Verlagen met enkel veren kans lekke schokbrekers?
Verlagen met enkel veren kans lekke schokbrekers?
Heren,
De tijd is gekomen dat ik mijn gti echt ga verlagen. Wil het al lang. Tig verlagingssets in overweging genomen maar na vele goede berichten over de Eibach veren (dit is dan de Sportsline toch?) en de beste combi tussen looks en dagelijks gebruik en prijs, wil ik daar voor gaan en ik wil de montage (mits niet te gek duur aan arbeidsloon) maar laten doen ipv zelf doen.
Nu ben ik wat bedrijven aan het raadplegen mbt totaalkosten.
Een bedrijf stuurt mij dat hij aangeeft dat als de o.e.m. dempers meer dan 50.000km hebben meegemaakt, de kans op lekken groot wordt met verlagingsveren omdat je dan een ander ongebruikt deel van je dempers benut en keringen lek kunnen gaan.
Wat is jullie ervaring?
Mijn mk5 heeft 108k gelopen en dempers voelen tot nu toe gewoon 100% goed aan.
De tijd is gekomen dat ik mijn gti echt ga verlagen. Wil het al lang. Tig verlagingssets in overweging genomen maar na vele goede berichten over de Eibach veren (dit is dan de Sportsline toch?) en de beste combi tussen looks en dagelijks gebruik en prijs, wil ik daar voor gaan en ik wil de montage (mits niet te gek duur aan arbeidsloon) maar laten doen ipv zelf doen.
Nu ben ik wat bedrijven aan het raadplegen mbt totaalkosten.
Een bedrijf stuurt mij dat hij aangeeft dat als de o.e.m. dempers meer dan 50.000km hebben meegemaakt, de kans op lekken groot wordt met verlagingsveren omdat je dan een ander ongebruikt deel van je dempers benut en keringen lek kunnen gaan.
Wat is jullie ervaring?
Mijn mk5 heeft 108k gelopen en dempers voelen tot nu toe gewoon 100% goed aan.
- Hillebrand
- Type auto: Golf VI GTI
Re: Verlagen met enkel veren kans lekke schokbrekers?
Ligt er een beetje aan hoever je wil gaan, ik neem aan 40mm?!
Dan is de kans idd ietswat groter, maar ken genoeg mensen die prima rondgereden hebben op alleen veren.
Maaaaar als je geld over heb, zou ik lekker voor een schroefset gaan!
Dan is de kans idd ietswat groter, maar ken genoeg mensen die prima rondgereden hebben op alleen veren.
Maaaaar als je geld over heb, zou ik lekker voor een schroefset gaan!

Yolo.
-
- Type auto: Passat CC TSI
Rij ook op alleen op veren van H&R 40mm zoals je weet. Nu ongeveer een jaar. Kans is idd wel aanwezig dat ze eerder op/lek zijn, schokbrekers zijn er niet opgemaakt. Ik zie wel hoe het loopt, gaan ze kapot dan zet ik er wel 4 koni's onder. Overigens gaan eibach geen 40 mm.
De veren gaan tov de huidige gti hoogte toch geen 40mm lager? Ik dacht 20-25mm?!
-
Dat klopt, de gti staat al wat lager op zijn poten. Bij mij cc was het wel 40mm omdat standaard veren onder zaten.
- Verlengsnoer
Het is een beetje kiezen voor het voordeligste of niet? Ik ben voor alleen de veren gegaan en dan nog tweedehands! Heb ze eronder laten zetten in een garage + laten uitlijnen! Totaal geen spijt van! Wel... Heb ik een bewust mijn keuze gemaakt om eerst voor het goedkoopste te gaan! Als ze er een demper lek gaat dan wil ik meteen verlagen met een degelijke set! Veel over ap gelezen! Laatste tijd veel gelezen over vogtland! Als ik morgen een set moet kopen wordt het de vogtland 

Verlengsnoer schreef:Het is een beetje kiezen voor het voordeligste of niet? Ik ben voor alleen de veren gegaan en dan nog tweedehands! Heb ze eronder laten zetten in een garage + laten uitlijnen! Totaal geen spijt van! Wel... Heb ik een bewust mijn keuze gemaakt om eerst voor het goedkoopste te gaan! Als ze er een demper lek gaat dan wil ik meteen verlagen met een degelijke set! Veel over ap gelezen! Laatste tijd veel gelezen over vogtland! Als ik morgen een set moet kopen wordt het de vogtland
Daar heb je een punt waar ik ook al aan dacht. Veren+Montage kost de kop niet en rijdt kennelijk geweldig. Net iets steviger als origineel maar behoudt van comfort.
Als idd lek gaat dan kan een schroefset altijd nog. En kreeg ook een aanbieding van AP maar denk dat dat toch wel wat hard wordt... De hardheidsinstelbare versie kan enkel maar harder. De zachtste stand schijnt al flink hard te ziin...
Maar 100.000km reeds op mijn dempers en dan nu eibach veren er om? Doen?... Anderen met deze km stand gelijke keuzes gedaan?
- Verlengsnoer
Ja weet niet 100k klinkt wel veel! Als je het geld hebt meteen een schroefset lijkt mij! Wel nieuw doen om niet het risico te lopen dat die niet goed is of snel stuk gaat (garantie tot de deur). Al wat gelezen over vogtland onder een 5 gti? Ik heb de mijne tegen de 60k vervangen.
Succes met je keuze!
Succes met je keuze!
Ik weet niet hoe het is bij een GTI maar mijn ervaringen met oem dempers met verlagingsveren is niet je van het. Heb ervaring met Eibach en H&R veren maar mijn ervaring is dat een goede schroefset vele malen beter rijdt en ook comfortabeler is dan verlagingsveren. Het geheel is beter op elkaar afgestemd. Ik heb nu tweemaal op rij een KW schroefset en dat bevalt uitstekend. Ik persoonlijk zou nooit meer verlagen met verlagingsveren.
Ik heb nog niet meer gelezen over Vogtland. Ik ga er eens naar zoeken.
En wat Eddiea zegt zit wat in. Schroefsets zijn idd op elkaar afgestemd.
Tja alle waar naar zijn geld (zoals altijd).
Ik wil iig geen 1000+ euro meer uitgeven aan verlaging dus duurdere kw, koni, bilstein sets vallen af. De eibach veren leken mij interessant maar als risico op lekgaan erg aanwezig wordt dan ben ik toch minder enthousiast.
En wat Eddiea zegt zit wat in. Schroefsets zijn idd op elkaar afgestemd.
Tja alle waar naar zijn geld (zoals altijd).
Ik wil iig geen 1000+ euro meer uitgeven aan verlaging dus duurdere kw, koni, bilstein sets vallen af. De eibach veren leken mij interessant maar als risico op lekgaan erg aanwezig wordt dan ben ik toch minder enthousiast.
Kijk anders is naar weitec. Is KW maar in een ander jasje.
- Edition30
- Type auto: Edition 30
Tim, wil je alleen voor de looks gaan of gaat het ook om de wegligging te verbeteren. In het laatste geval zit ik te denken aan Koni FSD. Deze combineer je met de standaard veren, dit laatste vind ik wel lekker, want ik wil niet lager. De auto schuurt net niet (soms wel) over stoepranden en drempels neemt de auto nu nog goed. Alleen heb je dan niet de looks.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
naar mijn idee ligt een lagere auto ook lekkerder op de weg
Tim,
Je kan idd verlagingsveren nemen, maar neem dan wel Eibach. Deze zijn het beste icm originele dempers.
Bij kortere/stuggere veren horen andere dempers. Veer/demper -combinatie is een zeer uitgewogen concept wat je niet moet verkloten.
Als je je std. veren gaat vervangen doe je dat niet door een ander merk veren met dezelfde lengte en stugheid.
Dus heb je per definitie veren die óf korter, óf stugger, óf allebei (meestal) zijn in vergelijking met de originele. Dan kun je nog kiezen voor lineaire of progressieve veren.
In alle gevallen hoort daar een demperkarakteristiek bij, die de veer kan bijbenen. Een kortere/stuggere veer veert agressiever in én uit, en moet dus veel "korter" gehouden worden d.m.v. een demper die hier tegenop gewassen is. Pas je hier klakkeloos de soepelere std. dempers bij toe, dan kleven hier ronduit gevaarlijke neveneffecten aan, waarbij alle contact op het moment dat het écht nodig is zomaar zoek kunnen zijn.
Een veer is voor je comfort.
Een demper voor je veiligheid.
Ik was voor mijn Bilstein dempers icm Eibach veren ook niet zoveel kwijt.
En vergeet niet, je dempers hebben al 100.000 km achter de kiezen.
Je kan idd verlagingsveren nemen, maar neem dan wel Eibach. Deze zijn het beste icm originele dempers.
Bij kortere/stuggere veren horen andere dempers. Veer/demper -combinatie is een zeer uitgewogen concept wat je niet moet verkloten.
Als je je std. veren gaat vervangen doe je dat niet door een ander merk veren met dezelfde lengte en stugheid.
Dus heb je per definitie veren die óf korter, óf stugger, óf allebei (meestal) zijn in vergelijking met de originele. Dan kun je nog kiezen voor lineaire of progressieve veren.
In alle gevallen hoort daar een demperkarakteristiek bij, die de veer kan bijbenen. Een kortere/stuggere veer veert agressiever in én uit, en moet dus veel "korter" gehouden worden d.m.v. een demper die hier tegenop gewassen is. Pas je hier klakkeloos de soepelere std. dempers bij toe, dan kleven hier ronduit gevaarlijke neveneffecten aan, waarbij alle contact op het moment dat het écht nodig is zomaar zoek kunnen zijn.
Een veer is voor je comfort.
Een demper voor je veiligheid.
Ik was voor mijn Bilstein dempers icm Eibach veren ook niet zoveel kwijt.
En vergeet niet, je dempers hebben al 100.000 km achter de kiezen.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Vandaag ff een meetlatje bij m'n gti gehouden en de rand van de wielkasten 3cm lager, zowel voor als achter, zou voor mij de ideale combi zijn qua looks vs dagelijks gebruik.
De eibach veren gaan begrijp ik die zo'n 2.5cm zakken tov nu, dus dat komt aardig in de buurt. Ook begrijp ik dus dat eibach sowieso eigenlijk de enige is die qua karakteristiek op de de originele dempers past (dank voor uitleg FGT).
Dus mijn gevoel neigt naar de eibach veren maar sla mezelf natuurlijk voor mijn kop als ik kort daarna wen lekke demper krijg.
Twijfels dus...
Als het dat niet wordt, dan neig ik naar een schroefset, want die kan ik dan iig sowieso qua rijhoogte matchen met wat ik echt wil (en tussentijds bijstellen als je merkt dat je toch nog wat lager kan in het dagelijks verkeer).
Een vaste compleet nieuwe setup in vorm van nieuwe veren + dempers die niet in hoogte te verstellen zijn trekt mij minder.
Die 'fout' heb ik ooit bij mijn Audi TT gemaakt. Daar koos ik voor een vaste verlaging van veren en dempers van KW. Later vondt ik hem altijd net ff 2cm nog te hoog staan en baalde ik dat ik niet 300,- meer had uitgegeven voor de variant 1 schroefset.
Qua weggedrag en comfort was de set onder de TT echter wel top.
De eibach veren gaan begrijp ik die zo'n 2.5cm zakken tov nu, dus dat komt aardig in de buurt. Ook begrijp ik dus dat eibach sowieso eigenlijk de enige is die qua karakteristiek op de de originele dempers past (dank voor uitleg FGT).
Dus mijn gevoel neigt naar de eibach veren maar sla mezelf natuurlijk voor mijn kop als ik kort daarna wen lekke demper krijg.
Twijfels dus...
Als het dat niet wordt, dan neig ik naar een schroefset, want die kan ik dan iig sowieso qua rijhoogte matchen met wat ik echt wil (en tussentijds bijstellen als je merkt dat je toch nog wat lager kan in het dagelijks verkeer).
Een vaste compleet nieuwe setup in vorm van nieuwe veren + dempers die niet in hoogte te verstellen zijn trekt mij minder.
Die 'fout' heb ik ooit bij mijn Audi TT gemaakt. Daar koos ik voor een vaste verlaging van veren en dempers van KW. Later vondt ik hem altijd net ff 2cm nog te hoog staan en baalde ik dat ik niet 300,- meer had uitgegeven voor de variant 1 schroefset.
lekker schokdempers heb je altijd kans op. Als je dat niet wil meemaken moet je gewoon echt niet beginnen aan verlagen. ik rijd zelf al 50 k met eibach. niks aan het handje hoor. ik zou me er niet zo druk om maken. gewoon eibach kopen en er onder prakken.
je verhoogd de kans wel iets. maar dat ik het zelfde met de toplagers. die zijn bij mij na de hand ook gaan tikken met insturen. deze zou ik preventief vervangen op een auto met veel kilometers.
je verhoogd de kans wel iets. maar dat ik het zelfde met de toplagers. die zijn bij mij na de hand ook gaan tikken met insturen. deze zou ik preventief vervangen op een auto met veel kilometers.
- Meik
- Type auto: Golf MK6 GTI DSG
Dit is nu de 2de auto met een Eibach setje en ik zou het zo weer doen.
Het is precies goed en netjes. Geen problemen met drempels e.d.
Het is precies goed en netjes. Geen problemen met drempels e.d.
Groet,
Meik
Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Meik
Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
-
Zou er allemaal niet zo zwaar aan tillen. Ken geen verhaal waarbij iemand van de weg is gestuiterd omdat hij verlagings veren heeft geplaatst op originele schokdempers, lekke demper ben ik trouwens ook nog niet tegen gekomen. Veren worden dagelijks geplaatst op auto's met originele dempers.
- Gti-Mar
- Type auto: Golf MK VI ABT
- Contacteer:
Al bij Remon geweest Tim?Timvgti schreef:Vandaag ff een meetlatje bij m'n gti gehouden en de rand van de wielkasten 3cm lager, zowel voor als achter, zou voor mij de ideale combi zijn qua looks vs dagelijks gebruik.
Twijfels dus...
Mvg Marco
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
- Verlengsnoer
Ik ben overigens van

Naar

Gegaan met enkel H&R veren

Naar

Gegaan met enkel H&R veren
From 4 fingers to 1! Nice!!!
Fraai zeg.
Die h&r veren gaan dus lager dan de eibach veren?
Fraai zeg.
- Edition30
- Type auto: Edition 30
Vier, ik tel er maar drie Tim.Timvgti schreef:From 4 fingers to 1! Nice!!!
Fraai zeg.
Maar inderdaad een mooi resultaat.
Gr. Renco
Edition30 schreef:Vier, ik tel er maar drie Tim.Timvgti schreef:From 4 fingers to 1! Nice!!!
Fraai zeg.

- Verlengsnoer
Lol! Van 3 dikke vingers naar het er tussen frunniken van 1 vinger! Vind het erg mooi staan! Ben voor h en r gegaan omdat deze net wat verder zakken! Wie weet een verhoogd risico op een lekker demper maar het zei zo !
Haha oeps idd!... Maar met mijn kleine handen had ik er vast 4 tussen gekregenEdition30 schreef:Vier, ik tel er maar drie Tim.Timvgti schreef:From 4 fingers to 1! Nice!!!
Fraai zeg.

Hoe bevallen de h&r's qua rijden verlengsnoer?