Ervaringen van Golf V R32 naar GTI 6?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Er32k
Berichten: 90
Lid geworden op: 01 jul 2011, 22:08

Ervaringen van Golf V R32 naar GTI 6?

Bericht door Er32k »

Hoi,ik hoor graag de ervaringen van diegene die een Golf V R32 hebben gereden en nu een Golf 6 GTI rijden.Ik heb een hele omweg gemaakt en ben van een Golf V R32 naar Corvette C6-->Audi A8(single frame)-->SL500(R230)-->E500(W211)weer terug bij af en weer op zoek naar iets leuks.
De Golf V R32 was een zeer fijne,snelle auto maar las ergens dat de ketting problemen zou kunnen geven bij hogere km standen?
Deze heb ik dan ook maar een jaar gereden en wil nu dus weer terug VAG en dan misschien wel met een Golf 6 GTI.Ik ben zowieso een automaat rijder dus DSG is een must en vond het in de R32 geweldig.(en natuurlijk ging ook bij mij bij elk tunneltje het raam open.. ;) ).Het leuke van de GTI versies vind ik dat die lekker te chippen zijn en ik zie soms verbazingwekkende resultaten voorbij komen.In hoeverre houd een 2.0 liter blok dit chippen uit en wat is toch wel het maximale met alleen een chip,uitlaat(3 inch)en een carbonio?
En dan komen we weer bij de vraag...hoe verhoud die R32 zich bij een gechipte Golf 6 GTI?
Als iemand ervaringen heeft hoor ik die graag zodat ik een juiste keuze kan maken want vond/vind die R32(of wellicht een V edition 30) ook erg gaaf.

Greetz Erik
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Ervaringen van Golf V R32 naar GTI 6?

Bericht door Crokko »

Ik mis in je verhaal eigenlijk de R20. Is dat bewust? :)
Er32k schreef:In hoeverre houd een 2.0 liter blok dit chippen uit en wat is toch wel het maximale met alleen een chip,uitlaat(3 inch)en een carbonio?
Het blok is niet de eerste beperking.
Je geeft aan een DSG te willen, deze kan tot 500Nm aan als ik me niet vergis.

In dit topic kun je aardig wat info vinden. >> KLIK<<
Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Ervaringen van Golf V R32 naar GTI 6?

Bericht door MkVI Nmgn »

Hoi Erik,

Ik reed zelf een Golf 5 GTI en wou ook overstappen naar een R32 maar toch heb ik mijn oog laten vallen op een Golf 6 GTI want de prijs maakt het niet heel veel verschil en je gaat toch een aantal km erop vooruit en bouwjaren en chippen van een Golf 6 naar stage 2 dus een uitlaat en inlaat kom je al snel rond de 300pk's een R32 heeft echt geen kans om een gechipte Golf 6 bij te houden,
Er rijd hier op het forum een jongen met een Ed30 stage 2 met 340pk en een jongen met een Golf 6 stage 2 rond de 300pk en een tijd geleden hebben ze autobahn gereden de topsnelheid en weg trekken zit er weinig verschil in de rede weet ik nog niet helemaal zeker maar misschien omdat de golf 6 een wat kleinere turbo heeft die wat sneller opspoelt dus wat eerder aan zijn koppel en pk's zit, Ik heb afgelopen week pas mijn Golf 6 gekocht en die krijg ik aankomende Dinsdag pas zit alleen ABT gechipt in dus kwa ervaring kan ik nog niet veel delen en als ik moest kiezen tussen een ED30 en een 6 dan was ik ook voor de 6 gegaan zelfde verhaal als de r32, prijs maakt het niet veel en je heb een stuk jongere auto met minder kilometers, Alleen de zoektocht naar een echte Golf 6 GTI is nogal een klus hoopt dat je wat aan mijn verhaaltje heb en dat je een goede keus maakt waar je achteraf geen spijt van krijgt.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Er32k
Berichten: 90
Lid geworden op: 01 jul 2011, 22:08

Re: Ervaringen van Golf V R32 naar GTI 6?

Bericht door Er32k »

@Tonnie,laat me dinsdag weten wat je ervaring is.

Ja waarom geen R20?
Ten eerste is er het financieele plaatje waarbij ik ook niet meer zoveel wil uitgeven als in het verleden.Ik kan nogal redelijk snel wisselen van auto en dat heeft me een pak vrijwaringsbewijzen opgelevert en een hoop geld gekost.Maargoed,het is ook een stukje hobby en ben intussen ook wat ouder,wijzer en grijzer geworden.Het verschil in aanschafprijs tussen de goedkoopste R en GTI 6 zal nog steeds rond de 15K liggen en das een hoop geld.Persoonlijk vind ik de neus van een GTI 6 mooier dan van een R en dat vond ik bij het V model ook.Als ik zo de uitdraaien lees van jongens met (on)gechipte R en GTI's zit daar niet zoveel verschil in en zal dit in de praktijk ook geen wagenlengte's verschillen.Goed,je hebt bij de R dan wel 4-motion maar daarentegen issie ook weer wat zwaarder.

Greetz Erik.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Ervaringen van Golf V R32 naar GTI 6?

Bericht door Crokko »

Duidelijk.

Qua snelheid zijn het allemaal snelle auto's en zijn de verschillen denk ik niet groot genoeg om het daarvan af te laten hangen.
Dan moet je lekker je emotie laten spreken.

Voorwielaandrijving of Haldex
en natuurlijk de 4 cilinder (Klouxone 340pk)
Afbeelding

Of de R32 (250pk)
Afbeelding

lekker hoorrrr :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: Ervaringen van Golf V R32 naar GTI 6?

Bericht door Doohie »

Misschien vergemakkelijkt dit uw keuze...

http://www.chiptuningexperience.nl/wp-c ... Golf-R.pdf
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Ervaringen van Golf V R32 naar GTI 6?

Bericht door kevin78 »

Vind alleen zelf de golf 5 stuk mooier als de 6.. Oogt een stuk dikker... Dus zou zeker voor een ed 30 gaan..
Er32k
Berichten: 90
Lid geworden op: 01 jul 2011, 22:08

Re: Ervaringen van Golf V R32 naar GTI 6?

Bericht door Er32k »

Doohie schreef:Misschien vergemakkelijkt dit uw keuze...

http://www.chiptuningexperience.nl/wp-c ... Golf-R.pdf
Leuk stukje,had het nog niet gelezen..bedankt.


Greetz Erik.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast