Meningen over getrokken banden.

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Chris5gti
Type auto: Golf 5 GTI

Re: Meningen over getrokken banden.

Bericht door Chris5gti »

ja het zit er strak op maar dat gaat nog dit zijn vooral de eerste de extremere gevallen en het kan nog extremer :shock: ! Die tweede valt wel mee dat vind ik nog wel mooi !

Afbeelding
Afbeelding
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Dat vind ik dus persoonlijk ook niet meer mooi
En goed voor de band kan het ook niet zijn
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

Als je met de 1ste flink door de bocht gaat, ligt je band er gelijk af!.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Alleen de merk al ;)
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

NanKABLAM
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

Ja die eerste is idd echt niet bedoeld voor mee te rijden denk ik meer voor te showen met een auto die niet dagelijks rijd . (lijkt mij ) die tweede vind ik wel ok dat heeft wel wat 8-) Maarja dat is altijd een kwestie van smaak :D
ValleyDubVI

Bericht door ValleyDubVI »

Op mijn vorige auto had ik 205/40 op een 8.5x17 wiel ("duitse stijl") Persoonlijk vind ik het geweldig staan!
Mijn huidige velgen staan ook licht getrokken. Ik vind het altijd wat sportiever staan.
225/35 op 8x19.
Afbeelding
Afbeelding

Er zijn ook bepaald type banden die zich beter lenen voor deze style. Falken 912 ziex (velgrand volledig zichtbaar), dunlop sp9000 (velgrand "licht" beschermd en nankang (bij mij niet bekend maar je ziet ze veel) zijn bijvoorbeeld
goeie banden voor zoiets. Als je houd van snoei hard rijden door bochten of circuit moet je zulke banden nooit nemen. Maar voor "normaal" gebruik en ook gewoon hard door bochten kan je je banden best wat getrokken zetten hoor geen probleem!
Hoppers

Bericht door Hoppers »

Weet iemand hoe het zit met topsnelheid icm getrokken banden. Ik rijd toch wel regelmatig 200+. Ik heb gehoord dat dit door hitteontwikkeling misschien problemen op zou kunnen leveren. Ik heb geen zin in en klapband bij zulke snelheden.

Gr Dennis
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Mackdennis
Type auto: Gti v 30edition

Bericht door Mackdennis »

Ik vind het zo als bij vallydubvi wel erg mooi! En denk dat dat ook geen kwaad kan licht getrokken.
De banden lijken juist breder, vind ik
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

zolang je snelheids codering in orde is kan er verder niks gebeuren op hoge snelheden . Als je bijv een V band hebt kun je tot 240 kmh rijden of bij een H maar tot 200 enz .. Als je effe eroverheen gaat is geen probleem maar als je bijv met een H band een half uur 230 gaat rijden ofzo word de band te warm en kan die kapot gaan spreek een klapband . Voor de rest is nog het draagvermogen belangrijk van een band maar als dit gewoon in orde is kan er niks fout gaan . Of je moet al zoals op de bovenste foto rondrijden dan is het natuurlijk iets anders . :lol:
jordy vw
Type auto: mk5

Bericht door jordy vw »

Weet iemand of dit op iets trek de achterste set bande of voorste plaats van 225 naar 215 te gaan omdat ik nig 2 nieuw bande van 225 heb oplichen maar wil laag kunnen gaan iem idee of dat op iets trek op golf 5 ? Mvg
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Velgen maat is wel makkelijk om te weten en nogmaals de uitleg want snap er niks van.
Groetjes Tonnie
jordy vw

Bericht door jordy vw »

MkVI Nmgn schreef:Velgen maat is wel makkelijk om te weten en nogmaals de uitleg want snap er niks van.
Hallo ik heb nu gwn 225 oopliggen dat zijn de gwn bande voor op mijn velgen maar ik ga nu verlaggen ma heb nog 2 bande opliggen van 2 maand oud dus wouk men 2 ander al getrokken zetten op maat vb 215 trekt dit op iets en zo ja waar de gertrokken paar zette voor of achter mvg
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik bedoelde heb je originele 7j velgen of 8j of zoals ik 8,5j.
Maar als je nu met 225 rijd kun je voor wel 215 erop leggen dan zullen ze iets meer getrokken zijn maar het zal niet mooi ogen tegenover de achterzijde.
Groetjes Tonnie
jordy vw

Bericht door jordy vw »

MkVI Nmgn schreef:Ik bedoelde heb je originele 7j velgen of 8j of zoals ik 8,5j.
Maar als je nu met 225 rijd kun je voor wel 215 erop leggen dan zullen ze iets meer getrokken zijn maar het zal niet mooi ogen tegenover de achterzijde.
Hoeveel j weetk niet waar kank dt vinden en als in de gertrokke. Achter zou leggen zou dat wel iets of wat toonbaar zijn of trek dat ook op nx grt
eddiea
Type auto: Golf MK6 GTI

Bericht door eddiea »

Dit is toch niet te volgen meer of ligt dat aan mij......
PatrickR
Contacteer:

Bericht door PatrickR »

Nee ligt niet aan jou, er word veel geroepen, maar ik zal, voor zover ik het kan, een klein beetje uitleggen aan de hand van mijn eigen velg:
Ik heb een set BBS Speedlines, 8,5J. De velgbreedte is dus 215,9mm (in theorie).
Origineel ligt hier uit mijn hoofd bij Audi een 255/35/19 band op. Het loopvlak is dus 255mm breed, en de wang van de band (in theorie) 89,25mm hoog. De band staat dus eigenlijk BOL, en daarom raak je met je band de stoep en niet de velg.
Ik rij er met een 215/35/19 band op, dit zit licht getrokken. Het loopvlak is dus 215mm breed, en de wang van de band (in theorie) 75,25mm hoog.

Volgen we het nog?

Dan heb je ook nog het verschil in banden merk, de ene wang is stugger dan de andere, kwestie van ervaringen uitwisselen. Kijk daarvoor eens op www.tyrestretch.com
PSR-Performance
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
eddiea
Type auto: Golf MK6 GTI

Bericht door eddiea »

Het hoe en wat met getrokken banden weet ik. Ik kan jordy alleen niet volgen. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Semtex
Type auto: Scirocco 2.0 TSI

Bericht door Semtex »

BlackMagic schreef:
Edition30 schreef:
RobvR schreef:Wat zijn getrokken banden? Heb de term al vaker voorbij zien komen, maar ben nu weleens benieuwd...
Getrokken banden: een te smalle band op een te brede velg.

:shock:
Noemen ze ook wel "German style" toch?
voor de tuv moet het loopvlak van de band binnen de wielkas blijven,maakt niet uit als de velg uitsteekt.Vandaar dat ze zo graag stretchen in Duitsland.
PatrickR
Contacteer:

Bericht door PatrickR »

Voor de tuv staat ook per velg vermeld welke banden er op mogen ;) Dus zoveel stretchen ze niet daar haha, die wisselen ze wel weer na de tuv.
Maar in nederland geld dat ook, als je aangehouden word, moet het loopvlak ik dacht zo uit mijn hoofd binnen 30mm van de wielkast vallen
PSR-Performance
Glenne
Type auto: Golf VI GTI

Bericht door Glenne »

eddiea schreef:Het hoe en wat met getrokken banden weet ik. Ik kan jordy alleen niet volgen. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Ligt echt niet aan jou. Als ze de moeite niet doen om deftig nederlands te typen en leestekens te gebruiken dan vind ik het ook de moeite niet om er op te antwoorden.
Golf VI GTI
g-loudertje
Type auto: Porsche Boxster S

Bericht door g-loudertje »

Onder mijn oude vento had ik 225/35/17 op een 10j. Dit stond aardig getrokken. Zelf nooit geen problemen mee gehad en heb een aardig sportieve rijstijl. Ben wel van mening dat het de grip niet bevorderd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blijft stiekem wel een ruig ding als ik em zo weer zie :roll:

Mis vooral het geluid(vr6)
Laatst gewijzigd door g-loudertje op 10 sep 2013, 07:25, 1 keer totaal gewijzigd.
PatrickR
Contacteer:

Bericht door PatrickR »

Ontzettend dikke Vento! Blijf er ook een zwak voor houden, ook 1 gehad (2.0 8v) totdat een Clio zich achterin boorde..
PSR-Performance
Frits@Vrolijk
Type auto: golf 6 Gti

Bericht door Frits@Vrolijk »

Krijg je geen gezeik als je een ongeluk krijgt met de verzekering met dit soort banden .

Denk dat oom agent ook wel ziet dat het niet echt origineel is .

Vroeg me dat gewoon zomaar af
Mvg Frits
PatrickR
Contacteer:

Bericht door PatrickR »

Volgens mij maakt dat niet uit, je voldoet aan wettelijke eisen als profiel e.d.
Anders zou je toch ook gezeik kunnen krijgen als je auto gechipped is?
PSR-Performance
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”