Remdruk weg, verlies remvloeistof. OPGELOST

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Victor GTI
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 aug 2014, 11:14
Type auto: Golf Mk5 GTI
Locatie: Haarlem

Remdruk weg, verlies remvloeistof. OPGELOST

Bericht door Victor GTI »

Ruim een maand geleden de (rode) remklauw rechtsachter laten vervangen waarbij de dealer ook heeft ontlucht (staat op bon).
Tijdens vakantie kreeg ik een melding (uitroepteken) met iets over de rem en dat ik meteen moest stoppen. Was heuvelachtige omgeving dus af en toe die melding (met piepsignaal).
Heb toen remvloeistof bijgevuld (want onder minimum) en melding kwam niet meer terug.

Na vakantie zag mijn vrouw dat er een plasje bij rechtachterwiel stond. Heb daar verder geen aandacht aan besteed. Dacht dat het regenwater was.
Eergisteren reed ik weg met Golf en merkte ik bij eerste bocht dat het rempedaal driekwart slag had en amper remde. Normaalgesproken remt de auto zodra ik op het rempedaal druk.
Stom, stomgenoeg was de reservoirdop losgeschoten (dus zelf niet strak genoeg aangedraaid). Reservoir vrijwel leeg dus weer aangevuld. Helaas komt de remdruk niet terug.

Wanneer de motor niet draait en ik pompend op het rempedaal druk, dan komt de remdruk/pedaalslag helemaal terug. Zodra ik de motor start en mijn voet licht op het rempedaal hou, dan voel ik het pedaal weer driekwart teruglopen en kan ik bij heel voorzichtig rijden amper remmen. Ook zie ik weer verse vloeistof in het rechterachterwiel, maar niet zoveel.

Graag advies wat ik het beste kan doen. Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Victor GTI op 24 mei 2017, 07:37, 1 keer totaal gewijzigd.
RutgerGTI
Berichten: 394
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:45
Type auto: Golf GTI MK5

Re: Remdruk weg, verlies remvloeistof

Bericht door RutgerGTI »

Klinkt als een lekkage..

Gewoon terug naar de dealer waar je het hebt laten doen.
Daily: Golf MK5 GTI DSG
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Victor GTI
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 aug 2014, 11:14
Type auto: Golf Mk5 GTI
Locatie: Haarlem

Re: Remdruk weg, verlies remvloeistof. OPGELOST

Bericht door Victor GTI »

Bedankt Rutger en het bleek idd lekkage te zijn. Blijkbaar was de remleiding rechtsachter (na vervangen remklauw) niet goed vastgezet, dus daar lekte het (bedankt dealer).
Omdat ik matig kon remmen ben ik naar Profile center om de hoek gegaan en die hebben dezelfde dag even gecontroleerd (en vastgezet) en ontlucht. Erg fijn.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast