Auto meters, hoe wat en waar?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
JimmyGTI
Type auto: Golf VI GTI

Re: Auto meters, hoe wat en waar?

Bericht door JimmyGTI »

@klouxone,
Heb jij die houder van osir al besteld? of wil je een andere houder? want wat jij nu regelt is puur alleen de meters toch??
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

JimmyGTI schreef:@klouxone,
Heb jij die houder van osir al besteld? of wil je een andere houder? want wat jij nu regelt is puur alleen de meters toch??
Nee nog niet. maar dit valt ook wel te regelen hoor. misschien kan ik daar ook een mooie prijs voor fiksen.
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

hier de prijzen en de link naar ebay. met deze man heb ik telefonisch en mail contact gehad.

http://www.ebay.com/itm/280748352607?it ... 5f&vxp=mtr

de keuzes:

Afbeelding

de prijzen:

Afbeelding

voor de verzendskosten geld 25 dollar per unit. hoe meer je koopt hoe goedkoper het versturen word uitraad.

ik zie dat er best veel amino voor is. dus als het door gaat zal ierdereen denk ik een apparte rekening krijgen via PayPal dat is heel veilig. ook heb ik contact gehad met Shadow pro zelf. en die verwezen mij door naar deze impoteur dus veel argwaan heb ik niet.

ook kan ik ze via de site regelen waar wehoo mee aan kwam. maar die is veel duurder helaas. maar misschien valt daar ook nog wat aan te doen. nogmaals wil ik eerst wel een lijst zien met mensen die wat willen.

dus zet je naam neer in de topic met daar onder welke meters je wil hebben. dan ga ik wel bellen en mailen.
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

ik trap af!

1. Klouxone
- 52mm boost meter, units in bar
- 52mm oil temp meter, units in celcius

2.
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Verlengsnoer schreef:Mooi spul allemaal. Ik zou wel 3 meter willen hebben mits ik weet hoeveel het kost ze werkend in te laten bouwen. Dat lijkt mij geen klus om zelf te doen. Hoe gaan jullie dat doen? Zijn jullie er al uit? Alvast bedankt!

Ik ga het gedeeltelijk zelf doen. de aansluitingen voor de boost meter zit er binnen 5 min in. ook die van de Olie heb ik zo zitten.

echter ga ik de bedrading niet zelf strippen en trekken dit laat ik doen. Auto bedrijf Heemskerk in Alpen aan de Rijn gaat mij daar mee helpen.
JimmyGTI

Bericht door JimmyGTI »

ik zit te twijfelen tussen olie druk en olie temp.?? welke is aan te raden ?
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

ik zou voor olie temp gaan. oliedruk tjek je zelde. tenzij je net als wilco al olie temp hebt op een kufatec module. ik kies zelf ook voor olie temp
wehoo

Bericht door wehoo »

JimmyGTI schreef:ik zit te twijfelen tussen olie druk en olie temp.?? welke is aan te raden ?
GTI VI, die jij zo te zien, rijdt, heeft al olietemp. in de mfa ( :?: ) . Olietemp. is belangrijk tot het moment dat je motor op bedrijfstemp. is. Maar dit is ook af te leiden via je watertemp. Waarbij je rekening moet houden dat het langer duurt voordat de olie op temperatuur is. Oliedruk is nogal belangrijk voor het goed functioneren van je motor. Die wordt bij een storing ook weergegeven in je MFA en via controlelampjes. Een oliedrukmeter lijkt me dan wel belangrijker.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Heb ook wel interesse, maar ik heb ook nog wel wat vragen.

Wat is de uitvoering van de meters, komt de kleur van ring en van de kleur overeen met oem.
Waar kan ik de meters laten inbouwen, zelf wil ik dit niet doen. En wat zijn de kosten hiervoor.
Staat de kwaliteit van deze meters goed bekend?

Chris van XT heeft/had ook een idee voor het plaatsen van meters, mogelijk kan hij nog komen met een all-in prijs (leveren en inbouwen).
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Wilcoos
Type auto: Golf GTI V

Bericht door Wilcoos »

Ik ben er nog niet over uit wat shadow pro betreft. Volgens mij matched er weinig met de OEM kleuren en dat wil ik toch wel graag. Zoiets als dit:

Afbeelding
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Ik vind podi niks aangezien ze niks in Bar en Celcius hebben en alleen psi en Fahrenheit verkopen.

Shadow pro heeft wit led. Matches inderdaad niet. Maar vind het ook mooi. Zeker omdat je blackfaced zijn. Iets wat podi ook niet heeft. Qua kleur vind ik podi wel heel mooi.
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Heb je volgens mij gelijk in ja, dat ze alleen psi en fahrenheit aangeven :S Dat is het ook weer niet dan ;)
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
JimmyGTI

Bericht door JimmyGTI »

Ja vindt ik ook, black face is een must vindt ik, dat is het mooiste aan de meters 8-)
En uiteraard moet het gewoon in celsius en bar!

shadowpro is volgens mij gewoon het mooist en best!

ik trap af!

1. Klouxone
- 52mm boost meter, units in bar
- 52mm oil temp meter, units in celcius

2. JimmyGTI
- 52mm turbo boost meter (bar)
- 52mm Oil pressure meter (bar)
Gr Jimmy.

KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Edition30 schreef:Heb ook wel interesse, maar ik heb ook nog wel wat vragen.

Wat is de uitvoering van de meters, komt de kleur van ring en van de kleur overeen met oem.
Waar kan ik de meters laten inbouwen, zelf wil ik dit niet doen. En wat zijn de kosten hiervoor.
Staat de kwaliteit van deze meters goed bekend?

Chris van XT heeft/had ook een idee voor het plaatsen van meters, mogelijk kan hij nog komen met een all-in prijs (leveren en inbouwen).
Als Chris van Xtreme Tuning een leuke aanleiding kan maken dan sta ik er ook voor open.

Ik laat de meters gedeeltelijk inbouwen. Sensoren plaatsen doe ik zelf. Alleen de elektronica kan ik niet. Dus dat laat ik doen door iemand die netjes werkt. Ik ga naar auto bedrijf van Heemskerk. In Alpen aan de rijn. Wat het kost weet ik nog niet. Ik gok op 150 euro.
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Heemskerk is goed inderdaad :!:

Elektronica is trouwens helemaal niet moeilijk, mijn keuze had andersom geweest ;)

Chris gebruikt meters van autometer. Weet niet welke precies, maar ben ook wel nieuwsgierig wat hij gebruikt/ te bieden heeft...
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

In dat geval kunnen we elkaar misschien helpen? ;)
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Ik heb heel veel met car audio gedaan e.d. Dus een paar draadjes en een zekering draai ik mijn hand niet voor om ;)
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

@Wilcoos

dan kan je ook wel kabels trekken :)

ik heb een forge boost gauge fitting besteld. en de banjo port bout van New South performance. deze 2 zitten er zo in. ik gok op een uurtje. die forge zit in 5 minuten.

moeten we het uitraad lekker op ons gemakkie doe. maar ik denk niet dat het zo extreem moeilijk word. voor elektronica heb ik ook geen spullen.

wel moet er even gekeken worden waar de kabels van de sensoren naar binnen gaan. dit is volgens mij achter de accu. en hoe we alles naar het midden console krijgen. ik wil geen gaten gaan boren etc. misschien dat het via de asbak kan?

heb jij daar al ideeen over?
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Asbak kan eruit, weet niet of er dan een opening onder zit.

Bekijk deze how to maar eens, niet in de asbak maar op de stuur kolom.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Welke how to? :)
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

KlouxOne schreef:Welke how to? :)
:oops:

Het is nog vroeg, en was gisteren laat :P

Maar deze bedoelde ik dus: http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=128116
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

geeft niks haha.

maar dat ziet er goed uit. nu moeten we alleen nog even uitvogelen hoe ze in het midden console komen. of wilde jij niet voor een OSIR houder gaan? zijn trouwens nog meer bedrijven die bakjes voor het midden console leveren hoor. maar die van OSIR is wel het mooist.

Ik zal vanmiddag is gaan google of zoiets al gedaan is. Misschien heeft OSIR zelf wel tips :)
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Nogmaals heb ik de vraag wil graag oli en turbo druk sensor,
Maar De oli druk waar monteer je die bij een AXX motor omdat de verloop zie ik elke keer een andere olie filter ik heb zelf een inleg filter
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

hier kan je een adapter voor kopen die je tussen je motorblok en olie filter monteert. of anders kan je een bout uit je turbo draaien, daar een andere bout in. en in de bout kan je de sensor weer schroeven
wehoo

Bericht door wehoo »

Alhoewel Osir een zeer mooie oplossing biedt is deze wel prijzig. Het is maar wat je wilt. Kwaliteitsmeters komen van Defi. Zie ook de site van Osir, die hier zelfs naar refereert. Maar in tegenstelling tot de andere fabrikanten zijn de Defi's ook prijzig. Is het voor de "looks" zal de nauwkeurigheid minder mogen zijn. Is het voor de meetwaarde, zal de kwaliteit belangrijker zijn. (= Defi).
Links:
Osir, met de referentie naar Defi: http://www.osirdesign.com/ (interior, mantis)
Defi: http://www.defi-shop.com/products/advan ... bf_inmani/

Onderstaande afbeelding toont een Osir-houder met meters van Prosport (Halo serie):

Afbeelding

Link:
Prosport (Halo), kijk ook eens naar het keuzemenu links voor andere meters: http://www.merx-tuning.de/Prosport-Zusa ... O--Series/
Een voordeel van deze Prosport meters is dat je ze onderling kunt koppelen zodat je niet voor elke meter een nieuwe voedingsdraad moet leggen.
Bei Verwendung mehrerer Instrumente aus der HALO Serie ist ein Aufschalten der Instrumente mit Strom möglich. Somit muss nur noch der Geber Installiert werden. Eine seperater Stromanschluss der einzelnen Instrumente ist nicht mehr nötig!

Andere mogelijkheden voor houders zijn o.a. hier te vinden:
http://kw-systems.de/news/news-zubehoer.htm

@tonnie24.
Volgens mij hebben we allemaal een inlegfilter. Oplossing is daarom een adapter, zoals die in dit topic al wordt genoemd, zie link.
New south performance (banjo port): http://www.newsouthperformance.com/con017.htm

Een nadeel van plaatsing in de middenconsole is dat je 12V aansluiting niet meer bereikbaar is.
Doorvoer van het motorcompartiment naar binnen kan via (afgesloten) openingen achter de accu.
Stroomafname kan van de 12V sigarettenaansteker of rechtstreeks met onderstaand (afbeelding) kabeltje, dat wordt aangesloten op de zekeringskast.

Afbeelding

Link: http://www.maui-sound.de/car-hifi/Einba ... n-NEU.html
Laatst gewijzigd door wehoo op 28 okt 2011, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”