Deurslot voorportier
Deurslot voorportier
Heb nu al een enkele keer mee gemaakt dat ik, nadat ik de auto van het slot gehaald heb en dat mn bijrijdersdeur niet van slot gaat. Je hoort hem wel geluid maken, maar niet van slot trekken.
Beetje lastig om uit te leggen, maar als de deuren van slot zijn zit mn bijrijdersportier nog op slot. Na 1 of 2 keer op mn cv drukken gaat deze wel weer van slot.
Is dit een teken dat mn slot kapot is, of een stekkertje los en wat dan ook?
Hoop dat jullie een idee hebben.
Beetje lastig om uit te leggen, maar als de deuren van slot zijn zit mn bijrijdersportier nog op slot. Na 1 of 2 keer op mn cv drukken gaat deze wel weer van slot.
Is dit een teken dat mn slot kapot is, of een stekkertje los en wat dan ook?
Hoop dat jullie een idee hebben.
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
Re: Deurslot voorportier
nee dat is heel normaal . Het is een soort beveiliging dat als je een keer drukt alleen de bestuurders kant open gaan en er aan de andere kant niemand in de auto kan . Bij 2 keer achter elkaar drukken gaan alle 2 of 4 deuren en de kofferbak ook open . Ik zelf vind het nogal een minder leuke optie ! Hoop dat dit een keer eruit valt te coderen ..
Bij mijn Scirocco is deze optie zo in en uit te schakelen. Geen vagcom nodig.

-
- Type auto: 2007 MK5 GTI
kan het bij mijn gti v ook zo in/uitschakelen in het menu. heb wel het grote display
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque vcds,sachs sre,eibach pro street s
297hp, 438torque vcds,sachs sre,eibach pro street s
Okay, zal het eens in de gaten houden. Nooit echt opgevallen eerlijk gezegd.
Ik dacht dat als ik hem 1 keer ontgrendelde dat de bijrijderskant ook open ging.
Maar toch alvast bedankt. Mocht ik er niet uitkomen kom ik er wel weer op terug.
Ik dacht dat als ik hem 1 keer ontgrendelde dat de bijrijderskant ook open ging.
Maar toch alvast bedankt. Mocht ik er niet uitkomen kom ik er wel weer op terug.
-
- Type auto: Golf MK5 GTI
Zoals reeds aangegeven kunt u dit naar wens aanpassen in convenience mode bij E-MFA.
GR
GR
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
Ik heb het inderdaad gelezen, maar ik heb helaas geen E-MFA. Dus die vlieger gaat voor mij niet op.
Maar nu je weet wat het is, vind je het dan "storend" of "wel prima zo"?jaco mk5 schreef:Ik heb het inderdaad gelezen, maar ik heb helaas geen E-MFA. Dus die vlieger gaat voor mij niet op.

Het gekke is dat ik dus gewoon mn beide portieren van slot krijg met 1x drukken.
Op het moment dat mn deur niet van slot gaat, dan krijg ik hem ook niet van binnen open. Ook niet als ik de deur van slot wil halen met mn bediening op mn deur.
Maar ik kijk het wel even aan tot hij weer haper. Hopelijk niet meer natuurlijk.
Op het moment dat mn deur niet van slot gaat, dan krijg ik hem ook niet van binnen open. Ook niet als ik de deur van slot wil halen met mn bediening op mn deur.
Maar ik kijk het wel even aan tot hij weer haper. Hopelijk niet meer natuurlijk.
Wanneer je aankomt op plaats van bestemming, en je haalt de sleutel uit je kontakt, schiet alles dan open? Of hapert die portier dan ook weleens?jaco mk5 schreef:Het gekke is dat ik dus gewoon mn beide portieren van slot krijg met 1x drukken.
Achter je kontaktslot zit een module. Die regelt het openen en sluiten van je portieren, achterklep, benzineklep etc. Die zou een defect kunnen hebben.
Mocht het niet in de portier zelf zitten natuurlijk.
Gr.

Mn deuren gaan niet automatisch opslot dus deze schieten niet open als ik mn sleutel uit het kontakt haal.
Vanochtend ging mn slot weer niet open. Je hoort wel het slot geluid maken, maar hij trekt hem niet van slot. Pas na 2x ging hij van slot.
Denk toch dat het iets mechanisch is.
Vanochtend ging mn slot weer niet open. Je hoort wel het slot geluid maken, maar hij trekt hem niet van slot. Pas na 2x ging hij van slot.
-
- Type auto: Golf MK5 GTI
Laat dat even controleren bij uw garage, nog garantie?
Zou best kunnen dat het slot mechanisch faalt zoals u ook omschrijft.
Bij mezelf heb ik ook 1 slot vervangen omwille van electrisch falen van contact in het slot zelf.
De auto gaf niet meer aan wanneer portier geopend werd.
Zou best kunnen dat het slot mechanisch faalt zoals u ook omschrijft.
Bij mezelf heb ik ook 1 slot vervangen omwille van electrisch falen van contact in het slot zelf.
De auto gaf niet meer aan wanneer portier geopend werd.
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
Ja... want zo moet het niet werken.jaco mk5 schreef:Mn deuren gaan niet automatisch opslot dus deze schieten niet open als ik mn sleutel uit het kontakt haal.
Instelbaar bij een MFA+ (groot display) zijn: op slot bij een snelheid > 15km/u. Sleutel uit contact, alles open of alleen bestuurdersportier. Ik heb in mijn GTI deze instellingen ingegeven. Wil ik een portier van binnenuit openen als de sleutel in het contact zit, moet ik 2 maal aan de deurhendel trekken. Geprogrammeerd is "enkel deur openen". Let wel: als je > 15 km/u rijdt gaat alles op slot, maar als je beneden de 15 km/u komt blijft alles op slot.
Zentralverriegelung
Höchsten Bedienungskomfort garantiert die Funkfernbedienung der Zentralverriegelung, mit ihr lassen sich über ein Funksignal alle Türen und die Gepäckraumklappe des Fahrzeugs ver- und entriegeln. Ja nach Ausstattung lässt sich über eine einfache Einstellung die Entriegelung auch auf die Fahrertür beschränken (Einzeltüröffnung).
Der Zugang zur Tankklappe wird automatisch durch die Zentralverriegelungsbefehle mit gesteuert. Die Gepäckraumklappe kann bei Bedarf über eine separate Taste auf der Funkfernbedienung einzeln geöffnet werden. Die Schlösser des Fahrzeugs sind so konstruiert, dass nach dem Verriegeln über die Funkfernbedienung auch das Öffnen über die Türinnenhebel nicht mehr möglich ist, dadurch wird der Diebstahlschutz erheblich verbessert. Einen zusätzlichen Schutz vor Überfällen bietet die Lock-Taste im Innenraum, der Fahrer kann hiermit im Gefahrenfall über einen kurzen Tastendruck alle Türen und die Gepäckraumklappe gleichzeitig von innen verriegeln.
Der Zugang zum Gepäckraum wird durch die Zentralverriegelung gesperrt, sobald das Fahrzeug anfährt, unberechtigte Zugriffe bei Ampelstopps oder im Stau werden dadurch ausgeschlossen. Die Sperrung wird automatisch wieder aufgehoben, sobald der Zündschlüssel abgezogen wird oder jemand das Fahrzeug verlässt.
Zusätzlich kann auch die geschwindigkeitsabhängige automatische Komplettverriegelung aktiviert werden, die verriegelt alle Türen und den Gepäckraum, sobald das Fahrzeug schneller als 15 km/h fährt. Auch die Entriegelung erfolgt dann automatisch, nachdem der Zündschlüssel abgezogen wurde oder einer der Insassen eine Tür öffnet.
(bron: VW AG).
Gr. Wehoo.

Het probleem is opgelost.
Van het weekend het slotunit vervangen en het werkt weer naar behoren. Maar goed ook want het duurde steeds langer voordat hij vanslot af sprong.
Is nog best wel makkelijk zelf te doen.
Allemaal bedankt!
Van het weekend het slotunit vervangen en het werkt weer naar behoren. Maar goed ook want het duurde steeds langer voordat hij vanslot af sprong.
Is nog best wel makkelijk zelf te doen.
Allemaal bedankt!