RNS 510 GPS probleem

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
KoNi
Type auto: GTI ED30

RNS 510 GPS probleem

Bericht door KoNi »

Ik heb een tijdje terug rns 510 laten plaatsen. En sinds kort doet mijn gps raar. Ik krijg geen gps ontvangst meer of het geeft een totaal andere plaats aan. Ook doet mijn iphone gps niet meer in mijn auto? :evil: Het lijkt net alsof iets mijn GPS signaal blokkeert. Want mijn tomtom kan geen gps signaal vinden en mijn rns vind ook niks.. ofja vind wel wat maar dan klopt de plaats niet :roll: En ja i cant live without GPS :lol: Ik gebruik navigatie maar al te vaak :P
theo
Global Moderator
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15

Re: RNS 510 GPS probleem

Bericht door theo »

Juiste (GPS) antenne met juiste aansluitingen?
KoNi
Type auto: GTI ED30

Bericht door KoNi »

ik neem aan van wel :oops: Want hij deed het 2maanden prima tot een weekje ongeveer geleden. Paar dagen terug vond mijn iphone zo nu en dan wel signaal maar nooit constant. Mijn rns deed het overigens prima op enkele keren na. Maar nu doet niks het meer? Kan het zijn dat mijn gps ontvanger kapot is waardoor die signalen blokkeert?

Ik heb deze antenne: http://link.marktplaats.nl/536307757
wehoo

Bericht door wehoo »

Iphone gebruikt assisted gps. Hoeft dus niet in het zicht te zijn. Tomtom wel. De rns510 laat zien hoeveel satellieten ontvangen worden. Kan soms bij te weinig ontvangst eerst een verkeerde plaatsaanduiding geven, maar moet snel dit herstellen. Je gps antenne is de juiste. Plaats van de gps antenne bij mij is onder de klokken voor het stuur in het dashboard weggewerkt. Niet achter de rns510. Dit geeft een zeer goede ontvangst.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”