Log files boost en wastegate

De titel spreekt voor zich, plaats hier alles over VAG-COM.
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Log files boost en wastegate

Bericht door ominous »

Goedemiddag,

Heb vanmiddag is beetje lopen expirimenteren met vagcom :)

En heb hier 2 files, waar ik graag feedback voor zou willen hebben !

Kunnen jullie ernaar kijken en je mening er over geven?

http://speedy.sh/hFpuP/Logboost2.xlsx

Code: Selecteer alles

http://speedy.sh/hFpuP/Logboost2.xlsx
http://speedy.sh/pEMbX/LOGBOOSTWASGATE1.xlsx

Code: Selecteer alles

http://speedy.sh/pEMbX/LOGBOOSTWASGATE1.xlsx
Just asking :p
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Log files boost en wastegate

Bericht door Race Eend »

Maak even een screenshot van je excel bestandje en plaats het logje op die manier hier op het forum.

ter voorbeeld:
Afbeelding
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Log files boost en wastegate

Bericht door ominous »

Afbeelding

Afbeelding


:mrgreen: zo beter!
Just asking :p
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Log files boost en wastegate

Bericht door Edition30 »

Ja, alleen dan wat groter :mrgreen:
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Log files boost en wastegate

Bericht door ominous »

als je erop klikt word ie toch gewoon groot?
Just asking :p
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Log files boost en wastegate

Bericht door ominous »

Afbeelding

Afbeelding
Just asking :p
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Log files boost en wastegate

Bericht door ominous »

Afbeelding

Afbeelding

Mijn vraag is vooral: doet mijn wastegate wat ie moet doen? En is de boostcurve 'gezond'
Just asking :p
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Log files boost en wastegate

Bericht door Race Eend »

Je boost piek bij 3000rpm is wel te hoog, 1.5 bar is te veel, de gewenste druk is niet verkeerd, maar hij regelt niet mooi af. Dit kan evt aan een slechte/trage N75 liggen of aan je tuning.

Die terugval van 2500mbar naar 2200 ga je ongetwijfeld ook voelen tijdens het rijden.

k04 turbo denk ik?
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Log files boost en wastegate

Bericht door ominous »

Jup k04 :) Hij is stage 4 getuned bij jullie door de vorige eigenaar.

Dus N75 doet zijn ding niet goed?

Hierbij nog de meting
Afbeelding
Just asking :p
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Log files boost en wastegate

Bericht door Race Eend »

Slechte N75 is een optie, alhoewel die wel nieuw is meegekomen met de turbo.

Is er nog wat aangepast aan de setup na de ombouw (andere downpipe oid, of ander luchtfilter setup)?
Hij is nl compleet anders dan je uitdraai, dergelijke piek ga je absoluut in de run terug zien.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Log files boost en wastegate

Bericht door ominous »

Er zat toen een Carbonio intake op en die is nu gewisseld met open air intake.

Maar die waardes die de n75 afgeven, zijn die niet te laag of schokerig?

Afbeelding
Just asking :p
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Log files boost en wastegate

Bericht door Race Eend »

Ah, dan heb je daar waarschijnlijk (een deel) van je probleem.

De flow op je luchtmassameter is compleet anders met die buis-systemen, je hebt geen 'screen' meer voor je luchtmassameter zitten.

Bij dergelijke systemen moet de mapping daar op aangepast worden eigenlijk.

Je N75 waardes zien er echt keurig uit.
De turbo kan wel meer doen, maar je injectoren en blok kunnen dit niet handelen. Dan zou je echt een S3/ed30/R20 motor moeten plaatsen (of dit blok versterken), als je alles uit je turbo wilt halen.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Log files boost en wastegate

Bericht door ominous »

Thanks!! :mrgreen:

Zal vanavond of morgen nog ff een aantal runs/logs maken! In welke versnelling doen jullie dat meestal 3 of 4? (lees er verschillende dingen over)

Wat heb je nog meer nodig om ( de rest ) van probleem te kunnen opsporen?

Wat zullen de kosten zijn om hem daar dan op aan te passen?
Just asking :p
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Log files boost en wastegate

Bericht door ominous »

Afbeelding

Afbeelding


Hierbij nog een run en wat losse data.

Ik zie ook dat ik niet altijd me verwachte boost haal van rond de 22psi ( 1.4 bar)
Just asking :p
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Log files boost en wastegate

Bericht door Race Eend »

Je HD pomp kan denk ik ook wel een upgrade gebruiken, of de stoter wordt gaar, je hd druk is ook kantje boord...

Verder is het normaal dat je gewenste druk wat hoger staat, die haal je niet bij het opspoelen in de lagere versnellingen, hoeft ook niet.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Log files boost en wastegate

Bericht door ominous »

Alle runs zijn in 3e versnelling gedaan... Hoe kan het dan dat ie ene keer meer boost krijgt als andere keer?

En kan je misschien prijs opgave geven om hem nogmaals op de bank te zetten?
Just asking :p
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Log files boost en wastegate

Bericht door Race Eend »

Runs kun je het beste in de 4e versnelling maken. Van mij hoef je ook geen fancy grafiekjes te maken, ik heb liever een duidelijke log dan deze korte logjes..

Anyway, een hertuning op de bank zit op € 499.

Ik zou er meteen een hd pompje bij pakken en een nieuwe hd stoter, met zo'n intake krijg je gewoon wat meer lucht en wordt je brandstofvoorziening simpelweg krap. € 799 incl btw en montage.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Log files boost en wastegate

Bericht door ominous »

Ik wist niet wat er precies gelogd moest worden en had deze Bloks gezien op APR site. En zag pas achteraf dat ze zo kort worden als je meerdere Bloks meet :)

Ik merk gewoon dat ik niet in iedere versnelling altijd evenveel power heb... Ga dit weekend me carbonio er weer is op zetten en dan naar de waardes kijken/vergelijken.

Vind het Wooshh geluid zoveel mooier alleen met deze intake :oops:
Just asking :p
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Log files boost en wastegate

Bericht door Race Eend »

De intake is ook mooier, maar verkloot je LMM signaal, het zou eigenlijk mooier zijn als men bv met de LMM van een TTS.
Vaak zie je dat ze bovenin niet meer kloppen, gasklep zelfs gaan begrenzen etc als je hem softwarematig niet aanpast erop.

Log even:
3-115-118
31-20-118
1-230-231

4e versnelling 1500rpm tot 6750rpm.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Log files boost en wastegate

Bericht door ominous »

Krijg je hem wel goed aan de praat met een retune dan? Of is er nog een andere oplossing.

Die ga ik morgen ga ik morgen ochtend ook nog is even loggen dan :)
Just asking :p
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Log files boost en wastegate

Bericht door Race Eend »

Met een heropmaatje is het goed te krijgen, gewoon de LMM kicken uit je software, volledig via map sensor/gasklep/lambda schrijven.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Log files boost en wastegate

Bericht door ominous »

Hierbij de 3 gevraagde logs :) deze drie zijn overigens met K&N Thypoon filter. Later op de dag nog een run gemaakt met de Carbonio setup.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Met Carbonio
Afbeelding
Just asking :p
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Log files boost en wastegate

Bericht door Race Eend »

Ziet er eigenlijk allemaal prima uit, op het afregelen vd turbo na en het dicht gaan van de gasklep bovenin (door luchtmassameter die signaal wat niet klopt met die typhoon, trek de lmm maar eens los dan zul je zien dat hij waarschijnlijk wel gewoon 99% gasklep houdt.)
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Log files boost en wastegate

Bericht door ominous »

Dat is opZich al een gerust stelling :) maar met opnieuw afstellen zorg je er ook weer voor dat de turbo verder goed afregelt of moeten er dan toch ook nog andere dingen vervangen gaan worden ?

Leveren jullie ook s3 injectoren ? Zo ja wat zijn de kosten daarvan ? En aan wat voor vermogen moet ik denken als ik alleen hpfp vervang en als ik zowel injectoren als hpfp vervang ?
Just asking :p
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Log files boost en wastegate

Bericht door Race Eend »

Ziet er trouwens met de carbonio wel goed uit.. veel beter dan met de intake, mijn vermoedde klopte dus toch wel.

S3 injectoren zijn nog mooier dan de hd pomp, bij het plaatsen vd injectoren kan dan ook meteen de intake schoon gemaakt worden.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Plaats reactie

Terug naar “VAG-COM”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten