GTI als caravantrekker + Autostadtbezoek

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
ron.vandijk
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:04

GTI als caravantrekker + Autostadtbezoek

Bericht door ron.vandijk »

Hallo allemaal,

Ben met de GTI naar Lago di Caldonazzo in Noord-Italië geweest.
Op de terugweg via Wolfsburg naar Autostadt voor een fabrieksbezichtiging, rondvaart en rondleiding door de glazen toren.

De GTI dan:
De 1300kg die erachter hangen zie je eigenlijk alléén terug in het verbruik.
Dat is in de bergen gemiddeld 1 op 7,5 en op de snelweg 1 op 8.
Snelheid gemiddeld 105 km/u.
Berg op geeft ie geen krimp; blijft gewoon 105 rijden!!!!
Het uitlaatgeluid wordt iets dieper van toon en het verbruik neemt toe naar 1 op 3 bij
stijging van 14%. Trekt echt veel beter dan mijn vorige 2.0TDI; dat was een verrassing.
Reed bergop auto's voorbij waar niet eens een caravan achter hing.
De blikken van sommige bestuurders zal ik niet gauw vergeten; of ze water zagen branden.

Autostadt :
Wat een gastvrijheid!
Geen wegbewijzering te zien; men stelt er prijs op om je dat persoonlijk te vertellen.
Porsche vond ik het meest indrukwekkend; een boxster-S, een 911-Carrera-S en een Panamera-Hybrid.
In alle auto's kun je uitvoerig alles proberen.
VW heeft uitsluitend een Performance-GTI een Wörthersee-uitvoering van de GTD (metallic grijs zonder blanke lak, verder standaard) en die futuristische GTI die op de Wörthersee gepresenteerd werd en door Azubi's gebouwd was. Als je zelf al een GTI hebt, is dat geen openbaring. Voor de kruideniers onder ons; het kost ook nog eens bijna niets. Als je na vier uur komt, is de EUR 7 entree ook nog volledig te gebruiken in de restaurants die trouwens normale prijzen hanteren. Eten en drinken is uitstekend. Alles ziet eruit alsof het gisteren gebouwd is en ultra-schoon. Zeer de moeite om naartoe te gaan.

groet,
Ron
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: GTI als caravantrekker + Autostadtbezoek

Bericht door Schippersss »

Nog een leuke foto met de gti met caravan? :D
Gebruikersavatar
mhoutman
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 apr 2011, 07:17
Type auto: Golf R20

Re: GTI als caravantrekker + Autostadtbezoek

Bericht door mhoutman »

Leuk verslag van je reis en bezoek aan Autostadt. Ik schrik van het benzineverbruik van 1:3 bij heuveltje op, maar goed ik heb dan ook geen enkele caravanervaring. :shock:

Rij je met DSG of een handbak en maakt dat caravan-rijden-technisch eigenlijk uit ?
ron.vandijk
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:04

Re: GTI als caravantrekker + Autostadtbezoek

Bericht door ron.vandijk »

Schippersss,
Ik heb geen foto's gemaakt.

Mhoutman,
Dat verbruik is heel normaal; je trekt zo'n 1400kg berop; dat kost nu eenmaal energie.
Hij verbruikte géén olie, da's erg positief.
Auto is uitgevoerd met schakelbak.
groet, Ron
Jerommeke
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 mei 2012, 08:13
Type auto: Golf v Gti

Re: GTI als caravantrekker + Autostadtbezoek

Bericht door Jerommeke »

Hoi Ron leuk verhaal wij zijn toevallig ook net terug met de gti en vouwwagen erachter reed ook perfect merkte je niets van en ook zuinig gereden de heenweg constant 130km/H en een verbruik van 1op11,3 en de terugweg constant 115/120 gereden en een verbruik van 1op 11,8 vond ik eigenlijk heel netjes

Groeten Jeroen
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: GTI als caravantrekker + Autostadtbezoek

Bericht door Edition30 »

Over de GTI als caravantrekker is volgens mij nog niet eerder gepost, leuk om te lezen. Gek eigenlijk dat de Golf GTI dan eigenlijk geen caravantrekker van het jaar is geworden. :lol:

In welke versnelling rij je dan met 105 km/u naar boven op een 14% weg. En doe je dat met een standaard auto?
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
ron.vandijk
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:04

Re: GTI als caravantrekker + Autostadtbezoek

Bericht door ron.vandijk »

Hallo Jerommeke en Rens,

Jerommeke: Lekker zuinig gereden, goed zo.

Rens: ik reed steeds in de vijf.
Best geinig trouwens; mijn overburen vroegen na enkele dagen hoe ik toch die caravan daar
had gekregen; mijn auto had immers geen trekhaak?
Ik open de achterklep; ontgrendel de trekhaak, die "peng" meteen naar buiten komt en vergrendelt.
Vier monden vielen open en de dame van het gezelschap vroeg of ik nog meer James Bond-achtige
opties op de auto had. Heb ik voor de gein de achteruitrijcamera gedemonstreerd; sprakeloos waren ze.

groet,
Ron
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: GTI als caravantrekker + Autostadtbezoek

Bericht door Edition30 »

Van Dijk, Ron van D..... :lol:

Je had dus wel succes met de GTI, en op de Autobahn en ook nog eens op en de camping.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten