RenekesGTI Update Golf GT... pg.10
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
RenekesGTI Update Golf GT... pg.10
Zo daar ben ik dan ook!
Ben in het bezit van een Golf VI GTI, Carbon Steel, 4 deurs, schuifdak, alarm en achteraf navigatie inbouw Pioneer F9110BT. De auto is afgeleverd op 17 inch Denvers en heeft de LED achterlichten. Momenteel zitten er 18 inch Rockingham velgen onder, oftwel BBS CO. De auto heeft na de meeting bij VDU (SEP2010) een PROTECH behandeling gekregen. 1x wassen en hij ziet er gepoetst uit. Ideaal!
To do!
Exterieur en motorisch: Wellicht chiptuning en meteen de Carbonio filter. Daarnaast wil ik originele Xenon lampen monteren.
Interieur: Heb net bij Carstyle4you 2 logo's besteld voor in de knoppenrij (70 euro tsjaa.... Ik heb gekozen voor een VW en GTI logo (verlichting kleur rood). Ze zijn nog niet binnen, maar wel onderweg. Zodra ik ze gemonteerd heb maak ik er een paar foto's van. Daarnaast zou ik nog wel een mooie set originele sierlijsten willen hebben voor op de dorpels. Zijn die er trouwens? Voor een V wel, maar voor de VI?
En natuurlijk nog een foto van de beauty! Betere foto's volgen zodra ik weer meer tijd heb en bij mooi weer.
Nico, bedankt voor het forum initiatief. Tot binnenkort bij de XTREME barbecue!
Hierbij de update van de velgen. Zeer strak al zeg ik het zelf. Bijna de kleur van mijn auto. Als het straks wat beter weer is komen er goede foto's.
In een ander topic al gepost Watkins glen donkere variant. Bandjes Conti Sport Contact.
Update geen telefoon pictures deze keer: Ff wat mooie plaatjes. Had ze al een tijdje, maar geen tijd voor genomen om ze te uploaden.
Ben in het bezit van een Golf VI GTI, Carbon Steel, 4 deurs, schuifdak, alarm en achteraf navigatie inbouw Pioneer F9110BT. De auto is afgeleverd op 17 inch Denvers en heeft de LED achterlichten. Momenteel zitten er 18 inch Rockingham velgen onder, oftwel BBS CO. De auto heeft na de meeting bij VDU (SEP2010) een PROTECH behandeling gekregen. 1x wassen en hij ziet er gepoetst uit. Ideaal!
To do!
Exterieur en motorisch: Wellicht chiptuning en meteen de Carbonio filter. Daarnaast wil ik originele Xenon lampen monteren.
Interieur: Heb net bij Carstyle4you 2 logo's besteld voor in de knoppenrij (70 euro tsjaa.... Ik heb gekozen voor een VW en GTI logo (verlichting kleur rood). Ze zijn nog niet binnen, maar wel onderweg. Zodra ik ze gemonteerd heb maak ik er een paar foto's van. Daarnaast zou ik nog wel een mooie set originele sierlijsten willen hebben voor op de dorpels. Zijn die er trouwens? Voor een V wel, maar voor de VI?
En natuurlijk nog een foto van de beauty! Betere foto's volgen zodra ik weer meer tijd heb en bij mooi weer.
Nico, bedankt voor het forum initiatief. Tot binnenkort bij de XTREME barbecue!
Hierbij de update van de velgen. Zeer strak al zeg ik het zelf. Bijna de kleur van mijn auto. Als het straks wat beter weer is komen er goede foto's.
In een ander topic al gepost Watkins glen donkere variant. Bandjes Conti Sport Contact.
Update geen telefoon pictures deze keer: Ff wat mooie plaatjes. Had ze al een tijdje, maar geen tijd voor genomen om ze te uploaden.
Laatst gewijzigd door Renekesgti op 13 jul 2015, 10:38, 16 keer totaal gewijzigd.
Re: RenekesGTI
@ RenekesGTI. Ziet er goed uit.
Rockingshams zijn geen BBS CO, maar BBS CH. (geen 'peanuts' maar een wezenlijk verschil).
(eerder gepost op AW Gti forum):
Pescara/Rockingham zijn BBS CH's (origineel zonder "motorsport" ) en werden als OEM producten bij de Ed 30 geleverd. Kwalitatief zou/moet er geen verschil zijn.
OEM CH types
Despite popular belief, the OEM wheels were not CO's, but pressure cast CH's. None have writing anywhere on the face (no "motorsports", no BBS/ET43/Germany on the lip). They use standard Audi sized centercaps and ball seat lugs, and have a centerbore of 57.1. They mount up with completely OEM hardware.
CH028: OEM on 2006 B7 S4, 18x8 ET43, PN: 8E0 601 025 [AB,AN] 1H7
CH024: OEM on A3 3.2 S-Line, 18x7.5 ET54, PN: 8P0 601 025 R 1H7. Writing on back "BBS CH 024, 03 45 056, ET54, 8PO 601, 025R".
CH029: OEM on MKV ED30, 18x7.5 ET51, known as "VW PESCARAS". PN 1K0 601 025 AT QQ9. (Also available under PN 1K0 601 025 CC - not sure what the difference is.) These wheels are "Titan Grey" [QQ9], which is a slightly darker finish than the standard silver, [1H7].
CH???: OEM VW Individual (Europe), 18x7.5 ET51, known as "Rockingham". PN 1K0 071 498 AT QQ9. Apparently has alignment holes, unlike other OEM wheels (???).
Meer info:
The Definitive BBS CH/CO/RE Reference Thread : http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=128470
CO Wheels:
CH Wheels:
Sierlijsten (dorpels):
Kijk op Ebay.de (zoeken op: GTI Einstiegsleisten): http://shop.ebay.de/i.html?_from=R40&_t ... Categories
Zelfs de originele lijsten (?) van de GTi Vi 35 Edition zijn beschikbaar: http://cgi.ebay.de/VW-GTI-35-Jahre-Orig ... 2c5d346b7c
Gr. Wehoo.
Rockingshams zijn geen BBS CO, maar BBS CH. (geen 'peanuts' maar een wezenlijk verschil).
(eerder gepost op AW Gti forum):
Pescara/Rockingham zijn BBS CH's (origineel zonder "motorsport" ) en werden als OEM producten bij de Ed 30 geleverd. Kwalitatief zou/moet er geen verschil zijn.
OEM CH types
Despite popular belief, the OEM wheels were not CO's, but pressure cast CH's. None have writing anywhere on the face (no "motorsports", no BBS/ET43/Germany on the lip). They use standard Audi sized centercaps and ball seat lugs, and have a centerbore of 57.1. They mount up with completely OEM hardware.
CH028: OEM on 2006 B7 S4, 18x8 ET43, PN: 8E0 601 025 [AB,AN] 1H7
CH024: OEM on A3 3.2 S-Line, 18x7.5 ET54, PN: 8P0 601 025 R 1H7. Writing on back "BBS CH 024, 03 45 056, ET54, 8PO 601, 025R".
CH029: OEM on MKV ED30, 18x7.5 ET51, known as "VW PESCARAS". PN 1K0 601 025 AT QQ9. (Also available under PN 1K0 601 025 CC - not sure what the difference is.) These wheels are "Titan Grey" [QQ9], which is a slightly darker finish than the standard silver, [1H7].
CH???: OEM VW Individual (Europe), 18x7.5 ET51, known as "Rockingham". PN 1K0 071 498 AT QQ9. Apparently has alignment holes, unlike other OEM wheels (???).
Meer info:
The Definitive BBS CH/CO/RE Reference Thread : http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=128470
CO Wheels:
CH Wheels:
Sierlijsten (dorpels):
Kijk op Ebay.de (zoeken op: GTI Einstiegsleisten): http://shop.ebay.de/i.html?_from=R40&_t ... Categories
Zelfs de originele lijsten (?) van de GTi Vi 35 Edition zijn beschikbaar: http://cgi.ebay.de/VW-GTI-35-Jahre-Orig ... 2c5d346b7c
Gr. Wehoo.
Laatst gewijzigd door wehoo op 15 jun 2011, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Wehoo.
- 3Edition
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 06 mei 2011, 17:32
- Type auto: Golf GTI
- Locatie: In de polder
- Contacteer:
Re: RenekesGTI
Weer eens wat anders; een GTI VI op Rockinghams.
- Jeffreyvdt
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09
Re: RenekesGTI
Welkom RenekesGTI.
Veel plezier hier en met de auto.
Veel plezier hier en met de auto.
Laatst gewijzigd door Jeffreyvdt op 18 aug 2011, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
- Dirk
- Berichten: 979
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Raamsdonksveer
- Contacteer:
Re: RenekesGTI
Hee Rene! ook eindelijk hier! veel plezier en ik zie je binnekort weer man!
Audi A4 1.8 TFSI
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: RenekesGTI
Bedankt voor de wederom bruikbare tips Wehoo. Was wel leuk afgelopen zondag om te zien welke gezichten achter de nicknames zitten.
@Dirk tot snel kerel! Ben je er trouwens ook bij op de Xtreme BBQ?
@Dirk tot snel kerel! Ben je er trouwens ook bij op de Xtreme BBQ?
- Dirk
- Berichten: 979
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Raamsdonksveer
- Contacteer:
Re: RenekesGTI
nee ben er dan niet bij maar hoop wel snel weer een meetingkje mee te kunnen pakken!
Audi A4 1.8 TFSI
Re: RenekesGTI
welkom!
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: RenekesGTI
Bij deze de update van de Carstyleforyou blinddeckels. Ziet er wel grappig uit. 4 van die lege knoppen vond ik geen porum.
Gisterenavond meteen even een foto geschoten.
Gisterenavond meteen even een foto geschoten.
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: RenekesGTI
Dit is mijn ex BMW 118D Cup Sport. Was een 3 deurs met 17 inch in Monaco Blauw.
Uiteindelijk ingeruild op de GTI bij 69.000KM. Meer ruimte was wel de voornaamste reden om hem weg te doen. En de wens om een GTI te hebben natuurlijk. Het weggedrag van deze uitvoering met het M onderstel was echt perfect, maar ook af en toe wat te hard...
Ik heb hem bij 20.000 km gechipped. Van 136 naar 170pk en 380nm.
Uiteindelijk ingeruild op de GTI bij 69.000KM. Meer ruimte was wel de voornaamste reden om hem weg te doen. En de wens om een GTI te hebben natuurlijk. Het weggedrag van deze uitvoering met het M onderstel was echt perfect, maar ook af en toe wat te hard...
Ik heb hem bij 20.000 km gechipped. Van 136 naar 170pk en 380nm.
- Jeffreyvdt
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09
Re: RenekesGTI
Ik heb vier van die knopjes waarvan er 2 in gebruik zijn.Renekesgti schreef:Bij deze de update van de Carstyleforyou blinddeckels. Ziet er wel grappig uit. 4 van die lege knoppen vond ik geen porum.
Gisterenavond meteen even een foto geschoten.
Maar op die site kan je ze in 3 soorten krijgen, cover, pushbutton, switch.
Wat is het verschil tussen die 3 en is het een beetje makkelijk aan te sluiten.
Gr. Jeffrey
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Re: RenekesGTI
Hoi Jeffrey,
Een cover is alleen een afdekplaatje verlicht door een led-lampje.
Met een pushbutton maak je wanneer je deze indrukt contact en dat stopt zodra je de schakelaar loslaat (bv claxon, grootlichtschakelaar naar je toetrekken, ruitensproeier).
Een switch, dat is een schakelaar die contact veroorzaakt ook als je hem loslaat, en het contact verbreekt wanneer je hem opnieuw indrukt.
Zelf heb ik 2 covers geïnstalleerd, dat is nog geen 5 minuten werk, alleen voorzichtig losmaken dat er geen klipjes afbreken. De montagehandleiding staat in een pdf op de site van carstyle4you.
Groet Rob
Een cover is alleen een afdekplaatje verlicht door een led-lampje.
Met een pushbutton maak je wanneer je deze indrukt contact en dat stopt zodra je de schakelaar loslaat (bv claxon, grootlichtschakelaar naar je toetrekken, ruitensproeier).
Een switch, dat is een schakelaar die contact veroorzaakt ook als je hem loslaat, en het contact verbreekt wanneer je hem opnieuw indrukt.
Zelf heb ik 2 covers geïnstalleerd, dat is nog geen 5 minuten werk, alleen voorzichtig losmaken dat er geen klipjes afbreken. De montagehandleiding staat in een pdf op de site van carstyle4you.
Groet Rob
Re: RenekesGTI
Ja is makkelijk te monteren.
Handleiding:http://www.carstyle4you.com/pdf/Montageanleitung_VW.pdf
Site: http://carstyle4you.com/index.php
Werkt alleen in combinatie met een 'origineel' VW-schuifdak.
Handleiding:http://www.carstyle4you.com/pdf/Montageanleitung_VW.pdf
Site: http://carstyle4you.com/index.php
Werkt alleen in combinatie met een 'origineel' VW-schuifdak.
Gr. Wehoo.
- Jeffreyvdt
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09
Re: RenekesGTI
Oke bedankt voor de uitleg is misschien wel weer leuk voor een volgende update.
Gr. Jeffrey
Gr. Jeffrey
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Re: RenekesGTI
Die dingen ga ik ook maar eens scoren denk ik!
Re: RenekesGTI
wehoo schreef:Ja is makkelijk te monteren.
Handleiding:http://www.carstyle4you.com/pdf/Montageanleitung_VW.pdf
Site: http://carstyle4you.com/index.php
Werkt alleen in combinatie met een 'origineel' VW-schuifdak.
Hoi Wehoo, dat klopt ik heb hem rechts gemonteerd en als ze ze me vragen waar dat voor dient dan zeg ik "druk maar in dan merk je het vanzelf". Je ziet ze dan twijfelen en niks doen. En dan zeg ik "als je hem indrukt gaat m'n dak open en vlieg je eruit". Speciaal voor lastige medepassagiers haha .
Groet Rob
Re: RenekesGTI
Nieuw topic van maken, want we zitten in RenekesGTI.
@RobR6vs.
"James" had er ooit ook zo een. Alleen zijn wagentype was geen VW, nee.... het was een "echte".
(in vroegere tijden had ik er zelfs zo eentje als "James" met echt klapdak)
@RobR6vs.
"James" had er ooit ook zo een. Alleen zijn wagentype was geen VW, nee.... het was een "echte".
(in vroegere tijden had ik er zelfs zo eentje als "James" met echt klapdak)
Gr. Wehoo.
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: RenekesGTI
Bedankt voor de complimenten @ RobvR
Het duurde ongeveer een week na betalen en bestellen tot ik ze had.
Ik kijk op een of andere manier altijd naar de middenconsole. Vond het daarom waard om zoveel geld voor van die ledjes uit te geven.
Ze worden handgemaakt/gedeeltelijk machinaal, dus de prijs is te verantwoorden.
Het duurde ongeveer een week na betalen en bestellen tot ik ze had.
Ik kijk op een of andere manier altijd naar de middenconsole. Vond het daarom waard om zoveel geld voor van die ledjes uit te geven.
Ze worden handgemaakt/gedeeltelijk machinaal, dus de prijs is te verantwoorden.
- ED60Letzebuerg
- Berichten: 1270
- Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
- Type auto: MK5 R32
- Locatie: Zuid Holland Zuid
Re: RenekesGTI
Heb je die naafkappen in je Rockingsham's zelf geplaatst? zo ja welke maat zijn die? naafkappies
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32
Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
New: MK5 R32
Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: RenekesGTI
Haha de velgen heb ik al een jaar verkocht. Kan het je niet vertellen. De originele rockinghams (lees door VW geleverd) hebben een kleinere maat (zelfde als detroit en denver). Dit ter info.
- ED60Letzebuerg
- Berichten: 1270
- Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
- Type auto: MK5 R32
- Locatie: Zuid Holland Zuid
Re: RenekesGTI
Oke ja wij hebben zelf oowk 2 setten Rockingsham's leggen .. en binnenkort wil ik de myne zwart laten spuiten met zwarte bbs naafkappen met chrome letters!
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32
Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
New: MK5 R32
Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: RenekesGTI
Hierbij mijn update van de JD tuning. Eergisteren vertrokken en bij mijn schoonouders in Utrecht blijven slapen. Vanaf daar nog ongeveer 140 km naar JD. Om 6:00 opgestaan, veel te vroeg aangezien ik maar 2 uur heb geslapen, deels vanwege de pret die me te wachten stond en een aantal kl*te muggen..... Om 8:15 was ik in Lochem, heb toen maar de auto stilgezet en kap opgegooid zodat de uitlaat goed kon afkoelen. Daarna koffie!
Om 8:45 is Martijn meteen begonnen met het demonteren van de OEM pijp. Mijn keuze is gevallen op een STAGE 2 tuning Milltek downpipe met verloop naar de originele uitlaat en uiteraard stage 2 software. Dit past overigens allemaal perfect (Milltek heeft hier zo'n verloop pijp voor). Om ongeveer 10:00 zat de pijp erop nadat er flink wat WD-40 op de 4 schroeven vd turbo was gespoten aangezien ze aardig vast zaten volgens Martijn.
Daarna de auto op de rollenbank en vastsnoeren. De eerste run kwam ergens rond de 280pk meteen uit. en 400nm koppel. Er zijn nog een aantal runs daarna gekomen, met het uiteindelijke resultaat van 301,7pk en maar liefst 435nm koppel. Die laatste merk je!! Wat een geweld op de rollenbank en ontzettend gaaf om te zien wat er uit die 2.0 TSI te halen is. Om 11:30 was alles klaar en ben ik met de terugreis begonnen.
Allereerst wat een verschil!! ! Eigenlijk vanaf de 2e versnelling al. Gisteren alleen maar traction control lampjes gezien. Dus voortaan zoveel mogelijk gas geven vanaf de 3e versnelling anders heb je denk ik iedere 10.000 km nieuwe voorbanden nodig. Onvoorstelbaar, de GTI blijft maar gaan! Zelfs in 5 en 6. Dus helemaal geweldig!
Ik merk 2 dingen: Bij gas geven (met name in 4-5-6) voel je de turbo druk opbouwen en gaat hij na een kleine aarzeling als een dolle vooruit. De vertraging op het gas lijkt daarmee iets langer dan voorheen. Je hoeft niet op de teller te kijken maar 200 km/h in no-time en daarboven blijft hij eraan sleuren.
De motor kanteling is nogal heftig bij terugschakelen van 5 naar 4 en dan vol op het gas, voel je wel een schok door de auto (Dogbone rubber vervangen?). Hoe zit dit met trillingen in de auto, iemand ervaring mee. Ik heb handgeschakeld?
Verder niks anders dan een dikke veer voor JD, mooi werk afgeleverd en niks was teveel. Ik kon overal meekijken en vragen stellen. Dus voor degenen die nog twijfelen, gewoon doen en vooral bij JD laten chippen. Vond het prettig om te zien dat niet met de eerste de beste setting genoegen werd genomen. Je merkt gewoon dat Mark en Martijn de figuurlijke puntjes op de i zetten. Ze gaan voor het optimale resultaat.
Planning voor de toekomst:
Op heel korte termijn:
1) Eerst bougies vervangen, Zal ik NGK's nemen of Bosch. Dealer heeft ze beide. Welke NGK's zouden het moeten zijn als hierop de keuze valt?
2) LL olie eruit en 5W-40 full synthetic erin, staat al klaar.
Welicht combineren met een beurt. Hij staat nu op 43.000 km, maar na de tuning stond er in 1 keer over 1300km onderhoud. Denk dat dit wel iets met elkaar te maken heeft....
3) Remmen upgrade. Tarox F2000 of Sport Japan + Strada blok of Ferodo DS2500 (wil geen piepen o.i.d.)
4) Cat Back Akra of Milltek overweeg ik nog. Ik vind het geluid nu eigenlijk wel lekker (niet overheersend) maar gewoon net iets meer dan OEM, dus eigenlijk gewoon prima, anders dan nog een paar pk extra scoren door een dikkere cat-back.
Dit was het eigenlijk wel. Nog even een korte indruk vd ochtend dmv een aantal foto's (tel. kwaliteit) en natuurlijk de uitdraai.
Om 8:15....
Op de brug (dit is nog met de originele downpipe:
De Milltek Downpipe (excl pijp naar achter met aansluiting op stock cat back):
Op de rollenbank:
Het resultaat
Om 8:45 is Martijn meteen begonnen met het demonteren van de OEM pijp. Mijn keuze is gevallen op een STAGE 2 tuning Milltek downpipe met verloop naar de originele uitlaat en uiteraard stage 2 software. Dit past overigens allemaal perfect (Milltek heeft hier zo'n verloop pijp voor). Om ongeveer 10:00 zat de pijp erop nadat er flink wat WD-40 op de 4 schroeven vd turbo was gespoten aangezien ze aardig vast zaten volgens Martijn.
Daarna de auto op de rollenbank en vastsnoeren. De eerste run kwam ergens rond de 280pk meteen uit. en 400nm koppel. Er zijn nog een aantal runs daarna gekomen, met het uiteindelijke resultaat van 301,7pk en maar liefst 435nm koppel. Die laatste merk je!! Wat een geweld op de rollenbank en ontzettend gaaf om te zien wat er uit die 2.0 TSI te halen is. Om 11:30 was alles klaar en ben ik met de terugreis begonnen.
Allereerst wat een verschil!! ! Eigenlijk vanaf de 2e versnelling al. Gisteren alleen maar traction control lampjes gezien. Dus voortaan zoveel mogelijk gas geven vanaf de 3e versnelling anders heb je denk ik iedere 10.000 km nieuwe voorbanden nodig. Onvoorstelbaar, de GTI blijft maar gaan! Zelfs in 5 en 6. Dus helemaal geweldig!
Ik merk 2 dingen: Bij gas geven (met name in 4-5-6) voel je de turbo druk opbouwen en gaat hij na een kleine aarzeling als een dolle vooruit. De vertraging op het gas lijkt daarmee iets langer dan voorheen. Je hoeft niet op de teller te kijken maar 200 km/h in no-time en daarboven blijft hij eraan sleuren.
De motor kanteling is nogal heftig bij terugschakelen van 5 naar 4 en dan vol op het gas, voel je wel een schok door de auto (Dogbone rubber vervangen?). Hoe zit dit met trillingen in de auto, iemand ervaring mee. Ik heb handgeschakeld?
Verder niks anders dan een dikke veer voor JD, mooi werk afgeleverd en niks was teveel. Ik kon overal meekijken en vragen stellen. Dus voor degenen die nog twijfelen, gewoon doen en vooral bij JD laten chippen. Vond het prettig om te zien dat niet met de eerste de beste setting genoegen werd genomen. Je merkt gewoon dat Mark en Martijn de figuurlijke puntjes op de i zetten. Ze gaan voor het optimale resultaat.
Planning voor de toekomst:
Op heel korte termijn:
1) Eerst bougies vervangen, Zal ik NGK's nemen of Bosch. Dealer heeft ze beide. Welke NGK's zouden het moeten zijn als hierop de keuze valt?
2) LL olie eruit en 5W-40 full synthetic erin, staat al klaar.
Welicht combineren met een beurt. Hij staat nu op 43.000 km, maar na de tuning stond er in 1 keer over 1300km onderhoud. Denk dat dit wel iets met elkaar te maken heeft....
3) Remmen upgrade. Tarox F2000 of Sport Japan + Strada blok of Ferodo DS2500 (wil geen piepen o.i.d.)
4) Cat Back Akra of Milltek overweeg ik nog. Ik vind het geluid nu eigenlijk wel lekker (niet overheersend) maar gewoon net iets meer dan OEM, dus eigenlijk gewoon prima, anders dan nog een paar pk extra scoren door een dikkere cat-back.
Dit was het eigenlijk wel. Nog even een korte indruk vd ochtend dmv een aantal foto's (tel. kwaliteit) en natuurlijk de uitdraai.
Om 8:15....
Op de brug (dit is nog met de originele downpipe:
De Milltek Downpipe (excl pijp naar achter met aansluiting op stock cat back):
Op de rollenbank:
Het resultaat
-
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Overijssel
Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2
Zo das lekker...... Netjes hoor
Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2
wat voorn benzine?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten