Tuning

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
GTIMKV

Tuning

Bericht door GTIMKV »

Gents,

Een vaak besproken onderwerp met veel verschillende meningen.
Ik heb dus een GTI V DSG die gekieteld moet worden :-)

Het enige is dat ik er nog niet uit ben bij wie.
Ik zelf zat te denken aan de volgende tuners:

Oettinger (ff naar Duitsland)

APR (via jerodesign, waalwijk)

JD engineering

Ik weet dat er veel JD mensen bij zitten maar ik ben op zoek naar ervaringen van de andere twee. Iemand?

Ben benieuwd naar de reacties

Arnout
RobvR
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35

Re: Tuning

Bericht door RobvR »

GTIMKV schreef: Ik weet dat er veel JD mensen bij zitten maar ik ben op zoek naar ervaringen van de andere twee. Iemand?
Ik heb ongeveer 6 mnd met een zip-chip rond gereden. Met volle tevredenheid. Door de dealer werd mijn auto gereflashed en heb de auto een kleine 2 weken daarna bij JD laten chippen. Wederom naar volle tevredenheid, ik heb zelfs het gevoel dat ie nog iets gretiger is. Maar wat ook belangrijk is, is de persoon of personen die het bedrijf vertegenwoordigen. Op 3 november jl. heb ik mail gehad van een forum-lid. De tekst spreekt voor zich.

"Super resultaat! Ik denk dat je enorm veel plezier zult hebben van je JD modificatie! Zoals je weet (en ook hier op het forum ziet) word er ontzettend veel heen en weer geschreven over JD, maar ik heb zo ontzettend veel ervaring met tunen (inmiddels sinds 1981, mijn eerste GTI) dat ik gewoon weet dat ze één van de besten überhaupt zijn."

Dit kan alleen maar als hun product en hun service goed zijn.
Groet RobvR
Wilcoos
Type auto: Golf GTI V

Bericht door Wilcoos »

Oettinger geen ervaring mee, maar APR is volgens mij net als REVO een kant en klaar product. Stel dat je auto net niet lekker (genoeg) rijd, of dat er een probleem voordat. Kan je met deze chip dan terug en wordt hij aangepast/afgesteld? Hebben de chiptuners kennis in huis om deze problemen zelf te verhelpen, of schuiven ze iets in je auto? Dat zou voor mij het verschil maken...

Als voorbeeld: Met mijn Leon 1P was ik ongeveer de eerste met het roetfilter. Na chippen bleek de auto dus niet lekker te rijden, turbo kwam te laat of kon iets eerder enz. Na contact te hebben gehad kon ik langskomen, werd met open armen ontvangen, en hebben we net zolang rond gereden tot alles perfect afgesteld was. Toen had ik ineens een geweldige maatchip! :D
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
FredH

Bericht door FredH »

Mijn GTI is Oettinger gechipt en presteert m.i. in alle opzichten perfect.
Groeten !
Fred

Volvo S80 2.9 T6 Executive twin turbo, zwart metallic, zwart leder/alcantara, 18", alle opties.
Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

Ik kocht mij golf V ed30 met ABT chip. Hij reed erg schokkerig. Ik dacht dat het aan mij lag. De 2 keer dat de vrouw naast mij zat kreeg ik alleen maar commentaar. De wagen had tot zijn 3 geen grip bij het vol wegtrekken, en had een enorm turbo gat waardoor het voor mijn gevoel hard ging, rustig...rustig...nog even wachten en gaaaaaaaaan :mrgreen:

Ik heb hem nu een kleine maand geleden laten chippen bij JD. De wagen rijdt veel soepeler. Tegenwoordig wil de vrouw wel weer naast mij zitten en hoeven we niet steeds met haar auto ;-).

Ik kan niet zeggen dat de JD chip sneller aanvoelt dan de JD chip al weet ik wel dat de JD chip veel meer pk's en nm's heeft. Het gaat allemaal veel soepeler en heb in de hele linie meer power dat soepel op het wegdek terecht komt.

Ik heb nog zitten twijfelen om naar jero te gaan voor de APR. Zij boden dit aan bij MIVW tegen een actie prijs van 450. Dit bleek achteraf verkeerd gepromoot maar ik mocht hem laten chippen voor 450. Ik wou dit mits ik de optie kon krijgen te switchen tussen 2 programma's. Ik wou op deze manier mijn ABT behouden mocht de APR tegenvallen. APR biedt dit aan maar omdat Jero nieuw was met APR en net een contract had getekend hadden zij hier geen kennis van in huis. Alles moest via email naar Amerika gaan en uiteindelijk kreeg ik geen email en geen antwoord meer of het mogelijk was de chip te nemen incl het switchen, waardoor ik voor JD heb gekozen.
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Als GTI rijder wil je toch het beste voor je auto, dus ga je naar degene die dat levert. Dus ga je naar iemand die een hele goede naam heeft, goed bekend staat, expert is op VAG gebied, problemen kan oplossen als het resultaat niet goed is, goede service biedt, dus ga je naar .......... . Ja zeker Daar ga je heen!
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”