Forge twin air intake

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Forge twin air intake

Bericht door Dorps »

Weet iemand waar je de forge zo kan kopen zonder dat je online hoeft te bestellen???

Zat namelijk te twijfelen tussen de forge en de k&n typhoon kit heb ze beide niet gehoord maar na vele info van internet rondkijken en lezen heb ik maar besloten om voor de forge te gaan. Alleen ik wil het gelijk kopen en er niet op wachten en dan morgen er zelfs nog onder zetten gelijk. Hou niet zo van wachten ;)

Zie jullie reactie's graag tegemoet :)
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
Gebruikersavatar
Semtex
Berichten: 186
Lid geworden op: 23 jan 2012, 20:37
Type auto: Scirocco 2.0 TSI

Re: Forge twin air intake

Bericht door Semtex »

probeer XT even,misschien heeft ie wel een set liggen

http://www.xtmotorsport.com/product.det ... ceID=45602
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Forge twin air intake

Bericht door Edition30 »

Www.Tuningparts.nl

Hans Sloot

JD


Biesheuvel.nl
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Re: Forge twin air intake

Bericht door Dorps »

Biesheuvel had de forge liggen 1 op voorraad en die wist te vertellen dat ze normaal alleen besteld worden dus had enorme mazzel :D

Had ook de juiste gti ervoor vanwege het luchtfilterhuis dat die anders kan zijn dus me is happy :)

Dank jullie wel voor de tips.!!
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Forge twin air intake

Bericht door Edition30 »

Graag gedaan ;)

Laat maar weten hoe het bevalt.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Re: Forge twin air intake

Bericht door Dorps »

De forge zit erin en bevalt echt super.!! Al lekker mee rond gereden en misschien dat ik toch ook nog de dumpvalve van forge aanschaf om het hele plaatje compleet te maken.

Echt super geluid.!! Hierbij nog wat foto's, jullie weten al hoe die forge eruit ziet maar toch ik ben er trots op :D

Afbeelding

Afbeelding
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Forge twin air intake

Bericht door bluetiger »

Ziet er strak uit!
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Re: Forge twin air intake

Bericht door Dorps »

Dank je wel nu ga ik eerst op zoek naar een afdek plaat voor het blok omdat het origineel natuurlijk niet meer erop past :S
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Forge twin air intake

Bericht door NL_MK5 GTI »

Heel vet! Zal hem ook wel willen alleen vind ik hem erg duur.
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Re: Forge twin air intake

Bericht door Dorps »

Ja vind ik ook trok even de motorkap vanmiddag open om te kijken of alle klemmen nog op ze plek zat en toen dacht ik damn ziet er wel heel gaaf uit eigenlijk moet ik een transparante kap hebben [GRINNING FACE WITH SMILING EYES][GRINNING FACE WITH SMILING EYES][GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Dat is het enigste minpunt dat het een prijzig ding is maar ik moet wel zeggen heb het er wel voor over. Zo een k&n filter is mooi maar vind dit net even kwa uiterlijk meer hebben en dan het geluid als je een beetje gas geeft en loslaat dat je dan toch een soort tsss hoort echt heerlijk :)

Enigste wat ik me afvraag nu wordt er gezegd dat je 17 pk winst zou hebben ik ga er maar van uit dat ik er 15 heb. Het is niet namelijk heel erg merkbaar van 0-100 km maar wel met snelheden boven de 100 de auto trekt er makkelijker naar toe.

Maar wat ik me dus afvraag heb ik gelijk na dit te monteren 15 pk erbij of duurt dat even door het inleren? Ben niet gelijk vol op het gas gegaan heb nu zo een 250km erop zitten en gewoon verschillend gereden rustig, gemiddeld en wat harder maar nog niet echt super doorgetrokken.

Maar nu is het volgende een plaat voor het afdekken van het blok en een dumpvalve of spacer en dan nog laten chippen en over een uitlaat systeem ga ik nog nadenken maar dit is het voor in het verschiet en dan laat ik hem van buiten zo standaard mogelijk zodat ze is bij het stoplicht staan nog een keer nadenken als ze denken tegen een standaard gti te sporten [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Forge twin air intake

Bericht door Edition30 »

De winst krijg je als je op maat gaat chippen, zeker in combinatie met een andere downpipe (b.v. Milltek met 200 cells kat, of iets vergelijkbaars), of bij de standaard downpipe een kat laten verwijderen.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Re: Forge twin air intake

Bericht door Dorps »

Dus als ik je goed begrijp heb ik er helemaal niks mee gewonnen? Is het puur het geluid? En voor het gevoel met doortrekken na de 140 zit dus in me hoofd?

Gelukkig komt dat chippen nog dus dan heb ik er wel baat bij. :)
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Forge twin air intake

Bericht door Renekesgti »

Dorps schreef:Dus als ik je goed begrijp heb ik er helemaal niks mee gewonnen? Is het puur het geluid? En voor het gevoel met doortrekken na de 140 zit dus in me hoofd?

Gelukkig komt dat chippen nog dus dan heb ik er wel baat bij. :)
Hij zal nu iets vrijer kunnen ademen. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat je vermogen minder is nu. Waarom? Omdat er nu meer lucht aangezogen kan worden detecteert je ECU een teveel aan lucht waardoor hij de wastegate open gooit om turbodruk te lozen om daarna meteen weer te concluderen dat er weer te weinig lucht is. Zo krijg je een wat minder strakke vermogensloop. Chippen op maat en liefst een DP lost het zeker op :lol:
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Re: Forge twin air intake

Bericht door Dorps »

Okay en wat voor downpipe raden jullie aan dan?
Dan haal ik die alvast dan zit dat er ook alvast op voor het chippen gaat gebeuren ;)
is dit ook zelf te monteren of moet dat echt bij een garage gebeuren?
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Re: Forge twin air intake

Bericht door Dorps »

Ik heb net even contact gezocht met vagtechniek. Ben benieuwd wat ze kunnen met een chip daar op maat.
weet niet wat jullie ervaringen zijn, ik weet dat veruit hier JD de beste is maar om eerlijk te zijn vind ik de prijs wel duur en wil ik natuurlijk dat niet afkraken maar ik ben er wel liever eerlijk om. Daarom heb ik eerst even polshoogte genomen bij vag en kan ik altijd nog naar JD toe. Want heb weinig negatiefs kunnen vinden op internet over vag.
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Forge twin air intake

Bericht door bzb »

geweldig topic :mrgreen:

ga door :)
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Re: Forge twin air intake

Bericht door Dorps »

haha nee bzb heb al een andere topic met de nodige discussie gezien hierover als je daar naar verwijst ;) daarnaast mocht je wel je eerdere berichtje trouwens laten staan hoor ;)
Ik bedoel het goed en zeg ook eventueel dat ik nog steeds naar JD zal gaan. Ik heb alleen wat info opgevraagd bij VAG en vraag puur of jullie er ook de nodige kennis over hebben of dat gewoon een degelijke tuner is thats all.

zag op andere forums namelijk dat daar JD, Hartog en vagtechniek in 1 zin geprezen werden dus vandaar de infovraag bij hun zelf, hoe ze te werk gaan en of jullie verder kennis hebben over die tent. Dus ik beledig hier niemand mee en ben ook zeker niet uit op een discussie zoals een andere topic ;) wil puur alleen meer kennis vergaren en dan zien we het wel waar ik ga.
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Forge twin air intake

Bericht door bzb »

je kan zoizo 10% korting krijgen bij jd, misschien i.c.m. 1 of ander een goed prijsje, vragen staat vrij.

ik had meer wat schik met dat je wel een duur filter koopt met eventueel nog een DP, bij elkaar maarzo 1000 euro, en het allerbelangrijkst, de chip op maat heb je liever wat voordeliger ergens, weet verder niks van andere tuners, ja zipp en en nog wat waar ik hem nog niet voor niks naar binnen krui
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Forge twin air intake

Bericht door Schippersss »

Vag techniek kan je gerust naar toe gaan, leveren gewoon goed werk. Jd wordt hier idd altijd geprezen, en ja ze verstaan hun vak zeer goed, maar zo zijn er nog wel een aantal.
Dorps
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:04
Type auto: Golf GTI 2015
Locatie: Den Haag

Re: Forge twin air intake

Bericht door Dorps »

@ bzb: kijk dat wist ik niet dan wordt JD een stuk intressanter :)

Als ik rond die 270 kom zonder die DP dan hoeft dat er voor mij niet op dan ben ik dik tevreden en mocht ik dan een beetje uitgekeken zijn op het vermogen kan ik altijd nog een stapje verder gaan ;) eerst maar weer rijden met dat vermorgen. Want ik heb voor mezelf een budget gesteld dat ik zo een 1200€ wil uitgeven aan het motorisch tunen en zo een bedrag ook aan optisch. En daarom zoek ik een goed alternatief en zo kwam ik uit bij vagtechniek. Daarnaast had jij nog in je bericht iets gezet over je karter uitkloppen, waar kan dit en kom je dan ook door de APK?

@schippersss dank je wel voor je reply, dan ga ik jd wel ook contacten en kijken wat ze voor me kunnen betekenen en kan ik altijd nog naar 1 van beide gaan en dat is in ieder geval prettig dat ze beide hun vak verstaan. Want ik weet in ieder geval dat ik niet naar zip, vtune en dat soort zaken moet gaan. Mocht je nog meer goeie tuners kennen dan hoor ik dat graag, nogmaals dank je wel.
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Forge twin air intake

Bericht door bzb »

ja ach, staat alleen maar in elke categorie bovenaan als sticky :mrgreen:

en doe dan de voorkat uitkloppen, wel de lusten niet de lasten, volgens mij komt iedereen er mee door de apk tot nu toe, er zit er nog een kat in de dp verderop, maar dat weet jd wel, denk ik
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Forge twin air intake

Bericht door Edition30 »

1e kat weghalen is geen probleem als je de auto laat chippen.

MAAR als je het beste wilt (en dat wil je, anders neem je geen Forge Twintake) ga dan ook voor een andere downpipe en een goede chip. Als je nu genoegen neemt met alleen een kat-mod en je wilt later toch gaan voor een nieuwe downpipe dan moet je toch ook weer betalen voor het chippen. Echt ik weet het, want ik heb een kat-mod, maar eigenlijk zou ik willen gaan voor een andere downpipe, maar om de auto nu weer toelaten chippen gaat mij wat te ver. Resumé: als je het doet, doe het dan meteen goed!
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Forge twin air intake

Bericht door bzb »

nou zn eigenlijke plan is dus de dp te skippen, dan beter katmod voor die 75 euro, wat scheelt het nog met een dikke dp 5 hooguit 10 pk?? (tis geen edition)
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Forge twin air intake

Bericht door Edition30 »

bzb schreef:nou zn eigenlijke plan is dus de dp te skippen, dan beter katmod voor die 75 euro, wat scheelt het nog met een dikke dp 5 hooguit 10 pk?? (tis geen edition)
Puur pk's scheelt het niet zoveel, maar de auto reageert wel lekkerder op het gas.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Forge twin air intake

Bericht door bzb »

dat is waar, maar het is een goede tussenoplossing, zou herchippen echt nodig zijn van uitgebikte kat naar dp met sportkat?
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten