jij nou ook nog in overweging om een andere middendemper erop te zetten?Stefz0r schreef:Zoals eerder gezegd was het een leuk dagje. Ik was als derde (laatste) aan de beurt en zowel ED60Letzebuerg als rieshammer waren nog aanwezig. Even wat geouwehoerd en vervolgens kon mijn auto omhoog. Tijdens het klussen kwam Gengar nog even een bezoekje brengen en ..... (naam vergeten) kwam nog even met de witte golf 6 gti van zijn vader (hij had zelf net een andere gekocht).
Terug naar mijn auto: Waar ik al bang voor was, is dat alles goed vast zou zitten (is volgens mij nog nooit los geweest). Boutjes gingen dan ook niet vanzelf en er brak zelfs een draadeinde van de turbo af (bleef nog in de turbo zitten). Helaas was het gas van Raymond op, dus de eerste poging was een gasbrander van de bouwmarkt... dit was helaas niet warm genoeg. Toen de brander van de buurman geleend en toen kwam ie eindelijk los. Vervolgens nieuwe draad getapt en nieuw draadeinde erin.
Duurde allemaal dus iets langer dankzij deze tegenslag, maar Raymond bleef even vrolijk (heb ook wel eens andere klussen meegemaakt waar dat niet het geval was).
Daarna dus kat leeggeklopt en uitlaat er terug onder gehangen. Toen was het tijd voor de uitlaatstukjes. Er werd goed overlegd voordat ze de definitieve positie kregen, op zich logisch... maar toch ook fijn dat het niet aan de lopende band stukjes lassen is met het idee: Het is vast wel goed zo.
Na een weekje rondgereden te hebben merk ik wel dat het geluid iets zwaarder is. Veel is het niet, maar het is waarneembaar (m.n. koude start in de ochtend viel het me op). Het opspoelen zou iets vlotter moeten gaan, maar daar ga ik mijn vingers niet aan branden... dat zou best waar kunnen zijn, maar echt goed voelen doe ik het niet.
De foto's:
Laatst gewijzigd door NICO! op 25 mar 2013, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto's verwijderd uit quote
Reden: Foto's verwijderd uit quote
Mvg Marco
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten