RenekesGTI Update Golf GT... pg.10

Forum voor projecten van leden. Hier kunnen leden die hun aanpassingen aan hun auto maken ze tonen. Uiteraard kan je er ook voor kiezen om je aanpassingen gewoon in je voorsteltopic bij te houden.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2

Bericht door bzb »

Renekesgti schreef:Dus de verhalen over DSG die kwetsbaarder zou zijn dan een handbak gaat hier niet echt op.
denk t ook, wel balen verder, maar een mooie kans voor een upgrade
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2

Bericht door Renekesgti »

gerben302JD schreef:Shhhhit man!

dat is bagger,
eindelijk lekker stage 2 op je auto, gebeurt je dit!
vindt het wel vroeg dat dit onderdeel al verrot is
en dat bij een redelijk nieuwe GTi toch.

Succes verder

Groet Gerben
Thanks Gerben, de GTI is van september 2010. KM stand momenteel 44.000km.
Gr. René
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2

Bericht door Renekesgti »

Bij deze de update van de montage van mij Sachs SRE koppeling. Afgelopen zaterdag bij Hans Sloot geweest om mijn GTI weer op te halen, nu inclusief stevige Sachs SRE koppeling (Sachs SRE drukgroep, lager + plaat). Ook nog even de oude koppeling bekeken. De plaat is prima, alleen de drukgroep heeft zo zijn gebruiksporen, dus overduidelijk een is de STD een te zwakke drukgroep voor Stage 2 tuning. Een uurtje staan kletsen met Hans, uitgelegd waar je die mooie middenconsole knopjes kon bestellen en een AP racing remsysteem bewonderd (Bruut!) onder een Cupra R die er stond voor reparatie. Daarna even bij JD geweest en toen weer richting Breda.

De eerst bevindingen met de Sachs koppeling zijn positief. Om maar te beginnen met het gevoel in het pedaal. Deze is een stuk steviger geworden, lees zwaarder. Logisch met een sterkere drukgroep tot 550nm. Bij het aanrijden greep de originele koppeling al vrij vroeg aan. De Sachs SRE koppeling grijpt pas vrij laat aan. Hiermee bedoel ik dat de koppeling al vrij ver is opgekomen. Dus bij het wegrijden moet ik nog even wennen. Bij terugschakelen op de snelweg van 6 naar 4 schakelt de bak super! Voorheen voelde dat allemaal wat fragieler aan. Nu meteen een strak toerental, dus geen gekke schommelingen meer bij gas geven. Wat betreft het geluid van de Sachs SRE koppeling t.o.v. de STD koppeling heb ik diverse reacties gelezen dat er meer 'herrie' zou zijn bij stationaire loop. Hier merk ik dus echt niks van! Dus dat is ook prettig. Hans gaf me aan dat de Golf 5 SRE en Golf 6 SRE koppeling wel degelijk verschillen van elkaar, dus wellicht hebben andere 'Sachs gebruikers' andere bevindingen. Al met al kan ik nu weer lekker rijden en genieten van de GTI. Hopelijk blijft voor de rest nu alles heel! ff afkloppen. :roll:

Volgende update zal niet lang duren denk ik. Al die verhalen over dichtslippende inlaatkanalen heeft me doen besluiten toch een Forge catchtank te gaan plaatsen. Ik wacht even op Hans zijn reactie mbt de prijs. De catchcan voor de Golf 5 en 6R past niet op de 2.0 TSI ivm de benodigde adapter plaat (Africa plate) Deze komt er dus binnenkort in:

Afbeelding
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: RenekesGTI Update Sachs SRE koppeling pg. 3

Bericht door KlouxOne »

Top werk weer bij hans sloot dus! Ik heb destijds mijn koppeling preventief laten vervangen bij mijn oude auto.

Het pedaal word wel iets soepeler denk ik hoor. Dat herrie verhaal heeft meer met het vliegwiel te maken dan met de koppeling zelf. Dit komt vaak door het enkel massa vliegwiel.

je kan in ieder geval weer lekker genieten van de GTI!

wat betreft de Catch Can. schrik niet van de prijzen van forge. ik vond het voor de MKV zeker niet de beste oplossing. Forge is wel plug en play maar niet de mooiste/beste oplossing. als je dan toch een hoop geld gaat uitgeven. kijk dan is naar de catch cans van black forrest. of anders net als ik, die van 42 Draft Design. Rijden ook veel MKVI GTI mee
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Sachs SRE koppeling pg. 3

Bericht door Renekesgti »

KlouxOne schreef:Top werk weer bij hans sloot dus! Ik heb destijds mijn koppeling preventief laten vervangen bij mijn oude auto.

Het pedaal word wel iets soepeler denk ik hoor. Dat herrie verhaal heeft meer met het vliegwiel te maken dan met de koppeling zelf. Dit komt vaak door het enkel massa vliegwiel.

je kan in ieder geval weer lekker genieten van de GTI!

wat betreft de Catch Can. schrik niet van de prijzen van forge. ik vond het voor de MKV zeker niet de beste oplossing. Forge is wel plug en play maar niet de mooiste/beste oplossing. als je dan toch een hoop geld gaat uitgeven. kijk dan is naar de catch cans van black forrest. of anders net als ik, die van 42 Draft Design. Rijden ook veel MKVI GTI mee
Heb net even gekeken, maar die catch cans lijken me minder functioneel, aangezien je moet gaan knippen en knopen in je bestaande slangen. Bij de forge neem je afscheid van de bestaande PCV. De oplossingen van BFI en overigen laten de OEM PCV zitten. Of kijk ik ergens overheen? Bij de 5 GTI en 6R is de BFI idd een mooie oplossing.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: RenekesGTI Update Sachs SRE koppeling pg. 3

Bericht door KlouxOne »

a! kijk het gaat je tevens om het verwijderen van de PCV. dan moet je inderdaad een systeem hebben met een Blocking Plate. is forge serieus de enige die dat levert op een 6? en ja bij een R20 is het natuurlijk weer anders.

waar ik me persoonlijk aan irriteer bij forge is de prijs, en de niet OEM look van alle spullen. overal staat forge op en glimt etc. neemt niet weg dat het wel goed zn werk doet!

geeft de PCV op een 6 ook veel lekkage problemen op een 6 btw? anders zou je hem natuurlijk gewoon kunnen afdoppen. net als je inlaat natuurlijk.
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Sachs SRE koppeling pg. 3

Bericht door Renekesgti »

Hey Kloux, nee geen lekkage, daar heb ik nog niks over gelezen. Ik vond het er prima uitzien, degelijk spul. Zou hem graag aan de bestuurderskant bevestigen. Daar is door de Carbonio meer ruimte.
Duur, ja, te duur! Als je er interesse in hebt hierbij de link naar een installatie van het spul op een MK6 GTI 2.0 TSI

http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=18627

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Girlzdad
Berichten: 393
Lid geworden op: 27 jul 2012, 19:58
Type auto: Trabant

Re: RenekesGTI Update Sachs SRE koppeling pg. 3

Bericht door Girlzdad »

Super dat het weer voor elkaar is.
Dat probleem is weer opgelost.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: RenekesGTI Update Sachs SRE koppeling pg. 3

Bericht door KlouxOne »

kijk daar heb je het al. je afdek kap is nu weg, en er loopt een slang schuin over het blok waar forge op staat.

Daarbij komt dat de can inderdaad beter zit bij de bestuurders kant. dit omdat dan de olie dampen veel beter condenseren. als de PCV niet lekt bij een 6, waarom niet lekker laten zitten en de slang vervangen die naar je inlaat gaat. deze van vervolgens door lussen naar je can. als je dit netjes doet dan doet het ook geen afbreuk aan je motor ruimte, scheelt het je een hoop centjes en werkt het net zo goed als een forge. denk ik...

spul dat de plek waar de can nu zit je koolstof filter zit en dus ook niet past. Die ombouw kit die forge levert vind ik ook niet bepaald fraai.

Dit is al veel mooier
Afbeelding

alleen de Can zelf is niet echt geweldig. als je daar een zwarte van 42 DD voor pakt heb je al een veel strakker resultaat.

Afbeelding

Maar goed het is ook allemaal heel persoonlijk. Als je een beetje handig bent en van knutselen houd kom je er wel. Ik zelf rijd ook met een 42 DD catch can
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: RenekesGTI Update Sachs SRE koppeling pg. 3

Bericht door bzb »

ik maak wel om de ton de intake schoon denk ik :)
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: RenekesGTI Update Sachs SRE koppeling pg. 3

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik denk persoonlijk niet dat je dat gaat doen BZB,
Je bent snel €750,- lichter als je dat gaat doen,
En Maurice welk can zou jij aanraden ? Ik heb een tijd geleden hier een link geplaatst die vond ik ook wel erg netjes eruit zien en misschien dat ik die ga kopen maar wil dan wel met een man of 3 doen voor een kleine korting en een Hobby middag bij macgyver alleen weet niet of hij er één wilt.

http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... tch#p39428
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: RenekesGTI Update Sachs SRE koppeling pg. 3

Bericht door Crokko »

Veel plezier met je nieuwe koppeling Renekes!
Afbeelding
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: RenekesGTI Update Sachs SRE koppeling pg. 3

Bericht door yal »

Sachs SRE koppeling is zeker een investering , maar dan heb je ook wat!
Op mijn Bora zit er ook SRE set , 2 massa vliegwiel was ook gaar dus dat was extra ff slikken :?

Afijn , catchtank verhaal wil ik even op reageren.

Bij mijn GTI zit de catchtank zo gemonteerd , en zit prima zo alleen is inmiddels de tank nog iets lager geplaatst.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb een Forge tank , maar deze is eigenlijk veel te duur en de meegeleverde slangen waren te kort om de tank ergens anders te plaatsen.

De blubber die ik opvang is echt bruine stinkende smurrie , dat wil je niet in je inlaat hebben.

Zal binnekort eens een foto maken v/d opgevangen die ik in een fles heb bewaard.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: RenekesGTI Update Sachs SRE koppeling pg. 3

Bericht door KlouxOne »

kijk dit is top zo! :) net OEM :)
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Sachs SRE koppeling pg. 3

Bericht door Renekesgti »

Ja, dit is fraai! Ik wil dat ook op die manier. Bedankt voor de foto's.

Gr. René
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Sachs SRE koppeling pg. 3

Bericht door staffpride »

Mooi dat de koppeling naar behoren functioneert :mrgreen:

Is wel wennen zo'n straffe koppeling, maar na een week weet je net beter.



catch can ziet er idd ook super uit, als er iets geregeld kan worden met een groupsbuy heb ik ook wel interesse :mrgreen:
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Sachs SRE koppeling pg. 3

Bericht door Race Eend »

bzb schreef:ik maak wel om de ton de intake schoon denk ik :)

+ koprevisie niet te vergeten natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Race Eend op 17 okt 2012, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
gerben302JD
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jan 2012, 15:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Overijssel

Re: RenekesGTI Update Sachs SRE koppeling pg. 3

Bericht door gerben302JD »

Ha René,

Veel plezier met je nieuwe sachs-koppeling
Denk toch dat je nu net iets meer kwaliteit/verhouding hebt voor de stage 2!
Maar toch klote dat het vroeg kapot is gegaan.

Groet Gerben
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Sachs SRE koppeling pg. 3

Bericht door Renekesgti »

Allemaal bedankt voor de toffe reacties! @Race Eend, waar komt de kop revisie opmerking vandaan! Haha, weet jij meer dan ik weet?
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Sachs SRE koppeling pg. 3

Bericht door Race Eend »

Quote is niet meegekomen, ff aangepast ;)
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: RenekesGTI Update Sachs SRE koppeling pg. 3

Bericht door bzb »

Maar mark, elke Gti zonder catch can is dus de Sjaak? , dat terwijl er misschien maar 1% zo"n tank heeft verder.
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Sachs SRE koppeling pg. 3

Bericht door Renekesgti »

Dus toch maar een groupsbuy voor zo'n forge tank? :)
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Sachs SRE koppeling pg. 3

Bericht door Race Eend »

bzb schreef:Maar mark, elke Gti zonder catch can is dus de Sjaak? , dat terwijl er misschien maar 1% zo"n tank heeft verder.
Juist, alleen de 1 komt bij een ton al in de problemen met cilinder overslag etc (ondanks nieuwe bobines en bougies), de ander doet er 2 ton over. Maar elke direct ingespoten motor, zal vroeg of laat vuil worden. Vaak beginnen de problemen met storingen op de inlaatkleppen (die zitten dan vast door de troep) en dan gaat de ecu storing geven.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: RenekesGTI Update Sachs SRE koppeling pg. 3

Bericht door KlouxOne »

als je toch gaat customizen. zou ik geen forge tank nemen. scheelt je al snel 300 euro.

De sjaak zal ook wel meevallen. mijn GTI heeft al een tonnetje weg en deed gewoon 340 PK. denk dat het wel erg vervuild moet zijn wil je het merken qua vermogen dan
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Sachs SRE koppeling pg. 3

Bericht door Race Eend »

Auto's van mensen die alleen maar korte ritjes maken (en dan ook nog op slechte brandstof en oude olie) komen sneller in de problemen. Ik heb ook zat gti's inmiddels die bij 170.000km nog prima lopen hoor. Die zijn gewoon goed gebruikt en hebben lekker lange ritjes gemaakt.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Plaats reactie

Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten