golf gti limited edition 240 chip?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
walend
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 jul 2012, 21:13
Type auto: Golf MK5 GTI

golf gti limited edition 240 chip?

Bericht door walend »

Dag beste forumgenoten,

Heb me vorig jaar ofzo eens aangemeld en voorgesteld omdat ik een gti wou kopen,
het is er dus nog steeds niet van gekomen, maar nu komt het akelig dichtbij (eindelijk) :oops: :oops:

mijn oog is gevallen op een golf V gti limited edition 240....

na wat opzoekingswerk ben ik dus te weten gekomen dat deze door abt gechipt zijn.
mijn vraag was of het eventueel mogelijk was om de originele software terug te plaatsen (dat zal nog wel gaan )
maar moet dit dan door abt zelf gebeuren of kan ik gaan naar een tuner naar keuze daarvoor?

En om de meeste mensen voor te zijn waarom ik dat zou willen .... 200 pk is wss al ruim voldoene voor mij en vriendin die beide ermee moeten rijden.

En als ik het goed begrijp zijn er 300 van gemaakt waarvan 240 voor nederland en 60 voor ??? (belgie?)
ik ben namelijk van belgie en staat hier 1 te koop
VW Bora 1.9 TDI (chipped)
VW Golf 5 GTI DSG
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: golf gti limited edition 240 chip?

Bericht door Race Eend »

Correct het is een 200pk gti met een abt chip naar 235 a 240pk.

Je kunt hem gewoon door een tuner origineel laten maken. 15 minuten werk.

Software nummer: 1k0907115Q versie 0020 is je originele software versie.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Meik
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
Type auto: Golf MK6 GTI DSG
Locatie: Zuid Holland

Re: golf gti limited edition 240 chip?

Bericht door Meik »

Voor zover ik weet zit het Edition 240 verhaal zo:

Pon had nog 300 golf 5 GTI's staan toen bekent werd dat de Golf 6 GTI er aan kwam. Pon moest dus van deze laatste 300 af. Ze hebben toen de auto's laten voorzien van een ABT chip, Pioneer navigatie, extra type plaatjes & nummers en eventueel special 240 ledere bekleding.

correct me if i'm wrong ;)
Groet,
Meik

Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: golf gti limited edition 240 chip?

Bericht door Race Eend »

Correct!
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: golf gti limited edition 240 chip?

Bericht door Edition30 »

walend schreef:Dag beste forumgenoten,

................................. mijn vraag was of het eventueel mogelijk was om de originele software terug te plaatsen (dat zal nog wel gaan )
maar moet dit dan door abt zelf gebeuren of kan ik gaan naar een tuner naar keuze daarvoor?

En om de meeste mensen voor te zijn waarom ik dat zou willen .... 200 pk is wss al ruim voldoene voor mij en vriendin die beide ermee moeten rijden.
Toch wil ik nog even ingaan op het waarom ;)

Ik kan mij voorstellen dat je denkt dat je aan die 200 pk al ruim genoeg hebt en dat je zeker niet op nog eens 40 trappelende paarden zit te wachten. Maar in de praktijk valt het allemaal wel mee hoor. Het is niet zo dat je auto ineens heel anders rijdt, je moet het meer zien dat de auto wat lekkerder reageert en dat je, als je je gaspedaal echt flink intrapt je wat meer versnelt, maar het wordt echt geen ontembaar beest, ook niet met +300 pk! ;)

Ik zal lekker blijven (of gaan) rijden met de Abt chip en het geld voor het "terug-chippen" lekker in de zak houden voor later. Wedden dat je over een tijdje meer wilt en dan is het lekker dat je wat geld al in de zak hebt zitten voor een JD chip. :lol:
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
walend
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 jul 2012, 21:13
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: golf gti limited edition 240 chip?

Bericht door walend »

Bedankt voor de reacties:

@raceeend : bedankt voor de zeer beknopte maar waarschijnlijk enige informatie die ik nodig heb :D

Is het misschien ook mogelijk om de pk's te houden en het koppel iets te verminderen....?

Heb echt bang om telkens met gierende banden te vertrekken ( zeker als de vriendin rijd) ... moet beetje beschaafd overkomen als je op werk of thuis vertrekt.

Ik heb mijn huidige bora ook laten chippen dus ik weet dat hij dan lekkerder en vlotter rijdt, maar denk niet dat je een 1.9 tdi met een 2.0 TFSI kan vergelijken daarin...

tja, alvast bedankt voor de reacties zal er zeker nog eens diep over nadenken...
VW Bora 1.9 TDI (chipped)
VW Golf 5 GTI DSG
Gebruikersavatar
Patrick B
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2012, 20:55
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Drenthe

Re: golf gti limited edition 240 chip?

Bericht door Patrick B »

Er zit traction control op een GTI en ik denk dat het koppel van de TDI weinig onder doet van een GTI.

Je wilt toch ook het gevoel hebben dat je in een GTI rijd en niet de tamme versie er van.

Mijn vrouw kan ook gewoon weg rijden met een gechipte GTI met 400 nm koppel.

Het is een kwestie van rustig gas geven.
Groetjes Patrick

--------------------------------------------------------------------------
Ziet er uit als de brandweer en gaat als de brandweer.

VW Golf V GTI Tornadorood / JD stage2 (287,6pk/407.6nm) / DSG Stage 1 / Carbonio air intake / 3" downpipe
Remmie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2012, 09:38
Type auto: Golf v gti le 240

Re: golf gti limited edition 240 chip?

Bericht door Remmie »

Hoi Walend, ga eerst eens rijden met die le240.
Je zal merken dat je je druk maakt om niets.
Ik heb zelf ook een le240 ( nummer 31 ) en wanneer je normaal rijdt zal je weinig verschil merken. Ga je meer gassen dan merk je het extra vermogen, maar het blijft prima controleerbaar. Hou er trouwens rekening mee dat je wel 98 benzine moet tanken om het volle vermogen te krijgen. Op 95 benzine rijdt de auto ook prima maar zit je rond de 210 pk. Dus mocht je huiverig blijven voor het vermogen, tank je gewoon 95 en zullen de verschillen met een 200 pk nauwelijks waarneembaar zijn. Terug- tunen is echt niet nodig en zonde van het geld.
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: golf gti limited edition 240 chip?

Bericht door Race Eend »

De ABT chip levert amper meer koppel dan een originele auto, zeker onder de 3500rpm doet hij niet meer koppel dan een originele gti.

De gemiddelde vrouw komt nooit bij de 3500rpm, zeker degene die je niet kunt vertrouwen met veel vermogen..
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
walend
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 jul 2012, 21:13
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: golf gti limited edition 240 chip?

Bericht door walend »

Race Eend schreef:De ABT chip levert amper meer koppel dan een originele auto, zeker onder de 3500rpm doet hij niet meer koppel dan een originele gti.

De gemiddelde vrouw komt nooit bij de 3500rpm, zeker degene die je niet kunt vertrouwen met veel vermogen..

Het is een DSG... dus maak me inderdaad mss zorgen om niks :D

Ik kan mss zeggen dat de D voor vrouwen is en de S voor mannen haha

Alvast bedankt voor jullie hulp
VW Bora 1.9 TDI (chipped)
VW Golf 5 GTI DSG
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: golf gti limited edition 240 chip?

Bericht door wehoo »

Meik schreef:Voor zover ik weet zit het Edition 240 verhaal zo:

Pon had nog 300 golf 5 GTI's staan toen bekent werd dat de Golf 6 GTI er aan kwam. Pon moest dus van deze laatste 300 af. Ze hebben toen de auto's laten voorzien van een ABT chip, Pioneer navigatie, extra type plaatjes & nummers en eventueel special 240 ledere bekleding.

correct me if i'm wrong ;)
Genuanceerder wil dit zeggen dat Pon een bepaald quotum moet halen en hiervoor de laatste al in een bepaalde uitvoering (en dat kan verschillend zijn bij een LE240) bestelde 300 GTI V verkocht met een door hen bepaald aantal accessoires. Deze vast bepaalde accessoires zijn: ABT-chip, Pioneer F900BT en Bi-Xenon verlichting. Optioneel was de aftermarket (niet affabriek) te kiezen lederen bekleding in LE240 uitvoering à 995,00 euro. Zo kom je dus LE240'gers tegen in 3- en 5-deurs uitvoering, met MFL (multi-stuur), Denvers of Detroits etc....
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: golf gti limited edition 240 chip?

Bericht door Crokko »

@walend

Als ik het zo lees ben je een beetje bezorgd, dat je dadelijk een auto koopt die nerveus/zenuwachtig op het gas is en daarmee misschien onbetrouwbaar weggedrag vertoond?

Geen zorgen, die auto rijdt fantastisch met die pk's.
Je kunt er heerlijk rustig mee cruisen als je dat wilt, geen punt, en door het vermogen wat hij heeft, verbuikt hij nog minder brandstof ook. ;)
En met invoegen op de snelweg is elk pk'tje meegenomen.
Nog met DSG ook lees ik. 8-) :lol:

Je zorgen zijn door je onervarenheid begrijpelijk, maar overbodig.
Ga er nou maar lekker plezier mee hebben! ;)
Afbeelding
walend
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 jul 2012, 21:13
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: golf gti limited edition 240 chip?

Bericht door walend »

Allen bedankt voor de info....

maar heb net vernomen dat er nog wat kosten aan zijn en dat ze de navigatie eruit hebben gestolen....

lekker op zoek naar een ander dan maar....
VW Bora 1.9 TDI (chipped)
VW Golf 5 GTI DSG
Maikie
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 feb 2012, 21:15
Type auto: Golf 6 2.0TDI GTD

Re: golf gti limited edition 240 chip?

Bericht door Maikie »

Wat ik me dan toch nog wel afvraag is waarom er uit de ed240 meer vermogen gehaald word na tuning als uit een 200. De 240 gaat namelijk naar +-290 en de standaard 200 naar 245
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: golf gti limited edition 240 chip?

Bericht door kevin78 »

Maikie schreef:Wat ik me dan toch nog wel afvraag is waarom er uit de ed240 meer vermogen gehaald word na tuning als uit een 200. De 240 gaat namelijk naar +-290 en de standaard 200 naar 245
Hoe kom je hier bij dan???
Maikie
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 feb 2012, 21:15
Type auto: Golf 6 2.0TDI GTD

Re: golf gti limited edition 240 chip?

Bericht door Maikie »

Informatie komt van verschillende websites die chiptuning aanbieden zoals digicar
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: golf gti limited edition 240 chip?

Bericht door kevin78 »

Is gewoon de zelfde motor !!
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: golf gti limited edition 240 chip?

Bericht door Race Eend »

Maikie schreef:Informatie komt van verschillende websites die chiptuning aanbieden
Hard wegrennen van tuners die zeggen dat de 240 editie naar 290pk gaat, de 240 editie is gewoon een 200pk GTI motor (code BWA) met een matige ABT tuning naar +/- 235pk.

Als je alleen software aanpast doet hij rond de 250-255pk.

Pas je ook de uitlaat aan dan 270-280pk.

Een editie 30 (230pk) gaat uiteraard wel naar 310pk.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: golf gti limited edition 240 chip?

Bericht door kevin78 »

hehe ja precies !! zegt genoeg over de kennis van dat soort tuners..
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: golf gti limited edition 240 chip?

Bericht door Race Eend »

Tja die kopen hun software gewoon via http://www.tuningfiles.com/ etc

Zie dat ziptuning dezelfde domme fout maakt.

In het verleden deden ze dat soort dingen ook bij de 1.9 TDI 90pk en 105pk, omdat ze dat inmiddels ook kenbaar is gemaakt door andere sites van tuners etc, corrigeren ze die fouten dan wel weer, waardoor het lijkt dat ze er enig verstand van hebben.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Maikie
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 feb 2012, 21:15
Type auto: Golf 6 2.0TDI GTD

Re: golf gti limited edition 240 chip?

Bericht door Maikie »

Ik ben zelf ooit een keer met een 130pk TDI golf bij ziptuning geweest. Toen bestonden ze nog niet zo heel lang, ging er een beetje klungelig aan toe en ik was niet tevreden, heb toen iig mijn geld terug gekregen. Inmiddels is het bij hun toch al wel veranderd? Ze boeren wel, steeds grotere locatie ook in het buitenland. Ze hebben een rollenbank en een aantal engineers volgens mij
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: golf gti limited edition 240 chip?

Bericht door Race Eend »

Tja, als je maar tonnen steekt in reclame op youtube etc, dan krijg je vanzelf wel wat klandizie.
Het blijft troep.

De hoeveelheid slechte beoordelen op de facebook pagina (die je niet kunt modereren) zegt genoeg:
https://www.facebook.com/Ziptuning

Laatst nog die slechte actie van ze, op allerlei fora, waar ze hun roetfiter vervangers aan de markt proberen te krijgen:
http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=109&t=50978

Helaas voor hen werden ze snel gesnapt en direct uitgekotst door alle liefhebbers.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten