Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
kevin78 schreef:Had eigenlijk meer verwacht van de 7 gti...
ik kan het niet staven, maar ik zou wel eens een sprintje willen trekken met een Mk6 met 300 Pk.
Dat kan bijna niet sneller zijn !
Getallen zijn mooi, maar de praktijk is anders. de auto is echt bloedje snel. origineel pakt de moter al super snel op en dat is nu nog eens merkbaar verbeterd!
kevin78 schreef:Had eigenlijk meer verwacht van de 7 gti...
ik kan het niet staven, maar ik zou wel eens een sprintje willen trekken met een Mk6 met 300 Pk.
Dat kan bijna niet sneller zijn !
Getallen zijn mooi, maar de praktijk is anders. de auto is echt bloedje snel. origineel pakt de moter al super snel op en dat is nu nog eens merkbaar verbeterd!
ik ben gelukkig.
gr,
Peter
Dat laatste daar gaat het om. Door het koppel voel je de versnelling. Pk is topsnelheid dus niet zo boeiend. Ik verwacht dat je straks via obd en milltek downpipe 310 pk kan halen en 450nm. Ben benieuwd.
Naast het extra vermogen wat de Golf 7 GTI creëert, is ook de koppelkromme mooier, origineel zakt hij aardig in na de 5500rpm, bij 6000rpm heb je 45pk winst na de tuning. En juist dat laatste merk je fors bij een dsg (immers trekt de dsg bak ver door dus wil je eigenlijk niet dat hij afzwakt, anders kun je voor je gevoel net zo goed eerder overschakelen).
Zit je ook met het probleem wat die j.p. in zijn youtube video beschrijft dat er in de buurt van de koppel limiet van de DSG deze het koppel/vermogen dempt, en dat het niet mooi vlak doorloopt, maar als het ware gaat pompen ? (Ik neem aan van niet)
Mooie uitdraai, aardig wat pktjes erbij voor zon externe box, en ook de opbouw ziet er netjes uit.
Met 270pk bij 6500 toeren en iets lagere gewicht van de 7GTI verwacht ik ook dat een 6GTI met circa 300pk grootste moeite heeft je los te rijden.
@ Mark, zit er een ander type turbo op de 7 GTI?
Laatst gewijzigd door O2RS op 13 nov 2013, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm) ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Interessant, benieuwd naar de resultaten met een uitlaatlijn e.d., gaan jullie hier ook een externe box met software voor ontwikkelen?
Of blijft het bij een stage 1 en wachten jullie voor overig op een flash tool om OBD te tunen.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm) ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
O2RS schreef:Interessant, benieuwd naar de resultaten met een uitlaatlijn e.d., gaan jullie hier ook een externe box met software voor ontwikkelen?
Of blijft het bij een stage 1 en wachten jullie voor overig op een flash tool om OBD te tunen.
Voor zover ik heb begrepen kun je geen stage 2 doen met een box. Je kunt beperkt waarden aanpassen. Je fopt immers de CPU van de auto.
Wat doet een box precies ?
Stuurt deze 'valse' signalen naar de motor ?
Bijvoorbeeld:
- dat de hoeveelheid zuurstof aan de inlaatkant hoger is.
- uitlaatgassen nog erg schoon zijn
Stuurt de auto dan zelf de inspuiting en turbo zo aan dat er meer vermogen komt omdat dit nog binnen zijn grenswaarden ligt ?
Als je dan de inlaatkant aanpast zodat er meer zuurstof binnen komt, (luchtfilter en een betere intercooler bijvoorbeeld) moet er dan weer meer aangepast worden in de externe box ?
O2RS schreef:Interessant, benieuwd naar de resultaten met een uitlaatlijn e.d., gaan jullie hier ook een externe box met software voor ontwikkelen?
Of blijft het bij een stage 1 en wachten jullie voor overig op een flash tool om OBD te tunen.
Voor zover ik heb begrepen kun je geen stage 2 doen met een box. Je kunt beperkt waarden aanpassen. Je fopt immers de CPU van de auto.
Als je een volledige uitlaat onder en standaard auto plaatst, dan ga je natuurlijk ook meer vermogen winnen.
De externe ecu kun je wel fijn-afstellen zodat je de piek in het koppel wat je vaak van een open downpipe krijgt, beter laat afregelen.
Kortom je kunt niet nog (veel) meer vermogen winnen dan dat je hardware upgrade zelf doet, immers werkt het met vervormen van signalen (gasklep, turbodruk sensoren, nokkenassignaal etc), maar je kunt het verloop ervan wel beïnvloeden.
Ik lees op facebook in een post van jd engineering:
JDEngineering Ik verwacht dat de performance versie met intake en luchtfilter inderdaad richting de 300pk gaat (of misschien zelfs hoger).
12 november om 13:39 ·
jacovn schreef:Ik lees op facebook in een post van jd engineering:
JDEngineering Ik verwacht dat de performance versie met intake en luchtfilter inderdaad richting de 300pk gaat (of misschien zelfs hoger).
12 november om 13:39 ·
Is dit dan een APR carbonio intake met filer ?
Is er motorisch veel anders bij de performance versie ivm de gewone? Of is die 10pk extra puur te danken aan een instelling van het motormanagement
Ik heb uitdraaien gezien uit duitsland van 290 pk voor de gewone versie en 300 pk voor de performance versie.
Als het puur softwarematig zou zijn, zouden 220 en 230 pk versies na tuning identiek moeten worden toch ?
Dat is een goed argument..
Je koopt de performance niet voor de 10 PK (die zijn nodig om die extra 23 Kg mee te slepen waarschijnlijk) maar voor de e-dif en de remmen lijkt me.
jacovn schreef:Dat is een goed argument..
Je koopt de performance niet voor de 10 PK (die zijn nodig om die extra 23 Kg mee te slepen waarschijnlijk) maar voor de e-dif en de remmen lijkt me.
Lorenzogti schreef:Ik heb uitdraaien gezien uit duitsland van 290 pk voor de gewone versie en 300 pk voor de performance versie.
Als het puur softwarematig zou zijn, zouden 220 en 230 pk versies na tuning identiek moeten worden toch ?
Een externe ecu werkt met verschaling, als je dus standaard minder hebt, dan kun je er uiteindelijk ook minder uithalen.
Als je later obd tuning toe kan passen, dan kan je ze wel gelijk trekken uiteraard.
De Duitsers die hem op 290pk meten, meten hem origineel ook op 260pk. (optimistische rollenbank dus).
Is het dan als de auto eigen ecu niet gekraakt wordt het beste om met air intake, uitlaat, intercooler het meeste eruit te halen, en dan de externe ecu daarop aanpassen ?
Vraag gesteld ivm de ABT tuning die er is voor de 7:
Ik heb voor u nagevraagd of u de fabrieksgarantie behoudt op uw Volkswagen Golf na een motortuning. Per 1 april 2013 is tuning bij een Volkswagen-dealer niet meer mogelijk. De redenen hiervoor zijn dat het product motortuning steeds minder past bij het belang van een milieubewust imago van de merken die Pon in Nederland importeert. Dit, in combinatie met de rol van CO2-uitstoot in de Nederlandse automarkt, resulteert in onze keuze om motortuning niet meer te verkopen.
In dien u toch kiest voor motortuning dan zal de fabrieksgarantie komen te vervallen.
garantie claims van die abt meuk zal wel niet opwegen tegen de zuivere winst van de 13 in dozijn "doe maar wat extra turbo druk ergens in het toerengebied" flash