Porsche cayenne Z18 remklauwen

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
cornegti
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jun 2013, 18:28
Type auto: Golf Mk5 GTI

Porsche cayenne Z18 remklauwen

Bericht door cornegti »

Hoi,

Ik wil Porsche cayenne klauwen op m'n golf 5 gti gaan plaatsen. Ik heb een mooi setje gezien maar welke remblokken en remschijven heb ik nodig zo dat alles past? En zo als ik begreep passen de klauwen er gewoon op zonder adapter. En is het verstandig om gelijk stalen remleidingen te plaatsen of maakt het niet veel uit. Het is gewoon voor staat gebruik.

Mvg Corne
JeroenR32
Berichten: 235
Lid geworden op: 02 aug 2011, 22:03
Type auto: A5 Sportback
Contacteer:

Re: Porsche cayenne Z18 remklauwen

Bericht door JeroenR32 »

Ik weet niet beter dan dat Z18 remklauwen samen gaan met R32 schijven (350mm) en dat je altijd een adapter nodig hebt om de klauwen te plaatsen.

Stalen remleidingen zijn niet per se nodig, het is puur de reactie tijd die sneller is zodra je het rempedaal intrapt.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Porsche cayenne Z18 remklauwen

Bericht door Edition30 »

JeroenR32 schreef:Ik weet niet beter dan dat Z18 remklauwen samen gaan met R32 schijven (350mm) en dat je altijd een adapter nodig hebt om de klauwen te plaatsen.

Stalen remleidingen zijn niet per se nodig, het is puur de reactie tijd die sneller is zodra je het rempedaal intrapt.
R32 (S3, of Cupra) schijven zijn 340 mm, passen deze dan op de Porsche klauwen?

Stalen remleidingen zijn eigenlijk een verplichting als je investeert in Porsche klauwen. ;)
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Porsche cayenne Z18 remklauwen

Bericht door Schippersss »

Meen dat de aansluiting van de klauwen ook anders is, dus je heb toch andere slangen nodig.
Michel5gti
Berichten: 388
Lid geworden op: 22 dec 2013, 15:36
Type auto: MK6 Edition 35
Locatie: Veluwe

Re: Porsche cayenne Z18 remklauwen

Bericht door Michel5gti »

R32 R20 Cupra & S3 schijven zijn 345mm.
Verder geen idee of het past ik ben wel benieuwd hoe het gaat passen
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels

Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Porsche cayenne Z18 remklauwen

Bericht door Edition30 »

Michel5gti schreef:R32 R20 Cupra & S3 schijven zijn 345mm.
Verder geen idee of het past ik ben wel benieuwd hoe het gaat passen

345 mm, dat is wel het gemiddelde van 340 en 350. Dus mijn remschijven voor zijn 345 mm. :oops:
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
cornegti
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jun 2013, 18:28
Type auto: Golf Mk5 GTI

Re: Porsche cayenne Z18 remklauwen

Bericht door cornegti »

Bedankt iedergeval ik zal nog een beetje verder zoeken.
Gebruikersavatar
EJ5gti
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 okt 2011, 13:51
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Porsche cayenne Z18 remklauwen

Bericht door EJ5gti »

cornegti schreef:Hoi,

Ik wil Porsche cayenne klauwen op m'n golf 5 gti gaan plaatsen. Ik heb een mooi setje gezien maar welke remblokken en remschijven heb ik nodig zo dat alles past? En zo als ik begreep passen de klauwen er gewoon op zonder adapter. En is het verstandig om gelijk stalen remleidingen te plaatsen of maakt het niet veel uit. Het is gewoon voor staat gebruik.

Mvg Corne
De 18ZL/R passen direct echter heb je m14x50 of 55 bouten (geen bouwmarkt rommel! 10.9 of beter) nodig met een verloop bus van 16 naar 14mm van ca 20mm lang.
verder passen de schijven van een Mercedes GL 450 uit 2008 hiervoor heb je ook een ring nodig van 67 naar 65mm.

aangezien de draad in de remklauw anders is passen de standaard banjo bouten niet. de banjo bouten van een corrado g60 g-lader olie retourleiding passen wel maar of die in de standaard remleidingen passen weet ik niet.
MKV GTI DSG (Klik) | Black Magic Pearl | 5 Deurs | Leder | Schuifdak | Milltek Turbo-back Non-Resonated | Forge Twintake + Catch Can | Eibach sportsline | Brembo 17Z 330mm | 18" Golf R wielen / Denver | JD Stage 2
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten