Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Je boost piek bij 3000rpm is wel te hoog, 1.5 bar is te veel, de gewenste druk is niet verkeerd, maar hij regelt niet mooi af. Dit kan evt aan een slechte/trage N75 liggen of aan je tuning.
Die terugval van 2500mbar naar 2200 ga je ongetwijfeld ook voelen tijdens het rijden.
Slechte N75 is een optie, alhoewel die wel nieuw is meegekomen met de turbo.
Is er nog wat aangepast aan de setup na de ombouw (andere downpipe oid, of ander luchtfilter setup)?
Hij is nl compleet anders dan je uitdraai, dergelijke piek ga je absoluut in de run terug zien.
Ah, dan heb je daar waarschijnlijk (een deel) van je probleem.
De flow op je luchtmassameter is compleet anders met die buis-systemen, je hebt geen 'screen' meer voor je luchtmassameter zitten.
Bij dergelijke systemen moet de mapping daar op aangepast worden eigenlijk.
Je N75 waardes zien er echt keurig uit.
De turbo kan wel meer doen, maar je injectoren en blok kunnen dit niet handelen. Dan zou je echt een S3/ed30/R20 motor moeten plaatsen (of dit blok versterken), als je alles uit je turbo wilt halen.
Runs kun je het beste in de 4e versnelling maken. Van mij hoef je ook geen fancy grafiekjes te maken, ik heb liever een duidelijke log dan deze korte logjes..
Anyway, een hertuning op de bank zit op € 499.
Ik zou er meteen een hd pompje bij pakken en een nieuwe hd stoter, met zo'n intake krijg je gewoon wat meer lucht en wordt je brandstofvoorziening simpelweg krap. € 799 incl btw en montage.
Ik wist niet wat er precies gelogd moest worden en had deze Bloks gezien op APR site. En zag pas achteraf dat ze zo kort worden als je meerdere Bloks meet
Ik merk gewoon dat ik niet in iedere versnelling altijd evenveel power heb... Ga dit weekend me carbonio er weer is op zetten en dan naar de waardes kijken/vergelijken.
Vind het Wooshh geluid zoveel mooier alleen met deze intake
De intake is ook mooier, maar verkloot je LMM signaal, het zou eigenlijk mooier zijn als men bv met de LMM van een TTS.
Vaak zie je dat ze bovenin niet meer kloppen, gasklep zelfs gaan begrenzen etc als je hem softwarematig niet aanpast erop.
Ziet er eigenlijk allemaal prima uit, op het afregelen vd turbo na en het dicht gaan van de gasklep bovenin (door luchtmassameter die signaal wat niet klopt met die typhoon, trek de lmm maar eens los dan zul je zien dat hij waarschijnlijk wel gewoon 99% gasklep houdt.)
Dat is opZich al een gerust stelling maar met opnieuw afstellen zorg je er ook weer voor dat de turbo verder goed afregelt of moeten er dan toch ook nog andere dingen vervangen gaan worden ?
Leveren jullie ook s3 injectoren ? Zo ja wat zijn de kosten daarvan ? En aan wat voor vermogen moet ik denken als ik alleen hpfp vervang en als ik zowel injectoren als hpfp vervang ?