Golf VI kettingspanner probleem
- Gti-Mar
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
- Type auto: Golf MK VI ABT
- Locatie: Zuid Holland
- Contacteer:
Golf VI kettingspanner probleem
Hallo forummers,
Afgelopen maandag gebeurde mij het het gene wat al vaker naar voren is gekomen bij een Tsi motor, de motor begon ongelofelijk te schudden en onregelmatig te lopen en vroeg om olie...hierbij wil ik jullie mijn verhaal wat ik aan Pon heb gestuurd mededelen,vanmorgen heb ik de auto opgehaald en de rekening à €1557,- betaalt, nu maar hopen dat Pon mij een coulance wil geven, dit mag toch niet gebeuren bij een auto van 3 jaar oud en iets meer aks 47187 km op de teller?
Wat denken jullie?, moet toch op zijn minst een coulance ontvangen?
Goedemiddag heer en mevrouw,
Ik schrijf u deze mail(jammer genoeg) omdat ik gisteren ben getroffen met het volgende,
Ik rij sinds 1,5 jaar een witte golf 2.0 Gti van september 2010, inmiddels staat er 47187 km op en heeft de auto netjes zijn beurten gehad.
Helaas overkwam mij gisteren het volgende, ik start de auto om een paar boodschappen te doen,op het moment van starten gaat het olielampje branden en gaat vervolgens direct weer uit,ik ben gaan rijden en tijdens het rijden niks aan de hand, nadat ik klaar was met boodschappen doen alles in de auto gezet en vervolgens de auto gestart, wederom ging het lampje branden en vervolgens direct weer uit, eenmaal thuis gekomen de auto neergezet,motorkap open gedaan en er een kwart liter olie bij gedaan(Shell helix ultra AV-L 5W30, gekocht bij de dealer)
Maar toen gebeurde het, ik heb netjes de kap dicht gedaan en wilde de auto gelijk in de garage zetten, ik start de auto en vervolgens begint de auto heel onregelmatig te lopen en te schokken, maar het olielampje bleef uit.....ik heb de auto direct uitgezet en een half uur gewacht, vervolgens weer gestart en wederom begon de auto moeilijk te lopen,en onregelmatig te draaien/schudden, ik heb de auto naar binnen gereden( lees 2 meter naar achteren) en vervolgens de mobiliteitsservice ingeschakeld, die is gekomen en heeft middels de computer geconstateerd dat het iets met de kettingspanner moest wezen en dat er niet meer mee gereden mocht worden,vervolgens is er een bergingsauto gekomen en heeft de auto mee genomen naar auto Hoogenboom in Spijkenisse.
Vanmorgen gebeld door de dealer en die heeft mij het volgende mede gedeeld:
Zij moeten de kettingspanners, de distributieketting,de nokkenassen versteller volgens de TPI die bekend zijn gaan vervangen, de kosten hiervan bedragen inclusief arbeid € 1556,57 daar komt bij dat wanneer deze werkzaamheden gedaan zijn, de dealer pas kan constateren of er geen vervolgschade aan is, met andere woorden, het kan zijn dat er meer schade is ontstaan door dit euvel.
Beste medewerkers van Pon, ik hoop dat ik mijn mail zorgvuldig heb samengevat, en het gaat mij vooral om het feit dat een auto van meer dan € 42000,- en 3 jaar en 2 weken oud is toch niet met zo'n mankement kan komen te staan?,vooral de combinatie van olie bijvullen wat de auto aangaf(weliswaar alleen bij het starten) en het spontaan beginnen te schudden en onregelmatig lopen kan ik niet begrijpen bij zo'n jonge auto.
Ik wil u hierbij dan ook vragen om mij hierbij te helpen en te voorzien van een passende, doch nette oplossing in de financiën.
Maar nogmaals het feit dat bij zo'n jonge auto dit kan voorkomen verbaasd mij enorm,en verder staat de auto nu bij auto Hoogenboom en kan ik er op dit moment ook niet mee rijden,ik hoop dat u mij dus op korte termijn kan voorzien van een passende oplossing bij dit toch wel grote probleem.
Ik hoop op korte termijn van u te mogen horen welke coulance u mij en de auto kunt bieden.
Met vriendelijke groet,
Marco Vogelaar
Afgelopen maandag gebeurde mij het het gene wat al vaker naar voren is gekomen bij een Tsi motor, de motor begon ongelofelijk te schudden en onregelmatig te lopen en vroeg om olie...hierbij wil ik jullie mijn verhaal wat ik aan Pon heb gestuurd mededelen,vanmorgen heb ik de auto opgehaald en de rekening à €1557,- betaalt, nu maar hopen dat Pon mij een coulance wil geven, dit mag toch niet gebeuren bij een auto van 3 jaar oud en iets meer aks 47187 km op de teller?
Wat denken jullie?, moet toch op zijn minst een coulance ontvangen?
Goedemiddag heer en mevrouw,
Ik schrijf u deze mail(jammer genoeg) omdat ik gisteren ben getroffen met het volgende,
Ik rij sinds 1,5 jaar een witte golf 2.0 Gti van september 2010, inmiddels staat er 47187 km op en heeft de auto netjes zijn beurten gehad.
Helaas overkwam mij gisteren het volgende, ik start de auto om een paar boodschappen te doen,op het moment van starten gaat het olielampje branden en gaat vervolgens direct weer uit,ik ben gaan rijden en tijdens het rijden niks aan de hand, nadat ik klaar was met boodschappen doen alles in de auto gezet en vervolgens de auto gestart, wederom ging het lampje branden en vervolgens direct weer uit, eenmaal thuis gekomen de auto neergezet,motorkap open gedaan en er een kwart liter olie bij gedaan(Shell helix ultra AV-L 5W30, gekocht bij de dealer)
Maar toen gebeurde het, ik heb netjes de kap dicht gedaan en wilde de auto gelijk in de garage zetten, ik start de auto en vervolgens begint de auto heel onregelmatig te lopen en te schokken, maar het olielampje bleef uit.....ik heb de auto direct uitgezet en een half uur gewacht, vervolgens weer gestart en wederom begon de auto moeilijk te lopen,en onregelmatig te draaien/schudden, ik heb de auto naar binnen gereden( lees 2 meter naar achteren) en vervolgens de mobiliteitsservice ingeschakeld, die is gekomen en heeft middels de computer geconstateerd dat het iets met de kettingspanner moest wezen en dat er niet meer mee gereden mocht worden,vervolgens is er een bergingsauto gekomen en heeft de auto mee genomen naar auto Hoogenboom in Spijkenisse.
Vanmorgen gebeld door de dealer en die heeft mij het volgende mede gedeeld:
Zij moeten de kettingspanners, de distributieketting,de nokkenassen versteller volgens de TPI die bekend zijn gaan vervangen, de kosten hiervan bedragen inclusief arbeid € 1556,57 daar komt bij dat wanneer deze werkzaamheden gedaan zijn, de dealer pas kan constateren of er geen vervolgschade aan is, met andere woorden, het kan zijn dat er meer schade is ontstaan door dit euvel.
Beste medewerkers van Pon, ik hoop dat ik mijn mail zorgvuldig heb samengevat, en het gaat mij vooral om het feit dat een auto van meer dan € 42000,- en 3 jaar en 2 weken oud is toch niet met zo'n mankement kan komen te staan?,vooral de combinatie van olie bijvullen wat de auto aangaf(weliswaar alleen bij het starten) en het spontaan beginnen te schudden en onregelmatig lopen kan ik niet begrijpen bij zo'n jonge auto.
Ik wil u hierbij dan ook vragen om mij hierbij te helpen en te voorzien van een passende, doch nette oplossing in de financiën.
Maar nogmaals het feit dat bij zo'n jonge auto dit kan voorkomen verbaasd mij enorm,en verder staat de auto nu bij auto Hoogenboom en kan ik er op dit moment ook niet mee rijden,ik hoop dat u mij dus op korte termijn kan voorzien van een passende oplossing bij dit toch wel grote probleem.
Ik hoop op korte termijn van u te mogen horen welke coulance u mij en de auto kunt bieden.
Met vriendelijke groet,
Marco Vogelaar
Mvg Marco
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Re: Golf VI kettingspanner probleem
T.a.v. de coulance geeft VW aan:
- binnen de eerste 3 jaar en 100.000 km volledige coulance.
- daarna trapsgewijze coulance tot 50 %.
- binnen de eerste 3 jaar en 100.000 km volledige coulance.
- daarna trapsgewijze coulance tot 50 %.
Gr. Wehoo.
Re: Golf VI kettingspanner probleem
Balen dat is bij jouw gebeurd, Marco. Ik hoop dat Pon jouw echt coulance geeft. De mijne heeft nu iets meer dan 36000 km gereden en binnen kort moet ik de 6 GTi ook een beurt geven. Ik schrik wel van jouw verhaal want de mijne is ook van september 2010. Aangezien Hoogenboom ( voorheen Voorne-Putten) een beetje moeilijk doen met garantie, ga ik er wel van uit dat jij coulance krijgt.
- Gti-Mar
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
- Type auto: Golf MK VI ABT
- Locatie: Zuid Holland
- Contacteer:
Re: Golf VI kettingspanner probleem
Dank je Wehoo voor je reactie,ik hoop dus dat ik in aanmerking zal komen,waar haal jij de info vandaan???wehoo schreef:T.a.v. de coulance geeft VW aan:
- binnen de eerste 3 jaar en 100.000 km volledige coulance.
- daarna trapsgewijze coulance tot 50 %.
nogmaals dank,
Mvg Marco
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
- Gti-Mar
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
- Type auto: Golf MK VI ABT
- Locatie: Zuid Holland
- Contacteer:
Re: Golf VI kettingspanner probleem
Bij Hoogenboom konden ze niks voor mij doen, de computer gaf daaraan dat ze op € 0.00 uitkwamen, zij verwezen mij direct naar PonGengar schreef:Balen dat is bij jouw gebeurd, Marco. Ik hoop dat Pon jouw echt coulance geeft. De mijne heeft nu iets meer dan 36000 km gereden en binnen kort moet ik de 6 GTi ook een beurt geven. Ik schrik wel van jouw verhaal want de mijne is ook van september 2010. Aangezien Hoogenboom ( voorheen Voorne-Putten) een beetje moeilijk doen met garantie, ga ik er wel van uit dat jij coulance krijgt.
Ik hoop er echt het beste van, zoals je al kon lezen komt het echt totaal onverwacht, de hele dag niks aan de hand en (gelukkig) thuis voor de deur gebeurde het....
Ja ik hoop dat je er niet onrustig van wordt hoor, ik had het ook niet verwacht en volgens Hoogenboom ben ik bij hun de eerste met een Gti....
Mvg Marco
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Golf VI kettingspanner probleem
Er zijn enkele gevallen waarbij er dus geen garantie op de auto zit, dit is te zien aan een bepaalde code in de PR-lijst. Maar normaal gezien zou je wel een coulance regeling moeten hebben, zeker als de auto 3 jaar oud is. Ik vind het erg apart dat het systeem van Hoogeboom zegt dat er 0% op zit, ik kan me dat niet voor stellen. Ik hoop dat PON coulant is richting jou, en alsnog coulance geeft.. Beetje raar verhaal.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Re: Golf VI kettingspanner probleem
Wat sneu dat je zelf een brief moet schrijven, doet de dealer dan helemaal niks voor de klant meer
- Gti-Mar
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
- Type auto: Golf MK VI ABT
- Locatie: Zuid Holland
- Contacteer:
Re: Golf VI kettingspanner probleem
Helemaal mee eens...NielsGTI-Edition schreef:Er zijn enkele gevallen waarbij er dus geen garantie op de auto zit, dit is te zien aan een bepaalde code in de PR-lijst. Maar normaal gezien zou je wel een coulance regeling moeten hebben, zeker als de auto 3 jaar oud is. Ik vind het erg apart dat het systeem van Hoogeboom zegt dat er 0% op zit, ik kan me dat niet voor stellen. Ik hoop dat PON coulant is richting jou, en alsnog coulance geeft.. Beetje raar verhaal.
Mvg Marco
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
- Gti-Mar
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
- Type auto: Golf MK VI ABT
- Locatie: Zuid Holland
- Contacteer:
Re: Golf VI kettingspanner probleem
Blijkbaar....maar ik hoop op de coulance zoals Wehoo omschrijft....bzb schreef:Wat sneu dat je zelf een brief moet schrijven, doet de dealer dan helemaal niks voor de klant meer
Mvg Marco
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Re: Golf VI kettingspanner probleem
VW Kundenservice. Adres circuleert op het forum.Gti-Mar schreef:Dank je Wehoo voor je reactie,ik hoop dus dat ik in aanmerking zal komen,waar haal jij de info vandaan???wehoo schreef:T.a.v. de coulance geeft VW aan:
- binnen de eerste 3 jaar en 100.000 km volledige coulance.
- daarna trapsgewijze coulance tot 50 %.
Gr. Wehoo.
Re: Golf VI kettingspanner probleem
zie ook hier: http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=707830
Gr. Wehoo.
- Frits@Vrolijk
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
- Type auto: golf 6 Gti
Re: Golf VI kettingspanner probleem
Bij mijn dealer inde Garantie vernieuwd geen euro hoeven betalen
De ketting en alles was 10.000 kilometer geleden al vernieuwd maar voor de zekerheid toch de spanner vernieuwd
Top service gehad en heb nog meer klachten dus maandag weer terug
De ketting en alles was 10.000 kilometer geleden al vernieuwd maar voor de zekerheid toch de spanner vernieuwd
Top service gehad en heb nog meer klachten dus maandag weer terug
Laatst gewijzigd door Frits@Vrolijk op 21 sep 2013, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg Frits
Re: Golf VI kettingspanner probleem
@Gti-Mar. Kettingproblemen en spannerproblemen staan bij VW genoteerd onder TPI 2024866 en 2025206.
(TPI = Technische Produkt-Information, VW intern informatiesysteem).
(TPI = Technische Produkt-Information, VW intern informatiesysteem).
Gr. Wehoo.
- Gti-Mar
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
- Type auto: Golf MK VI ABT
- Locatie: Zuid Holland
- Contacteer:
Re: Golf VI kettingspanner probleem
Dank je Werner, daar kwam de dealer ook mee dat daar geen meldingen bij stonden in hun systeem.wehoo schreef:@Gti-Mar. Kettingproblemen en spannerproblemen staan bij VW genoteerd onder TPI 2024866 en 2025206.
(TPI = Technische Produkt-Information, VW intern informatiesysteem).
Mvg Marco
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
- Frits@Vrolijk
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
- Type auto: golf 6 Gti
Re: Golf VI kettingspanner probleem
Mijn kettingspanner is ook vernieuwd heb dit zelf gezien .Maar vindt me motor nog niet echt lekker klinken .Helaas weet ik niet hoe een gezonde gti motor hoort te klinken .Laat vrijdag door een andere VW dealer nog eens naar me motor luisteren .Hoop dat ik dan een eerlijk antwoord krijg .
Mvg Frits
Re: Golf VI kettingspanner probleem
Sowieso vind ik de GTI motor erg 'tikken'. Heb de Dealer ook wel een laten luisteren maar dat zijn de kleppen iod werd mij verteld. Vanwege de ketting spanner problemen heb ik mijn garantie wel 2 jaar verlengd voor ongeveer 350 euro(was een actie). Mijn auto is van okt 2010
- Frits@Vrolijk
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
- Type auto: golf 6 Gti
Re: Golf VI kettingspanner probleem
Denk zelf ook dat het geluid dat ik hoor zo hoort .Het klinkt allemaal een beetje rauw .Misschien dikkere olie of een goedje bij de olie gooien om de klepstoters wat stiller te maken .Ga zo ook eens bellen voor extra garantie .
Update 1 jaar extra garantie kost 1700 euro .Gaan we maar niet doen .
Update 1 jaar extra garantie kost 1700 euro .Gaan we maar niet doen .
Laatst gewijzigd door Frits@Vrolijk op 23 sep 2013, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg Frits
Re: Golf VI kettingspanner probleem
1700 vind ik wel heel veel, zie wel 850 staan
- Frits@Vrolijk
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
- Type auto: golf 6 Gti
Re: Golf VI kettingspanner probleem
Vanmorgen met de dealer gesproken en dit bedrag kreeg ik te horen .
Mvg Frits
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Golf VI kettingspanner probleem
1700? Hahaha
Mijne is twee weken geleden verlengt en kosten €830,- voor 12maanden
Mijne is twee weken geleden verlengt en kosten €830,- voor 12maanden
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Frits@Vrolijk
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
- Type auto: golf 6 Gti
Re: Golf VI kettingspanner probleem
Ja kan je mij uitlachen maar dat is wat de dealer me zei .Maar goed weer lekker belangrijk .Hij zal dan wel bedoelen 1700 voor 2 jaar . NOU LACH VERDER EN 1 MOOIE DAG
Mvg Frits
-
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
- Type auto: Passat CC TSI
Re: Golf VI kettingspanner probleem
Dat tikken hebben ze allemaal zijn de injectors is mij verteld.Konjo schreef:Sowieso vind ik de GTI motor erg 'tikken'. Heb de Dealer ook wel een laten luisteren maar dat zijn de kleppen iod werd mij verteld. Vanwege de ketting spanner problemen heb ik mijn garantie wel 2 jaar verlengd voor ongeveer 350 euro(was een actie). Mijn auto is van okt 2010
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Golf VI kettingspanner probleem
Ben je ergens op uit ofzo ?Frits@Vrolijk schreef:Ja kan je mij uitlachen maar dat is wat de dealer me zei .Maar goed weer lekker belangrijk .Hij zal dan wel bedoelen 1700 voor 2 jaar . NOU LACH VERDER EN 1 MOOIE DAG
Beter dat je keer die kroketten bek van je houd word er een beetje ziek van.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: Golf VI kettingspanner probleem
Nou Nou een beetje lief tegen elkaar eh jongensMkVI Nmgn schreef:Ben je ergens op uit ofzo ?Frits@Vrolijk schreef:Ja kan je mij uitlachen maar dat is wat de dealer me zei .Maar goed weer lekker belangrijk .Hij zal dan wel bedoelen 1700 voor 2 jaar . NOU LACH VERDER EN 1 MOOIE DAG
Beter dat je keer die kroketten bek van je houd word er een beetje ziek van.
Re: Golf VI kettingspanner probleem
Rare Dealer heb jij, Hij kan toch ook op de vw site kijkenFrits@Vrolijk schreef:Ja kan je mij uitlachen maar dat is wat de dealer me zei .Maar goed weer lekker belangrijk .Hij zal dan wel bedoelen 1700 voor 2 jaar . NOU LACH VERDER EN 1 MOOIE DAG
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten