Antraciet grijs;

Gepolijst zilver (dit is de 19 inch versie als ik het goed heb, maar wil sowieso 18 inch);

Ze lijken best veel op deze originele VW ED35 velgen;

Ik heb nu zwarte denvers, maar vind dat door zwarte velgen het detail wegvalt onder een witte auto. Niet helemaal mijn ding, zwarte wielenbluetiger schreef:mooi setje zwarte r velgen ?
Velgen zijn ook mijn smaak,19 inch ? en ook te koop ? en welke maat dan ?SjoerdB schreef:Ik vind zelf de BBS LM een prachtig wiel. Heb nog een (imitatie) setje liggen van mijn vorige auto. Ook op een Mk6 zó gruwelijk.![]()
Dit is de eerste keer dat ik een velgenwissel doe. Vorige auto heb ik niks aan gedaan en dit is mijn 2e auto. Er zijn wel genoeg mensen die een GTI met BBS Sr hebben. Ik weet niet wat voor invloed het heeft op het stuurgedrag.LouisTfsi schreef:Dat vind ik wel, maar wie ben ik?
Als je het bij dezelfde ET houd zal het waarschijnlijk niks uitmaken, mits je een velg hebt die net zo licht is als de originele. In gewicht zit namelijk ook verschil. Je zou het beste met een GTI kunnen testrijden die de type velg heeft die je wil kopen. Maar misschien merk je geen verschil ik weet niet hoe ervaren je bent met auto's. Ik kan alleen maar over m'n eigen ervaringen oordelen. Ik heb jaren rondgereden met andere wielen/ET dan origineel. En nooit iets gemerkt. Totdat ik een V GTI kocht. Hier lagen 18 inch replica wielen onder met een bredere ET51 denk ik (stonden breder onder de auto) Ik dacht echt dat de auto super reed, ik kwam van een Golf 4 V5 af (waar ook te brede velgen onder lagen). Vervolgens verwisselde ik de set met originele 18 inch Detroits, en laten we zeggen dat ik toen een wijze les had geleerd.Timmy schreef:Dit is de eerste keer dat ik een velgenwissel doe. Vorige auto heb ik niks aan gedaan en dit is mijn 2e auto. Er zijn wel genoeg mensen die een GTI met BBS Sr hebben. Ik weet niet wat voor invloed het heeft op het stuurgedrag.LouisTfsi schreef:Dat vind ik wel, maar wie ben ik?
Het effect van verlagen i.c.m. andere wielen is ook om de verhoudingen beter uit te laten komen. Ik denk dat je wellicht beter een paar CM kunt zakken om een soortgelijk effect te krijgen als met 18 inch i.p.v. 17 inch. Veren zijn niet duur, inclusief montage/afstellen kun je voor rond de 400 euro klaar zijn. Als je perse een bepaald type band wil op je wielen, is het inderdaad moeilijk om op MP bijvoorbeeld te zoeken op setjes minieme beschadigingen o.i.d. alleen hoe zou jij dat dan doen als je een nieuwe auto kocht? De banden dan al verwisselen? Die velgen worden af-fabriek gewoon op een bepaalde serie banden afgemonteerd. Als je nieuwe wielen met banden naar keuze kiest kan alles, maar zit je ook met de werkelijke nieuwprijs. Dat zal dan wel naar de 1300/1400 gaan zoals je zegt.Timmy schreef:Bedankt voor je heldere uitleg! Heeft me wel aan het denken gezet. Verlagen ga ik sowieso niet doen. Ten eerste omdat ik het kwa budget niet red (student, andere prioriteiten en binnenkort samenwonen) en ten tweede omdat ik ook niet teveel comfort wil verliezen. 17 inch heb ik nu en is echt te klein, vandaar 18 inch. Ik zelf vind Austin en Detroits mooie velgen, alleen is het lastig om echt nette velgen te vinden en dan ook nog eens voorzien van de juiste banden.
Er staan heel veel replica's te koop, niet doen... Ik zou zeker niet voor een gebruikte set gaan, het nadeel is dat je nu in de productie van de golf 7 zit en dat die "afkeur" van golf 6 niet meer te koop zijn, of tenminste niet via dat kanaal. De sets die nu te koop staan op MP zijn allemaal de Austins, en daar liggen wederom de bridgestones op, of Dunlop winterbanden. Zie MP http://www.marktplaats.nl/z.html?query=austin+18+inch je ziet dat er verschillende aanbieders zijn, Laura en Thijs zijn personen die dergelijke sets al jaren aanbieden.Timmy schreef:Ja dat is ook een optie. Zit nu naar detroits te kijken 18 inch gebruikersporen voor 750 euro. Is een bedrijfje in de buurt. Weet alleen niet hoe je kan zien of het geen immitatie is..
Als ik wel zou gaan verlagen, moet ik dat wel ff uitzoeken, zullen reguliere garages dat doen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten