NICO! schreef:Ik krijg de laatste tijd klachten dat mensen zich niet meer thuis voelen en dat ze vinden dat de sfeer op het forum terug loopt.
NICO! schreef:Ik denk dat je het hebben van een forum niet snapt.
<knip>
Misschien snap jij dat niet, maar...
... goede sfeer is belangrijk voor (meer) actieve leden
NICO! schreef:Ik ben naast eigenaar ook moderator en gewoon lid. Dus discussies die uit de hand dreigen te lopen doe ik op slot...
Van dat moderatorschap merk ik niet veel terwijl je hiermee een respectvolle, constructieve sfeer kunt creëren cq in stand kunt houden.
Mijn (recente) bijdrage aan een discussie met verwijzing naar juridische info over de strafmaat in geval van autodiefstal vond Vince82 (organisator) 'schijnheilig', KlouxOne vond het een 'kansloos bericht', MkVI Nmgn maakte me uit voor een 'halve wout', staffpride maakte (off-topic) van de gelegenheid gebruik om in z'n algemeenheid te laten weten wat hij van mijn bijdragen vond en Tijger droeg bij aan de discussie met latent aanmatigend commentaar.
Al met al niet een prettig sfeertje om bij te dragen aan een discussie en geen moderator te bekennen...
Mbt de 'rechtsvorm' van het forum; als vereniging is er meer transparantie, een statuut (bv wel of geen GTI als voorwaarde voor lidmaatschap), openheid over (sponsor)inkomsten en de continuïteit zou beter gewaarborgd kunnen worden. Maar van mij hoeft het niet en als vereniging hebben we natuurlijk al GTI club Holland.
Mbt meetings, voor mij kunnen er verschillende soorten meetings zijn. Meetings namens het forum zijn GTI only en met goedkeuring van de eigenaar. Wil je zelf iets organiseren, hartstikke leuk, er zijn zoveel raakvlakken op het gebied van tuning, styling, etc. Maar dan onder je eigen naam en verantwoordelijkheid.
In z'n algemeenheid, als je kiest om in een BMW, Renault of Tiguan te rijden, prima, maar er is vast een forum voor gelijkgestemden. Rijden in een GTI is hier de verbindende factor, ook dit is een keuze.
Mocht dit iets te rigide zijn dan is het misschien een idee om het GolfGTIforum te transformeren naar een open forum. Oh nee, dat hebben we al, het Autoweek forum...