Twijfel, golf 6 gti chippen of niet??

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
jeffrey010
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jul 2011, 11:50

Twijfel, golf 6 gti chippen of niet??

Bericht door jeffrey010 »

Hallo mensen.

Ik ben aan het twijfelen om me gti handgeschakeld te laten chiptunen bij de dealer.
Kost me 1500 euro, maar krijg er wel een mooie 50PK meer voor!!!

Ik ben benieuwd of er hier mensen ervaring mee hebben, en wat jullie (nieuwe) rij ervaringen ermee zijn??
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Twijfel, golf 6 gti chippen of niet??

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik heb te horen gekregen vandaag dat Pon stopt met ABT Tuning en dat er wat anders voor terug komt dus lekker wachten als je via de Dealer wilt tunen en anders lekker naar JD rijden..
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
jeffrey010
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jul 2011, 11:50

Re: Twijfel, golf 6 gti chippen of niet??

Bericht door jeffrey010 »

MkVI Nmgn schreef:Ik heb te horen gekregen vandaag dat Pon stopt met ABT Tuning en dat er wat anders voor terug komt dus lekker wachten als je via de Dealer wilt tunen en anders lekker naar JD rijden..
Hoe bedoel je?? ik snap je niet?

Ik moet het via me dealer laten doen ivm met me fabrieksgarantie..
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Twijfel, golf 6 gti chippen of niet??

Bericht door MkVI Nmgn »

jeffrey010 schreef:
MkVI Nmgn schreef:Ik heb te horen gekregen vandaag dat Pon stopt met ABT Tuning en dat er wat anders voor terug komt dus lekker wachten als je via de Dealer wilt tunen en anders lekker naar JD rijden..
Hoe bedoel je?? ik snap je niet?

Ik moet het via me dealer laten doen ivm met me fabrieksgarantie..
Dan bel maar eens naar je Dealer en vraag maar eens of het waar is dat ABT tuning over een maand nog erop gezet kan worden door Pon? Want pon gaat geen garantie meer verlenen op ABT
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
jeffrey010
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jul 2011, 11:50

Re: Twijfel, golf 6 gti chippen of niet??

Bericht door jeffrey010 »

MkVI Nmgn schreef:
jeffrey010 schreef:
MkVI Nmgn schreef:Ik heb te horen gekregen vandaag dat Pon stopt met ABT Tuning en dat er wat anders voor terug komt dus lekker wachten als je via de Dealer wilt tunen en anders lekker naar JD rijden..
Hoe bedoel je?? ik snap je niet?

Ik moet het via me dealer laten doen ivm met me fabrieksgarantie..
Dan bel maar eens naar je Dealer en vraag maar eens of het waar is dat ABT tuning over een maand nog erop gezet kan worden door Pon? Want pon gaat geen garantie meer verlenen op ABT
Als ik het nu laat doen, val ik dan toch nog gewoon onder de garantie? zal het wel ff vragen voor de zekerheid.
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Twijfel, golf 6 gti chippen of niet??

Bericht door Glenne »

of gewoon wachten tot je garantie verlopen is (al zou ik daar persoonlijk niet op wachten) en naar JD gaan.
kennis genoeg daar, dat kunnen meerdere forumleden beamen
en je bent nog eens goedkoper af ook ;)
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Twijfel, golf 6 gti chippen of niet??

Bericht door MkVI Nmgn »

Vanaf volgende maand word er door pon geen Abt meer geleverd.
Dus als een dealer je dan een tuning aanbied en je zal achteraf gezeur er mee krijgen kom je bij de leverende dealer uit voor de garantie dus je kan nooit meer naar een andere dealer voor garantie werkzaamheden lijkt mij dan. Dus ik zal als ik jou was nog even wachten tot volgendemaand en dan een Volkswagen dealer gaan zoeken die met Jd in zee gaat ik weet dat de dealer waar mijn auto in onderhoud is voor een Duitse tuner gaat omdat deze behoorlijk groot zijn alleen het de koppel valt
Me wat tegen die schatten ze op 350nm
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Twijfel, golf 6 gti chippen of niet??

Bericht door yal »

Autobourguignon in Leeuwarden gebruikt JD-software met behoud van garantie , veel beter dan ABT!
Ik ben erg tevreden over deze dealer , ook al zitten ze aan de andere kant van het land toch ga ik erheen met de GTI.

Volgens mij gebruikt v/d Velden in Zoetermeer ook JD-software.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
jeffrey010
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jul 2011, 11:50

Re: Twijfel, golf 6 gti chippen of niet??

Bericht door jeffrey010 »

wachten tot de garantie verloopt is geen optie, duurt nog ruim 4 jaar :mrgreen:
Ik zie voor de rest ook geen problemen als ik alleen me garantie bij me huidige dealer kan houden, omdat deze vlak bij me werk zit.

Ga het gewoon daar laten doen dan
jeffrey010
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jul 2011, 11:50

Re: Twijfel, golf 6 gti chippen of niet??

Bericht door jeffrey010 »

Heb toch besloten hem te laten chippen, dit is inderdaad de laatste maand dat hij nog gechipt kan worden en dat ik me originele fabrieksgarantie behoud.. :mrgreen:

Zit alleen nog met een vraag, moet er nog een bepaald aantal Kilometers "ingereden" worden als hij gechipt is?
Zoja, wat is de beste manier?
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Twijfel, golf 6 gti chippen of niet??

Bericht door Race Eend »

Nee, zodra je motor warm is na de tuning kun je direct vlammen.. een motor hoeft niet ingereden te worden, die is al ingereden als er meer dan 2500km op de klok staat.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
jeffrey010
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jul 2011, 11:50

Re: Twijfel, golf 6 gti chippen of niet??

Bericht door jeffrey010 »

Race Eend schreef:Nee, zodra je motor warm is na de tuning kun je direct vlammen.. een motor hoeft niet ingereden te worden, die is al ingereden als er meer dan 2500km op de klok staat.
thnx, km teller telt nu ongeveer 6000.
ben benieuwd hoe hard die gaat na morgen! 260PK is niet mis :mrgreen:
Panini87
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 dec 2012, 11:33
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Twijfel, golf 6 gti chippen of niet??

Bericht door Panini87 »

Beste Jeffrey,

Ik heb de mijne afgelopen disndag laten chippen door electronic4cars, een dealer van JD engeneering.
voor mij prima hoef ik niet helemaal naar lochem en perfecte service. Hij stuurt de gegevens naar Jeroen dick en krijgt ze vervolgens op maat terug.

Ik heb veel getwijfeld maar nu na het chippen via JD echt 1 wereld van verschil. Super rijdt veel soepeler en voorheen trok hij alleen in ze 2 rap weg nu gebruik i k vooral de 3e en 4e versnelling.
Ik zou je altijd aanraden te chippen maar dan wel via JD heb verschillende al gehoord dat ABT bagger rijdt.

En de 50pk extra is op papier het minimaale PK wat je erbij krijgt via JD.. het valt vaak hoger uit, ook als je 98 tankt..
Omdat mijne vanaf 2011 is kon JD de waarden nog extremer zetten ik heb nu 280PK en 400 Koppel..

Ik heb bij mij wel gewacht todat de fabrieksgarantie voorbij is omdat deze volgens mij bij het chippen vervalt.. Dus deze keuze ligt bij jou ik zou het persoonlijk nog niet doen omdat het altijd fijn is om ergens nog op terug te vallen bij gebreken..

Echter kun je ook altijd de chip eruit halen dit heet hertunen en kost 150 euro


veel succes met het maken van de keuze,, i kvind 1500 trouwens veelste veel, zou ik nooit doen,,. bij JD kost het 699 en krijg je nog vaak korting ook..
Gebruikersavatar
Nailz
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 mar 2013, 15:01
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Vlaams-Brabant (BEL)

Re: Twijfel, golf 6 gti chippen of niet??

Bericht door Nailz »

Panini87 schreef:Echter kun je ook altijd de chip eruit halen dit heet hertunen en kost 150 euro
Normaal doen ze dit gratis...
Waar ik met mijn GTI ga gaan tenminste.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Twijfel, golf 6 gti chippen of niet??

Bericht door Race Eend »

Klopt bij JD is dat ook gratis, wat de JD dealers doen is natuurlijk hun zaak. Rijden naar JD kost ook brandstof natuurlijk.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Twijfel, golf 6 gti chippen of niet??

Bericht door VroemTFSI »

@jeffrey010: Is jouw auto nu al gechipt of niet? En bij wie?
Hier kwam nog even V.d. Velden Zoetermeer voorbij, maar even voor de duidelijkheid: je hebt V.d. Velden Zoetermeer die VW verkoopt en je hebt V.d. Velden Benthuizen die Seat verkoopt. In Benthuizen ben je aan het juiste adres. Die leveren JD software.
Bijkomend voordeel is als je je auto daar in onderhoud hebt, je geen gezeur met de garantie hebt. Dit geldt ook voor Volkswagens. De techniek is natuurlijk ook hetzelfde als in een Cupra. Het enige verschil is het stempeltje in je boekje.
Ik vind ook dat ze veel beter naar je luisteren als je laat merken dat je autoliefhebber bent. Bij veel werkplaatschefs wordt je weggezet als zeikerd of betweter wanneer je mee wil denken over de techniek. Hier niet. En nee, ik heb geen aandelen en ben geen familie. Gewoon een tevreden klant.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten