GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Gebruikersavatar
HC1973
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Regio Breda

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door HC1973 »

wehoo schreef:Pon zegt ook niet alles wat ze weten. ;)
Wat houden ze dan nog achter aan informatie?
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Afbeelding

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
CarbonMK6
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 mei 2013, 10:03
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door CarbonMK6 »

Lukic schreef:Vandaag dan eindelijk ook een reactie van PON VW. De 2.0 moter behoort zeker niet in het zelfde risicogroepje als de 1.2 en 1.4 waar de problemen veel vaker zijn. Dat werd mij verteld. Van het grotere risico van motoren met bouwjaar van voor week 22 2010 was bij degene die mij belde niets bekend. Al met al nu te weinig om preventief de ketting te vervangen. Moest gewoon ratelen en storingslampjes in de gaten houden. Heb ook aangegeven dat dit niet altijd een indicatie vooraf is. Maar tja, dat kon want er zijn altijd unieke gevallen want eens in de zoveel tijd heb je ook dat een auto weg rijdt uit de showroom en de hele moter in de soep draait. Ook omdat VW zo veel auto's verkoopt valt dat eerder op ook op internet... :|
Maar als ik gewoon netjes mijn auto bij de dealer zou laten onderhouden dan zou VW me niet in de kou laten staan mocht het ooit fout gaan was het bericht. Zeker niet nu ik correspondentie heb waarin ik vooraf heb gewezen op het risico werd tegen me gezegd. Of de auto moet 10 jaar oud zijn en 200k km hebben gelopen.
Punt is dat ik natuurlijk mijn auto wil laten chippen en dat wil doen als ik zeker ben dat ik niet grote problemen kan verwachten met de distributieketting, want dan moet ik de auto eerst laten unchippen en ben ik nog steeds niet zeker dat het niet gezien wordt met alle gevolgen van dien zoals ook in dit topic naar voren gekomen. Als ik dus nu wil laten chippen zal ik toch echt op eigen kosten eerst een andere distrubutieketting moeten laten monteren zegt mijn gevoel... :cry:
Sorry, maar dat is echt gelul. Van alle golfjes is misschien 10% GTI en 5% R. De rest zal een 1.2/1.4tje zijn. Logisch dat het "bijna niet voorkomt". Snap echt niet waarom die gasten niet gewoon hun verantwoordelijkheid nemen.

Ten tweede moet ik, zoals het er nu naar uitziet, gewoon € 2000,00 dokken voor de schade dit hun productiefout heeft veroorzaakt. Auto is nu 3 jaar en 7 maanden oud en heeft 75dkm gelopen. Origineel NL en dealer onderhouden. Als zij dát "niet in de de kou laten staan" noemen, dan is dat eigenlijk schandalig. Distributieketting vervangen kost geloof ik zo'n € 1200,00. Is veel geld, maar dan hou je iig € 800,00 in je zak.

Ik wacht overigens nog steeds op reactie van PON. Als zij niet alle kosten vergoeden, rij ik nooit VW meer. Dat is zeker. Stap dan over naar BMW (wat ongetwijfeld ook niet best is wat service betreft, maar dat zien we dan wel weer).
Lukic
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 mei 2012, 15:24
Type auto: Golf 6 GTI

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door Lukic »

CarbonMK6 schreef:
Lukic schreef:Vandaag dan eindelijk ook een reactie van PON VW. De 2.0 moter behoort zeker niet in het zelfde risicogroepje als de 1.2 en 1.4 waar de problemen veel vaker zijn. Dat werd mij verteld. Van het grotere risico van motoren met bouwjaar van voor week 22 2010 was bij degene die mij belde niets bekend. Al met al nu te weinig om preventief de ketting te vervangen. Moest gewoon ratelen en storingslampjes in de gaten houden. Heb ook aangegeven dat dit niet altijd een indicatie vooraf is. Maar tja, dat kon want er zijn altijd unieke gevallen want eens in de zoveel tijd heb je ook dat een auto weg rijdt uit de showroom en de hele moter in de soep draait. Ook omdat VW zo veel auto's verkoopt valt dat eerder op ook op internet... :|
Maar als ik gewoon netjes mijn auto bij de dealer zou laten onderhouden dan zou VW me niet in de kou laten staan mocht het ooit fout gaan was het bericht. Zeker niet nu ik correspondentie heb waarin ik vooraf heb gewezen op het risico werd tegen me gezegd. Of de auto moet 10 jaar oud zijn en 200k km hebben gelopen.
Punt is dat ik natuurlijk mijn auto wil laten chippen en dat wil doen als ik zeker ben dat ik niet grote problemen kan verwachten met de distributieketting, want dan moet ik de auto eerst laten unchippen en ben ik nog steeds niet zeker dat het niet gezien wordt met alle gevolgen van dien zoals ook in dit topic naar voren gekomen. Als ik dus nu wil laten chippen zal ik toch echt op eigen kosten eerst een andere distrubutieketting moeten laten monteren zegt mijn gevoel... :cry:
Sorry, maar dat is echt gelul. Van alle golfjes is misschien 10% GTI en 5% R. De rest zal een 1.2/1.4tje zijn. Logisch dat het "bijna niet voorkomt". Snap echt niet waarom die gasten niet gewoon hun verantwoordelijkheid nemen.

Ten tweede moet ik, zoals het er nu naar uitziet, gewoon € 2000,00 dokken voor de schade dit hun productiefout heeft veroorzaakt. Auto is nu 3 jaar en 7 maanden oud en heeft 75dkm gelopen. Origineel NL en dealer onderhouden. Als zij dát "niet in de de kou laten staan" noemen, dan is dat eigenlijk schandalig. Distributieketting vervangen kost geloof ik zo'n € 1200,00. Is veel geld, maar dan hou je iig € 800,00 in je zak.

Ik wacht overigens nog steeds op reactie van PON. Als zij niet alle kosten vergoeden, rij ik nooit VW meer. Dat is zeker. Stap dan over naar BMW (wat ongetwijfeld ook niet best is wat service betreft, maar dat zien we dan wel weer).
Ik weet het. Het is ook een belachelijke houding van VW, maar wat doe je er aan. Op een begeven moment geef je het op en ga je nadenken over een ander merk auto in de toekomst. Dat is wat VW dan wel bereikt!
CarbonMK6
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 mei 2013, 10:03
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door CarbonMK6 »

Ik snap het ook niet. Het gaat om €2000,00 die ze (als ze mij direct schadeloos hadden gesteld) binnen de kortste keren hebben terugverdiend. Ik zou dan zeker VW zou blijven rijden. Maarja, nu is dat nog maar de vraag. Nog even geduld.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door wehoo »

HC1973 schreef:
wehoo schreef:Pon zegt ook niet alles wat ze weten. ;)
Wat houden ze dan nog achter aan informatie?
Informatie over veranderingen in het productieproces en aan de materialen van toeleveranciers. Dat ligt ook niet zozeer aan Pon maar aan VW Wolfsburg AG.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Fi...
Berichten: 83
Lid geworden op: 12 feb 2013, 23:43
Type auto: Golf VI R

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door Fi... »

Hallo allemaal,

Ongeveer 2 weken geleden hoorde ook ik bij een koude start een lichte ratel. Snel heb ik hem dan ook naar de dealer gebracht ter controle, dit aangezien de bekende problemen.

Nu meldt de dealer mij het volgende: We hebben ernaar geluisterd (dus geen kettingcheck) en de lichte ratel is niet afkomstig van de ketting maar van de klepstoters. De klepstoters lopen bij stilstaan leeg dit kan bij het starten een lichte ratel geven, deze moeten dus nog gevuld/gepompt worden met olie.
Klopt dit? En wat zou ik het beste kunnen doen nu?

Ik ben niet zo autotechnisch onderlegd, hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Groeten Fi...
alexgti
Berichten: 176
Lid geworden op: 26 jun 2013, 15:03
Type auto: Golf GTI MK7
Locatie: Brabant

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door alexgti »

Ongeveer 4 weken geleden een Golf 6 GTI aangeschaft van mei 2011.
Ik benieuwd naar of deze auto een ketting of riem had. Naar de garage gegaan waar mijn auto altijd in onderhoud is (tevens familie).
Bleek een ketting te zijn, haha.
Uhm daarna savonds gaan googlen op de distributieketting en kwam ik op dit forum terecht. Tot mijn grote schrik las ik van de problemen met deze motor, althans de distributieketting.
Ik heb er niet van kunnen slapen.
Ja die van mij is van mei 2011, maar toch geen goed gevoel erbij. Ik heb de dealer gebeld en te horen gekregen dat ik mij geen zorgen hoefde te maken en dat er in de loop van de tijd modificaties zijn gedaan vanuit de fabriek.
Enigszins een beetje opgelucht ook mijn garage info laten inwinnen. Hij heeft namelijk een goed contact met een monteur die altijd alle technische problemen van auto's bij VW-Audi moet oplossen.
Aangezien het een CCZB motor is zou hij toch preventief gaan vervangen. Hij kende namelijk ook een gevalletje van ratelen en een dag erna kapotte motor.
Bij mij is er echter geen enkele ratel of bijzonderheid te horen geweest.
Meteen de knoop doorgehakt en een afspraak gemaakt om alles te laten modificeren. Op dit moment staat de auto in de garage.
Ik heb gezien hoeveel onderdelen er klaar lagen: bijv ketting, spanner, diverse kappen, rubbers, stekkers en kabeltjes.
Bij het uit elkaar halen bleek er een of ander zeefje al wat los te zitten :O
Ook dit onderdeel hadden ze al klaar liggen omdat die ook gemodificeerd zou zijn. Garagehouder vertelde dus ook dat het niet verkeerd is geweest dat ik deze beslissing heb genomen.

Wat ik bedoel te zeggen is: Let op en er is veel gemodificeerd! ook al is de auto nog maar een jaar of twee.
Ik weet niet wat de kosten zijn, maar dat neem ik dan maar voor lief.
Vw betaalt geen manuren. Het enige wat ze misschien doen is op een enkel onderdeeltje 70% korting geven en dan eigenlijk ook alleen maar als je het bij de dealer laat maken (wat ik dus niet doe).
Ik wil geen risico lopen dus vervangen die handel!
Nu kan ik weer met een gerust hart gaan slapen :)
Golf 7.5 R, 2019. VAG-techniek stage 2 395 pk en 530Nm.
Stoffn
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 apr 2012, 12:48
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door Stoffn »

Uiteindelijk hoef je enkel het type spanner te controleren. Bij mij zit er een goede op, dus ik heb er best wel vertrouwen in :)
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door wehoo »

Het probleem zit hem ook in de kettingen zelf. M.n. de verbindingsstukken van de schakels zijn destijds met mankementen geleverd.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door wehoo »

Fi... schreef:Hallo allemaal,

Ongeveer 2 weken geleden hoorde ook ik bij een koude start een lichte ratel. Snel heb ik hem dan ook naar de dealer gebracht ter controle, dit aangezien de bekende problemen.

Nu meldt de dealer mij het volgende: We hebben ernaar geluisterd (dus geen kettingcheck) en de lichte ratel is niet afkomstig van de ketting maar van de klepstoters. De klepstoters lopen bij stilstaan leeg dit kan bij het starten een lichte ratel geven, deze moeten dus nog gevuld/gepompt worden met olie.
Klopt dit? En wat zou ik het beste kunnen doen nu?

Ik ben niet zo autotechnisch onderlegd, hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Groeten Fi...
Dit verhaal kan kloppen als er bij een warme motor, tijdens stationair draaien geen ratel is. Interessant is te weten wat er onder een "kettingcheck" wordt verstaan. Het is namelijk niet "even" naar de ketting kijken; het vergt wel enige demontage.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
WJ_GTI
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 apr 2012, 17:07
Type auto: Golf MK VII GTI

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door WJ_GTI »

Bij mij zijn spanner, ketting, brug en nog wat onderdelen vervangen.
De GTI is van januari 2010.
Golf VII GTI Clubsport / Black Magic / DSG / Pretoria velgen
Fi...
Berichten: 83
Lid geworden op: 12 feb 2013, 23:43
Type auto: Golf VI R

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door Fi... »

Thnx voor de reacties...

@wj_gti: is dit vervangen nadat er bij jou problemen zijn geconstateerd of heb je hier zelf op aangedrongen vanwege garantie bijv? Mijn gti is van april 2010 en heb nog das welt...
alexgti
Berichten: 176
Lid geworden op: 26 jun 2013, 15:03
Type auto: Golf GTI MK7
Locatie: Brabant

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door alexgti »

In een vorig bericht van mij aangegeven dat ik de modificaties preventief zou gaan laten uitvoeren. Dit inmiddels laten doen en de rekening gekregen.
Ik heb een GTI, motorcode CCZB bouwjaar mei 2011.
Welke onderdelen zijn gemodificeerd en heb ik dus laten vervangen:
* Distributieketting
* Kettingspanner ( is nu mechanisch weer )
* Nokkenas drager
* Nokkenas versteller

De prijs van de onderdelen die ik heb laten vervangen was ongeveer 480 euro (incl).
Volkswagen heeft mij op de onderdelen 70% korting gegeven (coulance). Ik was dus ongeveer 145 euro voor de onderdelen kwijt.
Maar de arbeid waren de grotere kosten die VW niet vergoedt, namelijk iets van 9 uurtjes werk.
Ook meteen de auto een beurt laten geven.
Echter mijn koppeling slipte ook al wat. Ook vervangen dus incl drukgroep. Vliegwiel laten checken, maar die was nog goed. (km-stand nu 65000 km).
Ik heb een Sachs koppeling laten monteren, ongeveer 450 euro kostte deze.

Nu kan ik weer met een gerust hart rijden.
Ik heb nu 260 pk en dat bevalt goed (Tunex).

Nogmaals: Ik zou het risico niet lopen om niets met de ketting en spanner te doen. Al zegt VW uiteraard dat er niets aan de hand is. Ik heb een kennis bij de VAG-groep die mij adviseerde wel te vervangen!!!
Golf 7.5 R, 2019. VAG-techniek stage 2 395 pk en 530Nm.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door yal »

alexgti schreef:In een vorig bericht van mij aangegeven dat ik de modificaties preventief zou gaan laten uitvoeren. Dit inmiddels laten doen en de rekening gekregen.
Ik heb een GTI, motorcode CCZB bouwjaar mei 2011.
Welke onderdelen zijn gemodificeerd en heb ik dus laten vervangen:
* Distributieketting
* Kettingspanner ( is nu mechanisch weer )
* Nokkenas drager
* Nokkenas versteller

De prijs van de onderdelen die ik heb laten vervangen was ongeveer 480 euro (incl).
Volkswagen heeft mij op de onderdelen 70% korting gegeven (coulance). Ik was dus ongeveer 145 euro voor de onderdelen kwijt.
Maar de arbeid waren de grotere kosten die VW niet vergoedt, namelijk iets van 9 uurtjes werk.
Ook meteen de auto een beurt laten geven.
Echter mijn koppeling slipte ook al wat. Ook vervangen dus incl drukgroep. Vliegwiel laten checken, maar die was nog goed. (km-stand nu 65000 km).
Ik heb een Sachs koppeling laten monteren, ongeveer 450 euro kostte deze.

Nu kan ik weer met een gerust hart rijden.
Ik heb nu 260 pk en dat bevalt goed (Tunex).

Nogmaals: Ik zou het risico niet lopen om niets met de ketting en spanner te doen. Al zegt VW uiteraard dat er niets aan de hand is. Ik heb een kennis bij de VAG-groep die mij adviseerde wel te vervangen!!!
Investeer je zoveel geld in je wagen , bespaar je op een chip en neem je een Tunex chip.
Tevens is met chippen je recht op garantie verspeeld.

Groet Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door wehoo »

Als de kettingspanner nu mechanisch is, wat was die dan voorheen?

Misschien een vreemde vraag, als je het zo leest, maar wat is het verschil tussen de ketting die erin zat en er nu in is gekomen? Artikelnummer (als dit al wordt prijsgegeven)? Foto van de staat van de oude ketting?

(je begrijpt het wel, ik ben er sceptisch over t.a.v. deze preventieve vervangingen, waarvan men zegt dat dit nodig zou kunnen zijn, maar achteraf geen enkele aantoonbare reden heeft om dit uit te voeren. Misschien dat je gevoel er beter van wordt, maar dit zijn alleen maar subjectieve belevingen.)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
alexgti
Berichten: 176
Lid geworden op: 26 jun 2013, 15:03
Type auto: Golf GTI MK7
Locatie: Brabant

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door alexgti »

Ow haha, ik dacht dat Tunex wel een vertrouwd adresje was :O
Daarom had ik het daar laten doen. Hmm, is dat niet zo dan?
Golf 7.5 R, 2019. VAG-techniek stage 2 395 pk en 530Nm.
alexgti
Berichten: 176
Lid geworden op: 26 jun 2013, 15:03
Type auto: Golf GTI MK7
Locatie: Brabant

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door alexgti »

De kettingspanner is gemodificeerd helemaal anders. Ik heb het zelf niet gezien, heb er weinig verstand van, maar vertrouw mijn garage hier volledig op. Daar heb je familie voor he :)
Deze spanner schijnt nu weer met een veer uitgerust te zijn, wat voorheen dus niet op die manier was. Hoe of wat weet ik niet.
Voor wat betreft de ketting: ook deze meteen laten vervangen. Ik weet niet wat er aan veranderd is, maar dat leek me wel verstandig.
Een ander gemodificeerd onderdeel was ook nodig. Of dit de nokkenas drager of versteller was weet ik niet. Bij een onderdeel zit er namelijk een zeefje in die al was losgelaten en in een oliekanaal terecht kan komen. Dat was bij mij gelukkig niet zo.
Verder heb ik voor mijn gevoel er goed aan gedaan. Als een expert van de VAG groep aangeeft niet het risico te lopen dan is het voor mij niet moeilijk meer. Ze praten allemaal leuk en aardig bij de dealers. Maar ik vertrouw iemand meer die je persoonlijk kent en vetrouwd dan iemand die je niet kent.
Waarschijnlijk is de kans dat er iets fout zou zijn gegaan erg klein, maar als ik al hoor dat er iets los in lag (zeefje) dan is het goed zo.
Hopelijk kan iemand hier iets mee, want ik gun het niemand dat hij of zij motorschade rijdt.
Golf 7.5 R, 2019. VAG-techniek stage 2 395 pk en 530Nm.
Gebruikersavatar
vw-power
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2013, 14:08
Type auto: golf 4
Locatie: venlo
Contacteer:

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door vw-power »

super leuk heel veel pk en meer pk"s uit ervaring heb ik wel geleerd dat door de chip tuning de auto kapot gaan
zoals krukassen klepstoters cilinders noem maar op alles wat draait gaat kapot

golf 4 gekocht voor 4.500 150.000 op de teller tdi gti alles rood
na een tijd rijden ging dit kapot dat dit zus zo nou vele reparaties was het blok gewoon weer nieuw alles zat er nieuw op 10.000 euro lichter nou laten we gezellig na Scheveningen gaan en daar gingen we weer alweer een tik in de motor op de na garage blok weer open hele blok was kapot toen weer een nieuw blok er in alles over gezet en nu zijn er geen problemen meer aan wel 13.000 euro kwijt hou je van je vw JA doe je auto maar niet chippen

zoals de polo 6n gaan de versnellingen bakken kapot
bij golf 6 & 7 gaan de dsg bakken al gauw kapot
Geniet van het leven want het duurt ma even
Gebruikersavatar
HC1973
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Regio Breda

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door HC1973 »

vw-power schreef:super leuk heel veel pk en meer pk"s uit ervaring heb ik wel geleerd dat door de chip tuning de auto kapot gaan
zoals krukassen klepstoters cilinders noem maar op alles wat draait gaat kapot

golf 4 gekocht voor 4.500 150.000 op de teller tdi gti alles rood
na een tijd rijden ging dit kapot dat dit zus zo nou vele reparaties was het blok gewoon weer nieuw alles zat er nieuw op 10.000 euro lichter nou laten we gezellig na Scheveningen gaan en daar gingen we weer alweer een tik in de motor op de na garage blok weer open hele blok was kapot toen weer een nieuw blok er in alles over gezet en nu zijn er geen problemen meer aan wel 13.000 euro kwijt hou je van je vw JA doe je auto maar niet chippen

zoals de polo 6n gaan de versnellingen bakken kapot
bij golf 6 & 7 gaan de dsg bakken al gauw kapot
Ik denk niet dat je dit zo kunt stellen. Ik rijdt al 8 jaar met diverse gechipte audi's, seat en VW en heb weinig tot geen problemen gehad. Ik geloof best dat een enkeling pech heeft, of onverstandige keuzes maakt mbt tuning. Maar ik deel je algemene stelling niet.
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Afbeelding

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
Gebruikersavatar
Patrick B
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2012, 20:55
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Drenthe

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door Patrick B »

Als je de auto bij een vag specialist laat chippen zoals JD.

En niet bij een chipboer voor 200 euri die 1001 merken doet.

Ben ik er niet zo bang voor dat de auto in de soep loopt.

Ik ben het nog niet tegen gekomen dat er een gechipte auto kapot is gelopen op dit forum.

JD is niet goedkoop maar er staat ook heel wat kennis achter en hele goede service.(dat alleen zijn me de centen al waard)

Persoonlijk vind ik dat je op een auto die toch gemiddeld 40000 euro nieuw kost, gaat besparen op een chip niet zo'n slimme actie.
Groetjes Patrick

--------------------------------------------------------------------------
Ziet er uit als de brandweer en gaat als de brandweer.

VW Golf V GTI Tornadorood / JD stage2 (287,6pk/407.6nm) / DSG Stage 1 / Carbonio air intake / 3" downpipe
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door Frits@Vrolijk »

ron1966 schreef:Hallo Forumers,

Een update van topic starter.

Na een lange weg van Rechtsbijstand en jurist. Valt er niets te verhalen. Ik heb inmiddels een motor van een jaar oud met 12.000km gelopen en deze gemonteerd in m'n auto. Ik ben inmiddels behoorlijk wat wijzer geworden van de onbetrouwbaarheid van het merk VW. Ik ben bij een aantal motor revisie bedrijven langs geweest en ben echt geschrokken hoe slecht de motoren van VW tegenwoordig zijn. Of het nu benzine is of diesel. Kwaliteit laat echt te wensen over.

Ik rijdt zelf ook in een T5 128kw 4 motion van 4 jaar oud met 200.000km en deze heeft ook een totale motorrevisie nodig. De verstuivers zijn aan het lekken in de cilinder kop. Hierdoor start de motor slecht na enkele uren. Het probleem zit dat de verstuiver diesel lekt in de cilinderkop waardoor de brandstofrail leeg loopt. Hierdoor moet deze eerst worden ontlucht voordat de motor brandstof krijgt en aanslaat. Daarnaast mengt de diesel in het olie circuit en daardoor de viscositeit veranderd en hierdoor motorschade tot gevolg is. Daarnaast is de compressie gemeten en op de 3e cilinder is compressie verlies.

Bus is altijd netjes in onderhoud geweest. Ik kan er met mijn gezonde verstand niet bij dat dit normaal moet zijn. De totale revisie kost ook weer een bonk duiten.
Leuk man om met het merk te rijden dan men VOLKS wagen noemt. Ja van je volk moet je maar hebben.

Beide auto's staan binnenkort te koop. Ben helemaal klaar met dit merk!!!!!!

Zou dan ook geen Toyota kopen die moeten ook allemaal terug naar de Dealer :mrgreen: ;)
Mvg Frits
CarbonMK6
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 mei 2013, 10:03
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door CarbonMK6 »

Frits@Vrolijk schreef:
Zou dan ook geen Toyota kopen die moeten ook allemaal terug naar de Dealer :mrgreen: ;)
Maar daar word je tenminste wel netjes van op de hoogte gebracht en kost ook nog eens niets (hoe lang het ook duurt). Mijn ouders hebben toevallig een Toyota, dus vandaar. De service van VW/Pon is wat dat betreft echt om te huilen hoor.
CarbonMK6 schreef:Ik snap het ook niet. Het gaat om €2000,00 die ze (als ze mij direct schadeloos hadden gesteld) binnen de kortste keren hebben terugverdiend. Ik zou dan zeker VW zou blijven rijden. Maarja, nu is dat nog maar de vraag. Nog even geduld.
Even een update van mijn kant. Ik krijg ook de €1790,- (excl. zelfgemaakte kosten) niet vergoed en ben dan ook helemaal klaar met het merk VW. Ik heb een klachtbrief geschreven naar PON en stelde voor om in ieder geval die €1790,- korting te geven op een VII GTI (gratis Performance Pack, dan wel Discovery Pro of Xenon). PON nam daarna contact op met mijn dealer en mijn dealer nam weer contact met mij op om mede te delen dat zij mij bij aankoop van een nieuwe VII GTI tegemoet zouden komen.

Op dat moment dacht ik, nou... mooi!

Dus ik stapte op een vrije dag vrolijk naar de dealer. Offerte gemaakt (vrij kaal nog), allemaal bla bla van "klanttevredenheid is voor ons belangrijk, etc". De persoon op de hoogte was van het voorstel, was op dat moment op vakantie, dus de korting kon nog niet worden besproken. Hij zou contact met mij opnemen.

De inruilprijs die ik in eerste instantie kreeg was €18.000, terwijl ik bij een andere VW dealer al €21.750.00 kreeg (Heron te Zwaag). Dat was al één punt, waarvan ik dacht? WTF? Waarom zo'n verschil?

Drie weken later werd ik gebeld door mijn dealer (Martin Schilder) en daarin werd mij medegedeeld dat de verkoopadviseur met de betreffende personen had gesproken, maar dat opeens NIEMAND meer van iets afwist. Zij waren van mening dat ik al voldoende was gecompenseerd. Ik hoefde immers "slechts" € 1.790,00 te betalen. Toen zakte mijn broek dus echt af. Ik heb hen gezegd waar het op stond. Daarna zou de verkoopadviseur wederom wat mensen raadplegen, maar ook hier zeiden ze dat ze niets konden doen.

Ik heb 2 weken geleden wederom een brief gestuurd met bovenstaande verhaal (wel iets netter geformuleerd uiteraard) en het verzoek om de €1.790,00 terug te storten.

Na een week belde ik om te vragen waarom er nog niet gereageerd was (ze hebben het blijkbaar druk). Enkele dagen daarna werd ik gebeld en werd mij wederom gezegd dat men vanuit PON niets kon doen. Dat ik de service slecht vond, dat ik het vreemd vond dat mij nooit was geadviseerd om de kettingspanner te laten controleren (schriftelijk, dan wel na een onderhoudsbeurt) en dat mij nooit is aangeboden/gevraagd of ik het interessant zou vinden om mijn fabrieksgarantie te verlengen, was "mijn mening". Ze hadden contact opgenomen met Martin Schilder en die zouden wederom contact met mij opnemen om nog een keer om de tafel te gaan zitten.

Tot op heden wacht ik echter nog steeds op het telefoontje.... Ik wil nog best één laatste keer aan tafel, maar dan moeten ze mij wel een heel erg goed aanbod doen. Maargoed, volgens mij durven ze mij niet eens meer te bellen en schamen zij zichzelf ook als een malle. Ik heb besloten om nog één week te wachten en daarna gaat er wederom een brief naar PON. Dan jaag ik hen op mijn beurt op kosten.
CarbonMK6
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 mei 2013, 10:03
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door CarbonMK6 »

Ter aanvulling van bovenstaande. Martin Schilder heeft tot op de dag van vandaag nooit contact met mij opgenomen. Ik heb een keurige offerte van Heron te Zwaag ontvangen en heb daar mijn nieuwe A3 SB Pro Line S dan ook besteld (dus geen GTI de komende jaren). Ik ben uiteraard toch nog even langs Martin Schilder gegaan en zij kwamen bij lange na niet in de buurt van de offerte van Heron, terwijl ik mijn auto bij hen in onderhoud had. Scheelde serieus bijna € 4000,-!! Ik heb €21.250,- inruil gekregen voor mijn huidige VI GTI uit 2009 en dat is hij ook gewoon waard, klaar!

Vorige week maandag toch weer contact opgenomen met PON, omdat het probleem voor mij nog steeds niet naar tevredenheid was opgelost. Met name vanwege de niet ingevulde "tegemoetkoming" die Martin Schilder mij voorstelde (in samenspraak met PON) en de contactafspraken die Martin Schilder nooit is nagekomen. Dacht gisteren nog "als ze morgen niet bellen, zal ik zelf maar weer even contact opnemen...". Welnu, toevallig ben ik vandaag gebeld door PON met de mededeling dat ze een deel van de kosten van de reparatie terugstorten op mijn rekening. Niet alles is vergoed, maar zo ben ik er blij mee.

Ik blijf erbij dat mijn dealer mij beter had moeten informeren, ook voor wat betreft het verlengen van de fabrieksgarantie. Dat zijn de kosten niet en bij mijn nieuwe dealer wordt ik daar gelukkig wél automatisch van op de hoogte gebracht. Al met al blij met mijn toekomstige nieuwe wagen, het bedrag retour van PON en het feit dat ik nu bij een dealer zit die mij als klant wél direct een goed gevoel wist te geven.

Laat dit dus een les voor iedereen zijn hier: nooit opgeven! Blijf contact houden en blijf altijd redelijk, dan is er gerust wel wat ruimte bij PON.
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door Frits@Vrolijk »

En wil je zeker geen gezeik niet chippen
Mvg Frits
Gebruikersavatar
ron1966
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 nov 2011, 22:47
Locatie: Landsmeer
Contacteer:

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door ron1966 »

Ik heb het opgelost. Auto laten maken doormiddel nieuwe motor te plaatsen. Waarna ik de auto een rotschop heb gegeven.
Voor mij nooit geen volkswagen meer. Heeft nog voeten in de aarde gehad om de koper te overtuigen dat de auto echt zo weinig km had staan op de teller en er al een nieuwe motor in was geplaatst. Doordat ik alle rekeningen en onderhoud bij dealer ter bevestiging kon overleggen kon ik de auto met gods gratie kwijt.

Met mijn werk zie ik dat er heel veel volkswagen-motoren kapot gaan. Volkswagen heeft niet meer de kwaliteit wat het voorheen had.
Over garantie is men helemaal niet meer thuis.
https://www.facebook.com/golf.mk6.R20.stage.4.project/
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast