afgelopen zaterdag ben ik naar duitsland gereden toen ik net iets over de grens was bij een aral gestopt.
helaas hadden ze daar geen 102 dus maar even 98 getankt,verder gereden en ongeveer een half uur later zet ik mijn dsg in zijn sport stand om even lekker te knallen.
motor olie etc allemaal netjes warm, op het moment dat ik het gaspendaal in trap begint mijn auto ineens te hikken en te stotteren.
ook miste ik power,
ik ben hierna rustig naar een parkeerplek gereden auto uitgezet even gewacht en weer gestart.(tot nu toe geen waarschuwings lampjes)
bij het statrte merkte ik al dat het langer duurde voordat de motor aansloeg dan nogmaal.
een maal op de weg begon de dsg op de 2000 toeren al te schakelen en er zat maar weinig power in de motor.
naar mijn idee noodloop van de motor????
eenmaal aangekomen op de bestemming heeft de auto ongeveer 1,5 uur stil gestaan, ik startte en weer wat moeilijker starten dan normaal
ditmaal ging het oranje motormanagement lampje branden. Ik gelijk de mobiliteitshulp gebeld.
er werd verteld dat ik door kon rijden zolang het lampje maar niet ging knipperen, ook vroegen ze mij om de olie te checken dit ivm misschien diesel in de tank????(ik heb het bonnetje nog liggen er staat toch echt superplus 98)
maar oke ik gedaan olie stond net iets onder max dat is dus netjes
ik terug naar huis gereden zo voorzichtig als maar kon heel duitsland door rond de 120

na 3,5 uur naar huis tuffen tussen door en thuis nogmaals olie gecheckt deze is niet omhoog gekomen (geen diesel dus???)
aanstaande woensdag afspraak bij de dealer (hij moest al voor onderhoudsbeurtje).
ik baal hier onwijs van ik probeer altijd zo netjes mogenlijk te rijden olie warm turbo af koelen ik snap er echt niets van
de auto wordt 1 januari 2 jaar en er staan zo een 22.000 KM op de teller
jullie misschien enig idee wat dit zou kunnen wezen? ik hoop maar dat alles goed komt.
Mvg Wesley (excuus voor de lange tekst)