Firmware 1100/1102 met spoed nodig! iemand??

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Zekk
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jul 2012, 18:49
Type auto: Golf V 1.9 TdiGti

Firmware 1100/1102 met spoed nodig! iemand??

Bericht door Zekk »

Beste forumleden,

Allereerst zal ik mij kort voorstellen. Ik ben Zekai en ik ben een trotse eigenaar van een Golf V uit 2006. De golf beschikte bij aankoop al over een RNS 510, waarmee ik heel blij was, want zonder had ik hem wel achteraf laten installeren. Ik vond het zelf zeer leuk om me eigen mogelijkheden te benutten, ik begon met dvd vrijschakelen via cd, daarna de v8 kaartversie met flitspalen. Toen wilde ik me firmware updaten naar de 1200 firmware, want ik dacht dat zowel de A en B versie dit aankon! Dit bleek dus niet het geval, want ik beschik over een A versie en voor deze is 1100/1102 de hoogste versie heb ik begrepen?

Gelukkig is de navigatie niet ''bricked'', maar de verlichting van de scherm doet het niet meer zoals het hoort te doen en de navigatie wilt niet meer uitgaan!!

Ik heb me op internet rotgezocht naar de 1100 versie, maar mocht niet baten, de downloads zijn allemaal verstreken!

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want zonder muziek rijdt het voor geen meter!!

Bij voorbaat bedankt voor uw moeite!!
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Firmware 1100/1102 met spoed nodig! iemand??

Bericht door wehoo »

Zekk schreef:Beste forumleden,

Allereerst zal ik mij kort voorstellen. Ik ben Zekai en ik ben een trotse eigenaar van een Golf V uit 2006. De golf beschikte bij aankoop al over een RNS 510, waarmee ik heel blij was, want zonder had ik hem wel achteraf laten installeren. Ik vond het zelf zeer leuk om me eigen mogelijkheden te benutten, ik begon met dvd vrijschakelen via cd, daarna de v8 kaartversie met flitspalen. Toen wilde ik me firmware updaten naar de 1200 firmware, want ik dacht dat zowel de A en B versie dit aankon! Dit bleek dus niet het geval, want ik beschik over een A versie en voor deze is 1100/1102 de hoogste versie heb ik begrepen?

Gelukkig is de navigatie niet ''bricked'', maar de verlichting van de scherm doet het niet meer zoals het hoort te doen en de navigatie wilt niet meer uitgaan!!

Ik heb me op internet rotgezocht naar de 1100 versie, maar mocht niet baten, de downloads zijn allemaal verstreken!

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want zonder muziek rijdt het voor geen meter!!

Bij voorbaat bedankt voor uw moeite!!
Officieel voor de A is SW900. De opvolger van SW100 is SW26xx. Ook al op my-gti gekeken?
Uiteraard alles op eigen risico. 8-)
link: http://www.my-gti.com/1198/volkswagen-r ... -2666-2668
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Zekk
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jul 2012, 18:49
Type auto: Golf V 1.9 TdiGti

Re: Firmware 1100/1102 met spoed nodig! iemand??

Bericht door Zekk »

Allereerst bedankt voor je reactie Wehoo, maar is het niet zo dat ik met een firmware hoger dan 1100 een ''power drain issue'' krijg? Ik heb inderdaad al veel gekeken op my-git.com en navigatiehelp.nl, maar mocht niet baten. De link op my-gti is niet meer bruikbaar!!

Dus ik zou de 2660 firmware op mijn A versie kunnen doen zonder dat het me accu leegtrekt?
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Firmware 1100/1102 met spoed nodig! iemand??

Bericht door wehoo »

Zekk schreef:Allereerst bedankt voor je reactie Wehoo, maar is het niet zo dat ik met een firmware hoger dan 1100 een ''power drain issue'' krijg? Ik heb inderdaad al veel gekeken op my-git.com en navigatiehelp.nl, maar mocht niet baten. De link op my-gti is niet meer bruikbaar!!

Dus ik zou de 2660 firmware op mijn A versie kunnen doen zonder dat het me accu leegtrekt?
De SW1100-link op my-gti werkt niet meer omdat die is opgevolgd door de SW26xx-versie (link). Die werkt wel: Rapidshare.
Powerdrain is (ook) afhankelijk van de leeftijd van je voertuig, m.a.w. de aanwezige gateway. Het punt bij een powerdrain is dat de communicatie tussen gateway (canbus) en RNS510 niet goed verloopt en 'men' van elkaar niet ziet dat de een (rns510) uitgeschakeld is (moet worden). E.e.a. is te testen: je RNS510 gaat met uitgetrokken sleutel (rns510 gaat uit, rns510 weer aanzetten, sleutel uit contact laten) na 20-30 minuten uit. Blijft de RNS510 aan, wordt er niet goed gecommuniceerd.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Zekk
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jul 2012, 18:49
Type auto: Golf V 1.9 TdiGti

Re: Firmware 1100/1102 met spoed nodig! iemand??

Bericht door Zekk »

Ik had begrepen dat een bouwjaar 2006 een niet hogere firmware aankon dan 1100 of 1200(voor de b versies), maar dat moet ik dus dan nog even uitproberen! Ik laat wel even weten zodra ik de update van de 2660 firmware heb geprobeerd! bedankt voor de tip..
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Firmware 1100/1102 met spoed nodig! iemand??

Bericht door wehoo »

Zekk schreef:Ik had begrepen dat een bouwjaar 2006 een niet hogere firmware aankon dan 1100 of 1200(voor de b versies), maar dat moet ik dus dan nog even uitproberen! Ik laat wel even weten zodra ik de update van de 2660 firmware heb geprobeerd! bedankt voor de tip..
Let wel, dit is alles niet volgens VW/Continental-norm, dus op eigen risico. En je RNS510 kan stuk gaan.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Firmware 1100/1102 met spoed nodig! iemand??

Bericht door KlouxOne »

Zekk schreef:Ik had begrepen dat een bouwjaar 2006 een niet hogere firmware aankon dan 1100 of 1200(voor de b versies), maar dat moet ik dus dan nog even uitproberen! Ik laat wel even weten zodra ik de update van de 2660 firmware heb geprobeerd! bedankt voor de tip..

De verschijnselen die jou RNS nu vertonen zijn wel bekend. zo te zien heb je al last van het powerdrain verhaal aangezien de unit niet meer uit gaat. updaten heeft dus geen zin. downgraden naar origineel wel.

wat je wel kan doen ik de can gateway aanpassen. voor 150 euro ben je klaar. dan zit je nog met je scherm. hier zijn ook trucjes voor te vinden.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Firmware 1100/1102 met spoed nodig! iemand??

Bericht door wehoo »

Ik begrijp dat niet uitgaan in dit geval betekent, niet in standby gaan. Dus gewoon aan blijven in bedrijfstoestand. Dit is geen powerdrain, gatewayprobleem.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Firmware 1100/1102 met spoed nodig! iemand??

Bericht door KlouxOne »

wat voor probleem is het dan wel? :) ben wel nieuwsgierig
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Firmware 1100/1102 met spoed nodig! iemand??

Bericht door wehoo »

Sw1200 op een A. Sw1200 is geen factorycd, wist een gedeelte van je hdd, maar formatteert niet. De A werd oorspronkelijk geleverd met SW1000 en 1020. Later met SW26xx en SW28xx. Vanaf SW28xx is de vimtruc uitgeschakeld.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Firmware 1100/1102 met spoed nodig! iemand??

Bericht door wehoo »

Welke melding kwam na de update? Als er al een melding kwam. (swl?)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Zekk
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jul 2012, 18:49
Type auto: Golf V 1.9 TdiGti

Re: Firmware 1100/1102 met spoed nodig! iemand??

Bericht door Zekk »

Beste wehoo en klouxone, er kwam een melding van gateway error 202. Inderdaad op mijn a versie zat een 1020 firmware van origini. Ik ga vandaag de 2660 op dvd branden even kijken of dat gaat lukken, ik hoop het wel in ieder geval, nog mooier zou een downgrade versie zijn, maar helaas lijkt het erop dat niemand over dat bestand beschikt, want dan zou ik bijv door 1100 firmware
/ of lager geen problemen meer moeten krijgen!
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Firmware 1100/1102 met spoed nodig! iemand??

Bericht door staffpride »

Ik heb wel een oplossing voor je gateway 202 error probleem, dit is met vagcom en een software aanpassing op te lossen.
Heb eventueel ook fw 1100 voor je liggen mocht het toch niet lukken.

stuur je wel even een pm met de details ;)
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Firmware 1100/1102 met spoed nodig! iemand??

Bericht door wehoo »

Ik zou hem op cd branden, het handigst voor SW update. Rns is zeer kritisch in het lezen van dvds.
1100 is niet voor de A maar voor de B.
Foutmelding bij een rns is in de vorm van een swl-error. Swl ecu error duidt op foute gemanipuleerde software op de cd.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Firmware 1100/1102 met spoed nodig! iemand??

Bericht door KlouxOne »

wehoo schreef:Ik zou hem op cd branden, het handigst voor SW update. Rns is zeer kritisch in het lezen van dvds.
1100 is niet voor de A maar voor de B.
Foutmelding bij een rns is in de vorm van een swl-error. Swl ecu error duidt op foute gemanipuleerde software op de cd.
maakt niet uit. of je nou single layer DVD's gebruikt of CD's kan allebei. Op navigatie fora adviseren ze juist DVD's de RNS is alleen met Double layers zeer kritisch, single layers pakt hij altijd.
Zekk
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jul 2012, 18:49
Type auto: Golf V 1.9 TdiGti

Re: Firmware 1100/1102 met spoed nodig! iemand??

Bericht door Zekk »

wehoo schreef:Ik zou hem op cd branden, het handigst voor SW update. Rns is zeer kritisch in het lezen van dvds.
1100 is niet voor de A maar voor de B.
Foutmelding bij een rns is in de vorm van een swl-error. Swl ecu error duidt op foute gemanipuleerde software op de cd.
Ik ga hem inderdaad op cd branden! Ik heb zelf ook ervaring mee dat de RNS gierigheid over de Dvd's. De 1100 is ook voor de A versie neem ik aan, want deze zou de A en de B versie op 1 level moeten brengen?
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Firmware 1100/1102 met spoed nodig! iemand??

Bericht door staffpride »

Zekk schreef:
wehoo schreef:Ik zou hem op cd branden, het handigst voor SW update. Rns is zeer kritisch in het lezen van dvds.
1100 is niet voor de A maar voor de B.
Foutmelding bij een rns is in de vorm van een swl-error. Swl ecu error duidt op foute gemanipuleerde software op de cd.
Ik ga hem inderdaad op cd branden! Ik heb zelf ook ervaring mee dat de RNS gierigheid over de Dvd's. De 1100 is ook voor de A versie neem ik aan, want deze zou de A en de B versie op 1 level moeten brengen?
FW versie 1100 kan zonder problemen op een A versie, je veranderd je apparaat dan softwarematig in een B apparaat ;)

En met 1100 heb je zeker te weten geen last van het powerdrain probleem
MVG EMServices

Afbeelding
Zekk
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jul 2012, 18:49
Type auto: Golf V 1.9 TdiGti

Re: Firmware 1100/1102 met spoed nodig! iemand??

Bericht door Zekk »

De Firmware update van 2660 is helaas niet gelukt! Het systeem geeft op het einde een SWL error aan.
Hierbij moet ik zeggen dat de beeldscherm ook niet goed reageert
Wordt denk toch maar de 1100 firmware update via cd of via vagcom laten doen!!
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Firmware 1100/1102 met spoed nodig! iemand??

Bericht door wehoo »

Zekk schreef:De Firmware update van 2660 is helaas niet gelukt! Het systeem geeft op het einde een SWL error aan.
Hierbij moet ik zeggen dat de beeldscherm ook niet goed reageert
Wordt denk toch maar de 1100 firmware update via cd of via vagcom laten doen!!
Dat hangt helemaal van de SWL error af. Welke nummer of vermelding bij deze error? (is wel bepalend). Je krijgt immers ook een SWL error als je RNS510 de cd niet kan lezen omdat er een fout op de cd zit.
Wat is de niet goede reactie van het beeldscherm?
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Zekk
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jul 2012, 18:49
Type auto: Golf V 1.9 TdiGti

Re: Firmware 1100/1102 met spoed nodig! iemand??

Bericht door Zekk »

wehoo schreef:
Zekk schreef:De Firmware update van 2660 is helaas niet gelukt! Het systeem geeft op het einde een SWL error aan.
Hierbij moet ik zeggen dat de beeldscherm ook niet goed reageert
Wordt denk toch maar de 1100 firmware update via cd of via vagcom laten doen!!
Dat hangt helemaal van de SWL error af. Welke nummer of vermelding bij deze error? (is wel bepalend). Je krijgt immers ook een SWL error als je RNS510 de cd niet kan lezen omdat er een fout op de cd zit.
Wat is de niet goede reactie van het beeldscherm?

Het lijkt wel alsof ik sinds dat ik de cd update van 2660 erin heb gedaan de touchscreen niet meer reageert. dus moest ik via de navigatieknoppen linksboven navigeren naar ''ok''. Ook de verlichting van de navigatiescherm lijkt niet helemaal meer te functioneren zoals het hoort ik zie het heel donker nog alleen. Ik zag een SWL error van (10303), maar dit weet ik echt niet goed meer en iets eronder stond VUC library nog wat.. Hierbij moet ik zeggen dat ik op een zo laag mogelijke snelheid heb gebrand en de CD-R van Phillips is.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Firmware 1100/1102 met spoed nodig! iemand??

Bericht door wehoo »

Zekk schreef:Ik zag een SWL error van (10303), maar dit weet ik echt niet goed meer en iets eronder stond VUC library nog wat.. Hierbij moet ik zeggen dat ik op een zo laag mogelijke snelheid heb gebrand en de CD-R van Phillips is.
Dit duidt niet op een defecte CD bij het overzetten. Dan breekt de RNS510 af en geeft een andere foutmelding. Deze foutmelding is eentje die je liever niet ziet. Het duidt namelijk op defecte hardware. Gezien het (niet) functioneren van je scherm, behoort dit tot de mogelijkheden.

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Firmware 1100/1102 met spoed nodig! iemand??

Bericht door staffpride »

wehoo schreef:
Zekk schreef:Ik zag een SWL error van (10303), maar dit weet ik echt niet goed meer en iets eronder stond VUC library nog wat.. Hierbij moet ik zeggen dat ik op een zo laag mogelijke snelheid heb gebrand en de CD-R van Phillips is.
Dit duidt niet op een defecte CD bij het overzetten. Dan breekt de RNS510 af en geeft een andere foutmelding. Deze foutmelding is eentje die je liever niet ziet. Het duidt namelijk op defecte hardware. Gezien het (niet) functioneren van je scherm, behoort dit tot de mogelijkheden.

Afbeelding
Ja klopt wehoo, hij heeft een boot probleem (gateway 202 error ), maar ik heb daar een oplossing voor.

Als het goed is is het allemaal nog te redden ;)
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Firmware 1100/1102 met spoed nodig! iemand??

Bericht door wehoo »

staffpride schreef:Ja klopt wehoo, hij heeft een boot probleem (gateway 202 error ), maar ik heb daar een oplossing voor.
Als het goed is is het allemaal nog te redden ;)
En als het niet goed is, is de hardware stuk. ;)
Euhh....... Josi (meester in RNS-crack/hack. :lol: ) heeft daar de oplossing voor. En Josi is o.a. actief op het my-gti-forum.
Link: http://www.my-gti.com/1986/volkswagen-r ... t-problems

Mocht dit niet helpen, zijn er nog wel adressen, waar een RNS510 gerepareerd kan worden met nieuwe onderdelen.
De RNS510 intern:

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Firmware 1100/1102 met spoed nodig! iemand??

Bericht door staffpride »

Aangezien dat het na een (mislukte) update is gekomen, zal het probleem hoogstwaarschijnlijk softwarematig zijn.

Ook moet er vaak bij oudere can gateways een extra byte aangemaakt worden, omdat de communicatie anders niet goed verloopt.

Maar we kennen allemaal de wet van murphy... dus wie weet is er ook nog een stuk hardware kapot? you never know!!
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Firmware 1100/1102 met spoed nodig! iemand??

Bericht door wehoo »

staffpride schreef:Maar we kennen allemaal de wet van murphy... dus wie weet is er ook nog een stuk hardware kapot? you never know!!
Het is niet alleen door de wet van Murphy, maar ook weten we dat door niet de juiste SWversie te gebruiken, de hardware kapot kan gaan. ;)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten