RNS 510 firmware 3 partities HDD t.b.v. POI?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Mcootje
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2013, 14:42
Type auto: Golf MK6 1.4TSI 7DSG
Locatie: Noord-Holland

RNS 510 firmware 3 partities HDD t.b.v. POI?

Bericht door Mcootje »

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een zeer mooie VW Golf VI (geen GTI overigens, maar wel snel hoor ;) ) die een af-fabriek RNS 510 heeft. Het boekje dat erbij zit, is van 03-2011. Ik vermoed dat dit een type D is (de laatste versie) omdat firmware SW39xx voor 'D-apparaten is uitgebracht' aldus het topic http://golfgtiforum.nl/forum/viewtopic.php?f=21&t=1145. Er zit SW3970 op, HW is H61, Map 7690, Delivery part no. 1T0035680H.

Nu wil ik graag eigen Points Of Interests toevoegen, flitspalen e.d. Na enkele uren surfen op het net heb ik begrepen dat 'de nieuwste firmware' de ingebouwde harde schijf verdeelt in 15 GB voor MP3's, 7,5 GB voor POI's en 7,5 GB voor de navigatiekaart. Echter, ik heb ook begrepen dat de firmware die er nu op zit ook iets met eigen POI's kan. Dit snap ik niet, want ik heb nog wel de verdeling 20 GB voor MP3's en 10 GB voor de kaart (hij zegt dat er 18.62 GB vrij is).

Wat zijn de voordelen van de drie i.p.v. twee partities? Is het slim om de firmware te updaten? Dit antwoord kan ik nergens vinden!

Alvast bedankt voor je reactie.

Marco.
Mcootje
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2013, 14:42
Type auto: Golf MK6 1.4TSI 7DSG
Locatie: Noord-Holland

Re: RNS 510 firmware 3 partities HDD t.b.v. POI?

Bericht door Mcootje »

Inmiddels ben ik terug naar de dealer geweest. De auto heeft aan de computer gehangen voor een nieuwe firmware-update, maar na de update was er niets gewijzigd: de SW 3970 blijkt de laatste versie voor mijn apparaat te zijn. De versies 4020 en 4120 zijn voor apparaten met een digitale tuner (tv en radio), zo kreeg ik te horen en die heb ik niet.

Ook heb ik een kaartupdate gehad naar 7918. :D

Op een SD-kaart heb ik een map "PersonalPOI" gezet. Via de Duitse Volkswagensite http://www.volkswagen.de/de/navigation/ ... mlung.html heb ik een .csv-bestand met camping-POI's omgezet naar een voor de RNS leesbaar .db3-bestand en deze in de map "PersonalPOI" gezet. Daarna kon ik inderdaad deze database naar de RNS 510 importeren :D

De optie navigeer naar doel op SD-kaart blijft echter grijs. De dealer zei dat ik die optie bij voorkeur moet gebruiken, en dus niet moet gaan importeren. De handleiding rept ook over een map "destinations" (en "gps-pictures"). Het db3-bestand heb ik ook in die map gezet, maar de optie navigeer naar doel SD-kaart blijft grijs.

Wat doe ik fout? Ik weet nou ook nog niet of ik drie partities heb.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: RNS 510 firmware 3 partities HDD t.b.v. POI?

Bericht door staffpride »

Wat je dealer verteld klopt niet.

4120 is de laatste firmware, de 5xxx serie fw is voor digitale tuners de 4xxx niet.

kaart 7918 is V9, die is inmiddels alweer verouderd omdat sinds kort v10 uit is versie 8048 ;)

navigeer naar doel op sd kaar is fotonavigatie, dat is wat anders al personal POI

zie hier voor meer info over fotonavigatie

http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... tie#p81074


om de personal poi in te stellen :

-setup
-kaarten
-kaartdetails kiezen
-scrol naar onder naar de map personal poi, hier staan de poi in de je geimporteerd heb
MVG EMServices

Afbeelding
Mcootje
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2013, 14:42
Type auto: Golf MK6 1.4TSI 7DSG
Locatie: Noord-Holland

Re: RNS 510 firmware 3 partities HDD t.b.v. POI?

Bericht door Mcootje »

Bedankt, het instellen van de poi's is gelukt. Fotonavigatie van sd werkt dus niet omdat ik toch niet de nieuwste firmware (4120) heb... Hoe kan ik achterhalen of ik 3 partities heb? Het importeren van poi's werkt, die info wordt toch op de 3e partitie gezet? En ik zal weer om een kaartupdate vragen, gelukkig is v9 niet al te oud ;)
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: RNS 510 firmware 3 partities HDD t.b.v. POI?

Bericht door staffpride »

Fotonavigatie werkt ook bij 3970, je moet dan wel zelf fotonavigatiepunten aanmaken en op je sd kaart zetten.
Als die niet op je sd kaart staan blijft het idd grijs.

3e partitie kan je zien in het service menu, deze moet wel
vrijgeschakeld zijn overigens. Standaard is dat niet zo.
Dit kan dmv vagcom oa
MVG EMServices

Afbeelding
Mcootje
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2013, 14:42
Type auto: Golf MK6 1.4TSI 7DSG
Locatie: Noord-Holland

Re: RNS 510 firmware 3 partities HDD t.b.v. POI?

Bericht door Mcootje »

@staffpride: Bedankt voor je antwoord. Ik hoop dat het mij lukt met de fotonavigatie. De uitleg in het officiële boekje vind ik overigens erg minimaal :(

De RNS 510 is nog af-fabriek, deze is vermoedelijk niet vrijgeschakeld; de dvd stopt in ieder geval met spelen als ik ga rijden. Ik kan alleen het menu zien dat verschijnt als je 4 seconden op de SETUP-knop drukt. De volgende keer dat ik weer bij de dealer ben, zal ik om een firmware-update vragen naar SW4120 samen met de v10-kaartupdate.
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: RNS 510 firmware 3 partities HDD t.b.v. POI?

Bericht door Frits@Vrolijk »

De RNS 510 is nog af-fabriek, deze is vermoedelijk niet vrijgeschakeld; de dvd stopt in ieder geval met spelen als ik ga rijden



Gaat de dealer niet voor je doen is verboden volgens mij .


En de v10 software is ook te vinden scheelt je 200 euro


Ook de upgrade 4120 is simpel te vinden


Even software downloaden en zelf doen


succes
Mvg Frits
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten