Nokia Lumia op VW premium carkit

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Jako
Type auto: Golf mk1 GTI

Nokia Lumia op VW premium carkit

Bericht door Jako »

Ik heb van mijn werkgever een nieuwe telefoon gekregen, een Nokia Lumia 620. Aangezien het een Nokia is verwachtte ik geen problemen met het koppelen op de carkit echter nu blijkt dat de Lumia (en ik denk met name de Windows Phone) geen RSAP ondersteund... Is dit probleem te omzeilen of moet ik mijn carkit vervangen (idioot eigenlijk na drie jaar maar goed). En zo ja dan voor welk (aftermarket) type?
bluetiger
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5

Re: Nokia Lumia op VW premium carkit

Bericht door bluetiger »

Hopelijk gaat het je lukken, ik moet in oktober mijn iphone 4 omruilen voor een lumia 925 van me werk. Ga er wel vanuit dat ie gewoon werkt op de carkit.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Jako

Bericht door Jako »

Ik heb begrepen dat toestellen die werken met Windows Phone geen RSAP hebben. Dat is een feature die ze er om de een of andere reden softwarematig niet in hebben aangebracht. Daarom werken deze toestellen dus allemaal niet in auto's waarvan de carkit dit protocol hanteert. In de praktijk dus alles van het VAG, BMW, Mercedes etc. (die schijnen allemaal dat protocol te hanteren).

Bij Android is dit probleem er ook geweest omdat ze RSAP eruit hadden geprogrammeerd maar ze wisten niet hoe snel ze dit weer moesten corrigeren in de volgende softwareversie vanwege de grote hoeveelheid commentaar.

Ik vroeg met dus eigenlijk af of je die premium carkit ook kunt updaten.
Hagar
Type auto: Golf VII GTI

Bericht door Hagar »

Jako schreef:Ik vroeg met dus eigenlijk af of je die premium carkit ook kunt updaten.
Ik heb een Samsung ATIV S (Windows Phone 8) en hiervoor heb ik de BT module (onder de rechter stoel) vervangen, plug en play als je al premium hebt.

Premium-bluetooth-module
Jako

Bericht door Jako »

Hmmm das inderdaad een oplossing. Jammer dat mijn werkgever de kosten niet vergoed maar op zich valt de prijs nog mee.
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”