Sinds jan. 2021 ben ik een trotse eigenaar van een keurig onderhouden Golf GTI 230PK, facelift model 7.5 van bwjr mei 2017 (60k KM).
In 2011 heb het ik mijn laatste GTI 6 verkocht en nu 10 jaar verder heb ik weer een GTI. En tevens dus -na 10 jaar- weer terug op dit GTI forum dus.
Ben super blij met de auto.
Komende zomer wil ik met gezin een city trip door Europa maken met deze auto, mits Corona dat toelaat dan

Echter door de "leeftijd" van de auto (bijna 4 jaar oud) lijkt het mij de kans groot dat er storingen gaan optreden. Het lijkt mij een drama als ik met autopech ergens gaat stranden in het buitenland. Ik las ergens op het forum problemen met de eerste serie GTI 7 modellen met thermostaathuis en waterpomp etc., waardoor de auto abrupt stil komt te vallen. Ben benieuwd deze problemen ook voor de GTI 7.5 van modeljaar 2017 gelden.
Ben benieuwd of jullie bekend zijn (of zelf ervaring hebben) met andere zwakke plekken van de GTI 7.5 van modeljaar 2017, die mogelijk door mij preventief voor de reis nagekeken kan worden.
Ben benieuwd naar jullie advies en of tips. Alvast bedankt!
Groet, Wil.