Boetes en dure gebaren in Duitsland

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Plaats reactie
wehoo

Boetes en dure gebaren in Duitsland

Bericht door wehoo »

Afbeelding

Dat er cultuurverschil is tussen Nederland en Duitsland is bekend. Wat minder bekend is dat bepaalde gedragingen in Duitsland hoge boetes krijgen, terwijl we dit in Nederland al bijna als normaal ervaren. Enkele voorbeelden hiervan zijn het tonen van de middelvinger, de tong uitsteken, maar minder bekend is bijvoorbeeld het "Aschloch" teken.

Wat in Nederland bijna een volkssport is "agentje pesten" moet je in Duitsland beslist niet doen. Duitse politieambtenaren zijn zeker niet tolerant te noemen en zij worden graag correct en beleefd aangesproken. Dreigen met een advocaat is om problemen vragen.

Het belangrijkste is HET RECHT OM GEEN VERKLARING TE MOETEN AFLEGGEN. Dat is in Nederland ook zo en het wordt je bij een staandehouding (als het goed is) ook verteld. In Duitsland is dat ook zo, maar bedienen de politieambtenaren zich van strikvragen. Dit heeft te maken met het feit dat strafbare feiten (verkeersovertredingen) die opzettelijk worden gepleegd, hogere boetes krijgen. Indien de politieambtenaar kan bewijzen dat je bijv. wist dat je te hard reed (door je eigen verklaring) dan wordt het boetebedrag verdubbeld.

Motorrad Online (hansenwebsites.nl)

Afbeelding

Links:
- Origineel Motorrad Online artikel (Duits): http://members.ziggo.nl/werner.hooger/B ... nd_Dui.pdf
- Vertaling in het NL van bovenstaand artikel: http://members.ziggo.nl/werner.hooger/B ... and_NL.pdf
- Dure gebaren (NL): http://members.ziggo.nl/werner.hooger/D ... ebaren.pdf

Het is dan wel in Oostenrijk, maar als je snel genoeg rijdt, word je niet geflitst. :lol: :lol: :lol:
Je hebt alleen een (zeer) snelle auto nodig en een stuk "vrije" autosnelweg. ;)

De boetes zijn ook niet altijd juist:

Gr. Wehoo.
Afbeelding
Chris5gti
Type auto: Golf 5 GTI

Re: Boetes en dure gebaren in Duitsland

Bericht door Chris5gti »

nou 302 zal moeilijk worden met de gti :? Gisteren was ik op weg naar Leverkusen en hebben ze me geflits met 150 waar je 100 mocht .. ben benieuwd wat het gaat kosten :shock:
bzb

Bericht door bzb »

toch wel 100 euro, is in nederland 500 ofzo :)
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

bzb schreef:toch wel 100 euro, is in nederland 500 ofzo :)
toch zo ''goedkoop'' denk je ?
wehoo

Bericht door wehoo »

Chris5gti schreef:
bzb schreef:toch wel 100 euro, is in nederland 500 ofzo :)
toch zo ''goedkoop'' denk je ?
Nou......... dat kan best tegenvallen. Als je op de grens van 50-51 km te hard zit, wordt het zomaar een stuk duurder, inclusief een puntje extra. En vergeet die strafpunten niet. Dat kan flink aantellen met nadelige gevolgen. Dezelfde overschrijding nogmaals binnen 1 jaar en je kunt je rijbewijs in Duitsland kwijt zijn. (je mag er niet meer rijden).
En moet je de "idiotentest" doen. (dat levert puntenaftrek op).

Afbeelding

Bussgeldrechner: http://www.kfz.net/bussgeldrechner/
Punkte in Flensburg: http://www.kfz.net/recht/punkte-in-flensburg/

Je krijgt je strafpunten-overzicht niet vanzelf thuis gestuurd. Dit kun je wel opvragen.

Wie erfahre ich meinen Punktestand in Flensburg?
Rund 7,1 Millionen Autofahrer und Verkehrssünder sind derzeit im Verkehrszentralregister des Kraftfahrt-Bundesamtes in Flensburg gespeichert. Also etwa jeder siebte der 49 Millionen Führerscheininhaber in Deutschland.
Autofahrer können sich kostenlos über Ihren aktuellen Punktestand in der Flensburger Verkehrssünderkartei informieren.
Dazu reicht ein formloses Schreiben zum Punkte abfragen an das Kraftfahrt-Bundesamt mit der Bitte um Auskunft aus dem "Verkehrszentralregister".

(ik heb de 'mijne' hier liggen ;) :D )

Men is bezig met een nieuw wetsvoorstel, waardoor punten in komende jaren niet gaan doortellen, hetgeen wel op dit moment nog het geval is. D.w.z. met een nieuwe overtreding blijven je oude punten voor de duur van de nieuwe overtreding mee doortellen. Op die manier bouw je snel strafpunten op.

p.s. het was toch barbecue-tijd bij Ingo (IS-Racing). ;)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

@wehoo

Ja was idd op de bbq/meeting bij Ingo .. 8-) mja krijg ik dus nu ook strafpunten of rijverbod in duitsland ? Ik werk namlijk in Duitsland zou niet zo fijn zijn :?
bzb

Bericht door bzb »

moeten ze niet eerst de rijder vasstellen?

brieven beantwoorden in het nedrlands met de tekst dat je geen duits kan, graag in nl taal beste polizei :) 2 keer nagestuurd, nooit meer wat van gehoord :D
wehoo

Bericht door wehoo »

Chris5gti schreef:@wehoo

Ja was idd op de bbq/meeting bij Ingo .. 8-) mja krijg ik dus nu ook strafpunten of rijverbod in duitsland ? Ik werk namlijk in Duitsland zou niet zo fijn zijn :?
Wacht ongeveer 1 week en vraag je puntenstand op in Flensburg. Het formulier daarvoor kun je via bovenstaande site downloaden. Je weet dan precies waar je aan toe bent. Ik hoop voor je dat het meevalt. Niet alleen als je er werkt, maar je kunt je er niet meer laten zien met je voertuig. Bij elke controle, en de grenscontroles zijn nu intensiever vanwege de wietpas, wordt ook je boeteregister bekeken.

Ik moet toch ook maar weer eens naar die meetings gaan. Was ooit in Bochum (parkeerplaats D&W) en Remagen.
Bochum was van Stammtisch Ruhrgebied en Remagen van Stammtisch Düsseldorf.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
wehoo

Bericht door wehoo »

bzb schreef:moeten ze niet eerst de rijder vasstellen?
In Duitsland word je van voren geflitst. Je staat met je hoofd op de foto. Daarna moet jij de bewijslast leveren als je het niet was en iemand anders in je voertuig reed.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

wehoo schreef:
Chris5gti schreef:@wehoo

Wacht ongeveer 1 week en vraag je puntenstand op in Flensburg. Het formulier daarvoor kun je via bovenstaande site downloaden. Je weet dan precies waar je aan toe bent. Ik hoop voor je dat het meevalt. Niet alleen als je er werkt, maar je kunt je er niet meer laten zien met je voertuig. Bij elke controle, en de grenscontroles zijn nu intensiever vanwege de wietpas, wordt ook je boeteregister bekeken.

Ik moet toch ook maar weer eens naar die meetings gaan. Was ooit in Bochum (parkeerplaats D&W) en Remagen.
Bochum was van Stammtisch Ruhrgebied en Remagen van Stammtisch Düsseldorf.
Ik heb tot nu toe nog nooit zware snelheids overtredingen gehad in duitsland altijd maar 5 km of 10 eroverheen .. Dus dan zou ik waarscheinlijk geen punten hebben toch ? Dan moet ik over een week maar eens gaan opvragen voor de zekerheid . mja over 2 weken ben ik weer bij Ingo voor me auto . Er komt meschien nog een herhaling van de meeting dus wie weet ;) Ik ben ook laats in Hattingen geweest waar we met zijn allen zijn gaan karten . Was ook een Stammtisch Ruhrgebied . Ik ben toen van 12 of 13 man 3e geworden en stond op het trapje , hebben ze zelfs het nl volkslied afgespeeld haha :lol: . Was wel een leuke meeting opzich .
wehoo

Bericht door wehoo »

Chris5gti schreef:Ik heb tot nu toe nog nooit zware snelheids overtredingen gehad in duitsland altijd maar 5 km of 10 eroverheen .. Dus dan zou ik waarscheinlijk geen punten hebben toch ? Dan moet ik over een week maar eens gaan opvragen voor de zekerheid . mja over 2 weken ben ik weer bij Ingo voor me auto . Er komt meschien nog een herhaling van de meeting dus wie weet ;) Ik ben ook laats in Hattingen geweest waar we met zijn allen zijn gaan karten . Was ook een Stammtisch Ruhrgebied . Ik ben toen van 12 of 13 man 3e geworden en stond op het trapje , hebben ze zelfs het nl volkslied afgespeeld haha :lol: . Was wel een leuke meeting opzich .
Ik dacht dat ik ook geen punten had, maar helaas toch wel. Zat een stoplicht en plakken op de autosnelweg bij. Tja... de voorganger reed ook niet door. :lol: Dus toen maar eens gaan opvragen. En netjes binnen 2 weken in huis. (Deutsche Gründlichkeit).

Ik volg het Golf5gti.com -forum ook nog. Stickertjes op de auto (wel subtiel) en de magneetplaat ligt hier ook nog.
Ze hebben het ooit klaargekregen om met een hele (grote) groep GTI'tjes in het Ringwerk van de Nürburgring te mogen staan. :idea:
Met karten zal ik het trapje niet meer halen. Door de jarenlange "ervaring", leg je het af tegen de jonge rijders met hun (als ze het al hebben) goddelijke lichaam. :lol: :lol:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

:lol: ja ik had ook problemen om nummer 1 en 2 bij te houden . Maar die 2 jongens waren met iemand mee gekomen en een ervan was pas 15 of 16 en woog net 50 kilo , dus die had wel een groot voordeel tegenover mijn 84 kilo :D mja was echt een leuke dag . Er is ook binnekort weer een meeting op de Ring . Maar daar ga ik denk ik niet mee omdat ik nog overweeg hier mee te gaan . Mja ver zeen waal ;)

Tja dan ben ik nu toch wel heel benieuwd naar die punten :?
wehoo

Bericht door wehoo »

Chris5gti schreef:Er is ook binnekort weer een meeting op de Ring . Maar daar ga ik denk ik niet mee omdat ik nog overweeg hier mee te gaan . Mja ver zeen waal ;)
Is niet in hetzelfde weekend. ;) 8-)
(D'n ambras van de lestige keuze)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

wehoo schreef:
Chris5gti schreef:Er is ook binnekort weer een meeting op de Ring . Maar daar ga ik denk ik niet mee omdat ik nog overweeg hier mee te gaan . Mja ver zeen waal ;)
Is niet in hetzelfde weekend. ;) 8-)
(D'n ambras van de lestige keuze)
joa mer wen ich te vaak noa treffen gun dan zeat mien vrundin : dr bestoan och nog angere dinge als den auto ;)
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”