Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Gebruikersavatar
GTI_6
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 apr 2011, 21:04

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door GTI_6 »

Ik ga nog eens bellen
Grtz. GTI_6
Gebruikersavatar
GTI_6
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 apr 2011, 21:04

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door GTI_6 »

hahah echt waar nu zagen ze het ineens wel dat het vervangen moest worden enz enz... :?
Maar ze konden niet zeggen of mijn auto ook onder die regeling viel ook al hoorde ik het geluid..dat kunnen ze pas zeggen als ze de auto hier hebben staan en kijken naar een of andere motorcode ofzoiets..snapte er eigelijk nix van maar goed hij dacht wel dat ik daar ook onder viel.
ben alleen pas maandag 5 septemper aan de beurt.
grtz en luca bedankt voor de info :D hoop dat het geluid straks weg is :!:
Grtz. GTI_6
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door LucaGTI »

:D dadelijk is het geluid helemaal niet weg...... 8-)

Ik weet het pas volgende week zaterdag........ Maandag brengen maar ivm enkele dagen "vakantie" kan ik hem pas lter ophalen......... :|
Gebruikersavatar
GTI_6
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 apr 2011, 21:04

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door GTI_6 »

Haha is niet te hopen zal beter zijn alst weg is!
Ben benieuwd!

Weet ook niet hoedat de reacties zijn in amerika.. Daar was het toch al eerder??
Grtz
Grtz. GTI_6
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door LucaGTI »

Wat ik heb gelezen op div forums was het probleem opgelost/weg
ronzuid
Berichten: 150
Lid geworden op: 11 mei 2011, 20:02
Locatie: Westland

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door ronzuid »

Thanks Luca!!

Ik ga er even achteraan.
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door Mackdennis »

Echt erg dat de meeste dealers nog steeds niks melden..
Je moet met dit soort dingen zelf komen en dan na veel aandringen.
Gaan ze kijken.

Had ik met die bobine actie bij mijn auto.
Nee meneer die bij u hoeven niet gecontroleerd te worden bla bla bla..
Ik zeg volgens mij wel maar goed als jullie niet kijken ga ik zelf wel kijken!
Als dan blijkt dat ik gelijk heb gaat er een klachten brief bij mij de deur uit..

Ff later ooh hihi we hadden u auto als diesel in het systeem staan.
U heeft gelijk.
Dus uit eindelijk is het nu wel gedaan.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door wehoo »

@Mackdennis.
Je dealer heeft in de VW databank, jouw chassisnummer. Deze databank kan hij doorlopen a.h.v. chassisnummer en kenteken, dat aan elkaar is gekoppeld. Komt jouw GTI in aanmerking voor een werkplaatsactie (in dit geval bobines), krijgt de dealer (receptie werkplaats) vanzelf een melding op het scherm. Elke VW dealer kan op die manier checken of jouw auto binnen de categorie valt.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door LucaGTI »

Alleen kan dat dus soms heeeeeel lang duren. Ik rij ong 10000 per jr en als ik verder niet meer bij de dealer kom kan het dus heel lang duren voordat ze met een evt oplossing komen. Zou netter zijn als ze je gewwon effe een bericht of dergelijke sturen.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door wehoo »

@LucaGTI.
Mee eens, zeker als je al met genoemd euvel bij je dealer bent geweest. Maar daar had de dealer verder onderzoek moeten doen en vervolgens jou van op de hoogte moeten brengen.
In zijn algemeenheid maakt VW een onderscheid tussen terugroepacties en werkplaatsacties. Bij een terugroepactie ontvang je bericht. Bij een werkplaatsactie wordt gewacht totdat je in de werkplaats bij een VW dealer verschijnt. Dat laatste ongeacht of je daar regelmatig onderhoud laat uitvoeren. Het bobine gebeuren (GTi MKV 2007 en ouder) was een werkplaatsactie. Kom je nooit bij een VW dealer, dan mis je de werkplaatsacties.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door LucaGTI »

De auto staat nu bij de dealer. Hij gaat eerst naar Pon en bij retour wordt de clip gemonteerd. De planning was andersom maar gezien de clip in backorder stond is alles omgegooid.

Wel apart, een clip die nog nooit is gemonteerd nu al in backorder....... :cry:
Gebruikersavatar
Robbie
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 apr 2011, 01:25
Type auto: VW GOLF VI GTI DSG
Locatie: Rotterdam

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door Robbie »

Ik ben vanmorgen bij de dealer geweest,was niets bekend over een eventuele terugroepactie,gaf in ieder geval nog geen vermelding in de computer ,maar ze gingen het voor mij uitzoeken,dus nog maar even afwachten :mrgreen:
ronzuid
Berichten: 150
Lid geworden op: 11 mei 2011, 20:02
Locatie: Westland

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door ronzuid »

Ben vanmorgen ook bij de dealer geweest, clip was inderdaad in backorder.........vreemd, maar goed, er word in ieder geval door mijn dealer aan gewerkt.
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door LucaGTI »

Robbie schreef:Ik ben vanmorgen bij de dealer geweest,was niets bekend over een eventuele terugroepactie,gaf in ieder geval nog geen vermelding in de computer ,maar ze gingen het voor mij uitzoeken,dus nog maar even afwachten :mrgreen:
Denk dat je dealer beter moet kijken. Het staat er echt in ;)
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door J3R »

Uiteindelijk ook hier resultaat, auto gaat volgende week voor de eerste servicebeurt (dit schijnt standaard rond de 300,- euro te kosten).
Na de dealer te hebben gewezen op deze oplossing en onderdeelnummer, is e.e.a. uitgezocht en uiteindelijk bevestigd. Meteen gevraagd of de clip wel op voorraad was, maar dat bekijken ze een dag van tevoren...
Vond het wel vroeg dat na ca. 18.500 km de eerste beurt al in het display wordt gevraagd en tevens bekend is dat dit standaard rond de 300,- euro kost.

Had hiervoor een GTI V en heb de indruk dat deze wat beter in elkaar zat als de VI; naast de wastegate trilling heb ik nu kraak geluiden achter, een open dak dat trilt (binnendak), windgeruis rond de voordeuren, een voorstoel met lichte speling, iets wat loszit en trilt in het rechterportier, etc.
Maar goed, de radio aan voorkomt irritatie, benieuwd of de VII kwalitatief beter wordt, anders is het echt exit VAG.
ronzuid
Berichten: 150
Lid geworden op: 11 mei 2011, 20:02
Locatie: Westland

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door ronzuid »

@Quicksilver,

ik deel je gevoel, ook mijn GTi van 6-2009 vond ik aan alle kanten rammelen en kraken(dashboard, brilvakje in hemel, trillen in mijn linkerportier etc), echter mijn huidige GTi van een maandje oud heeft dat niet, opzich toch vreemd, tenzij er iets aangepast is tijdens het lopende band proces......

als ik mijn GTi 2 maanden terug een eerste beurt zou geven (ging niet door vanwege aankoop huidige GTi) was ik 305 euro kwijt (DSG wagen en iets van een flesje toevoeging in de brandstoftank...?)
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door wehoo »

ronzuid schreef: en iets van een flesje toevoeging in de brandstoftank...?
-E1 043 Gas Treatment ---> 16,17 euro.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
ronzuid
Berichten: 150
Lid geworden op: 11 mei 2011, 20:02
Locatie: Westland

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door ronzuid »

Geen idee wat en waarvoor dat was Wehoo, maar werd mij wel geadviseerd....
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door LucaGTI »

Quiksilver schreef:Uiteindelijk ook hier resultaat, auto gaat volgende week voor de eerste servicebeurt (dit schijnt standaard rond de 300,- euro te kosten).
Na de dealer te hebben gewezen op deze oplossing en onderdeelnummer, is e.e.a. uitgezocht en uiteindelijk bevestigd. Meteen gevraagd of de clip wel op voorraad was, maar dat bekijken ze een dag van tevoren...
Vond het wel vroeg dat na ca. 18.500 km de eerste beurt al in het display wordt gevraagd en tevens bekend is dat dit standaard rond de 300,- euro kost.

Had hiervoor een GTI V en heb de indruk dat deze wat beter in elkaar zat als de VI; naast de wastegate trilling heb ik nu kraak geluiden achter, een open dak dat trilt (binnendak), windgeruis rond de voordeuren, een voorstoel met lichte speling, iets wat loszit en trilt in het rechterportier, etc.
Maar goed, de radio aan voorkomt irritatie, benieuwd of de VII kwalitatief beter wordt, anders is het echt exit VAG.
Als ze een dag van te voren pas kijken dan zullen ze de clip niet kunnen plaatsen gezien ze mogelijk zien dat hij in backorder staat!?!? 8-)

Mbt het windgeruis bij de voordeuren; idem hier maar alleen staat de GTI nu daarvoor bij PON!

Hopelijk met succes.

Buiten dat ik ook het idee heb dat de V beter was (ik vind de VI wel veel mooier) zijn de wind- en wasteproblemen de "enige" die ik heb en hopelijk ook de laatste.

Vorige week nog wel bij een GTI-kenner geweest (bedrijf). Ze hebben div GTI's gereden en staan. Kreeg daar te horen dat het bij de VI hoort. :(

Misschien ben wel te kritisch!?!? verwacht daarom ook niks van het bezoek aan PON. Maaaaaar het probleem mbt wastegate is dan wel geheel opgelost. Waarschijnlijk de eerste in nederland :lol:
Laatst gewijzigd door LucaGTI op 16 aug 2011, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door wehoo »

ronzuid schreef:Geen idee wat en waarvoor dat was Wehoo, maar werd mij wel geadviseerd....
Vandaag ook gekregen (trouwens bij elke service beurt), zie servicebeurt topic.
Het is een motorreinigingsmiddel, schone brandstofslangen etc...
Gr. Wehoo.
Afbeelding
ronzuid
Berichten: 150
Lid geworden op: 11 mei 2011, 20:02
Locatie: Westland

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door ronzuid »

Ok, thanks!!
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door LucaGTI »

wehoo schreef:
ronzuid schreef: en iets van een flesje toevoeging in de brandstoftank...?
-E1 043 Gas Treatment ---> 16,17 euro.
Kan ik dit ook nu al bestellen/kopen bij de dealer???

Kan dan gewoon in de benzinetank????
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door wehoo »

@LucaGTI.
Het is een onderdeel van de servicebeurt. Zal zeker los te bestellen zijn. Maar of dat dan nodig is. ;) 8-)

Zo waarschuwde mijn dealer me vandaag, dat ik met mijn voorste remblokken de volgende servicebeurt (30.000 km) niet zou halen. De remblokken zouden nog zo'n 10.000 - 15.000 km mee gaan. (dan gaat de indicator aan). Of ik nu al wilde wisselen voor nieuwe remblokken. 8-) :lol:
TJa... wat zou je zelf doen :?:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door LucaGTI »

Wat een teleurstelling weer..........

Auto is naar Pon geweest. Resultaat: helemaal niks......... Windgeruis "hoort" bij de auto....... :evil:

Clip: nog steeds in backorder en wordt niet direct op korte termijn verwacht....... Moet dus afwachten totdat hij binnen is. Wat een Gvd kl.... Zooi!!!!!!!!

Ben er helemaal klaar mee!!!

Voor iedereen die ook een clip heeft besteld, kan dus nog effe duren.
Gebruikersavatar
GTI_6
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 apr 2011, 21:04

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door GTI_6 »

Ik doe morgen wel een belletje naar de pon importeur toe betreft die clip kijken hoe hun daar op reageren of zouden hun er mix van af weten...? :roll:
Grtz. GTI_6
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast