Ik denk dat ze getest hebben met de Golf 6 R stoelen. Helaas zie je ook de "oude" hoofdsteunen ook niet meer bij de GTI 7 terugkomen; was toch iets speciaalsgolfruud schreef:Zal dit hem echt worden ??? Als je op you tube kijkt, waar ze de R aan het testen zijn zie je echt kuipstoelen waar de hoodfsteunen in weggewerkt zijn. Of de kuipstoelen komen met een meer prijs. Velgen zijn niet mijn ding, oudere vond ik mooier. Maar de motor zal wel genieten zijn.
VW Golf 7 R
Re: VW Golf 7 R
Re: VW Golf 7 R
Standaard kost (richtprijs) deze nieuwe R in Duitsland 38325 €sitechris schreef:Ik ben vooral benieuwd naar de prijs! De vorige R vond ik net wat te prijzig, wellicht dat deze iets gunstiger gaat worden?
Dit is 8500 € duurder dan een Gti performence die maar 11sec langzamer is op de ring.
Als we dit doortrekken voor ons Belgenland
zou die dus op ongveer 40890 € komen zonder DSG & opties
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
- Type auto: Golf 6 GTI
Re: VW Golf 7 R
Vindt er niet veel aan m.u.v. de koplampen en nog wat kleine details, dit lijkt haast wel een gewone saaie standaard Golf met wat andere bumpers die totaal niet spannend zijn. Vier uitlaten zijn too much, waarom niet 2 in het midden? of verwerk ze mooi in de achterbumper en niet gewoon los onder de bumper. Als ik een Golf 6 R zou hebben (dat is mij helaas niet gegund ) zou ik hem echt niet ruilen voor de 7 R, nee dan neem ik liever de 7 GTI en dan chippen als ik hem niet snel genoeg vind.
Eerlijk gezegd vind ik de GTI nog het sportiefste/mooiste ogen (alleen de voorbumper vind ik al mooier/agressiever) en dan heb ik het nog niet eens over het prijsverschil.
Maar dit is mijn mening en wie ben ik? hahaha
Eerlijk gezegd vind ik de GTI nog het sportiefste/mooiste ogen (alleen de voorbumper vind ik al mooier/agressiever) en dan heb ik het nog niet eens over het prijsverschil.
Maar dit is mijn mening en wie ben ik? hahaha
Re: VW Golf 7 R
Wehoo schreef:Maar ja..... België heeft geen begrotingspost voor wegonderhoud en de wegen zijn daar in zeer slechte conditie. In Duitsland zit de "grote" auto-industrie, die veel invloed op de politiek heeft. (om het tempolimiet te omzeilen, heeft de auto-industrie daar een deal gemaakt met de politiek: begrenzer inbouwen op 250 km/u)
Doohie schreef:Blijkbaar hebben hier veel forumleden zeer lange tenen
en interpreteren ze ieder woord dat bijna of niet positief klinkt als een aanval..echt zielig hoor
Lijkt me best om gewoon maar niet meer te reageren op bepaalde post...
of je nu liefhebber bent of niet..
of je nu in België,Frankrijk,Duitsland of waar dan ook woont
fanatiek zijn komt nooit goed.
Nu pas begrijp ik je opmerking. Voel je niet aangesproken, je kunt immers ook niets aan het wegennet doen. België is een mooi land, m.n. de Ardennen. Het zijn aardige en vriendelijke mensen, de Vlamingen. Alleen valt het me op dat men in en omstreeks Antwerpen zo vasthoudt aan hun rijbaan, vooral links.Doohie schreef:Als we dit doortrekken voor ons Belgenland
Gr. Wehoo.
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
- Type auto: Golf 6 GTI
Re: VW Golf 7 R
Potverdorie! weer een @#%! bekeuring wegens 16 kilometer te hard rijden binnen de bebouwde kom.
Wat is nou 16 kilometer? maar wel een bekeuring van € 140,00!
Ik rij al altijd zo braaf en hou me normaal gesproken altijd aan de snelheid en toch overkomt me dit weer (waarschijnlijk een inhaalactie toen ik iemand voorbij wilde gaan die steevast 40 bleef rijden) en dan zo'n bedrag. Ach ja, dit is natuurlijk DE manier om de schatkist weer te vullen zodat ze het weer uit kunnen geven aan het buitenland of voor onzinnige dingen in het binnenland etc.
Laat ze een keer de echte "roekeloze" rijders aanpakken maar dan is er geen politie te bekennen
Wordt hier zo schijtziek van....
Wat is nou 16 kilometer? maar wel een bekeuring van € 140,00!
Ik rij al altijd zo braaf en hou me normaal gesproken altijd aan de snelheid en toch overkomt me dit weer (waarschijnlijk een inhaalactie toen ik iemand voorbij wilde gaan die steevast 40 bleef rijden) en dan zo'n bedrag. Ach ja, dit is natuurlijk DE manier om de schatkist weer te vullen zodat ze het weer uit kunnen geven aan het buitenland of voor onzinnige dingen in het binnenland etc.
Laat ze een keer de echte "roekeloze" rijders aanpakken maar dan is er geen politie te bekennen
Wordt hier zo schijtziek van....
Re: VW Golf 7 R
Spijtige zaak voor je maar dit geeft natuurlijk niets met een R te maken..
Waarom jou keuze om het hier te posten ??
Bestaat zoiets niet als een topic wat je maar wilt
Waarom jou keuze om het hier te posten ??
Bestaat zoiets niet als een topic wat je maar wilt
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
- Type auto: Golf 6 GTI
Re: VW Golf 7 R
Klopt, het heeft inderdaad niets met een R te maken maar puur uit frustratie gelijk gepost in dit topic.Doohie schreef:Spijtige zaak voor je maar dit geeft natuurlijk niets met een R te maken..
Waarom jou keuze om het hier te posten ??
Bestaat zoiets niet als een topic wat je maar wilt
Had er verder geen erg in........excuses bij deze
Re: VW Golf 7 R
Thx voor de eerlijke reply. Daar word ik echt vrolijk van.
Re: VW Golf 7 R
Hmm, volgens mij een motor met ketting? Niet meer het vertrouwde S3, ed30, ed35 motor met distrubutieriem?
Edition 30 united grey, full milltek, S3 intercooler, carbon airintake, Fiscon tel/boordcomputer.
-
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
- Type auto: Passat CC TSI
Re: VW Golf 7 R
Volgens mij hebben alle nieuwe tsi motoren een riem.
Re: VW Golf 7 R
Inderdaad niet echt duidelijk.
Ben ook wel benieuwd..volgens specs voor zowel Gti, S3,..lees ik ook ketting ?
Nogthans ging VW toch terug keren naar de riem.
Ben ook wel benieuwd..volgens specs voor zowel Gti, S3,..lees ik ook ketting ?
Nogthans ging VW toch terug keren naar de riem.
Re: VW Golf 7 R
Weet iemand waarom ze in godsnaam nu een klein driehoekig venstertje geplaatst hebben
bij de nieuwe golf 7
bij de nieuwe golf 7
Re: VW Golf 7 R
Zit toch wel goed in elkaar mijn gedacht,
4MOTION all-wheel drive system
The Golf R has always used 4MOTION permanent all-wheel drive. The latest generation system is now being used in the fourth-generation Golf R. Using refinements such as the Haldex 5 coupling, the 4MOTION system is activated before any wheelspin occurs, eliminating nearly all traction losses. The system achieves this by using an advanced control function based on specific driving conditions. When operating under a relatively low load or when coasting, the front wheels are driven and the rear axle is decoupled, helping to save fuel. However, the rear wheels can be variably engaged in fractions of a second whenever necessary. This is done via the Haldex coupling, which is activated by an electro-hydraulic oil pump.
A control unit continually calculates the ideal drive torque for the rear wheels and controls how much the multi-plate clutch should be closed by activating the oil pump. The oil pressure increases the contact pressure at the clutch plates in proportion to the torque desired at the rear axle. So, the amount of pressure applied to the clutch plates can be used to continuously vary the amount of torque going between the front and rear wheels. If necessary, nearly 100 per cent of the drive torque can be directed to the rear wheels.
In addition to the Haldex coupling that acts as a longitudinal lock, four electronic differential locks (EDS) that are a function of the electronic stability control system act as lateral locks. The system briefly brakes a wheel that is slipping, enabling uninterrupted and stable transfer of drive power to the wheel on the opposite side.
In addition, the Golf R is equipped with the cross differential lock (XDS) at the front and rear axles. In the latest version, known as XDS+, this functionality is applied to a larger range of dynamic performance, making the vehicle more agile. When the car is being driven fast, brake pressure is applied to the inside wheel to restore optimal traction as soon as the electronics detect excessively light loads. XDS+ thereby operates as a transverse differential lock that compensates for understeer during fast cornering.
ESC Sport.
The new Golf R is equipped with “ESC Sport” as standard. The system is activated by a two-stage switch on the center console. When the driver presses this switch briefly, Electronic Stability Control (ESC) switches to the “ESC Sport” mode. In very fast driving with lots of bends, such as on a race track, the ESC system has a higher threshold. When the ESC button is pressed for longer than three seconds, the system is fully deactivated for high-performance driving on a track, a feature that is available only on the Golf R.
4MOTION all-wheel drive system
The Golf R has always used 4MOTION permanent all-wheel drive. The latest generation system is now being used in the fourth-generation Golf R. Using refinements such as the Haldex 5 coupling, the 4MOTION system is activated before any wheelspin occurs, eliminating nearly all traction losses. The system achieves this by using an advanced control function based on specific driving conditions. When operating under a relatively low load or when coasting, the front wheels are driven and the rear axle is decoupled, helping to save fuel. However, the rear wheels can be variably engaged in fractions of a second whenever necessary. This is done via the Haldex coupling, which is activated by an electro-hydraulic oil pump.
A control unit continually calculates the ideal drive torque for the rear wheels and controls how much the multi-plate clutch should be closed by activating the oil pump. The oil pressure increases the contact pressure at the clutch plates in proportion to the torque desired at the rear axle. So, the amount of pressure applied to the clutch plates can be used to continuously vary the amount of torque going between the front and rear wheels. If necessary, nearly 100 per cent of the drive torque can be directed to the rear wheels.
In addition to the Haldex coupling that acts as a longitudinal lock, four electronic differential locks (EDS) that are a function of the electronic stability control system act as lateral locks. The system briefly brakes a wheel that is slipping, enabling uninterrupted and stable transfer of drive power to the wheel on the opposite side.
In addition, the Golf R is equipped with the cross differential lock (XDS) at the front and rear axles. In the latest version, known as XDS+, this functionality is applied to a larger range of dynamic performance, making the vehicle more agile. When the car is being driven fast, brake pressure is applied to the inside wheel to restore optimal traction as soon as the electronics detect excessively light loads. XDS+ thereby operates as a transverse differential lock that compensates for understeer during fast cornering.
ESC Sport.
The new Golf R is equipped with “ESC Sport” as standard. The system is activated by a two-stage switch on the center console. When the driver presses this switch briefly, Electronic Stability Control (ESC) switches to the “ESC Sport” mode. In very fast driving with lots of bends, such as on a race track, the ESC system has a higher threshold. When the ESC button is pressed for longer than three seconds, the system is fully deactivated for high-performance driving on a track, a feature that is available only on the Golf R.
- Nikkor27
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
- Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
- Locatie: Zuid-Limburg (BE)
Re: VW Golf 7 R
Doohie schreef:Weet iemand waarom ze in godsnaam nu een klein driehoekig venstertje geplaatst hebben
bij de nieuwe golf 7
Daar stoorde ik me ook al aan bij de introductie van de gewone Golf7. Dealer zei datdat voor zichtbaarheid om een bocht te nemen.
Compleet nutteloos, volgens mij
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: VW Golf 7 R
Haha dat vind ik nou een serieus leuk detail van de Golf 7, zo zie je maar.Nikkor27 schreef:Doohie schreef:Weet iemand waarom ze in godsnaam nu een klein driehoekig venstertje geplaatst hebben
bij de nieuwe golf 7
Daar stoorde ik me ook al aan bij de introductie van de gewone Golf7. Dealer zei datdat voor zichtbaarheid om een bocht te nemen.
Compleet nutteloos, volgens mij
Re: VW Golf 7 R
Een licht gewijzigde EA888-Motor zoals die ook in de VI zit.RL1975 schreef:Hmm, volgens mij een motor met ketting? Niet meer het vertrouwde S3, ed30, ed35 motor met distrubutieriem?
Von der technischen Seite präsentiert sich der neue EA888-Motor als absolutes Filetstück des Motorenbaus. Die neueste Generation des bewährten Golf 6 GTI-Motors hat an Leistung deutlich zugelegt und leistet nun 300 PS. Das maximale Drehmoment von 380 Nm liegt bereits bei 1800 U/min an und hält bis 5500 U/min vor. Durch eine dünnwandige Bauweise des Motorblocks konnten hier 2,4 kg eingespart werden. Die Kunststoff-Ölwanne ist exakt ein Kilo leichter, die Kurbelwelle verlor 1,6 kg an Gewicht. Soviel Hightech macht sich auch im Verbrauch bemerkbar. Volkswagen gibt für den DSG-ausgestatteten Golf 7 R einen Normverbrauch von gerade einmal 6,9 Liter auf 100km an (mit Handschaltung sind es 7,1 Liter). Gegenüber den 8,4 Litern (8,5 Liter bei Handschaltung) des Vorgängers ergibt sich so eine Verbrauchsreduzierung um 18 Prozent.
Speziell für den Golf 7 R gibt es in der Fahrprofilauswahl (in Verbindung mit dem adaptiven DCC-Fahrwerk) den Modus „R“. Der Buchstabe steht dabei für „Race“. Das Ansprechverhalten des Motors wird nochmals verschärft, die DSG-Schaltpunkte etwas hochgesetzt, die Dämpfung erhöht.
Ebenfalls ein Novum: Das ESC Sport für verzögerten Regeleingriff und noch agileres Handling. Erstmals und exklusiv im Golf 7 R lässt sich das ESC komplett deaktivieren – etwa wenn man professionell auf der Rennstrecke unterwegs sein möchte und die volle Kontrolle über das Auto in den eigenen Händen behalten will.
Gr. Wehoo.
Re: VW Golf 7 R
De EA888 motor is wel zeer sterk veranderd! Met kettingrek diagnose! FSI en MPI verstuivers erin! Geen thermostaat meer, maar regelkleppen voor het koelsysteem, en een ander oliedruksysteem met zuigerbodemkoeling, enz!
Edition 30 united grey, full milltek, S3 intercooler, carbon airintake, Fiscon tel/boordcomputer.
Re: VW Golf 7 R
RL1975 schreef:De EA888 motor is wel zeer sterk veranderd! Met kettingrek diagnose! FSI en MPI verstuivers erin! Geen thermostaat meer, maar regelkleppen voor het koelsysteem, en een ander oliedruksysteem met zuigerbodemkoeling, enz!
Wow, ik ben echt onder de indruk van al dat technisch vernuft, precies wat je nodig hebt op het circuit.
By the way, wanneer gaan we de R daar eens serieus zien doen...
Polo R laat al goed van zich horen, of heb ik iets gemist?
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
Re: VW Golf 7 R
Gekke vraag natuurlijk voor de duizenden specialisten onder ons, maar waar ga ik dadelijk olie bijvullen, ik zie geen vuldop...
Is toch wel handig als ik dat weet volgende week.
Is toch wel handig als ik dat weet volgende week.
Doohie schreef:
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: VW Golf 7 R
ok, dank je wel.staffpride schreef:Onder het vw logo
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten