Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door LucaGTI »

Dan krijg je vast hetzelfde antw als ik heb gekregen een tijdje geleden. Kwam er min of meer op neer dat ze (technische afd) ter ondersteuning vd de dealer zijn en niet voor de klant. Alle contacten moeten gaan via de dealer indien er technische vragen zijn.

De clip moet uit duitsland komen gezien ze niet (volgens ook niet eerder) op voorraad zijn bij pon.


Mbt het windgeruis; ik denk dat ik maar een keer in een andere gti 6 moet gaan rijden om te kijken of ik nu echt te kritisch ben!? :x
Gebruikersavatar
GTI_6
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 apr 2011, 21:04

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door GTI_6 »

Ja oke valt te proberen waard natuurlijk..
Maar over het windgeruis ik moet zeggen ik hem ook wel wat geruis maar niet om nou te zeggen dat ik er last van heb.. :roll:
Ik heb meer last van een krakende deur/rubber behalve als ik op een vlakke weg rijd uiteraard.
Moet er denk ook mee terug naar de dealer want moet soms me radio gewoon harder zetten om het niet te willen horen :shock:

grtz.patrick
Grtz. GTI_6
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3558
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door NICO! »

Ik heb ook wel wat windgeruis, aan de bijrijderskant meer dan de bestuurderskant.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door wehoo »

GTI_6 schreef:Ik heb meer last van een krakende deur/rubber behalve als ik op een vlakke weg rijd uiteraard.
Rubbers inspuiten met silliconenspray.

Afbeelding

Zur besseren Erhaltung von Gummiteilen, wie Dichtungen oder Schläuchen, eignet sich die Volkswagen Original Gummipflege ganz hervorragend. Das Mittel schützt und pflegt das Material und sorgt dafür, dass es nicht spröde wird oder einfriert. Zudem hält es die Dichtungen geschmeidig, wodurch Windgeräusche vermindert werden.

KLIK VW Zubehörshop
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3558
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door NICO! »

Dat heb ik ooit een keer gedaan, maar iedere keer ging ik met mijn kleren langs de plakkerige rubbers en er bleef veel mee vuil aan kleven.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door wehoo »

Ik doe het regelmatig. Wrijf de silliconenspray na het opspuiten met een doek in. Rubbers blijven soepel, plakkerig effect is weg.
Spuitbusje werd destijds nog geleverd door de NL dealers, maar kom ik nu daar en bij VW NL niet meer tegen. :(
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3558
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door NICO! »

Misschien is uitwrijven inderdaad de oplossing, ga het eens proberen met een achterdeur.
Groeten, Nico
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door LucaGTI »

WD40 een optie??
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door wehoo »

LucaGTI schreef:WD40 een optie??
Twijfelachtig, alhoewel het lijkt alsof WD40 dit ook kan. Ik gebruik het weleens bij mijn motor (2 wieler) om e.e.a. gangbaar, soepel te maken. Het is echter een waterverdrijvend middel (WD=WaterDisplacement) en werkt als je iets soepel wilt houden, maar voor korte duur. Ik vind het niet ideaal om voor de rubbers te gebruiken. Silliconenspray heeft ook de vochtverdrijvende eigenschap, maar werkt daarnaast ook (beter) als smeermiddel.

Leuk om te lezen: KLIK: WD40 versus the world of lubricants
(vergeet de knop "continue" onderaan de pagina niet)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GTI_6
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 apr 2011, 21:04

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door GTI_6 »

Heb even de dealer gebeld en mag straks even langskomen ze hebben daar een bepaalde spray/vet voor schijnbaar..
Wordt dus opgelost.
Grtz. GTI_6
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door wehoo »

GTI_6 schreef:Heb even de dealer gebeld en mag straks even langskomen ze hebben daar een bepaalde spray/vet voor schijnbaar..
Wordt dus opgelost.
Ja... silliconenspray, zie bovenstaand VW artikel
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GTI_6
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 apr 2011, 21:04

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door GTI_6 »

Ben dus bij de dealer geweest en hebben het idd ingesprayd enzovoorts..is nu dus wel heel stuk minder idd maar ze zeiden zelf ook al wel dat het nog een beetje hoorbaar is en heb een nieuwe afspraak gemaakt. Ze willen nu waarschijnlijk of kijken voor een andere rubber of de deur wat aanpassen...
Ben er zelf helemaal niet weg van eigelijk, straks heb ik meer windgeruis of rubber sluit niet goed aan.. ben nu dus aan het twijfelen om de afspraak af te zeggen als het toch al minder wordt.. :roll: Misschien zelf nog een keer invetten ofzo en kijken of het dan wat minder hoorbaar is..
grtz. patrick

Owja heb gelijk gevraagd voor de backorder van de clip maar volgens de chef zou hij normalier gesproken binnekort binnenkomen maar duurt wat langer omdat het van duitsland af moet komen.
Grtz. GTI_6
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door LucaGTI »

Heren,

Als het goed is wordt de clip nog gemonteerd voordat ik de GTI inruil.

Ik heb vandaag de GTI ingeruild op een BMW 3-serie sedan business line M sport.

Jammer dat alles mijn plezier heeft verpest. Ik weet zeker dat de volgende eigenaar een super auto heeft aan mijn GTi.

De lol is er voor mij af. Misschien dat ik te kritisch ben. Wastegate wordt opgelost en als de eigenaar niet zo super kritisch is als ik dan kan hij nog jaren met plezier rijden.
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door J3R »

Ik kreeg het nieuws dat de clip pas in week 52 leverbaar zou zijn!?
Kan iemand dat bevestigen, vind het wel een hele lange wachttijd tot kerst.
Gebruikersavatar
GTI_6
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 apr 2011, 21:04

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door GTI_6 »

Als dat echt zo is dan ga ik bellen of contact opnemen met wolfsburg en vragen wat voor onderdelen levering hun hanteren.. :?
Is wel erg lang idd mijn dealer kon alleen maar vertellen dat het iets of wat langer zou duren maar hoe lang wist hij ook niet.

grtz.GTI_6
Grtz. GTI_6
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door LucaGTI »

Ik zit ook nog steeds te wachten. Heb nog niks gehoord vd dealer. Nog enkele dagen en dan mag de nieuwe eigenaar het overnemen :x
Arjen

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door Arjen »

Beste GTI-ers,

Ik ben sinds 4 weken ook in het bezit van een nieuwe GTI VI. Een fantastische auto, maar helaas ook met het ratelende geluid onder de motorkap. Ik heb daarop vandaag mijn dealer gebeld en die wist (zoals ik ook al in eerdere reacties op dit forum las) van niets. Afgesproken dat ik volgende week even langs de techneuten ga om dit probleem te laten horen. Mocht dit wat opleveren, dan laat ik het jullie weten!

Grtn, Arjen
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door LucaGTI »

Denk dat het "geluid" standaard is of wordt bij de GTI VI.

Hopelijk wordt zijn opvolger beter maar van het uiterlijk van de opvolger kan ik niet echt blij worden. Denk dat de nieuwe eigenaar van mijn GTI hetbprobleem mag gaan oplossen na mijn " zoektocht" van 6 mnd.
Gebruikersavatar
Robbie
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 apr 2011, 01:25
Type auto: VW GOLF VI GTI DSG
Locatie: Rotterdam

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door Robbie »

Ik ben vandaag gebeld door de dealer VP HOOGENBOOM en het werd bevestigd dat er wat aan gedaan gaat worden,alleen stond de te plaatsen clip in backorder,wanneer deze binnen is wordt er een afspraak gepland,EINDELIJK !!
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door LucaGTI »

Kreeg ik ook te horen maar ik zit nog steeds te wachten :x
Guido GTI
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jul 2011, 13:06

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door Guido GTI »

Update van mijn ervaringen:

- 2 wkn geleden heeft auto 3 dgn bij dealer gestaan, geen oplossing, probleem door dealer voorgelegd bij Pon
- vorige week maandag ben ik gebeld en werd mij het VW-bericht van 27 aug 2010 (bewerkingsnummer xxxx/4) voorgelezen (notabene wat ik zelf al naar die werkplaatsgasten had gemaild)
- vervolgens contact opgenomen met DAGO in Duiven (bedankt voor de tip Luca!), probleem voorgelegd en zeer netjes geholpen met nodige VW-info (bewerkingsnummer xxxx/6, d.d. 4 aug 2011) en art.nummer van de clip
- ik heb dit voorgelegd aan mijn dealer en die zijn er nu mee bezig....

Wordt wederom vervolgd dus....!
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door LucaGTI »

Succes met de afloop. Heb zelf helaas nog niks gehoord vd dealer. Clip staat nog steeds in backorder. :?
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door J3R »

Nu van twee dealers vernomen dat het december gaat worden voordat de clip leverbaar is....
Benieuwd of het dan onder garantie verholpen gaat worden, ben de mentaliteit van VW een beetje moe aan het worden.

Auto van ruim 35K met allerlei trillingen (wastegate, open dak, deur rechts) en niet functionerende aansluitingen (stuurbediening/mediabox), maar na de aankoop geven in A'dam en omgeving veel dealers niet thuis; ja met een uurtarief van 108,-.

Spiegelkap eraf gereden: kap 30,- spuiten 80,- monteren 20,-= 130,-
Aanleggen microfoon + GPS module + nakijken stuurbediening en mediabox: 3 x 108,- = 324,-
Eerste Servicebeurt: om en nabij 300,-

Chrome stripje (2 cm x 3 mm) van de ventilatiebediening in de stofzuiger verdwenen: nee meneer, uw hele ventilatie bediening moet dan vervangen worden.

Volkswagen Da$ auto

grapjassen :shock:
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Oplossing!!!! Technisch probleem wastegate/turbo GTI VI!

Bericht door LucaGTI »

Voor degene die wel geduld heeft tot week 52; mijn golf staat te koop bij de BMW dealer in numansdorp.

Vraagprijs is de prijs die ik ook heb gekregen. Auto is zoals eerder aangegeven in nieuwstaat maar de clip mbt wastegate moet nog wel bevestigd worden.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten