'Ruil' Golf 6 diesel naar Golf 6 GTI
-
- Type auto: Golf diesel
'Ruil' Golf 6 diesel naar Golf 6 GTI
Hallo!
Mijn vader heeft sinds 2010 een Golf 6 Diesel Bluemotion 105pk met navi, parkeersensoren, en nog een paar dingetjes.
Hij rijdt er amper mee (staat nog net geen 20.000 op te teller) en hij twijfelt wat of hij hem niet zou wegdoen en een benzine versie kopen. (hij is immers wel gelukkig met de Golf op zich)
Nu probeer ik hem wat te pushen om een 2de hands GTI'tje aan te schaffen.
Helaas is in België het aanbod van benzines, laat staan GTI's miniem, dus ik moet al in Nederland/Duitsland/Frankrijk gaan kijken om er eentje te vinden.
Nu wou ik eens vragen, wat denken jullie van dit idee? Hoeveel gaat het verschil zijn tussen de twee ? (ik dacht 13000 voor de diesel en dan een GTI voor 15000)
Heb ook wat gelezen ivm een 'Steuerkettendefekts' , wat blijkbaar een bekend probleem is... Kan ik beter opzoek gaan naar eentje met een nieuw blok of eentje met een lage KM stand?
Wat ik al heb gevonden : http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?i ... 94&asrc=st , http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?i ... 84&asrc=st , http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?i ... 91&asrc=st , http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?i ... 42&asrc=st maar die laatste is wel erg duur...
Eerst dacht ik aan een Golf met 160 pk maar blijkt dat die in 2de hands prijs niet veel meer verschillen van een GTI dus vandaar...
Alvast bedankt
Elias Evers
Mijn vader heeft sinds 2010 een Golf 6 Diesel Bluemotion 105pk met navi, parkeersensoren, en nog een paar dingetjes.
Hij rijdt er amper mee (staat nog net geen 20.000 op te teller) en hij twijfelt wat of hij hem niet zou wegdoen en een benzine versie kopen. (hij is immers wel gelukkig met de Golf op zich)
Nu probeer ik hem wat te pushen om een 2de hands GTI'tje aan te schaffen.
Helaas is in België het aanbod van benzines, laat staan GTI's miniem, dus ik moet al in Nederland/Duitsland/Frankrijk gaan kijken om er eentje te vinden.
Nu wou ik eens vragen, wat denken jullie van dit idee? Hoeveel gaat het verschil zijn tussen de twee ? (ik dacht 13000 voor de diesel en dan een GTI voor 15000)
Heb ook wat gelezen ivm een 'Steuerkettendefekts' , wat blijkbaar een bekend probleem is... Kan ik beter opzoek gaan naar eentje met een nieuw blok of eentje met een lage KM stand?
Wat ik al heb gevonden : http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?i ... 94&asrc=st , http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?i ... 84&asrc=st , http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?i ... 91&asrc=st , http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?i ... 42&asrc=st maar die laatste is wel erg duur...
Eerst dacht ik aan een Golf met 160 pk maar blijkt dat die in 2de hands prijs niet veel meer verschillen van een GTI dus vandaar...
Alvast bedankt
Elias Evers
Re: 'Ruil' Golf 6 diesel naar Golf 6 GTI
voor een gti zoek je het beste naar eentje eind 2010 en nieuwer, of de ketting/motor moet al vervangen zijn, ervoor zijn zu natuurlijk ook niet allemaal slecht maar komen de problemen meer voor. verder denk ik dat het verschil meer is dan 2000 euro in aanschaf van gelijk bouwjaar, maar ik weet ook niet alles 

- Drazle
- Type auto: Golf MK6 Gti
Ik zou zeggen koop er een waar het probleem al verholpen is. je ken wel een kope met lage km stand. maar vroeg of laat ben je aan de beurt.
Heb zelf ook sinds 2 maande gti. maar eerst onderzoek gedaan en daar is kettingspanner probleem al verholpen
Heb zelf ook sinds 2 maande gti. maar eerst onderzoek gedaan en daar is kettingspanner probleem al verholpen

-
Bedankt voor de antwoorden!
Dus beter eentje zoeken met een vervangen motor ipv een lage KM stand?
En is het een groot verschil tussen de GTI en de 1.4 met 160 pk?
En bevalt het, Drazle?
Groetjes
Dus beter eentje zoeken met een vervangen motor ipv een lage KM stand?
En is het een groot verschil tussen de GTI en de 1.4 met 160 pk?
En bevalt het, Drazle?
Groetjes
- Drazle
Bij mijn gti ist probleem bij vorige eigenaar onder garantie/coulance verholpen. Ik heb er dus geen omkijke naar. Staat ook allemaal in onderhouds history dus die zeker nakijken.
Ja ben helemaal verkocht. Vooral met die dsg bak erin. Mijn oom rijd diverse proef ritte voor het ad in nl. En die zegt ook dat het een dijk van een wage is qua wegligging.
Ja ben helemaal verkocht. Vooral met die dsg bak erin. Mijn oom rijd diverse proef ritte voor het ad in nl. En die zegt ook dat het een dijk van een wage is qua wegligging.
- Nikkor27
- Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Ik kwam van een 105pk diesel Golf 5, nu naar een Gti 7, de verschillen zijn enorm, Ik persoonlijk zou nietmeer terug willen, en een tussenstap zou ik ook niet maken. 
Al moet ik wel zeggen, het verbruik best wel enorm te noemen is, ik heb 3 weken E313 gedaan woonst-werk verkeer.
Uiteindelijk haal ik wel 3 keer retour en een beetje, maar daarna was de tank toch echt wel leeg (+-630 km). Bij diesel net een week woonst - werk.
Toegegeven, zelden reed ik met de diesel 160-180 km/h stukjes. gewoon omdat nu kan en de motor erop voorzien is doe ik het
Maar de fun is absoluut aanwezig!

Al moet ik wel zeggen, het verbruik best wel enorm te noemen is, ik heb 3 weken E313 gedaan woonst-werk verkeer.
Uiteindelijk haal ik wel 3 keer retour en een beetje, maar daarna was de tank toch echt wel leeg (+-630 km). Bij diesel net een week woonst - werk.
Toegegeven, zelden reed ik met de diesel 160-180 km/h stukjes. gewoon omdat nu kan en de motor erop voorzien is doe ik het

Maar de fun is absoluut aanwezig!
-
Ja het stijgen van de fun staat wel vast!
Maar weet er iemand wat er allemaal bij komt kijken als je een 2de hands wagen invoert van Duitsland/Nederland naar België?
Want dat zal ook wel een kost zijn neem ik aan?
Maar weet er iemand wat er allemaal bij komt kijken als je een 2de hands wagen invoert van Duitsland/Nederland naar België?
Want dat zal ook wel een kost zijn neem ik aan?
- Nikkor27
Alles hangt af van het feit of het voertuig als nieuw beschouwd wordt of niet.
Nieuw: 1e inschrijving minder dan 6 maand geleden OF minder dan 6000km op de teller (dat laatste kan je misschien wat mee foefelen want wordt niet nagekeken).
Niet nieuw: eerste inschrijving meer dan 6 maanden geleden EN meer dan 6000km op de teller, al de rest dus.
Indien nieuw: geen BTW in Duitsland, 21% in België in één van de Belgische douanes.
Indien niet nieuw: 19% BTW in Duitsland, niks in België.
Komt het voertuig van buiten de EU: altijd 21%
http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/Voe ... uitenland/
bron: autoforum.be
Nieuw: 1e inschrijving minder dan 6 maand geleden OF minder dan 6000km op de teller (dat laatste kan je misschien wat mee foefelen want wordt niet nagekeken).
Niet nieuw: eerste inschrijving meer dan 6 maanden geleden EN meer dan 6000km op de teller, al de rest dus.
Indien nieuw: geen BTW in Duitsland, 21% in België in één van de Belgische douanes.
Indien niet nieuw: 19% BTW in Duitsland, niks in België.
Komt het voertuig van buiten de EU: altijd 21%
http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/Voe ... uitenland/
bron: autoforum.be
-
Nee het zou sowieso gaan om een niet-nieuwe (50.000km op de klok ongeveer)
Maar is die 19% niet enkel als ik hem koop bij een niet-particulier?
Bedankt alvast!
Maar is die 19% niet enkel als ik hem koop bij een niet-particulier?
Bedankt alvast!
-
- Type auto: Polo 6r GTI
Het verschil tussen je 105pk golf of 211pk gti hoef ik denk ik niet meer uit te leggen, een 160 pk blijft ook nog leuk, maar kan zeker nog niet tippen aan de gti. De wegligging, onderstel, interieur, stoelen, stuur,, het complete plaatje van een gti is gewoon waanzinnig.. Maar daar betaal je ook wel weer voor. 13.000 voor een 105pk en als je ga kijken naar een leuke 2de hands gti (ik heb de zoektocht 4 weken geleden afgerond voor een mk6 gti) zit je toch al snel trgen de 20.000/23.000 voor een mooie en goede gti. Je moet toch wel zoeken naar BJ 2010, niet hoger dan 60.000 km. En dan kan je het zo duur maken wat je zelf wilt, dsg, leren bekleding, rcd310 of rns510?? (Denk direct aan een navilock en de boefjes, mijn rns510 heeft het 3 weken volgehouden).
Ik raad ook zeker led's achter en xenon voor aan!! Je betaald er in de aanschaf vaak meer voor, maar ook zeker een must-have voor een gti liefhebber, wat een uitstraling heeft dat zeg!
Daarnaast heb je natuurlijk nog de verzekering wegenbelasting en zeker ook het benzine verbruik wat een verschil is met de 105pk..
Oja, ook ik ben op de duitse autoscout wezen rondneuzen, en dat verschil van importeren is niet meer zo aantrekkelijk als vroeger, wat betreft opties viel het me in duitsland zwaar tegen, veel gti's in duitsland zonder multifunctioneel stuurwiel en de 'gewone' rcd 310. Wil je voor de gti niet meer uitgeven dan zo'n 21.000,- dan moet je niet hoger gaan dan 17.000 voor de 2de hands in duitsland, en als je gaat vergelijken wat je in duitsland hebt voor een gti van max 17.000 en wat je in nederland hebt voor 21.000 komt dat tog vaak rond hetzelfde neer.
Import prijs hangt af van het bouwjaar en verschilt per bouwjaar, ligt tussen de 3.500 (2010) en 5.000 dacht ik zoiets, en staat een mooie calculator op autoweek.nl
Ik zat in dezelfde situatie als jou, ik was op zoek naar een golf 6 voor mijn vader, ik zei ook tegen hem dat hij voor een gti moest gaan, hij vond het aanschafverschil tussen een gewone golf 6 en de gti het niet waard, uiteindelijk heb ik een overzichtje gemaakt en ikzelf vond het het wél waard, dus ben ik zelf vor de gti gegaan
en er nog geen dag spijt van gehad, al misreken je je wel snel, wat betrefd benzine verbruik was ik uit gegaan van 7,5 wat in de praktijk tog al snel naar de 9 a 10 litertjes gaat.. Maar dat ligt aan je rechtervoet 
Ik raad ook zeker led's achter en xenon voor aan!! Je betaald er in de aanschaf vaak meer voor, maar ook zeker een must-have voor een gti liefhebber, wat een uitstraling heeft dat zeg!
Daarnaast heb je natuurlijk nog de verzekering wegenbelasting en zeker ook het benzine verbruik wat een verschil is met de 105pk..
Oja, ook ik ben op de duitse autoscout wezen rondneuzen, en dat verschil van importeren is niet meer zo aantrekkelijk als vroeger, wat betreft opties viel het me in duitsland zwaar tegen, veel gti's in duitsland zonder multifunctioneel stuurwiel en de 'gewone' rcd 310. Wil je voor de gti niet meer uitgeven dan zo'n 21.000,- dan moet je niet hoger gaan dan 17.000 voor de 2de hands in duitsland, en als je gaat vergelijken wat je in duitsland hebt voor een gti van max 17.000 en wat je in nederland hebt voor 21.000 komt dat tog vaak rond hetzelfde neer.
Import prijs hangt af van het bouwjaar en verschilt per bouwjaar, ligt tussen de 3.500 (2010) en 5.000 dacht ik zoiets, en staat een mooie calculator op autoweek.nl
Ik zat in dezelfde situatie als jou, ik was op zoek naar een golf 6 voor mijn vader, ik zei ook tegen hem dat hij voor een gti moest gaan, hij vond het aanschafverschil tussen een gewone golf 6 en de gti het niet waard, uiteindelijk heb ik een overzichtje gemaakt en ikzelf vond het het wél waard, dus ben ik zelf vor de gti gegaan

Gr. Justin
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
- Drazle
Mee eens. Het totaal plaathe van gti is geweldig.
. Raad wel 2 dingen aan. Bouw meteen bearlock in. En mits je rns510 heb ook een navilock. Ik woon zelf in de buurt van rottjeknor. Geeft een gerust gevoel. Zeker weer na het verhaal dat de R van bruno martens indi is gejat vant weekend. En bij maat in de straat nog een gti. Eigenaar had hem net een maand. Ik heb hem inmiddels al 2 maanden en hij staatber nog. ( afkloppen)

-
Ok even een update!
Heb me al een tijd niet meer laten horen, vandaar. Ik ben nog steeds volop bezig met het overtuigen voor een GTI. Hebben er nu eentje die 'aanvaard' werd.
http://home.mobile.de/AUTOHAUSSTADTWIESE#des_186853107
Wat denken jullie ervan? Zou het te mooi zijn om waar te zijn?
En wat met het kettingspanner-probleem dat mogelijk nog kan optreden?
Groetjes
Heb me al een tijd niet meer laten horen, vandaar. Ik ben nog steeds volop bezig met het overtuigen voor een GTI. Hebben er nu eentje die 'aanvaard' werd.
http://home.mobile.de/AUTOHAUSSTADTWIESE#des_186853107
Wat denken jullie ervan? Zou het te mooi zijn om waar te zijn?
En wat met het kettingspanner-probleem dat mogelijk nog kan optreden?
Groetjes
-
Ziet er goed uit, 20.000 km is zeker niet veel.. wel al uit 2009, is dus niet veel mee gereden.
Alleen 3 puntjes welke wat jammer zijn, geen xenon, geen led achter, geen Multifunctioneel stuurwiel.
Prijs is normaal naar mijn idee, reken er nog 3.500,- bij om hem te importeren, dan kom je dus op 21.000,-
Alleen 3 puntjes welke wat jammer zijn, geen xenon, geen led achter, geen Multifunctioneel stuurwiel.
Prijs is normaal naar mijn idee, reken er nog 3.500,- bij om hem te importeren, dan kom je dus op 21.000,-
Gr. Justin
- Nikkor27
TS is volgens mij een Belg, er zijn geen importkosten aan verbonden voor Vlaanderen (Wallonie en Brussel niet zeker)justin--92 schreef:Ziet er goed uit, 20.000 km is zeker niet veel.. wel al uit 2009, is dus niet veel mee gereden.
Alleen 3 puntjes welke wat jammer zijn, geen xenon, geen led achter, geen Multifunctioneel stuurwiel.Prijs is normaal naar mijn idee, reken er nog 3.500,- bij om hem te importeren, dan kom je dus op 21.000,-
Wel moet hij de langs de douanekantoor gaan met de aankoopfactuur, zie bovenstaande link, staat alles netjes beschreven.
-
Ah oke, dat scheelt dan weer 3.500,-Nikkor27 schreef:TS is volgens mij een Belg, er zijn geen importkosten aan verbonden voor Vlaanderen (Wallonie en Brussel niet zeker)justin--92 schreef:Ziet er goed uit, 20.000 km is zeker niet veel.. wel al uit 2009, is dus niet veel mee gereden.
Alleen 3 puntjes welke wat jammer zijn, geen xenon, geen led achter, geen Multifunctioneel stuurwiel.Prijs is normaal naar mijn idee, reken er nog 3.500,- bij om hem te importeren, dan kom je dus op 21.000,-
Wel moet hij de langs de douanekantoor gaan met de aankoopfactuur, zie bovenstaande link, staat alles netjes beschreven.
Ik dacht dat z'n gti naar nederland moest.
Gr. Justin
-
Ja die drie minpunten zijn idd wel wat jammer, maar als je die er echt bijwil vind je er geen onder de 20k ... (met die KM stand alleszins)
En idd, de wagen moet naar België. Heb hem eens gemaild welk prijsverschil hij in gedachte zou hebben moest ik onze huidige Golf 6 diesel willen inruilen. Hij antwoordde dat ze gerust langs mochten komen zodat hij naar de diesel kon kijken en wij naar de GTI.
Helaas is Essen +- 2 u rijden enkel, dus heb hem gevraagd of hij niet kon schatten wat het verschil ging zijn.
Maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad.
Denken jullie dat ik beter de diesel apart verkoop of inruil?
Nog een ander vraagje, beschikken GTI's standaard over cruise control?
Thanks
En idd, de wagen moet naar België. Heb hem eens gemaild welk prijsverschil hij in gedachte zou hebben moest ik onze huidige Golf 6 diesel willen inruilen. Hij antwoordde dat ze gerust langs mochten komen zodat hij naar de diesel kon kijken en wij naar de GTI.
Helaas is Essen +- 2 u rijden enkel, dus heb hem gevraagd of hij niet kon schatten wat het verschil ging zijn.
Maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad.
Denken jullie dat ik beter de diesel apart verkoop of inruil?
Nog een ander vraagje, beschikken GTI's standaard over cruise control?
Thanks
- Nikkor27
Vanwaar ben je? Ik heb mijn Golf 5 diesel op de automarkt(elke zondag) in Diepenbeek verkocht. Als em nog degelijk is, krijg je daar wel een ok prijs voor. Je kan 3 x gaan voor 30 euro, en je auto wordt letterlijk aan de autohandelaars afgeroepen.
http://www.auto-markt.be/
Je moet wel hard staan en je prijs niet teveel laten afdingen, het zijn handelaars. ze proberen zoveel mogelijk op de prijs te drukken om het voertuig zelf te verkopen.
Het beste is als er interesse is uit particuliere hoek die ook aanwezig zijn maar in mindere mate.
Cruise control is een optie bij de GTI7, ik neem aan dan ook bij de 6.
Je moet wel hard staan en je prijs niet teveel laten afdingen, het zijn handelaars. ze proberen zoveel mogelijk op de prijs te drukken om het voertuig zelf te verkopen.
Het beste is als er interesse is uit particuliere hoek die ook aanwezig zijn maar in mindere mate.
Op mijn belgische 7 was de cruise control toch standaard, inclusief ACC/radarNikkor27 schreef:Vanwaar ben je? Ik heb mijn Golf 5 diesel op de automarkt(elke zondag) in Diepenbeek verkocht. Als em nog degelijk is, krijg je daar wel een ok prijs voor. Je kan 3 x gaan voor 30 euro, en je auto wordt letterlijk aan de autohandelaars afgeroepen.
Misschien iets gewijzigd in de optielijst?
-
Ben van Antwerpen. Ja die automarkt ziet er wel goed uit, maar dat is echt als je hem snel wil verkopen neem ik aan?
En moet je hem dan verkopen of niet?
En qua cruise control, ik weet dat wij het als optie hebben op de diesel maar dacht misschien dat het op een GTI standaard was. Want die GTI die ik een paar posts terug vermeldde, had cruise control niet tussen het optie-lijstje staan maar dat leek me toch vreemd.
En moet je hem dan verkopen of niet?
En qua cruise control, ik weet dat wij het als optie hebben op de diesel maar dacht misschien dat het op een GTI standaard was. Want die GTI die ik een paar posts terug vermeldde, had cruise control niet tussen het optie-lijstje staan maar dat leek me toch vreemd.
-
Lijkt inderdaad op de fotos geen cruise control te hebben (zie foto van het stuur en dan linkers stuurhendel)EliasEliasElias schreef:Want die GTI die ik een paar posts terug vermeldde, had cruise control niet tussen het optie-lijstje staan maar dat leek me toch vreemd.
Gr. Justin
-
Ja is nogal moeilijk te zien maar er zou normaal een schakelaar op de linker hendel moeten zitten maar zie het precies niet...justin--92 schreef:Lijkt inderdaad op de fotos geen cruise control te hebben (zie foto van het stuur en dan linkers stuurhendel)EliasEliasElias schreef:Want die GTI die ik een paar posts terug vermeldde, had cruise control niet tussen het optie-lijstje staan maar dat leek me toch vreemd.
-
nou, ik zie het wel.. maar ik zie geen cruise control knopjeEliasEliasElias schreef:Ja is nogal moeilijk te zien maar er zou normaal een schakelaar op de linker hendel moeten zitten maar zie het precies niet...justin--92 schreef:Lijkt inderdaad op de fotos geen cruise control te hebben (zie foto van het stuur en dan linkers stuurhendel)EliasEliasElias schreef:Want die GTI die ik een paar posts terug vermeldde, had cruise control niet tussen het optie-lijstje staan maar dat leek me toch vreemd.

dus dat zit er niet op.

Gr. Justin
-
Aangezien ik tot op heden niets meer heb gehoord, kunnen we die wel schrappen!
Nu mijn vader heeft gezegd dat het toch pas na mijn examens bespreekbaar is dus dat is nog een tweetal weken wachten.
Hopelijk kan ik hem dan overtuigen...

Nu mijn vader heeft gezegd dat het toch pas na mijn examens bespreekbaar is dus dat is nog een tweetal weken wachten.
Hopelijk kan ik hem dan overtuigen...
duitse hebben geen cruise control standaard
- Nikkor27
+1 wat ik zeibzb schreef:duitse hebben geen cruise control standaard