Advies: 18 inch Detroit velgen (origineel of imitatie)
-
- Type auto: Golf 6 GTI
Advies: 18 inch Detroit velgen (origineel of imitatie)
Hallo allemaal,
Een van de dingen die op mijn wishlist staan zijn de Detroit velgen.
Deze velgen wil ik als zomerset gaan gebruiken. Mijn budget hiervoor is niet zo heel groot en ik vroeg mij af of replica/imitatie velgen ook goed zijn (zoals bv. bij de firma Wheelpoint). Of raden jullie dit ten strengste af en moet ik echt alleen voor origineel gaan?
Het voordeel bij de firma Wheelpoint is dat ik velgen in kan ruilen.
Het hoeven trouwens geen splinternieuwe velgen te zijn maar het liefst zo goed als nieuw (hoeven ook geen banden omheen te zitten).
Hebben jullie hier ervaring mee? Ik hoor graag jullie adviezen.
Een van de dingen die op mijn wishlist staan zijn de Detroit velgen.
Deze velgen wil ik als zomerset gaan gebruiken. Mijn budget hiervoor is niet zo heel groot en ik vroeg mij af of replica/imitatie velgen ook goed zijn (zoals bv. bij de firma Wheelpoint). Of raden jullie dit ten strengste af en moet ik echt alleen voor origineel gaan?
Het voordeel bij de firma Wheelpoint is dat ik velgen in kan ruilen.
Het hoeven trouwens geen splinternieuwe velgen te zijn maar het liefst zo goed als nieuw (hoeven ook geen banden omheen te zitten).
Hebben jullie hier ervaring mee? Ik hoor graag jullie adviezen.
Re: Advies: 18 inch Detroit velgen (origineel of imitatie)
Wheelpoint is volgens mij chinees qua velgen...
Als je goede replica's wil kijk dan eens naar merken als TAM en WSP Italy. WSP heeft een goede detroit replica.
Als je goede replica's wil kijk dan eens naar merken als TAM en WSP Italy. WSP heeft een goede detroit replica.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
- Edition30
- Type auto: Edition 30
De Detroits onder mijn auto komen ook uit Italie. Overigens gewoon geleverd door VW dealer.
Rijden goed, geen problemen mee. Alleen worden de plekjes nu ineens wel wat groter. Wordt dus tijd voor powdercoat laagje.
Rijden goed, geen problemen mee. Alleen worden de plekjes nu ineens wel wat groter. Wordt dus tijd voor powdercoat laagje.
Laatst gewijzigd door Edition30 op 29 jun 2012, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
in veel gevallen vind ik imitaties nog mooier ook. dit omdat ze verder naar buiten komen
- Edition30
Ja, was ik vergeten te melden. Die van mij zijn ET45 en 8J, staan dus wat verder naar buiten en de band staat wat strakker op de velg (om van getrokken te spreken is hier wat overdrevenKlouxOne schreef:in veel gevallen vind ik imitaties nog mooier ook. dit omdat ze verder naar buiten komen

Gr. Renco
- Mister s
- Type auto: Golf mk5 gti dsg
Ik heb ze zelf ook van wheelpoint. Geen problemen mee, ik heb zelfs goedkope banden erop laten zetten en daar ben ik ook tevreden mee.
(2 a 3 maanden in bezit)
(2 a 3 maanden in bezit)

MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
-
- Type auto: golf 6 gti dsg
heb ook al gemaild naar wheelpoint betreffende de detroit velgen ,
volgens hem is het duitse kwaliteit !
prijs is allesinds ok , hij heeft er ook 1 jaar garantie op .
gr
volgens hem is het duitse kwaliteit !
prijs is allesinds ok , hij heeft er ook 1 jaar garantie op .
gr
Golf Gti mk 6 // Carbon Steel // Dsg //Full Milltek // Carbonio // Stage 2 + By DVX @ 292 pk 444 NM // 18" detroit -yokohama //eibach sportsline //
-
Ik denk dat ik me toch maar ga oriënteren op (zo goed als nieuwe/gebruikte) originele Detroit velgen (heb ik toch een beter gevoel bij).
Op Marktplaats zie ik e.e.a. voorbij komen maar niet allemaal origineel (vermoed ik
) en ze zien er ook niet allemaal even netjes uit en dan heb ik het nog niet over het prijskaartje haha.
Thx voor de reacties guys.
Op Marktplaats zie ik e.e.a. voorbij komen maar niet allemaal origineel (vermoed ik

Thx voor de reacties guys.
-
Hoi allen,
Is € 1.250,00 een goede prijs voor een set gebruikte originele Golf 6 GTI Detroit velgen (18 inch) incl. Michelin Alpin PA3 winterbanden? De velgen zouden geen (stoeprand)schade hebben en zowel de velgen als banden zouden z.g.a.n. zijn.
Hoe weet ik trouwens of het echt originele velgen zijn?
Is € 1.250,00 een goede prijs voor een set gebruikte originele Golf 6 GTI Detroit velgen (18 inch) incl. Michelin Alpin PA3 winterbanden? De velgen zouden geen (stoeprand)schade hebben en zowel de velgen als banden zouden z.g.a.n. zijn.
- Edition30
In originele velgen staat een VW nummer en de velgen zijn 7,5J en hebben een ET van 51. Imi`s hebben vaak (zo niet altijd) 8,0J en ET45.GTI_MaRsS-72 schreef:Hoi allen,
Gr. Renco
-
Dank voor je antwoord Rens. Wat kosten de originele Detroit velgen (incl. deze Michelin winterbanden) bij de dealer?
Oftewel is de prijs van € 1.250,00 niet te duur of juist niet?
Oftewel is de prijs van € 1.250,00 niet te duur of juist niet?