Golf CL bodykit, electronica

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Ard
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jun 2013, 18:06
Type auto: Golf CL

Golf CL bodykit, electronica

Bericht door Ard »

Beste forumleden,

Ik heb hier een VW Golf CL staan, pakweg 15 jaar oud. 't is een 4 cilinder met zo'n 150 pk.
Ik ben van plan om er'n bodykit onder te leggen en zelf over te spuiten.
Dit gaat'm worden: http://www.autostyle.nl/heutshoensbroek ... ?q=kreator
Ben ook nog va in plan er beter geluid in te zetten. Wil het niet te duur maken. Zelf had ik dit op het oog.

http://www.autostyle.nl/heutshoensbroek ... 1000w.html


Excalibur Boombox

Gesloten behuizing Subwoofer

Vermogen RMS / max. 300 / 1000Watt(s)
Frequentie bereik 25 - 250Hz
Afmetingen (BxHxD) 430 x 390 x 355 / 265mm

* 12inch / 300 mm luidspreker met 2 inch hoog vermogen spoel en ventilatie.
* Geoptimaliseerd rendement subwoofer met cellulose coating.


Als bass, en 6x9 inch speakertjes van 250 w.
Soundstream SF693T 6x9 inch speakerset 3-weg 100w RMS 250 watt
http://www.autostyle.nl/heutshoensbroek ... -3weg.html


Iemand hier enige ervaring mee? Zo ja, ben benieuwd.

Tips ook altijd welkom over welke electronica goed, en enigsinds goedkoop is.
Wil aan de electronica niet meer als 200 uitgeven.

Graag jullie mening hier over!

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Golf CL bodykit, electronica

Bericht door Crokko »

Ard schreef:Graag jullie mening hier over!
Ik zal dit eufemistisch proberen te formulieren, maar dit soort bodykits vind ik afschuwelijk.
Persoonlijk zou ik je golf in perfecte (originele) staat brengen/houden.

Mbt tot de sub, tja.... Om je achterklep en je spiegels te laten trillen zal het wel wat zijn.
Wil je met kwaliteit naar muziek luisteren kun je beter goede speakers instaleren.
Afbeelding
Ard
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jun 2013, 18:06
Type auto: Golf CL

Re: Golf CL bodykit, electronica

Bericht door Ard »

Crokko schreef:
Ard schreef:Graag jullie mening hier over!
Ik zal dit eufemistisch proberen te formulieren, maar dit soort bodykits vind ik afschuwelijk.
Persoonlijk zou ik je golf in perfecte (originele) staat brengen/houden.

Mbt tot de sub, tja.... Om je achterklep en je spiegels te laten trillen zal het wel wat zijn.
Wil je met kwaliteit naar muziek luisteren kun je beter goede speakers instaleren.

Mooi of afschuwelijk is denk ik een kwestie van smaak. Maar met de installatie neem ik aan dat je d'r wel verstand van hebt?
Enig idee welke installatie goed is qua kwaliteit en prijs verhouding?

Bedankt voor je bericht!
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Golf CL bodykit, electronica

Bericht door Crokko »

Ard schreef:Mooi of afschuwelijk is denk ik een kwestie van smaak.
Je vroeg een mening. Daarom zei ik ook "ik vind".
Ard schreef:Maar met de installatie neem ik aan dat je d'r wel verstand van hebt?
Enig idee welke installatie goed is qua kwaliteit en prijs verhouding?
Ik vermoed dat ons idee over prijs- kwaliteitsverhouding anders liggen maar goed.
Feitelijk hoort een subwoofer niet in een stereo opstelling thuis. Sub is meer voor je thuisbioscoop om het zo maar te noemen.

Installeer je wel een sub, zul je hem dermate moeten af kunnen stellen dat je hem niet door je luidsprekers heen hoort denderen.

Gezien het feit dat akoustiek in de hifi wereld heel belangrijk is, en je in een auto niet kan praten over een goede akoustiek (er zijn overigens veel produkten in de handel om dit te verbeteren in je auto). Is het verstandig om met goed luidsprekers aan de slag te gaan en de sub laten voor wat hij is.
Tenzij natuurlijk dat je het fantastisch vind dat de bass je hoog en mid wegdrukt natuurlijk.

Misschien kun je zelf eerst eens aangeven wat je budget is en wat je eigenlijk wilt horen/luisteren in je auto?

Edit:
Had je dit topic al gezien? http://golfgtiforum.nl/forum/viewtopic.php?f=21&t=4272
Afbeelding
Ard
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jun 2013, 18:06
Type auto: Golf CL

Re: Golf CL bodykit, electronica

Bericht door Ard »

Crokko schreef:
Ard schreef:Mooi of afschuwelijk is denk ik een kwestie van smaak.
Je vroeg een mening. Daarom zei ik ook "ik vind".
Ard schreef:Maar met de installatie neem ik aan dat je d'r wel verstand van hebt?
Enig idee welke installatie goed is qua kwaliteit en prijs verhouding?
Ik vermoed dat ons idee over prijs- kwaliteitsverhouding anders liggen maar goed.
Feitelijk hoort een subwoofer niet in een stereo opstelling thuis. Sub is meer voor je thuisbioscoop om het zo maar te noemen.

Installeer je wel een sub, zul je hem dermate moeten af kunnen stellen dat je hem niet door je luidsprekers heen hoort denderen.

Gezien het feit dat akoustiek in de hifi wereld heel belangrijk is, en je in een auto niet kan praten over een goede akoustiek (er zijn overigens veel produkten in de handel om dit te verbeteren in je auto). Is het verstandig om met goed luidsprekers aan de slag te gaan en de sub laten voor wat hij is.
Tenzij natuurlijk dat je het fantastisch vind dat de bass je hoog en mid wegdrukt natuurlijk.

Misschien kun je zelf eerst eens aangeven wat je budget is en wat je eigenlijk wilt horen/luisteren in je auto?

Edit:
Had je dit topic al gezien? http://golfgtiforum.nl/forum/viewtopic.php?f=21&t=4272
Beste Crokko,

Ik zie't al, echte kenner haha. Ik heb er de balle verstand niet van.
Maar ik weet niet goed hoeveel't kost om'n redelijke geluidsinstallatie er in te zetten. Zit te denken aan 200-300 euro? Enig idee of daar wat fatsoenlijks voor te krijgen is? Sub idee moet ik denk ik wat bijstellen, zat laatst in'n auto met gewoon goeie geluidsboxen en't was hard zat. Ben meer van DNB, dubstep, rap. En't moet natuurlijk wel goed klinken!! Bedankt voor je reactie, misschien kan je me verder helpen!

Gratzz
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Golf CL bodykit, electronica

Bericht door Crokko »

Voor ervaringen mbt een merk, krijgt gladen positieve reacties.
http://golfgtiforum.nl/forum/viewtopic.php?f=21&t=4272
Ard schreef:misschien kan je me verder helpen!
Voor een "alleen"een behoorlijke versterker ga je al ver over €300 heen.
Die zoektocht zul je zelf moeten doen, omdat je ongetwijfeld wat concessies zal moeten doen.

Verkijk je niet geheel op de wattages waarmee zo vaak geadverteerd wordt.
Ik zou eerder een stabiele versterker van 200 watt kiezen dan een onstabiele van 1000 watt.
Hoe stabiel een versterker is, daar zijn vaak wel grafieken van op het internet te vinden of bij fabrikant aan te vragen.

Het bereik van een speaker, erg belangrijk, maar nog belangrijker het bereik van het menselijk gehoor. Jonge mensen met een gezond gehoor kunnen ca 20hz tot 20khz waarnemen.
Mbt het geluidsniveau is 80db acceptabel. Het langdurig blootstellen boven de 80db kan gehoorbeschadiging als gevolg hebben. Soms zie je op meetingen wel van die db-wedstrijdjes. Daar wordt wel 120db en hoger gemeten, het gevaar van accute gehoorbeschadiging is een feit.

Impendantie. Ik ga hier geen hele theorien op je loslaten. Maar zorg dat de impendantie van de versterker valt binnen de range van je speakers.

Ik hoop dat deze info je helpt met het maken van keuzes.

Greetz
Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Golf CL bodykit, electronica

Bericht door wehoo »

Crokko schreef:... kan gehoorbeschadiging als gevolg hebben. ......het gevaar van accute gehoorbeschadiging is een feit.
Greetz
Dat merken ze pas op latere leeftijd; dan moet je het voor ze opschrijven.

@Ard. Kijk maar eens hier (in het Duits en tijdelijk te downloaden) voor een overzicht van veel apparaten (achterin) en een artikel over Gladen.
http://members.ziggo.nl/werner.hooger/C ... 202013.pdf

Wellicht offtopic (voor hier), maar bij de intro slaat Bas van Putten de spijker op zijn kop. Alhoewel hij het dan weer over Pedro Burmeester heeft, terwijl je van een journalist wel goed gedegen info mag verwachten. Het is dan ook Dieter Burmester (spreek uit als Boermeester).

Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Golf CL bodykit, electronica

Bericht door Crokko »

wehoo schreef:Dat merken ze pas op latere leeftijd; dan moet je het voor ze opschrijven.
:lol: klopt.

Er lopen genoeg eigenwijze mensen op mijn werk ook.
Zonder berscherming staal doorslijpen... 100db+
Luisteren doen ze niet, later kunnen ze het niet meer. :lol:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast