Tjilpende riem

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Jerommeke
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 mei 2012, 08:13
Type auto: Golf v Gti

Tjilpende riem

Bericht door Jerommeke »

Beste forumleden
Ik heb een golf v gti bij 2008 41000 km gelopen heb ik 5 maanden geleden gekocht dus nog 1 maand garantie ik had een tjilpende riem dus bij de dealer waar ik hem gekocht heb hebben ze de multiriem en spanrol vervangen met het idee dat het opgelost zou zijn maar het geluid is niet weg dus wat zou het kunnen zijn misschien iemand die hier ervaring mee heeft ? Alle suggesties zijn welkom alvast bedankt

Grt Jeroen
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Tjilpende riem

Bericht door Mackdennis »

Hoi jeroen


Danial(verlengsnoer) had hier ook last van en bij hem zijn ze multi en distributie riem En alle span en loop rollen+waterpomp vervangen
sinds dien geen last meer gehad
PH-GTI
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 aug 2011, 11:30
Type auto: Golf V GTI
Locatie: Fryslân

Re: Tjilpende riem

Bericht door PH-GTI »

Weet je zeker dat het de riem is die tjilpt?

ik heb iets soortgelijks gehad, bij het wegrijden begon mijn auto ook te tjilpen, het bleek een vastzittende poulie te zijn.
Gebruikersavatar
Jelmer91
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 feb 2012, 23:17
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Limburg

Re: Tjilpende riem

Bericht door Jelmer91 »

Bij mij was dit tjilpende geluid ook te horen en kwam niet van de riem maar was inderdaad een poulie.
MK5 GTI
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 nov 2012, 21:32
Type auto: Golf 2 GTI 16v PL

Re: Tjilpende riem

Bericht door Arno »

Wordt het stuur toevallig ook zwaarder bij het draaien tijdens stilstand of zeeeer lage toerentallen?
Zo ja dan is het waarschijnlijk de poulie van de alternator-riem. Wij hebben dit onlangs gehad op onze t5 minibus.

Of je kan gewoon teruggaan naar de dealer, die moeten in staat zijn het te vinden. Wel duidelijk maken dat je graag hebt dat ze deze keer ook wel degelijk de juiste dingen vervangen.
Afbeelding
Jerommeke
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 mei 2012, 08:13
Type auto: Golf v Gti

Re: Tjilpende riem

Bericht door Jerommeke »

Bedankt voor jullie reacties volgende week gaat hij terug naar de dealer in de hoop dat ze het nu wel vinden het is namelijk nog garantie

Jeroen
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 nov 2012, 21:32
Type auto: Golf 2 GTI 16v PL

Re: Tjilpende riem

Bericht door Arno »

Laat je ons achteraf dan weten wat er precies mis was?
Afbeelding
Jerommeke
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 mei 2012, 08:13
Type auto: Golf v Gti

Re: Tjilpende riem

Bericht door Jerommeke »

Ik zal jullie op de hoogte houden en precies vertellen wat er mis was
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Tjilpende riem

Bericht door GolfL »

Ik heb het ook gehad het tjilpen. En dan vooral bij een koude motor, zodra de motor warm was was het weg.

Bij mij is dit onder garantie verholpen door een nieuwe distributieriem en spanner. Tot nu (na 30.000km) is het nogsteeds weg!
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Tjilpende riem

Bericht door yal »

Toen de ED35 net nieuw was tjilpte mijn riem ook , gehele distributieset is vervangen met waterpomp en multiriem.
Geluid is sindsdien weg.
De dealer waar ik de auto kocht stond met een spray de multiriem in te 'blaffen' dus dat was lekker professioneel, en gaf geen resultaat :?

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Jerommeke
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 mei 2012, 08:13
Type auto: Golf v Gti

Re: Tjilpende riem

Bericht door Jerommeke »

De multiriem en spanner is al vervangen maar het geluid bleef dus ik hoop dat ze nu we het goede vervangen gelukkig is het nog garantie
Gebruikersavatar
larsGTi
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 aug 2013, 13:48
Type auto: Golf MK7 GTI PP

Re: Tjilpende riem

Bericht door larsGTi »

Ik heb hetzelfde probleem met mijn GTI. Bij het optrekken met weinig gas is het hoorbaar. Bij optrekken enkel op de koppeling of met redelijk wat gas is het weg... Mijn distributieriem is zo'n 7k kilometers terug vervangen. Bij een warme motor is het naar mijn idee minder.

Is er inmiddels meer bekend over dit geluid? Hoe zelf te ontdekken wat het precies is e.d?
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Tjilpende riem

Bericht door Verlengsnoer »

Ik heb t inderdaad ook gehad bij 60K. Getjerp met koude motor en zodra water temp op +- 90 zat was het geluid weg!
Ik heb bij vag techniek mijn distributie spanners rollen en waterpomp laten vervangen...
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Tjilpende riem

Bericht door Mackdennis »

ook ik heb hier last van gekregen rond de 85000km stand.
Heb toen alle span rollen waterpomp en riemen laten vervangen bij vag techniek.
sindsdien geen geluid meer nu 10000km verder
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Tjilpende riem

Bericht door Schippersss »

yal schreef:Toen de ED35 net nieuw was tjilpte mijn riem ook , gehele distributieset is vervangen met waterpomp en multiriem.
Geluid is sindsdien weg.
De dealer waar ik de auto kocht stond met een spray de multiriem in te 'blaffen' dus dat was lekker professioneel, en gaf geen resultaat :?

Grt Yal
Zogenoemde V snaar spray, wil soms wel eens helpen bij piepen van een riem, niet zo gek dat ze dat eerst proberen.
-SANDER-
Berichten: 136
Lid geworden op: 23 sep 2012, 20:29
Type auto: MK5 GTI Oranje
Locatie: Alblasserdam

Re: Tjilpende riem

Bericht door -SANDER- »

Je kunt ook gewoon WD-40 op elk lager van de pullies spuiten en als het gepiep dan stopt weet je ook welke het is.
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Tjilpende riem

Bericht door FGT »

Bij mij exact hetzelfde. Bij het starten piepte hij, vooral als het koud was. Ik heb alles laten vervangen(distributieriem, multiriem, spanrollen en de waterpomp) en het tjilpen is weg.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Jerommeke
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 mei 2012, 08:13
Type auto: Golf v Gti

Re: Tjilpende riem

Bericht door Jerommeke »

FGT schreef:Bij mij exact hetzelfde. Bij het starten piepte hij, vooral als het koud was. Ik heb alles laten vervangen(distributieriem, multiriem, spanrollen en de waterpomp) en het tjilpen is weg.
Wat was je totaal kwijt voor het hele gebeuren te vervangen bij mij moet de distributieriem ook nog gedaan worden

Groeten Jeroen
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Tjilpende riem

Bericht door Verlengsnoer »

Ik heb met een actie bij vag 495 betaald incl waterpomp (juni 2012). Distributieriem 2.0 tfsi Inc alle rollers/spanners en waterpomp! Hans sloot was duurder! Later begrepen dat er bij Hans een duurdere, meer duurzame waterpomp in gaat! Indien je een 5 hebt kunt je ook meteen een ODB beveiling laten aanbrengen bij vag techniek!
golf5gti2007
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 jul 2013, 21:41
Type auto: Golf V Gti 2007mj08
Locatie: molkwerum

Re: Tjilpende riem

Bericht door golf5gti2007 »

Wat is een ODB beveiling?
Heeft in een Golf 4 1.6 sr comfortline gereden. En nu in een hele mooie golf gti.
https://www.facebook.com/sjoerd.ybema
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten