Spuugemmer schreef:Makkelijkste manier om koppel te behalen is uit cc's.
Als je geen extreme toeren wil maken een krukas uit een diesel dat is slag 95,5 en dan boring 83/83,5 erin. dan kom je op 2065/2091 cc
Er is eventueel ook nog een slag 100 krukas. met een boring 83,5 zou je dan op 2189cc uitkomen. en als je heel wild doet 2216cc met boring 84.
Sow dat is nog eens interessante info
@ Erics , deze kleppen zijn mechanisch en te stellen met vulplaatjes. Nadat de klepspeling is gemeten duw je met een speciale hevel de stoter naar beneden en kan het vulplaatje uit de stoter genomen worden en 1 v/d juiste dikte geplaatst worden.
Ik heb ook een mk7 GTI PP en mijn mk1 is echt niet traag , de mk7 trouwens ook niet.....
Mijn mk1 trok ook voor geen meter toen ik hem kocht , distributie stond niet op tijd (vervangen bij vw dealer) , 1 bougiekabel kapot , verdelerkap en rotor versleten , vaccuum vervroeger van ontsteking defect en een zeer vervuild injectie systeem en brandstof tank.
Na hele motor te hebben nagelopen en kop revisie met nieuwe kleppen etc. bleek dat de mk1 even snel is als de X5 3,0 diesel met 245pk van m'n pa. Die heeft toen een JD maat chip erin gezet dus toen was dat ook weer opgelost
Een 1,8 20VT in de mk1 doet nog veel meer qua vermogen.
De 2,0 16v waar spuugemmer het over had was ook leverbaar in de Ibiza cupra en dat liep ook goed , sneller dan m'n scirocco GTII 16v met PL motor en die had 139pk gemeten op de bank.
Vroeger had een maat een G60 in zijn mk1 gezet en dat liep ook hard en klonk geweldig , alleen voor korte duur
Met een 16v zal je een hoger eind vermogen halen dan met de DX.
Grt Yal