Pagina 2 van 10
Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2
Geplaatst: 05 aug 2012, 13:34
door Renekesgti
driekwart 98 en een kwartje 102. Zat nog wat in van de ringrit.
Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2
Geplaatst: 05 aug 2012, 13:37
door bzb
zo dan rij je echt weinig

laat even weten welke blokken het geworden zijn. mijne zijn na 2 rondjes ring niet echt meer de oude

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2
Geplaatst: 05 aug 2012, 14:17
door staffpride
Zo kijk aan, super uitdraai
Heerlijke blokjes toch die 2.0 tsi
Heb jij nog wel een oem filter er in?
Als je die laatste pk's nog wil met een uitlaat, zal ik als ik jou was even mijn verhaal afwachten voor je een besluit neemt.
Jij wilde ook miss de 3" race uitvoering dacht ik.
Nu is het zo dat er bij mij echt een heel irritante resonantie optreed bij bepaalde toerengebieden.
Echt om gek van te worden. Heel mijn interieur trilt mee als een gek en we komen met een piep in de oren uit de auto.
Heb navraag bij Gies gedaan (heeft ook een 3'') en die heeft er geen last van.
Ook nog met Maurice meegereden om te vergelijken, hij heeft dan wel geen 3'' maar wel een milltek zonder middendemper.
Die van hem is dan ook een stuk luider qua geluid als die van mij, maar heeft niet die resonantie. Hem viel het ook meteen op toen hij meereed met mij
Volgende week wordt er even naar gekeken/geluisterd bij XT (poeldijk) op advies van mark.
(Zat er nog even mee in mijn hoofd om hem bij JMtuning te laten aanpassen, zodat het weg is want is echt te erg gewoon)
Maar ga toch eerst maar even naar XT om te kijken wat er uit komt.
Heb zelf het idee dat er (te veel)spanning staat op de uitlaat waardoor hij gaat resoneren. Bij de montage zag je namelijk al dat het allemaal erg "strak'' en onder spanning in elkaar ging. Nu heeft alles zichzelf gezet en is het alleen maar erger geworden.
Verwacht ook wel dat het goed komt.
Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2
Geplaatst: 05 aug 2012, 14:50
door Renekesgti
bzb schreef:zo dan rij je echt weinig

laat even weten welke blokken het geworden zijn. mijne zijn na 2 rondjes ring niet echt meer de oude

Ja dat klopt, sinds de ringrit nog geen 150 km gereden. Rij er nu alleen mee in het weekend ahum..... De afgelopen weekenden ook gewoon de 1.2 TSI meegenomen.
Nu met de tuning zal ik er wel vaker mee rijden haha

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2
Geplaatst: 05 aug 2012, 14:56
door Renekesgti
@Staffpride, nee er zit een carbonio in, die ik nog wel heb schoongemaakt voor de meting. Nu denk ik dat een paar nieuwe bougies ook nog wat oplevert. Weet iemand of deze vervangen worden bij de eerste beurt? Dit was bij mij op 24.000 KM. Zou eigenlijk 30.000 moeten zijn. Voor de gemoedsrust gewoon een setje nieuwe erin.
Ik hoorde het van Mark inderdaad dat jij die resonantie had. Super vervelend! Hij wist oprecht niet waaraan het zou kunnen liggen. Ben benieuwd wat eruit komt. Heb een aanbieding gekregen om wellicht eind aug een Akrapovic over te nemen. Hangt er een beetje vanaf wat die gaat kosten. Daar moest hij nog over nadenken. Mocht dat niks worden dan denk ik ook aan een race systeem en anders gewoon de normale met GT100 tips. Ben na de uitgave van gisteren wel weer even klaar. Er moet nog wat te wensen overblijven he!
René
Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2
Geplaatst: 05 aug 2012, 15:19
door staffpride
Ok met carbonio dus, maar echt mooi resultaat. Lekker he dat koppel
Nee is idd vervelend van die resonatie, is echt niet prettig om zo een stuk te gaan rijden

.
Maar heb er goed vertrouwen in dat het iets ''kleins'' is (de spanning op de uitlaat) en dat het dan goed moet zijn.
Het is ook echt die trilling, echt super veel lawaai maakt hij echt niet.
We wachten het even af hoe het loopt en anders moet ik maar wat aan laten passen zodat het weg is.
Heb natuurlijk ook een week gereden zoals jij nu rijd, en had toen totaal geen last.
Denk altijd maar zo, problemen zijn er om opgelost te worden
ps. Bougies worden normaal om de 60.000 vervangen of na 4 jaar volgen de vw interval
Re: RenekesGTI
Geplaatst: 05 aug 2012, 15:44
door Race Eend
Renekesgti schreef:Ik merk 2 dingen: Bij gas geven (met name in 4-5-6) voel je de turbo druk opbouwen en gaat hij na een kleine aarzeling als een dolle vooruit. De vertraging op het gas lijkt daarmee iets langer dan voorheen. Je hoeft niet op de teller te kijken maar 200 km/h in no-time en daarboven blijft hij eraan sleuren.
De motor kanteling is nogal heftig bij terugschakelen van 5 naar 4 en dan vol op het gas, voel je wel een schok door de auto (Dogbone rubber vervangen?). Hoe zit dit met trillingen in de auto, iemand ervaring mee. Ik heb handgeschakeld?
De trillingen van de dogbone van powerflex zijn vrij flink. Duidelijk te merken bij stationair lopen en bv laag op toeren in de 2 weer wegrijden. Misschien dat een ander merk nog een zachter rubber heeft.
Die kleine vertraging bij hernemen van het gas in het midden toeren gebied zal ik even verklaren:
Het heeft deels te maken met je grotere downpipe en deels met de ecu vd golf 6 gti.
- Door de grote downpipe/sportkat en carbonio intake is hij zeer snel op de gewenste turbo druk, zeer aggressief. Hij is absoluut sneller dan origineel bij hernemingen hoor, echter doordat de grote duw pas na 2 seconden komt lijkt dit misschien zo. Ik weet zeker als je vanaf 80 in de 3 vertrekt, dat je meteen de eerste meters al weg loopt bij een originele gti.
- het motormanagement vd golf 6 gti heeft maar weinig wastegate mappen hij pakt direct zijn maximale aansturing en daardoor piekt hij even over de gewenste druk, om vervolgens te corrigeren en weer door te lopen op de gewenste druk. Het is enigsinds te begrenzen door de aansturing erg te knijpen (dat gebeurd ook), echter gaat dit weer ten koste van het maximale koppel wat er te behalen is. (de golf 5 gti/ed30/ed35/Golf R20 heeft 2 wastegate mappen, waarbij de N75/wastegate veel mooier/uitgebreider per toerental en belasting aan te sturen is, waardoor dit effect niet op treed, bovendien staat die ecu kortstondig meer overboost toe zonder direct terug te regelen). Als je het koppel terug naar ongeveer 400Nm zet is het effect iets geringer, echter dan is de snelheidsbeleving ook weer een stuk minder.
Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2
Geplaatst: 05 aug 2012, 16:44
door Renekesgti
@Race eend, dit heb ik nog gevonden is van HPA/HGP.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... for-Golf-R
Ik zie best wel positieve reacties. Alleen de prijs voor zo'n kreng 185 dollar
Ken jij deze dingen?
Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2
Geplaatst: 05 aug 2012, 20:34
door RobvR
Zo René ... je hebt de vaart er behoorlijk inzitten nu!!
Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2
Geplaatst: 06 aug 2012, 08:38
door xavier gti
héél mooi resuultaat !
zal wel hard gaan

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2
Geplaatst: 12 aug 2012, 12:24
door Renekesgti
@Rob, ja het is een beetje in een stroomversnelling gekomen....

Die versnelling is niet vervelend overigens.
@X.M.T, ja ik ben eigenlijk wel meer dan tevreden met het resultaat. Alles went, maar dat is nu nog niet het geval....
Hierbij een kleine update. De GTI heeft een beurt gehad en nieuwe NGK platinum laser bougies zijn erin gedraaid + Olie ververst 5W-30 Ll eruit en 5W-40 EDGE TD erin. Long Life service omgezet naar Jaarlijks interval. Dus nu bij 58.000KM of over een jaar. Ik denk dat het gewoon om het jaar wordt. 15.000km haal ik dit jaar niet. In de tussentijd bij het magazijn een interieur filterje gehaald. Dacht dat het wel nodig zou zijn. Daar had ik gelijk in, wat een hoop zooi zit daarin zeg.... Kon de auto weer stofzuigen toen ik klaar was. haha
Op de brug:
Oude olie eruit (mmmh donkere foto):
Interieur filter wisselen... bah bah.
Gepoetst voor de deur

:

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2
Geplaatst: 12 aug 2012, 17:35
door RonnyR20
Je bent de laaste tijd goed bezig

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2
Geplaatst: 12 aug 2012, 18:36
door MkVI Nmgn
Heb je de olie bij de Dealer laten vervangen?
Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2
Geplaatst: 13 aug 2012, 09:58
door Renekesgti
@Ronny, dankjewel kerel, klopt het is nu tijd voor updates
@Tonnie, Heb alles laten doen bij de dealer. Ook ivm komplete boekjes en VW support.
Was 138 euro kwijt. Zelf bougies aangeleverd (€ 65,00) + Olie € 52,00.
Oliefilter+karterplug + vloeistoffen (rem+koelwater+sproei )
Resonatie uitlaat
Geplaatst: 16 aug 2012, 16:37
door staffpride
.
Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2
Geplaatst: 20 sep 2012, 22:27
door gerben302JD
Gefeliciteerd René met je nieuwe trekker!
Heb heel wat gemist viel me op, dus toch de beslissing genomen combi stage 2 + downpipe
Lekker hè!
Bijna de zelfde cijfers wat ik heb, behalve dat jij 1 straatklinker meer uit de weg haalt!
Veel plezier met je nieuwe GTI
Gr. Gerben
Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2
Geplaatst: 21 sep 2012, 09:26
door KlouxOne
Mooie updates hoor! ruim 300 pk! erg mooi. zal wel als een kanon afgaan!
bougietjes inderdaad pas bij de 60k vervangen officeel. Ik zou ze wel eerder doen. zelfde als alle vloeistoffen je rijd toch met veel meer vermogen rond.
Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2
Geplaatst: 21 sep 2012, 11:57
door Renekesgti
Zo mannen ben net terug uit Italië (Venetië), zie dat ik een hoop heb gemist op het forum.
Ben overigens niet met de GTI naar Italië gegaan maar met mijn zakelijke 'tamme' 1.2 TSI 105pk, die overigens prima rijdt. 180 km/h @ 3800RPM en superstil.
Er waren momenten dat ik dacht, nu zou de GTI wel lekker zijn, maar 4000 km gereden en 1:16 gemiddeld met 180-200 stukken en tankpas van de zaak scheelt met toch een paar avonden uit eten

Het is nu wel leuk als ik weer in de GTI stap. BIG SMILE!!!
@Gerben, bedankt! Dat nieuwe GTI klopt zeker wel. Het is echt een beest geworden. Stuur met 1 hand vasthouden zit er niet meer in bij het gas geven vanuit een bocht....
1 straatsteen meer zal op een goede dag 1 meer en op een mindere dag 1 minder zijn. Ik denk dat het ook afhangt op wat voor dag je de meting laat doen i.v.m. warmte en luchtvochtigheid etc.. (ook al corrigeert de rollenbank). Bevalt zo prima met OEM CAT-back. Iets rauwer geluid dan standaard.
@Klouxone, allemaal gedaan, zie vorige pagina. Olie 5W40 EDGE TD, koel, filters + NGK platinum bougies.
Groet, René
Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2
Geplaatst: 22 sep 2012, 22:00
door RobvR
+ 92 pk en +155 nm dat is ff wat anders René. Veel plezier ermee...
De mk1 GTI met 1.8dx motor heeft standaard 153 nm ... grappig! Maar OOK VEEL LOL!
Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2
Geplaatst: 26 sep 2012, 17:14
door Renekesgti
Even een update! geen positieve.
Nou ik moet binnenkort ook naar Hans sloot, want mijn koppeling is nu naar de ruk. in 5 en 6 slipt ie. In lagere versnellingen ook wel, maar minder merkbaar.
Er komt een Sachs performance koppeling in. Als ik het overigens eens wordt over de kosten met Hans. Het is namelijk geen kleinigheidje.
Ik zag dat Floppie en Golffive er ook al eentje hebben. Ben benieuwd naar de ervaringen met deze koppeling.
De Milltek Race uitlaat moet dus nog maar even wachten...... Andere prioriteiten. Ik baal wel. Ik kreeg coulance bij mijn dealer waar ze het overigens geen probleem vonden dat hij getuned is (werkplaatschef is ook liefhebber). Ik krijg dus 70% korting op de onderdelen alleen het uurloon zit op 100 euries p/u. Uiteindelijk dus nog 700 euro kwijt. Prijs is het systeem van VW = € 1095,00 = drukgroep, plaat en druklager. Met het huidige koppel wil ik iets stevigers, anders sta ik er over een half jaar weer denk ik.
Als jullie aanbevelingen hebben hoor ik het graag.
Groet, René
Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2
Geplaatst: 27 sep 2012, 00:03
door KlouxOne
een sach power clutch is de oplossing. toch jammer dat je originele het niet houd

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2
Geplaatst: 27 sep 2012, 16:26
door JimmyGTI
Bale René,
Jij bent de tweede in korte tijd hier die zijn koppeling aan gort draait
Hoop dit nog ff niet mee te maken. Heb jij DSG?
Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2
Geplaatst: 27 sep 2012, 17:21
door Renekesgti
Nee ik heb handgeschakeld Jimmy. Dus de verhalen over DSG die kwetsbaarder zou zijn dan een handbak gaat hier niet echt op. Ik denk dat DSG juist beter is voor een gechipte GTI.
Maar goed ik vind een sportkoppeling ook wel gaaf om die erin te hebben. Ben er alleen nog niet uit waar ik dit laat doen. Zaterdags doet Hans dit soort reparaties niet.
Dus ik moet een dag vrijnemen hiervoor. En voor de SPA rit moet het wel geregeld zijn.
Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2
Geplaatst: 27 sep 2012, 20:43
door gerben302JD
Shhhhit man!
dat is bagger,
eindelijk lekker stage 2 op je auto, gebeurt je dit!
vindt het wel vroeg dat dit onderdeel al verrot is
en dat bij een redelijk nieuwe GTi toch.
Succes verder
Groet Gerben
Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2
Geplaatst: 27 sep 2012, 21:08
door staffpride
Ik had bij mijn golf IV hetzelfde probleem. Na het chippen slipte de koppeling na een paar weken al door.
Heb er toen ook een sachs sportkoppeling ingezet met single mass afgedraaid vliegwiel.
Mijn ervaring was dat hij wel wat happeriger oppakt, maar dat is even een kwestie van wennen.
Daarna geen problemen meer gehad met de koppeling.