Kopen rns 315

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Rodneygti
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 okt 2012, 06:46
Type auto: Mk5 gti
Locatie: Schiedam

Kopen rns 315

Bericht door Rodneygti »

Ik wil in mijn golf 5 gti graag een ander navigatie systeem ik heb nu rns 300 maar deze voldoet niet meer. Ik ben aan het kijken voor een rns 310 of rns 315 maar wat is nu pesies het verschil en maakt het nog uit werk versie ik heb of kunnen ze alleemaal in mijn golf 5.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Kopen rns 315

Bericht door MkVI Nmgn »

Even de verschillen op een rij.

Rns310 Vs Rns315

De rns315 heeft een Flash geheugen zodat de Europa kaarten op een hardeschijf staan en bij de Rns310 als je navi wilt gebruiken moet je dus altijd de Sd kaart gebruiken (vervelend als je op vakantie gaat want dan kun je alleen nog maar mp3 cd's luisteren ipv muziek vanaf de Sd) De rns315 heeft ook een ingebouwde bluetooth module LETOP Dit geldt niet voor alle typen Rns315! En het systeem is een stuk sneller als de 310 maar verschil merk je alleen als je ze beide heb gebruikt. dus in vele opzichten is een 315 een stuk handiger als een 310 want als je toch handsfree wilt bellen kun je beter een 315 nemen en een microfoontje plaatsen en je bent klaar en als je dit bij een 310 wilt doen dan loopt de kosten als snel in de honderden euro's

En een Rns310 + 315 is plug and play in een golf 5
Alleen moet er wel een GPS antenne geplaatst worden en de radio gecodeerd worden.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
SteveO
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 mei 2013, 00:07
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

Re: Kopen rns 315

Bericht door SteveO »

Ik meende dat de RNS315 niet geheel plug and play is voor de Golf 5. Net als de RNS510 zal de RNS315 ook voor powerdrain (leeglopen van accu) zorgen bij oudere CAN-gateways van bj 2004-2007. Na een paar dagen zal je auto moeilijk of niet meer starten omdat de RNS315 niet na 30 min. in ruststand gaat nadat je de auto uitgezet hebt. Deze dien je dus ook te upgraden naar een versie die dit probleem voorkomt.

Ook zal een RNS315 niet communiceren met een rode MFA+ (DDP-protocol). De RNS315 kent alleen met de witte MFA+ uit bijv de Golf 6 (BAP-protocol). Maar mocht dit niet noodzakelijk zijn of je beschikt niet over een MFA+, dan is dit verder geen probleem.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Kopen rns 315

Bericht door MkVI Nmgn »

Over de powerdrain.

The problem is the CAN bus Gateway is too old and an updated version 1k0907530 (1k0 907 530) of L revision or higher is required - CAN bus gateway removing, installing and upgrading – Volkswagen Golf.

Bron: http://www.my-gti.com/1101/upgrading-2n ... rain-issue
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Huyten
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 nov 2014, 20:23
Type auto: Golf 5

Re: Kopen rns 315

Bericht door Huyten »

SteveO schreef:Ook zal een RNS315 niet communiceren met een rode MFA+ (DDP-protocol). De RNS315 kent alleen met de witte MFA+ uit bijv de Golf 6 (BAP-protocol). Maar mocht dit niet noodzakelijk zijn of je beschikt niet over een MFA+, dan is dit verder geen probleem.
Dit was mij onbekend. En het klinkt als chinees in mijn oren.

Sinds een paar dagen heb ik een Golf 5 uit 2006. Al snel kwam ik er achter dat mijn accu leeg getrokken werd door de radio. Via dit forum heb ik er achter gekomen dat dit komt door dat de Can Gateway die nu in de auto zit niet de juiste is.

Op het internet heb ik een tweedehands Gateway gevonden (met als eindletter "L"). Als ik deze koop en vervang en op de juiste manier laat coderen is mijn probleem dan opgelost?

mvg

Wesley
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Kopen rns 315

Bericht door FGT »

Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
Huyten
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 nov 2014, 20:23
Type auto: Golf 5

Re: Kopen rns 315

Bericht door Huyten »

FGT schreef:http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... f=21&t=569

Extra info wbt 310 en 315
thnx voor je reactie.

dat topic gaat over GP thunder lampen. Ik vermoed dat je een verkeerde link gegeven hebt.
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Kopen rns 315

Bericht door FGT »

Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
Huyten
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 nov 2014, 20:23
Type auto: Golf 5

Re: Kopen rns 315

Bericht door Huyten »

FGT schreef:http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =21&t=5697

Idd, hierboven is de juiste!
Oké, dankjewel voor de link. Ik ben echt een leek wat dit bereft. Met de dag leer ik weer nieuwe dingen.

Even voor mijzelf een korte samenvatting. Als ik dus mijn Gateway vernieuw en bij het coderen via een vagcom in 37-Navigation mbv VCDS: "Communication Instrument Cluster via Operation and Display Protocol (BAP)" (Byte 7, bit 7) uitzet dan moet alles na beloven functioneren toch?

Coderen kan ik niet zelf dus dat zal ik moet laten doen door iemand die dat kan. Waarschijnlijk een bedrijf.. of zijn er mensen op dit forum die dit voor een kleine vergoeding ook doen?

mvg

Wesley
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Kopen rns 315

Bericht door FGT »

Stuur een PB naar Staffpride. Hij kan je verder helpen ;)
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
Huyten
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 nov 2014, 20:23
Type auto: Golf 5

Re: Kopen rns 315

Bericht door Huyten »

FGT schreef:Stuur een PB naar Staffpride. Hij kan je verder helpen ;)
oke, dankjewel voor je hulp!
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten