R20 remset plaatsen?? iemand ervaring

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ed_idtion240
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:25

R20 remset plaatsen?? iemand ervaring

Bericht door Ed_idtion240 »

Hallo,
Ik heb kort geleden een R20 remmenset op de kop getikt voor op mijn Golf 5 GTI LE240 2008.

Nu heb ik wat vragen, de achter stofkappen zitten er niet bij, weet iemand de onderdeel VAG nummers?
De voorschijven hebben een rand van het remmen (is goed mee geremd) is het raadzaam deze te vervangen?
Is het raadzaam de set te reviseren?
Bij vervangen van de voorschijven / blokken OEM nemen of ???? ander merk / type ( weet iemand de OEM VAG nummers)
Monteren stalen remleidingen is dat aan te raden? en zo ja welk type?
Is het plug en play of moet er flink verbouwd worden?

Hoor / zie graag jullie input.
Alvast bedankt.
Ed
GTI V LE240,DSG,Full options, JD StageII-285PK_410Nm, 3"downpijp-200Cells racecat, 3"Simons RVS Resonated, Carbonio+K&N inleg, Koni Schroefset, powerflex, R20 Remmen rondom.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: R20 remset plaatsen?? iemand ervaring

Bericht door staffpride »

Is makkelijk zelf te doen, alles is plug and play

randje op de schijf is niet erg, wil je weten hoe ver ze zijn moet je even de dikte opmeten met een schuifmaat. (de minimale dikte staat op de schijf ingeslagen in het hart bij de flens)

achterschilden kan je gewoon de originele houden en iets naar achter buigen met monteren, zijn wel iets kleiner maar gaat wel gewoon. De R schilden moet je even omboren om het passend te maken (andere afstand boutgaten) .
Mocht je toch de R schilden willen, heb ik hier nog een perfect setje gebruikt liggen ;)

Reviseren is afhankelijk van de staat van de set natuurlijk, maar doe je het wel ben je altijd zeker dat het goed is ;)

Blokken en schijven vervangen is persoonlijke smaak en eis van het spul. zelfde met stalen leidingen of niet

oem nummers staan ook op de schijf btw
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: R20 remset plaatsen?? iemand ervaring

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik kocht ook een Tweedehanse set R remmen en heb wel de schijven vervangen omdat ik bang was voor trillingen of wat dan ook, En de blokken zal ik ook vervangen als ik jou was als er niet op aangegeven staat waar welke gezeten heeft, Onderdeel nummers van de spullen staan op de onderdelen zelf en de voor stofplaten zou ik die van de R plaatsen en achter lekker ombuigen.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Ed_idtion240
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:25

Re: R20 remset plaatsen?? iemand ervaring

Bericht door Ed_idtion240 »

staffpride schreef:Is makkelijk zelf te doen, alles is plug and play

randje op de schijf is niet erg, wil je weten hoe ver ze zijn moet je even de dikte opmeten met een schuifmaat. (de minimale dikte staat op de schijf ingeslagen in het hart bij de flens)

achterschilden kan je gewoon de originele houden en iets naar achter buigen met monteren, zijn wel iets kleiner maar gaat wel gewoon. De R schilden moet je even omboren om het passend te maken (andere afstand boutgaten) .
Mocht je toch de R schilden willen, heb ik hier nog een perfect setje gebruikt liggen ;)

Reviseren is afhankelijk van de staat van de set natuurlijk, maar doe je het wel ben je altijd zeker dat het goed is ;)

Blokken en schijven vervangen is persoonlijke smaak en eis van het spul. zelfde met stalen leidingen of niet

oem nummers staan ook op de schijf btw
Bedankt voor de input, zal eens gaan meten en lezen:)
Ik denk dat ik gelijk stalen remleidingen monteer, wat is een goed merk? en waar te bestellen?
Ik heb wel intresse in de R stofkappen, zal je een Pb sturen.
GTI V LE240,DSG,Full options, JD StageII-285PK_410Nm, 3"downpijp-200Cells racecat, 3"Simons RVS Resonated, Carbonio+K&N inleg, Koni Schroefset, powerflex, R20 Remmen rondom.
Gebruikersavatar
Ed_idtion240
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:25

Re: R20 remset plaatsen?? iemand ervaring

Bericht door Ed_idtion240 »

MkVI Nmgn schreef:Ik kocht ook een Tweedehanse set R remmen en heb wel de schijven vervangen omdat ik bang was voor trillingen of wat dan ook, En de blokken zal ik ook vervangen als ik jou was als er niet op aangegeven staat waar welke gezeten heeft, Onderdeel nummers van de spullen staan op de onderdelen zelf en de voor stofplaten zou ik die van de R plaatsen en achter lekker ombuigen.
Bedankt voor je reactie,
Ik ga eens kijken en meten:)
GTI V LE240,DSG,Full options, JD StageII-285PK_410Nm, 3"downpijp-200Cells racecat, 3"Simons RVS Resonated, Carbonio+K&N inleg, Koni Schroefset, powerflex, R20 Remmen rondom.
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: R20 remset plaatsen?? iemand ervaring

Bericht door Renekesgti »

Goodridge remleidingen nemen is mooi spul!
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: R20 remset plaatsen?? iemand ervaring

Bericht door MkVI Nmgn »

Even contact opnemen met KlouxOne die kan ze leveren voor een heel mooi prijsje heb ze destijds ook bij hem besteld
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Ed_idtion240
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:25

Re: R20 remset plaatsen?? iemand ervaring

Bericht door Ed_idtion240 »

Renekesgti schreef:Goodridge remleidingen nemen is mooi spul!
Dank je voor de tip.
GTI V LE240,DSG,Full options, JD StageII-285PK_410Nm, 3"downpijp-200Cells racecat, 3"Simons RVS Resonated, Carbonio+K&N inleg, Koni Schroefset, powerflex, R20 Remmen rondom.
iroc-dennis
Berichten: 401
Lid geworden op: 03 mar 2012, 18:05
Type auto: Golf VII GTI Perf.

Re: R20 remset plaatsen?? iemand ervaring

Bericht door iroc-dennis »

Een R20 remmenset heb je het over toch?

Ik neem aan dat die remmen nog niet zoveel km oud zijn toch?
Gebruikersavatar
Golddigger
Berichten: 166
Lid geworden op: 17 sep 2012, 20:44
Type auto: Passat R36
Locatie: Limburg

Re: R20 remset plaatsen?? iemand ervaring

Bericht door Golddigger »

hallo

hier even mijn setup

r20 remmen met zimmerman sportschijven ..ferodo ds2500 blokken..DOT5.1 olie.. en staalflex remleiding..

remmen zijn voor op de gewone weg meer dan voldoende .. rij zelf met veel vermogen en heb nog nooit problemen gehad met fading of dergelijke..maar rij niet op circuit dan zal het wel een ander verhaal worden.. enige nadeel bij is dat het een beetje piept bij rustig remmen..
Golf 5 gti 2007 edition30 Stage VII 500pk/541nm * DSG Stage 3 650nm race clutch * Full Largebore Milltek * Highflow Largebore Intercooler

Passat R36 2009 335pk/400nm
Gebruikersavatar
Ed_idtion240
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:25

Re: R20 remset plaatsen?? iemand ervaring

Bericht door Ed_idtion240 »

Golddigger schreef:hallo

hier even mijn setup

r20 remmen met zimmerman sportschijven ..ferodo ds2500 blokken..DOT5.1 olie.. en staalflex remleiding..

remmen zijn voor op de gewone weg meer dan voldoende .. rij zelf met veel vermogen en heb nog nooit problemen gehad met fading of dergelijke..maar rij niet op circuit dan zal het wel een ander verhaal worden.. enige nadeel bij is dat het een beetje piept bij rustig remmen..
Bedankt voor de uitleg en jou setup.
Heb via Staffpride stalen remleidingen geregeld met stofkappen achter.
Ben de set aan het schoonmaken en vind de voorschijven teveel rand hebben en ben aan het kijken voor andere schijven en blokken.
Ook de klemveren zien er niet uit, Logo is eraf gesleten. Ook even nieuwe fixen.
Zat eerst te denken aan OEM maar Zimmerman sport of Brembo sport is ook een optie, eens kijken of ik daar aan kan komen voor een strak prijsje :).
Hoor en zie inderdaad dat de Ferodo blokken de eigenschap hebben een beetje te piepen.
gr. Ed
GTI V LE240,DSG,Full options, JD StageII-285PK_410Nm, 3"downpijp-200Cells racecat, 3"Simons RVS Resonated, Carbonio+K&N inleg, Koni Schroefset, powerflex, R20 Remmen rondom.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: R20 remset plaatsen?? iemand ervaring

Bericht door KlouxOne »

als de shijven nog vlees genoeg hebben zou ik even het randje eraf slijpen met een haakse slijper. dan kunnen ze nog even mee hoor :)
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: R20 remset plaatsen?? iemand ervaring

Bericht door staffpride »

De minimale dikte die de schijf mag hebben staat ingeslagen op het hart/flens van de remschijf. Dacht 26 of 27 mm aan de voorschijven (je hebt 2 type schijven namelijk)

Dus ff nameten met een schuifmaat.

Moet je wel even de rand beetje wegslijpen waar je gaat meten ;)
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ed_idtion240
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:25

Re: R20 remset plaatsen?? iemand ervaring

Bericht door Ed_idtion240 »

staffpride schreef:De minimale dikte die de schijf mag hebben staat ingeslagen op het hart/flens van de remschijf. Dacht 26 of 27 mm aan de voorschijven (je hebt 2 type schijven namelijk)

Dus ff nameten met een schuifmaat.

Moet je wel even de rand beetje wegslijpen waar je gaat meten ;)
Ha ha ha ja inderdaad.
Ze mogen minimaal 27 zijn, dus zal even mijn schuifmaat zoeken ;)
GTI V LE240,DSG,Full options, JD StageII-285PK_410Nm, 3"downpijp-200Cells racecat, 3"Simons RVS Resonated, Carbonio+K&N inleg, Koni Schroefset, powerflex, R20 Remmen rondom.
Gebruikersavatar
Ed_idtion240
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:25

Re: R20 remset plaatsen?? iemand ervaring

Bericht door Ed_idtion240 »

KlouxOne schreef:als de shijven nog vlees genoeg hebben zou ik even het randje eraf slijpen met een haakse slijper. dan kunnen ze nog even mee hoor :)
Krijg je dan geen onbalans?
GTI V LE240,DSG,Full options, JD StageII-285PK_410Nm, 3"downpijp-200Cells racecat, 3"Simons RVS Resonated, Carbonio+K&N inleg, Koni Schroefset, powerflex, R20 Remmen rondom.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: R20 remset plaatsen?? iemand ervaring

Bericht door staffpride »

Ed_idtion240 schreef:
staffpride schreef:De minimale dikte die de schijf mag hebben staat ingeslagen op het hart/flens van de remschijf. Dacht 26 of 27 mm aan de voorschijven (je hebt 2 type schijven namelijk)

Dus ff nameten met een schuifmaat.

Moet je wel even de rand beetje wegslijpen waar je gaat meten ;)
Ha ha ha ja inderdaad.
Ze mogen minimaal 27 zijn, dus zal even mijn schuifmaat zoeken ;)
Ter info:

Nieuw zijn ze 30 mm dik. Als ze nog niet aan de 27 zitten zou ik ze lekker eerst opremmen (mits ze niet krom zijn uiteraard)
MVG EMServices

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 2 gasten