RNS510 updaten

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
brouwerpowerfm
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 okt 2013, 11:17
Type auto: Golf MK5 GTI

RNS510 updaten

Bericht door brouwerpowerfm »

Hallo,

Ik ben al enige tijd op zoek naar de juiste personen die mij willen helpen/ondersteunen met het updaten van mijn RNS510 systeem.

IK heb deze uitdraai:
Adres 56: Radio (J0506) Labels: 1T0-035-680.clb
Onderdeel No SW: 1T0 035 680 C HW: 1T0 035 680 B
Component: RNS-MID H03 1300
Revisie: AB001001 Serienummer: VWZ6Z7G1967425
Codering: 000004000400002200
Werkplaats#: WSC 12212 123 00000
VCID: 2E58747B790D396E36F-807B

Ik heb een aantal vragen:
- ik wil mijn software geupdated hebben, welke versies moet ik installeren om de laatst mogelijke update te installeren?
- hoe moet ik de dvd's gaan branden. kan dit op een normale dvd of op dual layer?
- waar kan ik de benodigde software vinden?
- ik wil mijn navigatie updaten naar versie 10, hoe pak ik dit aan?

alvast hartelijk bedankt voor jullie reactie.
PaChaKoHa
Berichten: 135
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:42
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: RNS510 updaten

Bericht door PaChaKoHa »

Ff op zoeken klikken met de tekst RNS510 updaten et voila; Staffpride en Klouxone staan bovenaan je lijst.... :D

Groet,

P.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: RNS510 updaten

Bericht door bzb »

in nijmegen zit ook een uitstekend forummer adres om dit te laten doen!! :mrgreen:

hij doet het nog steeds

als je het zelf wil doen heb je een kabel nodig en boel software en kennis
PaChaKoHa
Berichten: 135
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:42
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: RNS510 updaten

Bericht door PaChaKoHa »

bzb schreef:in nijmegen zit ook een uitstekend forummer adres om dit te laten doen!! :mrgreen:

hij doet het nog steeds

als je het zelf wil doen heb je een kabel nodig en boel software en kennis
Dat klopt ook... :mrgreen:
SteveO
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 mei 2013, 00:07
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

Re: RNS510 updaten

Bericht door SteveO »

Ik zal mijn ervaringen even in het kort hier delen mbt updaten RNS510 B-versie.

- Het systeem werd geleverd met SW1100. Deze heb ik in de volgende volgorde geupdate: SW1300 > SW2670 > SW3810 > SW4120. De grootste extra's die ik uiteindelijk allemaal heb gekregen is snelheidsbeperkingen op MAP-weergave, Radio-tekst (uitgebreide RDS-Tekst), ondersteuning voor SDHC-kaartjes (>4GB), meer stabiliteit/performance.

- Let bij het updaten erop dat een SW versie boven de 1300 kan zorgen voor een power-drain bij Golf 5 van voor 2007 (leeglopen van accu). Hiervoor dien je je CAN-gateway voor een geschikte te vervangen of de VUCI fix van Josi uit te voeren (o.a. te vinden op mygti)

- Firmwares brand je op een CD-R. Ik gebruikte hiervoor Philips CD-R en op laagst mogelijk snelheid. Brandprogramma is IMGBURN.

- Kaartmateriaal kan alleen op een dual-layer. Verbatim is hiervoor aan te raden, en ook laagst mogelijke snelheid.

- Waar kaartmateriaal 'te krijgen' is, ga ik verder niet op in ivm een copyright-tintje wat hieraan zit.

- Kaartmateriaal updaten is simpelweg de RNS510 inschakelen, DVD erin stoppen, kiezen voor de optie 'Opslaan'. Vervolgens na 30 sec. kan je dan op de Eject-knop drukken om de voortgang te zien. Ik zeg uit voorzorg 30 sec. omdat ik een keer te snel op de Eject-knop drukte en toen deed hij datgene waar een Eject-knop normaliter voor bedoeld is. :mrgreen:
brouwerpowerfm
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 okt 2013, 11:17
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: RNS510 updaten

Bericht door brouwerpowerfm »

SteveO schreef:Ik zal mijn ervaringen even in het kort hier delen mbt updaten RNS510 B-versie.

- Het systeem werd geleverd met SW1100. Deze heb ik in de volgende volgorde geupdate: SW1300 > SW2670 > SW3810 > SW4120. De grootste extra's die ik uiteindelijk allemaal heb gekregen is snelheidsbeperkingen op MAP-weergave, Radio-tekst (uitgebreide RDS-Tekst), ondersteuning voor SDHC-kaartjes (>4GB), meer stabiliteit/performance.

- Let bij het updaten erop dat een SW versie boven de 1300 kan zorgen voor een power-drain bij Golf 5 van voor 2007 (leeglopen van accu). Hiervoor dien je je CAN-gateway voor een geschikte te vervangen of de VUCI fix van Josi uit te voeren (o.a. te vinden op mygti)

- Firmwares brand je op een CD-R. Ik gebruikte hiervoor Philips CD-R en op laagst mogelijk snelheid. Brandprogramma is IMGBURN.

- Kaartmateriaal kan alleen op een dual-layer. Verbatim is hiervoor aan te raden, en ook laagst mogelijke snelheid.

- Waar kaartmateriaal 'te krijgen' is, ga ik verder niet op in ivm een copyright-tintje wat hieraan zit.

- Kaartmateriaal updaten is simpelweg de RNS510 inschakelen, DVD erin stoppen, kiezen voor de optie 'Opslaan'. Vervolgens na 30 sec. kan je dan op de Eject-knop drukken om de voortgang te zien. Ik zeg uit voorzorg 30 sec. omdat ik een keer te snel op de Eject-knop drukte en toen deed hij datgene waar een Eject-knop normaliter voor bedoeld is. :mrgreen:
Bedankt voor je reactie SteveO! Fijn dat je me even op weg wil helpen.

- Ik ben benieuwd hoe ik kan achterhalen wat mijn huidige software type is. Ik ga er van uit dat deze RNS510 nog nooit geupdated is?

- Mijn MK5 GTI komt uit 2008, dus ik hoop dat ik geen problemen krijg met de CAN-Gateway

- Zit er ook nog een bepaalde volgorde welke versies kaart software je moet installeren of kan ik klakkeloos versie 10 erop installeren?

- Heeft iemand een link naar de juiste software updates? navigatie software kan ik zelf binnen halen. Graag via PB aub.

Alvast bedankt.
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten