Aantal PB's in inbox

Hier kan je alle handleidingen vinden voor het forum. Hoe plaats ik een foto? Etc. Etc. Ook al je vragen en ideeen voor het forum zijn hier welkom!
Plaats reactie
PatrickR
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 nov 2012, 14:38
Contacteer:

Aantal PB's in inbox

Bericht door PatrickR »

Beste beheerders,

is het misschien mogelijk de grootte van het Postvak In iets te vergroten? Dit moet voor jullie qua ruimte op de server nauwelijks uitmaken ... maar ik blijf maar aan het verwijderen, terwijl sommige dingen best handig zijn om eventueel later terug te kunnen vinden.
Op het VWForum kan ik er bijv 500 opslaan in het Postvak In, dan is 75 hier wel erg krap.
PSR-Performance
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3558
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Aantal PB's in inbox

Bericht door NICO! »

Je kan naast je inbox nog een paar (ik geloof 2) andere mailmappen maken, daar kan je er ook 75 in kwijt. Dus in totaal kan je er 225 opslaan.

Grappig genoeg is de pb-functie maar een extra, het is uiteraard de bedoeling om zoveel mogelijk gesprekken te voeren via het forum en zoveel mogelijk informatie op het forum te krijgen en niet in de inbox van je pb's :mrgreen:
En ja, als ik iedereen meer ruimte geef in de inbox, dan is dat bij 1000 leden wel een aanzienlijke verhoging van de opslagruimte.
Groeten, Nico
PatrickR
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 nov 2012, 14:38
Contacteer:

Re: Aantal PB's in inbox

Bericht door PatrickR »

NICO!,
ik gebruik de PB functie echt alleen voor zaken die niet op het forum horen, zoals het maken van afspraken om spullen op te halen, of om niet teveel offtopic te gaan in sommige topics.
Dit zijn relatief korte berichten, laat ik van het slechste geval uit gaan:
Gemiddelde lengte van 500 tekens (bytes) per bericht, 1000 gebruikers, je geeft ze 400 berichten meer ruimte, en al die 1000 users gebruiken die ruimte echt, kom je uit op ~ 190MB.
Klein beetje overhead erbij voor zaken als 'onderwerp', laat zeggen 200MB.... ik mag dan misschien gek zijn, maar dat is toch geen aanzienlijke verhoging van de opslagruimte?

Je kan het zo zien, nu bespreek ik soms dingen via het forum. En zorg dus via meer pageviews, deze gesprekken kunnen natuurlijk ook via een ander medium gevoerd worden, maar dat betekend dan toch voor het forum minder pageviews en dus minder reclame inkomsten?
PSR-Performance
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3558
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Aantal PB's in inbox

Bericht door NICO! »

Ik ben helemaal niet op zoek naar meer reclame inkomsten. De sponsors zijn er om het forum draaiende te houden, meer niet. Als je kijkt hoe weinig een sponsor betaalt vergeleken met andere fora van dezelfde afmeting dan zou je begrijpen wat ik bedoel.

Ik zit op 26000 unieke bezoekers per maand die samen 560.000 pageviews genereren met in totaal 35 Gb aan data. Niet slecht voor een klein forumpje als deze. Maar ik hik tegen de grootte van de database aan en kan er simpelweg op dit moment geen extra database ruimte bij gebruiken.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
SjoerdB
Berichten: 237
Lid geworden op: 24 okt 2014, 14:27
Type auto: Golf 5 GTI ED30
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Aantal PB's in inbox

Bericht door SjoerdB »

Is het geen idee om zelf een server te hosten waarop het forum draait? Af en toe is het namelijk erg traag naar mijn mening, heeft vaak te maken met de hoeveelheid websites die draaien op één server.

Zelf heb ik mijn website/webshop ook draaien op een eigen (virtuele) server. Mijn pagina's laden binnen 0,2 seconden waar 1,5 tot 2 seconden bij een webhoster 'normaal' was. Puur doordat er maar één website op de server gehost wordt. Bijkomend voordeel is dat je geen gezeur hebt met uitbreiding (grotere database, meer webspace, etc.). Nadeel is wel dat het een flinke investering is, maar die heb je er na een jaar of twee uit.
Current: Volkswagen Golf 5 GTI Edition 30 @ 339,5pk/448,9Nm
Ex: Opel Astra GTC 1.9CDTi / Seat Ibiza 6k2 1.9TDi / Seat Ibiza 6k 1.9D
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3558
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Aantal PB's in inbox

Bericht door NICO! »

Komt misschien bij dat ik er de ballen verstand van heb. Ik ben verder zeer tevreden over de support die ik krijg van de hoster. De kopzorgen die zij mij uit handen nemen, wegen niet op tegen een soms iets langzamer forum.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
SjoerdB
Berichten: 237
Lid geworden op: 24 okt 2014, 14:27
Type auto: Golf 5 GTI ED30
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Aantal PB's in inbox

Bericht door SjoerdB »

Jammer dat je er verder geen verstand van hebt, dat verklaart inderdaad je gedachtegang. Ondersteuning vanuit een professionele hoster is dan vaak wenselijk.

Mijn overige websites/webshops heb ik ook bij een hosting partij ondergebracht. Voor de webshops neem ik daarbij een SLA af, waarbij er een responsetijd van 3 uur is (24x7) en een TTF (time-to-fix) van 6 uur. Ook ik hoef maar te knippen met m'n vingers en het is geregeld door hen. Ik heb inmiddels zo'n 6 verschillende partijen gehad die mijn websites hebben gehost, maar geen enkele is er zo goed als waar ik nu zit.

Wellicht toch eens verstandig om er een blik op te werpen, denk niet dat ik de enige ben die me er aan erger. :P
Current: Volkswagen Golf 5 GTI Edition 30 @ 339,5pk/448,9Nm
Ex: Opel Astra GTC 1.9CDTi / Seat Ibiza 6k2 1.9TDi / Seat Ibiza 6k 1.9D
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3558
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Aantal PB's in inbox

Bericht door NICO! »

SjoerdB schreef: Wellicht toch eens verstandig om er een blik op te werpen, denk niet dat ik de enige ben die me er aan erger. :P
Ik heb er nooit last van trouwens.
Groeten, Nico
Plaats reactie

Terug naar “Forum Tips & Trucs en Vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten