OBDII Bluetooth module+ software
OBDII Bluetooth module+ software
Forumers,
Al een tijdje kijk ik rond voor deze gadget. Het is niet duur (ebay +- 20dollar) in aanschaf. Ook is de app voor android (Torque) maar 3 dollar ofzo. Over het geld gaat het dus niet.
Maar ik was nou benieuwd hoe accuraat dit nou is? Ik zie soms wel een kleine delay van tijd van de originele toerentelle tov de app. Maar dit is geen ramp, maar hoe zit het met de turbodrukwaardes? Wijken deze nou af? En bijvoorbeeld 0-100 tijd, als er delay in zit, klopt deze tijd ook niet toch?
Mijn combo zou zijn een ELM327 OBD adapter, en Torque voor de android. (Heb ook een ipad, misschien kan ik daar ook me expirimenteren).
Mooi filmpje over het gebeuren:
Gr,
Al een tijdje kijk ik rond voor deze gadget. Het is niet duur (ebay +- 20dollar) in aanschaf. Ook is de app voor android (Torque) maar 3 dollar ofzo. Over het geld gaat het dus niet.
Maar ik was nou benieuwd hoe accuraat dit nou is? Ik zie soms wel een kleine delay van tijd van de originele toerentelle tov de app. Maar dit is geen ramp, maar hoe zit het met de turbodrukwaardes? Wijken deze nou af? En bijvoorbeeld 0-100 tijd, als er delay in zit, klopt deze tijd ook niet toch?
Mijn combo zou zijn een ELM327 OBD adapter, en Torque voor de android. (Heb ook een ipad, misschien kan ik daar ook me expirimenteren).
Mooi filmpje over het gebeuren:
Gr,
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: OBDII Bluetooth module+ software
Als het goed is moet dit niet mogen afwijken. word gemeten door de sensoren van de auto zelf. deze sensoren werken de motor op. Delay heb je inderdaad wel is. maar dit ligt er aan welke applicatie je gebruikt. ik heb een Wifi OBDII connector en gebruik dashcommander op de Iphone. geef totaal geen problemen en draait vlekkeloos.
maar en bluetooth OBDII voldoet ook prima. ik heb echter geen ervaring met de andriod applicatie die jij noemt
maar en bluetooth OBDII voldoet ook prima. ik heb echter geen ervaring met de andriod applicatie die jij noemt
Re: OBDII Bluetooth module+ software
Welke OBD connector heb jij precies?
En de dashcommandor heb ik inderdaad gezien op de ipad. Maar die kost 40 dollar, vind ik erg duur in vergelijking met de android (3 dollar). Maar ik denk dat ik het gewoon moet proberen, kan er in ieder geval geen buil aan vallen.
En de dashcommandor heb ik inderdaad gezien op de ipad. Maar die kost 40 dollar, vind ik erg duur in vergelijking met de android (3 dollar). Maar ik denk dat ik het gewoon moet proberen, kan er in ieder geval geen buil aan vallen.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: OBDII Bluetooth module+ software
GolfL schreef:Welke OBD connector heb jij precies?
En de dashcommandor heb ik inderdaad gezien op de ipad. Maar die kost 40 dollar, vind ik erg duur in vergelijking met de android (3 dollar). Maar ik denk dat ik het gewoon moet proberen, kan er in ieder geval geen buil aan vallen.
kijk maar is op ebay, en zoek maar is op OBDII Wifi of OBDII Wlan. dan gewoon de goedkoopste uit hong kong


- Verlengsnoer
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19
Re: OBDII Bluetooth module+ software
Het vetst zou zijn als ipv de waardes op je iphone op android te zien je deze zou kunnen zien op je RNS510 (ala GTR)...
Door gebrek aan beter neem ik deel aan de groupbuy
Door gebrek aan beter neem ik deel aan de groupbuy

Re: OBDII Bluetooth module+ software
@KlouxOne,
Is er een voordeel van OBD wifi tov OBD bluetooth dan? Is het sneller? Ben benieuwd of het programmatje Torque ook met wifi werkt (volgens specs wel, maar lees er niet veel over). En jailbreak van de ipad, hmm ja heb er over zitten denken. Moet me er maar is meer in verdiepen!
@verlengsnoer, Inderdaad, op de RNS510 zou helemaal mooi zijn. Maar het is meer bedoeld als voor de heb! En het kost niet alles (wifi is wel aanzienlijk duurder overigens).
Is er een voordeel van OBD wifi tov OBD bluetooth dan? Is het sneller? Ben benieuwd of het programmatje Torque ook met wifi werkt (volgens specs wel, maar lees er niet veel over). En jailbreak van de ipad, hmm ja heb er over zitten denken. Moet me er maar is meer in verdiepen!
@verlengsnoer, Inderdaad, op de RNS510 zou helemaal mooi zijn. Maar het is meer bedoeld als voor de heb! En het kost niet alles (wifi is wel aanzienlijk duurder overigens).
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- Verlengsnoer
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19
Re: OBDII Bluetooth module+ software
Die meters zijn voor mij ook voor de heb
maar snap je punt.
Ik zag op ebay ook dat de wifi modellen bijna 3maal zo duur zijn. Als het toch voor de heb is dan maar zo cheap mogelijk...
Voor 30 euro kun je het best wagen en de stekker (BT) aanschaffen met de AP. Mocht je het niet gebruiken dan heeft het ook geen vermogen gekost en was het leuk.. Je kan er altijd nog kleine storingen mee wissen...

Ik zag op ebay ook dat de wifi modellen bijna 3maal zo duur zijn. Als het toch voor de heb is dan maar zo cheap mogelijk...
Voor 30 euro kun je het best wagen en de stekker (BT) aanschaffen met de AP. Mocht je het niet gebruiken dan heeft het ook geen vermogen gekost en was het leuk.. Je kan er altijd nog kleine storingen mee wissen...
Re: OBDII Bluetooth module+ software
Vriend van me (Chris@XtremeTuning) heeft een PLX KIWI wifi: http://www.plxkiwi.com/kiwiwifi/hardware.html
http://www.plxkiwi.com/
Ook ééérg mooi, maar moet er nog eens wat mee gaan spelen.

http://www.plxkiwi.com/
Ook ééérg mooi, maar moet er nog eens wat mee gaan spelen.

Re: OBDII Bluetooth module+ software
Nou er zit niet echt een vOordeel in. Maar een iPhone of iPad werkt niet via een Bluetooth OBDII connector. Vandaar de Wifi versie. Jailbreaken is overgens een eitjeGolfL schreef:@KlouxOne,
Is er een voordeel van OBD wifi tov OBD bluetooth dan? Is het sneller? Ben benieuwd of het programmatje Torque ook met wifi werkt (volgens specs wel, maar lees er niet veel over). En jailbreak van de ipad, hmm ja heb er over zitten denken. Moet me er maar is meer in verdiepen!
@verlengsnoer, Inderdaad, op de RNS510 zou helemaal mooi zijn. Maar het is meer bedoeld als voor de heb! En het kost niet alles (wifi is wel aanzienlijk duurder overigens).

Re: OBDII Bluetooth module+ software
Als er een groupsbuy voor een wifi versie komt en werkende op/met goede iPhone software waar ook zeker boost mee gelogd kan worden, dan hou ik me aanbevolen!
Gr.
Tim
Gr.
Tim
Re: OBDII Bluetooth module+ software
Hier hadden we al een draadje over op dit forum:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... obd#p14711
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... obd#p14711
Gr. Wehoo.


Re: OBDII Bluetooth module+ software
@ Wehoo, ah overheen gelezen dan waarschijnlijk....
@De rest,
Ga toch voor de OBD bluetooth. Waarom? Het is goedkoop, en is een gadget. Lees overal dat het hier en daar toch wat delay heeft. Oftewel een complete vervanger van een boostmeter of welke meter dan ook is het niet. Ik laat mijn bevindingen hier weten!
Heb namelijk iemand op marktplaats een email gestuurd. ( Of het nou 20 euro is incl verzending vanuit de UK, of 28 via nederland...)
@De rest,
Ga toch voor de OBD bluetooth. Waarom? Het is goedkoop, en is een gadget. Lees overal dat het hier en daar toch wat delay heeft. Oftewel een complete vervanger van een boostmeter of welke meter dan ook is het niet. Ik laat mijn bevindingen hier weten!
Heb namelijk iemand op marktplaats een email gestuurd. ( Of het nou 20 euro is incl verzending vanuit de UK, of 28 via nederland...)
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: OBDII Bluetooth module+ software
Vandaag(net) de ELM327 Bluetooth module binnengekregen.
Gelijk getest met mijn HTC sensationXE met Torque app. Werkt goed!, hier en daar moet ik nog wat de tijd nemen om het in te stellen en dergelijk. Maar had even vlug een testronde gereden. En alles klopt, olietemp/toerental/snelheid die op de HTC weergevenworden kloppen met de E-MFA van kufatec. Ook de turbodruk doet het, alleen er komt een apparte waarde uit?
Mijn piekdruk is ~2bar , is dit niet erg veel?
Morgen even de tijd voor nemen, en dan zal ik een kleine "review" maken.
Gelijk getest met mijn HTC sensationXE met Torque app. Werkt goed!, hier en daar moet ik nog wat de tijd nemen om het in te stellen en dergelijk. Maar had even vlug een testronde gereden. En alles klopt, olietemp/toerental/snelheid die op de HTC weergevenworden kloppen met de E-MFA van kufatec. Ook de turbodruk doet het, alleen er komt een apparte waarde uit?
Mijn piekdruk is ~2bar , is dit niet erg veel?
Morgen even de tijd voor nemen, en dan zal ik een kleine "review" maken.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- Verlengsnoer
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19
Re: OBDII Bluetooth module+ software
Super! 
fijn dat alles werkt. Misschien staat er niet iets goed ingesteld met betrekking tot de turbo druk. Ik heb je uitdraai gezien dus het zal niet aan het functioneren van je turbo liggen
.
Ik denk dat ik dit aan de goedheilig man ga vragen. Het staat in ieder geval op mijn verlang lijst. Ook erg handig om zelf te kijken wat je mods voor verschil maken. Meten is weten! Ander ditje of datje erop en rijden en loggen maar.
Begrijp ik het nou goed dat je een log kunt maken en deze dan op je pc kunt plaatsen?
Zal uitkijken naar je review!

fijn dat alles werkt. Misschien staat er niet iets goed ingesteld met betrekking tot de turbo druk. Ik heb je uitdraai gezien dus het zal niet aan het functioneren van je turbo liggen

Ik denk dat ik dit aan de goedheilig man ga vragen. Het staat in ieder geval op mijn verlang lijst. Ook erg handig om zelf te kijken wat je mods voor verschil maken. Meten is weten! Ander ditje of datje erop en rijden en loggen maar.
Begrijp ik het nou goed dat je een log kunt maken en deze dan op je pc kunt plaatsen?
Zal uitkijken naar je review!
Re: OBDII Bluetooth module+ software
Je turbodruk is waarschijnlijk inclusief atmosferische druk, wat in Nederland ongeveer 1050mbar is.
Dus dat mag je eraf halen en dan hou je dus 1Bar overdruk over, wat idd mijns inziens niet echt veel is als jij JD gechipt bent...
Dus dat mag je eraf halen en dan hou je dus 1Bar overdruk over, wat idd mijns inziens niet echt veel is als jij JD gechipt bent...
Re: OBDII Bluetooth module+ software
@ Timvgti, daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Maar dacht ook van "nee kan niet" want dan is mijn turbodruk betrekkelijk laag (of de meting onjuist).
Maar aan de andere kant, ik had geen dashmount voor mijn telefoon, hij lag op de bijrijdersstoel. Dus heb maar half gekeken, misschien haal ik een hogere druk.
Ik heb ergens de optie voorbij zien komen om de turbodruk "basis" aan te kunnen passen, even zoeken!!
@Verlengsnoer, verwacht niet veel van de review:P Ga hem meer beschrijven met persoonlijke ervaring, dan echt reviewen.
Maar aan de andere kant, ik had geen dashmount voor mijn telefoon, hij lag op de bijrijdersstoel. Dus heb maar half gekeken, misschien haal ik een hogere druk.
Ik heb ergens de optie voorbij zien komen om de turbodruk "basis" aan te kunnen passen, even zoeken!!
@Verlengsnoer, verwacht niet veel van de review:P Ga hem meer beschrijven met persoonlijke ervaring, dan echt reviewen.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: OBDII Bluetooth module+ software
Ik hoor graag het verdere verloop en zie graag wat screenshots!
Heb je ook vagcom/vcds om je echte turbodruk even te loggen?
Heb je ook vagcom/vcds om je echte turbodruk even te loggen?
Re: OBDII Bluetooth module+ software
Heb net nog even zitten spelen met de module en de app. Krijg alleen de turbodruk niet goed gesteld.
Er staat wel een optie van: " Boost Aanpassing (Normaal -14.7,0 of 14.7 (normale luchtdruk op zeeniveau)) "
Ik heb hier al geprobeerd: -14.7, 0(stond hij al, +14.7, 1050, -1050, 100000, 30000 -20000.
Ik zie geen verschil in mijn drukken. Blijf steeds als piekdruk +- 2.2 bar houden. En bij mijn vacuum +- 0.7 bar.
Voor de rest, werkt de app perfect. De "delay/lag" valt mij alles mee!(met toerental). Ook heb ik een 0-100 tijd gemeten, en kwam op 5.7S uit, aangezien dit met winterbanden is, en op toch wel wat vochtig wegdek! Not bad!
Ook werken de sensoren : Katylysator temp, brandstofleidingdruk, intake temp, timing, actuele snelheid, versnellingsbakolietemp, etc.
De grafieken werken ook geweldig!, je kan makkelijk de hoogst behaalde druk terugzien.
Wil eerst mijn turbodruk goed hebben, voordat ik wat verder de module review!
Er staat wel een optie van: " Boost Aanpassing (Normaal -14.7,0 of 14.7 (normale luchtdruk op zeeniveau)) "
Ik heb hier al geprobeerd: -14.7, 0(stond hij al, +14.7, 1050, -1050, 100000, 30000 -20000.
Ik zie geen verschil in mijn drukken. Blijf steeds als piekdruk +- 2.2 bar houden. En bij mijn vacuum +- 0.7 bar.
Voor de rest, werkt de app perfect. De "delay/lag" valt mij alles mee!(met toerental). Ook heb ik een 0-100 tijd gemeten, en kwam op 5.7S uit, aangezien dit met winterbanden is, en op toch wel wat vochtig wegdek! Not bad!
Ook werken de sensoren : Katylysator temp, brandstofleidingdruk, intake temp, timing, actuele snelheid, versnellingsbakolietemp, etc.
De grafieken werken ook geweldig!, je kan makkelijk de hoogst behaalde druk terugzien.
Wil eerst mijn turbodruk goed hebben, voordat ik wat verder de module review!
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: OBDII Bluetooth module+ software
Laat ik dit eerst is vragen:
Hoeveel moet een ED30 gechipt qua boost halen? En wat is standaard?
Hoeveel moet een ED30 gechipt qua boost halen? En wat is standaard?
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: OBDII Bluetooth module+ software
Bij een ED30 met stage 3 tuning werd het volgende gemeten:
Bij een toerental van 6000 een turbodruk van 1,28 bar (luchtmassa: 242 g/s).
Vanaf 6000 tpm gaat de luchtmassa terug.
Van 3000-5000 tpm komt een turbodruk van 1,52-1,8 bar.
Bij een toerental van 6000 een turbodruk van 1,28 bar (luchtmassa: 242 g/s).
Vanaf 6000 tpm gaat de luchtmassa terug.
Van 3000-5000 tpm komt een turbodruk van 1,52-1,8 bar.
Gr. Wehoo.


Re: OBDII Bluetooth module+ software
Stage 3 tuning, dit is toch met andere turbo dan?
Heb nog zitten kloten maar het lukt nog steeds niet. Misschien maar is een mail uitgooien naar "Torque" zelf...
Heb nog zitten kloten maar het lukt nog steeds niet. Misschien maar is een mail uitgooien naar "Torque" zelf...
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: OBDII Bluetooth module+ software
Uitgevoerd bij Turbo Performance (de).GolfL schreef:Stage 3 tuning, dit is toch met andere turbo dan?
Heb nog zitten kloten maar het lukt nog steeds niet. Misschien maar is een mail uitgooien naar "Torque" zelf...
link: http://www.turboperformance.de/chiptuni ... golf_v/983
(stage 3: mit Abgasanlage ab Turbolader Eine größere Bremse wird empfohlen.
stage 4: Großer Turbolader,Abgasanlage ab Turbo Eine größere Bremse wird empfohlen.)
Gr. Wehoo.


- jacob en marlous
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 19:56
- Type auto: MK5 GTI
- Locatie: Katwijk
Re: OBDII Bluetooth module+ software
Misschien dat die de druk absoluut weergeeft ips relatief???
Dan moet je ongeveer 1 bar eraf trekken, dus kom je op 1,2 bar.
Dan moet je ongeveer 1 bar eraf trekken, dus kom je op 1,2 bar.
Golf 7.5 GTI TCR: 200cell Milltek downpipe.
Re: OBDII Bluetooth module+ software
jacob en marlous schreef:Misschien dat die de druk absoluut weergeeft ips relatief???
Dan moet je ongeveer 1 bar eraf trekken, dus kom je op 1,2 bar.
Even teruglezen in dit topic en dan lees je dat dit idee al geopperd was en de gehele discussie hier al over ging.
Ik zei op pagina 1:
Je turbodruk is waarschijnlijk inclusief atmosferische druk, wat in Nederland ongeveer 1050mbar is.
Dus dat mag je eraf halen en dan hou je dus 1Bar overdruk over, wat idd mijns inziens niet echt veel is als jij JD gechipt bent...

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten