wot box launch control
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
wot box launch control
Iemand ervaring met een Wot Box / inbouwen en installeren ?

Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- NICO!
- Forumeigenaar
- Type auto: BMW iX3
Re: wot box launch control
Wat doet het, wat kan je ermee? Wat het ook is, je auto zal er wel van kapot gaan 

Groeten, Nico
- MkVI Nmgn
Filmpjes zeggen meer als woorden
Laatst gewijzigd door MkVI Nmgn op 26 jul 2011, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Tonnie
- Verlengsnoer
Volgens wat links die ik zo even snel bekeken heb:
1. "launch controll systeem" = bij volgas wordt een bepaald aantal toeren vast gehouden om zo snel mogenlijk te starten met zo min mogenlijk wielspin...
2. The WOT Box is an electronic device that makes WOT shifting easy by reducing your engine's power for a very short timed period while you shift. It allows the synchros in your transmission to mesh easily, reducing the chance of missing a gear and damaging your transmission. If the input shaft on a manual transmission is not allowed to slow down enough it will lock you out of gear time after time. We have developed a solution to the problem by controlling the ignition at the shift point to ease the transition from one gear to another.
The WOT Box adds two major features to any car. They are No-lift shifting and 2-step launch control. Both of these features are completely user-programmable using the WOT Box Graphical User Interface.
The No-Lift Shift feature makes no-lift shifting easy by cutting your engine's ignition for a very short period while you no-lift shift. No-lift shifting is keeping the gas down through the shifft. The ignition cut allows the synchros in your transmission to mesh easily, reducing the chance of missing a gear and damaging your transmission. Keeping your foot down through the shift also allows you to hold boost through the shift, thereby significantly improving your E.T.
The major benefits are:
* Lower ETs
* Reduced chance of missing a gear
* More consistent, effortless shifts
* Reduced wear on the transmission
* Reduced chance of major transmission damage
The 2-Step Launch Control modulates the ignition by cutting power to individual ignition coils to hold the RPM you want to launch at. The turbo will spool up while you do this. You can use this feature for a more consistent and more powerful launch in boost!
Heb er zelf geen ervaring mee... na het lezen van wat site zou ik denk ik voor een short shifter gaan dan een regelunit...ik denk dat je hier alleen optimaal voordeel met hebt als je meedoet aan dragraces...
1. "launch controll systeem" = bij volgas wordt een bepaald aantal toeren vast gehouden om zo snel mogenlijk te starten met zo min mogenlijk wielspin...
2. The WOT Box is an electronic device that makes WOT shifting easy by reducing your engine's power for a very short timed period while you shift. It allows the synchros in your transmission to mesh easily, reducing the chance of missing a gear and damaging your transmission. If the input shaft on a manual transmission is not allowed to slow down enough it will lock you out of gear time after time. We have developed a solution to the problem by controlling the ignition at the shift point to ease the transition from one gear to another.
The WOT Box adds two major features to any car. They are No-lift shifting and 2-step launch control. Both of these features are completely user-programmable using the WOT Box Graphical User Interface.
The No-Lift Shift feature makes no-lift shifting easy by cutting your engine's ignition for a very short period while you no-lift shift. No-lift shifting is keeping the gas down through the shifft. The ignition cut allows the synchros in your transmission to mesh easily, reducing the chance of missing a gear and damaging your transmission. Keeping your foot down through the shift also allows you to hold boost through the shift, thereby significantly improving your E.T.
The major benefits are:
* Lower ETs
* Reduced chance of missing a gear
* More consistent, effortless shifts
* Reduced wear on the transmission
* Reduced chance of major transmission damage
The 2-Step Launch Control modulates the ignition by cutting power to individual ignition coils to hold the RPM you want to launch at. The turbo will spool up while you do this. You can use this feature for a more consistent and more powerful launch in boost!
Heb er zelf geen ervaring mee... na het lezen van wat site zou ik denk ik voor een short shifter gaan dan een regelunit...ik denk dat je hier alleen optimaal voordeel met hebt als je meedoet aan dragraces...
- MkVI Nmgn
heb wel een beschrijving gevonden voor het inbouwen naar een paar uur zoeken
http://www.npcompleteperformance.com/vw ... structions

http://www.npcompleteperformance.com/vw ... structions
Groetjes Tonnie
-
- Type auto: Gti v 30edition
Doet jd dit ook niet bij een chip?
Zorgen dat het vermogen de eerste 2 versnellingen beperkt blijft?
Zorgen dat het vermogen de eerste 2 versnellingen beperkt blijft?
- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
Als je dit soort dingen wil had je dan niet beter een Honda kunnen kopen of een dsg?? Zoals je in dat tweede filmpje ziet werkt dat verhaaltje met wielspin verminderen niet echt fantastisch.
Golf MK1 GTI
- MkVI Nmgn
heb ik het gehad over dat ik geen wielspin wil. volgens mij niet
maar ik weet dat het een stuk minder word i.p.v. in de toeren begrenzing weg te trekken wat totaal onzin is
Wil gewoon net als launch controle 3000 rpm vast kunnen houden
En wat heeft een honda of dsg hier mee te maken ? als ik 1 van die dingen gewild had had ik waarschijnlijk hier deze vraag niet gesteld
maar ik weet dat het een stuk minder word i.p.v. in de toeren begrenzing weg te trekken wat totaal onzin is
En wat heeft een honda of dsg hier mee te maken ? als ik 1 van die dingen gewild had had ik waarschijnlijk hier deze vraag niet gesteld
Groetjes Tonnie
Ik vind het gewoon een über toffe gadet
Alleen dat geluid all... Heerlijk!!!
Had al eens gezocht naar zoon anti lag systeem maar nu dus gevonden..
Maar weet niet of het wel gezond is voor de turbo
Anders wil ik er ook eentje
Alleen dat geluid all... Heerlijk!!!
Had al eens gezocht naar zoon anti lag systeem maar nu dus gevonden..
Maar weet niet of het wel gezond is voor de turbo
Anders wil ik er ook eentje
- MkVI Nmgn
Als je auto gewoon goed warm is kan het weinig kwaad want je turbo druk komt op de helft van wat die aankan
Maar nu komt het volgende waar bestel je het
Maar nu komt het volgende waar bestel je het

Groetjes Tonnie
- MkVI Nmgn
Gevonden http://www.n2mb.com/wotbox
Item total:$199.00
Shipping and handling Shipping and handling (to ) loading...$19.99
Total:$218.99 USD
€151,00
Item total:$199.00
Shipping and handling Shipping and handling (to ) loading...$19.99
Total:$218.99 USD
€151,00
Groetjes Tonnie
Tonnie dat weet ik nog zo snel niet hoor
Er komt dan onverbrande benzine bij de turbo en kat meschien is dat wel slegt?
En had al iemand gezien op YouTube die het aansloot op een knopje net zoals de traction control zag er heel netjes uit
Meschien na de zomer dat ik het bestel
http://heijtecshop.nl/wot-box-launch-control.html
Wel stuk duurder dan liever zelf vanuit de vs laten komen
En had al iemand gezien op YouTube die het aansloot op een knopje net zoals de traction control zag er heel netjes uit
- MkVI Nmgn
Ik bestel het ook over maandje ofzo pas wil eerst twin take luchtfilterfunracer schreef:Tonnie dat weet ik nog zo snel niet hoor
Groetjes Tonnie
- theo
- Global Moderator
- Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Lekkere vage site die uit de usa.
En dan komen de BTW en invoerrechten er nog bij.
En dan komen de BTW en invoerrechten er nog bij.
Nee onder de 300€ komt er geen invoerrechten en btw bij
En daarboven ook vaak niet... Alleen als de douane net you paketje gaat controleren
En daarboven ook vaak niet... Alleen als de douane net you paketje gaat controleren
Vanaf 22,- moet je al BTW betalen en vanaf 150,- komt er ook nog eens douanerechten bijfunracer schreef:Nee onder de 300€ komt er geen invoerrechten en btw bij
Bron: http://www.douane.nl/particulier/intern ... en-02.html
Een kennis van me heeft dit ding ook besteld bij die heijtecshop voor zijn golf4 1.8t.
Hij is er wel tevreden over. Hij heeft een sportuitlaat en dat klapt in ieder geval wel aardig
met optrekken en schakelen.
Hmm ok... Dan ben ik verkeerd geïnformeerd
Heeft die kennis van you het er al lang in zitten ??
En heeft hij een backfire? Op sommige filmpjes is dat wel het geval
Heeft die kennis van you het er al lang in zitten ??
En heeft hij een backfire? Op sommige filmpjes is dat wel het geval
Een maandje denk ik.
Er komen aardige klappen en vlammen uit de pijp met schakelen en met launch control al helemaal.
Maar hij heeft wel een sportuitlaat vanaf de downpipe (merk is me niet bekend) dus dat zal wellicht ook wel verschil maken.
Er komen aardige klappen en vlammen uit de pijp met schakelen en met launch control al helemaal.
Maar hij heeft wel een sportuitlaat vanaf de downpipe (merk is me niet bekend) dus dat zal wellicht ook wel verschil maken.
- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
Ten eerste een DSG heeft STANDAARD launchcontrol en wot shift. Honda's uitgerust met een k-pro of k-100/200 ecu hebben deze functie ook erop zitten.tonnie024 schreef:heb ik het gehad over dat ik geen wielspin wil. volgens mij niet
In de toerenbegrenzer weg trekken? het is geen schakelaar je gaspedaal. Maar dan nog je bent niet de enige op het forum en reageerde op het verhaaltje wat verlengsnoer plaatste. Als je met voldoende vermogen rijdt kort in 1 en dan vanuit 2 snelheid gaan maken. max 10 meter is voldoende om klaar te zijn met zijn 1.
Als je inderdaad had gesnapt waar ik op doelde en je had een van de 2 gehad dan had je inderdaad je vraag niet hoeven te stellen.
Let er wel ff op dat je een foutcode kan krijgen op cilinder overslag omdat de software niet helemaal snapt wat er allemaal gebeurd.
Golf MK1 GTI
Good posting
Ik heb hem nu ook besteld bij die Heijtec.com
Ik zal binnenkort de filmpjes plaatsen.
Ik zal binnenkort de filmpjes plaatsen.
- MkVI Nmgn
Ben erg benieuwd!
Groetjes Tonnie
Enne heb je uhm er al inzitten ??