Iemand ervaring met dit bedrijf?
Re: Iemand ervaring met dit bedrijf?
Ben super benieuwd, je hebt dus voor de "maattuning" met afstelling op de rollenbank gekozen?
Hoop uiteraard dat alles naar tevredenheid verloopt en je er lange tijd veel plezier van mag beleven!!
Hoop uiteraard dat alles naar tevredenheid verloopt en je er lange tijd veel plezier van mag beleven!!
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
-
- Type auto: Passat CC TSI
Ik zeg succes!
Succes.MikevanEijk93 schreef: We gaan het zien de 24e, zelf heb ik er wel vertrouwen in... ik laat het jullie weten.
Ook komt er testbank uitdraai van voor én na het tunen welke ik hier ook zal posten

- Sciroccofrank
- Type auto: Scirocco mk3 2.0
We gaan het meemaken...binnenkort in dit theater 

- golf5tdi
- Type auto: golf 5 tdi
- Contacteer:
sterkte!
ik wil er niet teveel op zeggen. maar ik heb montage dingen gezien van hun tunex. wat echt niet kan voor een bedrijf
ik heb mijn mk5 tdi pas laten chippen [ Vagtechniek, Nuenen, ]
vroeger ging ik altijd naar een chipper die gewoon standaard sofware via mail kreeg, zoals veel andere goedkope tuner ook
hebben
onderin bam volle turbo druk en bovenin weinig meer
lijkt heel snel maar in de praktijk blijkt anders
nu heb ik vol koppel over het hele toeren gebied ook bovenin.
ik heb nu weer eens het verschil gemerkt.
en weet wel waar ik de volgende keer weer naar toe ga
maar ja ieder zijn ding
mvg

ik wil er niet teveel op zeggen. maar ik heb montage dingen gezien van hun tunex. wat echt niet kan voor een bedrijf
ik heb mijn mk5 tdi pas laten chippen [ Vagtechniek, Nuenen, ]
vroeger ging ik altijd naar een chipper die gewoon standaard sofware via mail kreeg, zoals veel andere goedkope tuner ook
hebben
onderin bam volle turbo druk en bovenin weinig meer
lijkt heel snel maar in de praktijk blijkt anders
nu heb ik vol koppel over het hele toeren gebied ook bovenin.
ik heb nu weer eens het verschil gemerkt.
en weet wel waar ik de volgende keer weer naar toe ga
maar ja ieder zijn ding
mvg
- Edition30
- Type auto: Edition 30
En hoe bevalt de chip? Ik ben wel benieuwd naar het resultaat.MikevanEijk93 schreef:......................................................................
We gaan het zien 24 november, zelf heb ik er wel vertrouwen in... ik laat het jullie weten.
Ook komt er testbank uitdraai van voor én na het tunen welke ik hier ook zal posten
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
blok geploft op de bank 

Hoop dat het goed gaat! Ben er namelijk met mijn vorige auto ook geweest en heb daarna alleen maar problemen gehad! Mijn gasresponse werd heel raar, auto reageerde voor geen meter meer en ze hebben nooit kunnen vinden wat het was! Maja je laat hem daar niet voor niets voor €150, tunen.
In ieder geval succes.
In ieder geval succes.
Gr Jimmy.
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Ga je je ervaring nog delen? Ben wel benieuwd eigenlijk.MikevanEijk93 schreef: We gaan het zien de 24e, zelf heb ik er wel vertrouwen in... ik laat het jullie weten.
- Glenne
- Type auto: Golf VI GTI
ik ben ook benieuwd naar zijn ervaring. zelf heb ik geen ervaring met het bedrijf in kwestie, maar als ik de reacties lees dan zou mijn interesse vlug weg zijn.
ik vind het altijd vreemd dat mensen eerst raad komen vragen en het dan volledig negeren
ik vind het altijd vreemd dat mensen eerst raad komen vragen en het dan volledig negeren

Golf VI GTI
Aan de ene kant vind ik dat jullie gelijk hebben hoor, ik zou mijn auto er ook NOOIT naar toe brengen. Maar de topicstarter heeft volgens mij alle reacties kunnen lezen en toch de afweging gemaakt om het wél te doen. Laat hem gewoon z'n gang gaan en wacht even geduldig af of er wél of geen reactie meer komt.
Als er geen reactie komt weet je ook wel genoeg denk ik.
Als er geen reactie komt weet je ook wel genoeg denk ik.
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
Ik denk dat naast zijn auto ook zijn computer de geest heeft gegeven 

- Sciroccofrank
- Type auto: Scirocco mk3 2.0
PowerGTD schreef:Ik denk dat naast zijn auto ook zijn computer de geest heeft gegeven

- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
begint nu inderdaad wel een pijnlijke stilte te worden! Kom maar door met die getallen.
Golf MK1 GTI
- RobvR
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Als het goed is rij je al een week of 6 met een big smile rond. Tijd om het te delen, misschien leren we ervan.
Groet RobvR
-
- Type auto: Golf V GTI
Hahaha, excuses jongens, de computer heeft de geest niet gegeven (gelukkig) Mijn gti wel tussendoor.. (niet door tunex) mijn bobine was doorgebrand, rij er nu weer in na een nieuwe bobine en een onderhoudsbeurtje, even kijken wanneer ik kan chippen.. heb van werknemers van de vw dealer ook www.chipmeister.nl doorgekregen.. moet eind van deze maand gaan gebeuren, nog even kijken waar 

Chipmeister heette vroeger Wetterauer. Geert Steenge is de eigenaar van Chipmeister en vroeger werkte hij bij de vw dealer.MikevanEijk93 schreef:Hahaha, excuses jongens, de computer heeft de geest niet gegeven (gelukkig) Mijn gti wel tussendoor.. (niet door tunex) mijn bobine was doorgebrand, rij er nu weer in na een nieuwe bobine en een onderhoudsbeurtje, even kijken wanneer ik kan chippen.. heb van werknemers van de vw dealer ook http://www.chipmeister.nl doorgekregen.. moet eind van deze maand gaan gebeuren, nog even kijken waar
-
Ja Gengar, klopt helemaal we hebben het over dezelfde. Las jou beschrijving over hem, ook op zijn site onder geschiedenis haha.
Hier kan ik beter heengaan dus, dan naar Tunex !?!?
Vind chipmeister ook erg goedkoop

Hier kan ik beter heengaan dus, dan naar Tunex !?!?
Vind chipmeister ook erg goedkoop

EUR 490,-? Gooi er dan beter 5 tientjes bovenop en je kunt naar JD (met korting)?
Na mijn ervaring met een "massa chipbedrijf", weet ik nu wel beter...
-
Het is nu geen massabedrijf meer, zegt hij zelf op de site... en het kost geen 490, door de 'winteractie' zou het me €425 kosten incl K&n inlegfilter incl montage... JD komt op 540 zonder filter.s3. schreef:EUR 490,-? Gooi er dan beter 5 tientjes bovenop en je kunt naar JD (met korting)?
Er zit een groot verschil in " zegt hij op de site" en praktijkervaringen........MikevanEijk93 schreef:Het is nu geen massabedrijf meer, zegt hij zelf op de site... en het kost geen 490, door de 'winteractie' zou het me €425 kosten incl K&n inlegfilter incl montage... JD komt op 540 zonder filter.s3. schreef:EUR 490,-? Gooi er dan beter 5 tientjes bovenop en je kunt naar JD (met korting)?
ben ik helemaal met je eens vince.. maar daarom de vraag of dit in het algemeen was, of dat er echt persoonlijke ervaringen zijn met chipmeister..
MikevanEijk93 schreef:ben ik helemaal met je eens vince.. maar daarom de vraag of dit in het algemeen was, of dat er echt persoonlijke ervaringen zijn met chipmeister..
Wanneer een chiptuning bedrijf allerlei auto's kan chippen en bovenstaande ook nog beschrijft, dan moet je dat nooit geloven. Denk je werkelijk dat hij alle modellen en bijbehorende types (500+?) even in zijn 1tje (3 man bedrijf) even heeft lopen ontwikkelen? Dus feit is meestal dat ze het gewoon ergens vandaan halen. Sommige bedrijven hebben dan nog enige kennis, maar dat houdt dan meestal ook op bij het aanpassen van 1 of 2 parameters. Dus het komt er meestal op neer dat je auto een standaard chip krijgt die ergens is vergaard, met kleine wijzigingen om het "niet-universeel" te maken. Of die kleine wijzigingen ook op een verantwoorde manier zijn aangepast is maar net de vraag..Chipmeister schreef:'Voertuigspecifieke' chiptuning! Dus specifieke tuningsoftware van de hoogste kwaliteit, speciaal voor uw auto ontwikkeld en geschreven en geen 'universele' of 'her en der' gekopieerde software van zeer matige kwaliteit zoals we vaak aantreffen bij heel veel (nog goedkopere) tuningbedrijven.
Ik zou zelf zeggen, laat de K&N filter achterwege en ga voor een veilige tuning. Ik denk zelfs dat je onderaan de streep evenveel PK's hebt.
Ik kan alleen een oordeel doen, toe zij nog wetterauer heette. Toen was de ervaring wel positief. Ik had toen een Golf 4 1.8T met een K&N inleg filter erin en nooit problemen mee gehad.MikevanEijk93 schreef:ben ik helemaal met je eens vince.. maar daarom de vraag of dit in het algemeen was, of dat er echt persoonlijke ervaringen zijn met chipmeister..
-
Oke dank, heb nog 2 weken om er even goed over na te denken, en wat research te doen, als iemand nogmeer suggesties of ervaringen heeft hoor ik het graag