Volgende auto toch maar een Toyota of Opel ???

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Zundappks125
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 apr 2014, 10:39
Type auto: Golf GTI-7

Volgende auto toch maar een Toyota of Opel ???

Bericht door Zundappks125 »

Tja, dat heb ik weer...
Ik heb nu 8 weken (en 5.000km) mijn nieuwe GTI maar voorlopig ben ik al 3x terug geweest voor elektra problemen.

1e keer, 1 pool op de (af fabriek) trekhaak was niet aangesloten waar de linkerkant van de verlichting op de aanhanger het niet deed.
2e keer, mijn buurman had 's nachts mijn alarm af horen gaan en een paar jongens op een scooter weg zien rijden.... shit dacht ik, ingebroken, gelukkig bleek dat niet waar... niets te zien. Volgende dag maar naar de dealer uiteindelijk is hij 2 dagen daar gebleven en hebben ze de hoorn van het alarm vervangen.
In het weekend ging (weer) spontaan het alarm af, 's-nachts een paar keer je bed uit, de buurt niet blij en ik nog minder blij.
3e keer, maar weer naar de dealer, regelapparaat van het alarm ook vervangen, resultaat.... nog steeds gaat spontaan het alarm af (gelukkig bij de dealer in de garage). Maar met als resultaat dat ik nu al ruim een week een leen Polo rijd en mijn GTI nog steeds bij de dealer staat, importeur en VW-Dld weten niet waar het aan ligt......

Tja... wat nu... mijn gevoel zegt laat VW maar een nieuwe auto bestellen...... ze zijn er wel volop mee bezig maar echt vrolijk kan ik niet van worden natuurlijk.... gelukkig heb ik 2 jaar extra garantie bijgekocht....
Zijn er meer forumleden die dergelijke elektra problemen hebben??
hoos
Berichten: 79
Lid geworden op: 04 jul 2014, 08:58
Type auto: golf 7 GTI

Re: Volgende auto toch maar een Toyota of Opel ???

Bericht door hoos »

Zundappks125 schreef:Tja, dat heb ik weer...
Ik heb nu 8 weken (en 5.000km) mijn nieuwe GTI maar voorlopig ben ik al 3x terug geweest voor elektra problemen.

1e keer, 1 pool op de (af fabriek) trekhaak was niet aangesloten waar de linkerkant van de verlichting op de aanhanger het niet deed.
2e keer, mijn buurman had 's nachts mijn alarm af horen gaan en een paar jongens op een scooter weg zien rijden.... shit dacht ik, ingebroken, gelukkig bleek dat niet waar... niets te zien. Volgende dag maar naar de dealer uiteindelijk is hij 2 dagen daar gebleven en hebben ze de hoorn van het alarm vervangen.
In het weekend ging (weer) spontaan het alarm af, 's-nachts een paar keer je bed uit, de buurt niet blij en ik nog minder blij.
3e keer, maar weer naar de dealer, regelapparaat van het alarm ook vervangen, resultaat.... nog steeds gaat spontaan het alarm af (gelukkig bij de dealer in de garage). Maar met als resultaat dat ik nu al ruim een week een leen Polo rijd en mijn GTI nog steeds bij de dealer staat, importeur en VW-Dld weten niet waar het aan ligt......

Tja... wat nu... mijn gevoel zegt laat VW maar een nieuwe auto bestellen...... ze zijn er wel volop mee bezig maar echt vrolijk kan ik niet van worden natuurlijk.... gelukkig heb ik 2 jaar extra garantie bijgekocht....
Zijn er meer forumleden die dergelijke elektra problemen hebben??

Lijkt me wel een gevalletje heb jij weer,
De mijne is 4 weken oud, en ook enkele kleine dingen, snijfout in de stoel = gat te groot uitgeknipt! bumper scheef gemonteerd maar geen electronisch probleem gelukkig.
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Volgende auto toch maar een Toyota of Opel ???

Bericht door Schippersss »

Zou Toyota doen.
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Volgende auto toch maar een Toyota of Opel ???

Bericht door bluetiger »

Zelf gelukkig nog geen problemen gehad. Alleen met mijn golf v problemen gehad de week voor inruil na 3 jaar. Soms heb je pech. Een vriend van me heeft een opel astra en die rijdt hierna nooit meer opel door alle elektre problemen en een knullige dealer
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Volgende auto toch maar een Toyota of Opel ???

Bericht door VroemTFSI »

Lastig verhaal, als ik het zo lees! Maar om nu meteen van je auto af te willen om twee relatief kleine storingen! Laat maar weten wat je er voor wil hebben :)

Ik heb trouwens niet zo'n hoge pet op van dealers. Het enige wat zij tot nu toe gedaan hebben, is waarschijnlijk de diagnose stekker erin stoppen, op een scherm turen en tot de conclusie komen dat ze er geen verstand van hebben.
Wellicht dat die scooterrijders wèl wat geprobeerd hebben en dat ze met een metalen lat tussen je raam en het rubber hebben zitten klooien en daarbij iets geraakt hebben waardoor er sluiting, draadbreuk i.o.d. is ontstaan.
OK, ik verzin dit terwijl ik aan het typen ben, maar je weet maar nooit!
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Volgende auto toch maar een Toyota of Opel ???

Bericht door bzb »

tot nu toe kiezen de meeste voor een suzuki swift
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Volgende auto toch maar een Toyota of Opel ???

Bericht door Nick87 »

Ik heb ook al een paar kleine dingen bij m'n VII gehad in garantie (piepende veren, piepend raam en fluitende airco, al uitvoerig in andere topics besproken)

Ze lossen alles wel op en niet erg genoeg om te zeggen dat ik hem wil wegdoen, daarvoor rijdt hij te leuk.

Jouw problemen zijn wel een stuk irritanter natuurlijk, zou nog even afwachten. Dat zouden ze toch moeten kunnen oplossen.
Gebruikersavatar
Ollie
Berichten: 150
Lid geworden op: 07 jan 2013, 00:39
Type auto: Golf 7 GTI Perf

Re: Volgende auto toch maar een Toyota of Opel ???

Bericht door Ollie »

tja zelf ook weinig problemen nog ondervonden met mn golfje 7 gti enkel jammer dat me "spoiler" gewoon los liet door het dubbelzijdige tape...beetje cheap maar ach zit er weer keurig op na afspraakje met de dealer..
tis natuurlijk wel erg klote als je al 3x terug ben geweest in 8 weken zou er dan idd ook niet erg vrolijk van worden.

sterkte! :D
Afbeelding
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Volgende auto toch maar een Toyota of Opel ???

Bericht door yal »

Mijn mk7 GTI moet ook nog terug voor wat zaken ,

-geklepper onderstel
-rammel dashboard
-motor die niet mooi loopt
-zonnebril houder gaat niet open
-piepende remmen achter

Krakende deur rubbers heb ik zelf opgelost, met mini spuitbusje a € 34,- :shock:

Ben ook al zeker 3x terug geweest dus voorlopig cross ik lekker in de mk1 GTI rond......
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Volgende auto toch maar een Toyota of Opel ???

Bericht door bzb »

toch elke keer weer kinderziekten bij elk nieuw automodel. ik had niet anders verwacht
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Volgende auto toch maar een Toyota of Opel ???

Bericht door sitechris »

Je bedoelt dat de GTI die je nu koopt een soort betaversie is. Dan mogen ze ook een betatarief rekenen. Voor 40/50k mag je topkwaliteit verwachten.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
wjb#222
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:54
Type auto: passat R36
Locatie: Eindhoven

Re: Volgende auto toch maar een Toyota of Opel ???

Bericht door wjb#222 »

om over het ketting gezeik van de 6 maar te zwijgen :evil:

vw gaat HARD achteruit kwa degelijkheid en betrouwbaarheid :roll:
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Volgende auto toch maar een Toyota of Opel ???

Bericht door Schippersss »

Dat vw en audi voor kwantiteit gaan ipv van kwaliteit is mij al tijd duidelijk. Spraak een kennis die bij een vw dealer werkt en zij pas het zelfde. Die auto's waren vroegen beduidend beter.
Gebruikersavatar
Warhoofd
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 aug 2014, 07:31
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Volgende auto toch maar een Toyota of Opel ???

Bericht door Warhoofd »

Wat versta jij onder vroeger en "die" auto's? Persoonlijk vind ik de kwaliteit juist veel beter dan vroeger, toen auto's trouwens ook kapot gingen. Verschil is dat je toen zelf nog aan je auto kon knutselen als je een btje had opgelet tijdens handarbeid op school :mrgreen:

Maar ik snap en herken de frustraties helemaal; een nieuwe auto hebben die voornamelijk stil staat bij de garage. Het plezier en vertrouwen in de auto is helemaal weg!

Had ik "vroeger" ook met een Golf VR6 en een Ibiza sport ;)
312 pk & 460 NM by JD Engineering
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Volgende auto toch maar een Toyota of Opel ???

Bericht door Schippersss »

Precies lezen zoals het er staat, in het tijdperk van de onverwoestbare TDI pompvestuivers. Als jij de kwaliteit beter vind is dat ook prima. Maar vw heeft nog nooit zulke klappen gehad als met het ketting probleem en zowiezo die tsi in geheel.
Gebruikersavatar
Warhoofd
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 aug 2014, 07:31
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Volgende auto toch maar een Toyota of Opel ???

Bericht door Warhoofd »

Ik vind het idd wel meevallen ja
312 pk & 460 NM by JD Engineering
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Volgende auto toch maar een Toyota of Opel ???

Bericht door wehoo »

Toyota moest in 2012 5,3 miljoen auto's naar de fabriek terugroepen, alleen al in de V.S. De V.S. is voor onderzoeksbureau's maatgevend in deze. Dit vanwege de grote afzetmarkt, strenge veiligheidsregels en de grote klachtenstroom die hierdoor ontstaat.
In 2014 was Toyota nog eens aan de beurt om 1 miljoen auto's terug te halen. In navolging van Toyota staat Suzuki, Subaru en Honda.
Redenen voor toegenomen terugroepacties zijn er ook:
- de auto's worden technisch steeds complexer.
- de ontwikkelingscyclus wordt steeds korter.
- toeleveringsbedrijven krijgen een steeds groter aandeel.
- de onderlinge competitiestrijd zorgt voor enorme kosten, die in de hand te houden zijn door goedkoper te produceren. (de Golf 6 moest qua productiekosten 1100,00 euro goedkoper zijn dan de Golf 5).

Alle autofabrikanten zijn in de loop der jaren over gegaan naar modulaire bouwsystemen. Hierdoor wordt pas laat in de productie opgemerkt als er producten zijn gebruikt die (later) mankementen opleveren. Er zijn dan al veel auto's van de band gerold. (voor het plaatsen van een kabelboom in de Mini heeft een werknemer bij Nedcar op dit moment 80 seconden de tijd. Dit wordt binnenkort veranderd naar 60 seconden. Dit proces is ook terug te zien in hun personeelsbeleid; ze hanteren (niet publiekelijk) een maximumleeftijd.)

En dan doet VW het volgens marktonderzoek niet eens zo slecht, zie overzichten (kijk vooral naar de richting van de pijltjes):

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Volgende auto toch maar een Toyota of Opel ???

Bericht door bzb »

hmm een duits onderzoeksbureau, en 4 duitstse merken in de top 4 :mrgreen:

ik ben meer dan tevreden met me 6, nul defecten in 73.000 km, orginele remblokken zelfs nog
WimGTI
Berichten: 75
Lid geworden op: 06 apr 2012, 14:39

Re: Volgende auto toch maar een Toyota of Opel ???

Bericht door WimGTI »

Als je niets terug roept kom je vanzelf als 'betrouwbaar' te boek te staan in die onderzoeken.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Volgende auto toch maar een Toyota of Opel ???

Bericht door Crokko »

Relativeren is ook een vak.

Heel vervelend, dat de topic starter al 3 keer terug moest naar de dealer.
Liever koop je een nieuwe auto en zie je de dealer voor jaren niet terug, maar zo werkt het gewoon niet.

Ondanks de mankementen verschrikkelijk onhandig zijn, lijken ze mij op te lossen.
Om dan nu al het vertrouwen kwijt te raken in de auto en het merk, lijkt mij wat overdreven.
Het is een illusie te denken, dat dit niet bij een ander merk voor kan komen.

Ik hoop dat het snel opgelost wordt en dat je kunt genieten van je mooie auto.
Schippersss schreef:Die auto's waren vroegen beduidend beter.
"Vroeger was alles beter", het standaard zinnetje van de oude baas die tevreden terugkijkt naar het verleden.
Mijn antwoord is dan altijd, "vroeger was het misschien anders". ;)

De TDI-pompverstuivers wellicht onverwoestbaar, maar plaats de oude pompverstuivers in deze tijd en ze zijn onbruikbaar.

We zijn van dit:
Afbeelding
al naar dit:
Afbeelding

Ondanks het allebei zijn charme heeft zou ik persoonlijk niet meer terug willen.

Qua veiligheid zijn we zoveel malen vooruit gegaan, verbeterde remsystemen, rondom airbags, geen rottende bodemplaten meer, alles kan elektrisch bediend worden en verwarmd, we hebben lampjes voor kapotte lampjes, airco in de zomer, auto's parkeren zichzelf half tot volautomatisch, wegligging en gedrag zoveel beter, prestatie van de motoren ligt veel hoger en ga zo maar door.

Tegenwoordig rijden we geen 12 jaar meer met dezelfde auto. Elke 3-5 jaar staat er een ander voor de deur van mensen die steeds meer eisen hebben.
Het moet beter, veiliger, sneller, makkelijker, goedkoper, milieuvriendelijker, mooier.....
In mijn ogen doet VW het zo verkeerd nog niet, de andere merken overigens ook niet.

Problemen komen hand-in-hand met innovatie, die moet je relativeren en oplossen. Zo boek je vooruitgang.

PS
zonder internet had het kettingprobleem voor mij waarschijnlijk niet bestaan. En dat terwijl ik veel GTI-rijders in mijn kennissenkring heb.
Afbeelding
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Volgende auto toch maar een Toyota of Opel ???

Bericht door VroemTFSI »

Je slaat de spijker op zijn kop. Zonder internet hadden we ook geen Syrië gangers. Dingen worden te snel uitvergroot tot buitenproportionele grootte.
De problemen van Zündapp zijn vervelend, maar de auto rijdt er niet minder door.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Zundappks125
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 apr 2014, 10:39
Type auto: Golf GTI-7

Re: Volgende auto toch maar een Toyota of Opel ???

Bericht door Zundappks125 »

VroemTFSI schreef:Je slaat de spijker op zijn kop. Zonder internet hadden we ook geen Syrië gangers. Dingen worden te snel uitvergroot tot buitenproportionele grootte.
De problemen van Zündapp zijn vervelend, maar de auto rijdt er niet minder door.
Zo is het ook inderdaad, zonder internet wisten we niets van alle problemen...... Maar... Ik nog wel eens van de dealer, die zegt.... Nee, hoor dat probleem heb ik nog nooit meegemaakt en dat terwijl het Internet vol staat met dergelijke problemen.
Zo kocht ik mijn vorige auto met de RNS510 de dealer ' diefstal valt reuze mee, 1 gevalletje is ons bekend' het hele internet stond vol met diefstal gevallen... Ik heb om problemen te voorkomen er maar een rcd310 bij gekocht zodat ik het dagelijkse leven rustig kon slapen en de navigatie bouwde ik weer in als we op vakantie gingen....

Overigens is mijn gti7 nu gemaakt, de storing is verholpen, de hoorn, de stuurmodule en de bekabeling van de stuurmodule naar de hoorn is vervangen... Ik slaap weer rustig..... Al met al heeft de auto wel ruim een week bij de dealer gestaan.....
De dealer heeft het dus keurig opgelost... vroemTFSI, het is overigens de dealer die destijds jou GTI heeft geleverd....
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Volgende auto toch maar een Toyota of Opel ???

Bericht door Crokko »

Gelukkig is het weer opgelost, nu lekker genieten!

De open- en eerlijkheid van dealers (of liever gezegd het personeel wat er werkt) wisselt sterk.
Het is maar net aan welke koekenbakker je bent overgeleverd. :lol:

De ėėn zal eerlijk zijn, de ander zal je alles vertellen wat je wil horen om te verkopen of puur uit onwetendheid.

Wat mij is opgevallen bij onwetendheid van personeel.
Wanneer zij het antwoord op je vraag niet weten, dan verzinnen ze gewoon wat. Lachwekkend als je voorbereid op pad gaat. :mrgreen:
Afbeelding
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Volgende auto toch maar een Toyota of Opel ???

Bericht door yal »

De meesten kletsen idd. als een kip zonder kop , vooral de verkopers.......
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Volgende auto toch maar een Toyota of Opel ???

Bericht door VroemTFSI »

De mijne kwam bij Mossel vandaan in Waalwijk. Hij was in onderhoud bij Van der Velden Benthuizen, de Seat jongens die helaas failliet zijn.

Mooi om te horen dat het opgelost is. Ik krijg overmorgen mijn volgende A4 maar kan niet het enthousiasme opbrengen wat ik voor een GTI heb.
En daarom ben ik jaloers op jou dat je iedere dag in een GTI VII mag stappen :)
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten