Onderstel

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkIV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rubennimma
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 dec 2013, 21:30
Type auto: MK4 Golf GTI

Onderstel

Bericht door rubennimma »

Beste forumleden,

Ik wil binnenkort mijn 12 jaar oude onderstel gaan vervangen met een schroefset van AP of iets in die richting. Nu vroeg ik mij dus af of je alleen met een schroefset klaar bent met het hele onderstel? Of komen er nog andere zaken bij kijken om het gehele onderstel te vervangen? Misschien rubbers en dergelijke? Ik wil hem laag hebben, maar ook weer niet te laag dat ik de talloze drempels hier in NL niet overkom.

Ik wil graag een strak sturende auto aangezien ik hem binnenkort ga tunen en toch een veilige auto wil :lol:
Gebruikersavatar
Berggeit
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 feb 2013, 15:21
Type auto: Golf V GTI
Locatie: Omg. Nijmegen

Re: Onderstel

Bericht door Berggeit »

Een AP schroefset is een goede schroefset voor het geld. Misschien moet je je stabilisatorstang en/of koppelstangen ook vervangen in verband met het aanlopen hiervan wanneer je hem te ver verlaagd (ff googlen). Bij mij zitten de originele er nog op en lopen niet aan, dus dit hoeft niet perse het geval te zijn. Verder kun je je toplagers overzetten, maar het is misschien verstandig hier nieuwe voor te monteren, je hebt ze toch in de hand en ik weet niet hoeveel km ze al gestuurd hebben?
Gebruikersavatar
rubennimma
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 dec 2013, 21:30
Type auto: MK4 Golf GTI

Re: Onderstel

Bericht door rubennimma »

Berggeit schreef:Een AP schroefset is een goede schroefset voor het geld. Misschien moet je je stabilisatorstang en/of koppelstangen ook vervangen in verband met het aanlopen hiervan wanneer je hem te ver verlaagd (ff googlen). Bij mij zitten de originele er nog op en lopen niet aan, dus dit hoeft niet perse het geval te zijn. Verder kun je je toplagers overzetten, maar het is misschien verstandig hier nieuwe voor te monteren, je hebt ze toch in de hand en ik weet niet hoeveel km ze al gestuurd hebben?
Bedankt voor de info. Ik zal gaan kijken voor een AP setje. De stabilsator en koppelstang hoef ik hopelijk niet te vervangen, aangezien ik mijn golfje maar hoogstens 40 mm ga verlagen?


Sorry misschien een stomme vraag, maar waar dienen die toplagers eigenlijk voor? Zijn dat die 2 "bobblels" die je ziet dichtbij het raam als je de motorkap opendoet? Zitten onder deze toplagers mijn schokbrekers? Mij golfje heeft trouwens 175K gelopen, volgende week laat ik de distributieriem vervangen :D
Plaats reactie

Terug naar “GOLF IV GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten