jd of dvx tunen onderbouw je ervaring!

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
ferry
Type auto: golf mk5 gti ed 30

jd of dvx tunen onderbouw je ervaring!

Bericht door ferry »

Hier is natuurlijk een forum voor!!

Je kan met modder gooien. Maar er lijkt vraag naar om een discussie te starten als ik zo een ander topic lees!
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ruben
Type auto: golf mk5 gti

Re: jd of dvx tunen onderbouw je ervaring!

Bericht door Ruben »

ik denk dat dit een persoonlijke keuze is !

ik heb er ook lang over gedacht , en ik kies dvx ! waarom ?
ik woon in belgië dus het is voor me max 1 uur rijden ,
jd is 3 uur rijden enkel ! mocht er iets mis zijn of wil ik toch nog iets veranderen hoef ik geen 3 uur te rijden !

verder zijn de prijzen vrijwel hetzelfde en de ervaring ook !
dus ik denk dat dit een ellelange discussie gaat worden waar toch het "buikgevoel" de doorslaggevende keuze geeft hoor !
ferry

Bericht door ferry »

Ach dat is het interessante eraan. Heb al aardig verschil gezien in de behaalde pk s. En ik zag in een voorstel topic bij de actieve onderwerpen dat mensen toch nog een aantal dingen kwijt willen.

Gewoon doen.

Ik heb bijvoorbeeld kwalitatief een goede ervaring met jd.
Maar ik had wel een aantal dingen die ik anders had willen zien
Zou ik er terug gaan. Ja!
Ex edition 30
Ruben

Bericht door Ruben »

mijn ervaring is dat elke tuner zijn bank wel anders is afgesteld ! en dat ze dus ook bv sneller meer pk's er uit halen
wat in de praktijk meestal niet zo hoog is !

soms fixeren mensen zich ook een beetje teveel op vermogen ! denk eens aan remmen , ophaning , wielen , banden , en vooral lef :p dan ben je zowiso sneller !

maar zoals ik zeg dit wordt een ellelange discussie !

ik zou ook bij jd gegaan zijn als ze hier om de hoek zaten hoor ;) !
theo
Global Moderator
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15

Bericht door theo »

Een bank is bij tunen ook niet bedoeld om te meten wie de meeste pk's heeft.
Het gaat erom dat je na een modifiatie bij een auto kan meten of je vooruit of achteruit gaat.

Op "de straat" blijkt vanzelf wie de snelste is en dat kan nogal eens afwijken van wie op de bank het beste is. Er zijn veel real life factoren die bij een bank niet meedoen of rekenkundig worden bepaald.....
gti-n

Bericht door gti-n »

Ik heb eerst ook lang getwijfeld, las zo veel positieven berichten ook op het gti en seat forum.
Toen toch door jd laten doen door de korting op de gti dag, heb geen seconden spijt van gehad de auto rijd echt super.
Daarna ben ik nog een keer terug gegaan en dan nemen ze de tijd om je te helpen en te kijken.

Het vermogen op het papiertje vind ik niet zo belangrijk, helaas wend het vermogen wel heel snel...

Bij de volgende auto ga ik weer voor jd!!
O2RS
Type auto: Audi S4 Avant

Bericht door O2RS »

Ik zou zelf ook weer voor JD gaan, al hoor en zie ik van DVX ook erg goede resultaten en zijn ze volgens mij goed bezig.
Prijstechnisch denkik dat DVX voor al bij de wat hogere stages voordeliger kan zijn. Echter ben ik nu al bijna 90.000km probleemloos en tevreden onderweg met de JD tuning en dat is mij gevoelsmatig veel meer waard. Niet dat ik denk dat je bij DVX na 10.000km langs de kant van de weg staat, maar ik heb een goed gevoel bij de JD software en manier van werken en dan zie ik geen reden om naar een andere tuner te gaan (of het prijsverschil moet echt absurd zijn).
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
bzb

Bericht door bzb »

ik heb louter ervaring met JD, en die is perfect, 60.000 km met stage 2 zonder problemen, ik heb ook echt het gevoel dat JD vrijwel alles zelf ontwikkeld, bij DivX zullen ze me nooit zien, geen noodzaak voor, te ver, minder goed gevoel bij.
eddiea
Type auto: Golf MK6 GTI

Bericht door eddiea »

Ik heb twee wagens bij JD laten doen. Tevreden inderdaad. Volgende wagen wordt DVX. Dichterbij en zeker net zo bekwaam als JD. Ik vind de benadering van DVX persoonlijker en dat is bij mij ook wat waard en dat de prijzen ook nog is zeer interessant zijn is mooi meegenomen.
Kortom persoonlijke voorkeuren maken het verschil. De tuning bij beide is dik in orde.
JimmyGTI
Type auto: Golf VI GTI

Bericht door JimmyGTI »

Ik heb ervaring met beide en mijn voorkeur gaat uit naar DVX!

Ik heb 2.5 jaar met stage 2 van JD rondgereden, nooit problemen gehad, auto heeft zich altijd goed gehouden!
Toen ik van plan was stage 3+ te installeren had ik beide bedrijven een mailtje gestuurd. Na de reacties op die mail was ik er eigenlijk meteen uit. Het hele verhaal met alle aanbevelingen van DVX stonden mij veel meer aan.

Een andere issue van mij was de prijs. Ik persoonlijk vindt JD te duur maar dat is iedereen zijn eigen beleving natuurlijk, ze kunnen tenslotte ook meer vragen, aangezien veel mensen ze hier in Nederland als 'de' tuner zien (wat ze ook zijn), waardoor mensen er toch wel heen gaan! Als voorbeeld kan ik geven het rollen; gisteren bij DVX nog op de bank gestaan (overigens dezelfde bank als JD), dit koste mij €40,-!! bij JD kost dit €200,-?? Ik ben slim genoeg om een rekensom te maken wat die bank heeft gekost en in wat voor tijd die terugbetaald moet worden, maar €200,- voor te rollen vindt ik absurd veel en dat is dan maar 1 voorbeeld.

Na het installeren van de upgrade, mijn ervaringen na alweer 15000 km en het zien van mijn grafiek (bewijs), trek ik de conclusie dat DVX niks onderdoet voor JD, als ze zelfs niet beter zijn!
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
ferry

Bericht door ferry »

eddiea schreef:Ik heb twee wagens bij JD laten doen. Tevreden inderdaad. Volgende wagen wordt DVX. Dichterbij en zeker net zo bekwaam als JD. Ik vind de benadering van DVX persoonlijker en dat is bij mij ook wat waard en dat de prijzen ook nog is zeer interessant zijn is mooi meegenomen.
Kortom persoonlijke voorkeuren maken het verschil. De tuning bij beide is dik in orde.
De persoonlijke benadering vond ik bij jd een puntje van kritiek.
Ex edition 30
O2RS
Type auto: Audi S4 Avant

Bericht door O2RS »

@Jimmy, duidelijk verhaal met een echt vergelijk tussen JD en DVX, daar hebben we wat aan.
Alleen dat van dat rollen is wel een beetje flauw, JD rekent bij vaste klanten ook geen € 200,- voor het rollen.
Er is zeker een prijsverschil, en rollen bij JD is niet goedkoop (dezelfde bank bij Verhoeven doet € 50 voor een run op de daarvoor aangewezen dagen) maar jammer dat je dit verschil nog even aan wil dikken door die € 200 te noemen.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
yal
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Bericht door yal »

O2RS schreef:@Jimmy, duidelijk verhaal met een echt vergelijk tussen JD en DVX, daar hebben we wat aan.
Alleen dat van dat rollen is wel een beetje flauw, JD rekent bij vaste klanten ook geen € 200,- voor het rollen.
Er is zeker een prijsverschil, en rollen bij JD is niet goedkoop (dezelfde bank bij Verhoeven doet € 50 voor een run op de daarvoor aangewezen dagen) maar jammer dat je dit verschil nog even aan wil dikken door die € 200 te noemen.
Volgens mij was het €75,- rollen bij JD op meeting dagen!
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Een meeting dag dat zeg je goed.
en dan nog zijn ze duurder als DVX op een normale dag.
Ik heb alleen ervaring met JD en ook ik zal de volgende keer lekker een stukje België inrijden voor het prijs verschil want kwaliteit verschil is er in mijn ogen niet als ik naar de auto van Jimmy kijk.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
FGT
Type auto: 7R Lapiz Blue

Bericht door FGT »

Ik heb zo'n idee dat het ontstaan is in mijn voorsteltopic ;)

Ik heb voor DVX gekozen, omdat zij mij meer aanspraken.

JD is voor iedereen DE tuner, maar mijn gevoel zegt, dat je bij JD een nummer bent. Zo komt het tenminste op mij over. Op sommige momenten wat ik lees en ook van andere hoor, straalt er soms een bepaalde arrogantie vanaf. In de trant van: wij zijn JD en wij zijn de beste en dan heb ik er al niks meer mee. Ik heb veel mailcontact gehad met DVX en ik ben er ook wezen kijken. En ik kreeg hier een goed gevoel. Ze denken met je mee en alles is bespreekbaar. Er word ook netjes uitgelegd wat van iets de voor- en nadelen zijn.
Maar zoals BASK004 zegt dat ze duur zijn om een bepaald vermogen te behalen klopt niet. Kijk maar eens goed wat JD "eist" om in mijn geval(R20) rond de 360 pk te komen en wat de kosten daarvan zijn. Ik kan je vertellen, die 4500,- euro heb ik niet uitgegeven voor 360 pk. Kijk maar eens naar mijn uitkomst en met welke optie's deze gehaald is.

Maar zoals hierboven al door andere gezegd is, het gaat om je persoonlijk gevoel.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
ferry

Bericht door ferry »

FGT schreef:Ik heb zo'n idee dat het ontstaan is in mijn voorsteltopic ;)

Ik heb voor DVX gekozen, omdat zij mij meer aanspraken.

JD is voor iedereen DE tuner, maar mijn gevoel zegt, dat je bij JD een nummer bent. Zo komt het tenminste op mij over. Op sommige momenten wat ik lees en ook van andere hoor, straalt er soms een bepaalde arrogantie vanaf. In de trant van: wij zijn JD en wij zijn de beste en dan heb ik er al niks meer mee. Ik heb veel mailcontact gehad met DVX en ik ben er ook wezen kijken. En ik kreeg hier een goed gevoel. Ze denken met je mee en alles is bespreekbaar. Er word ook netjes uitgelegd wat van iets de voor- en nadelen zijn.
Maar zoals BASK004 zegt dat ze duur zijn om een bepaald vermogen te behalen klopt niet. Kijk maar eens goed wat JD "eist" om in mijn geval(R20) rond de 360 pk te komen en wat de kosten daarvan zijn. Ik kan je vertellen, die 4500,- euro heb ik niet uitgegeven voor 360 pk. Kijk maar eens naar mijn uitkomst en met welke optie's deze gehaald is.

Maar zoals hierboven al door andere gezegd is, het gaat om je persoonlijk gevoel.
Dat klopt ja!
Ex edition 30
SjoerdB
Type auto: Golf 5 GTI ED30
Contacteer:

Bericht door SjoerdB »

Ik heb alleen ervaring met JD en omdat het op een meeting was (dus kortingen) was het een stuk aantrekkelijker qua prijzen. Overigens, het was niet bepaald persoonlijk, maar dat had ik ook niet anders verwacht op een meeting. Wat ik wel een punt vond was dat ze al een katalysator klaar hadden liggen ipv. mijn eigen katalysator leeg te halen. Ik snap het qua tijd, maar dat siert ze niet. Ik heb liever mijn eigen spullen weer terug.

Nogmaals, geen slecht woord over JD. De resultaten zijn geweldig te noemen en voor relatief weinig geld heb ik een veel snellere auto, maar het mag inderdaad persoonlijker. ;)
Current: Volkswagen Golf 5 GTI Edition 30 @ 339,5pk/448,9Nm
Ex: Opel Astra GTC 1.9CDTi / Seat Ibiza 6k2 1.9TDi / Seat Ibiza 6k 1.9D
maRRRtinus
Type auto: Audi TTS comp 500

Bericht door maRRRtinus »

Ben het niet eens met de kritiek op JD mbt service. Altijd als ik advies vraag krijg ik snel een net antwoordt terug. En dat de een wat duurder is dan de ander dat is nu eenmaal zo, wat dat betreft is de keus altijd aan jezelf.
golftdi130
Type auto: Golf IV TDI

Bericht door golftdi130 »

Hoezo service en persoonlijker...Ik kom de reacties van Race-Eend inmiddels op heeeel veel forums tegen, ik ben zeker van dat er veel mensen zijn geholpen of hen een slapeloze nacht is bepaard. Volgens mij gebeurd dit allemaal buiten de kantooruren van JD. Deze service is priceless !
yal
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Bericht door yal »

Ik ben altijd keurig geholpen door de mannen van JD.
Daarnaast leveren ze top werk en gaan net zolang door tot iedereen tevreden is.

Indien ik ooit mijn mk7 GTI chip dan wordt het zeker weer een JD-chip , de prijs vind ik minder relevant maar wel de betrouwbaarheid op de lange duur.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
BASK04

Bericht door BASK04 »

Vergeet ook niet dat ze er altijd zijn als er iets is,
ook even buiten de normale uren...................
Laatst gewijzigd door BASK04 op 26 jan 2015, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
BASK04

Bericht door BASK04 »

golftdi130 schreef:Hoezo service en persoonlijker...Ik kom de reacties van Race-Eend inmiddels op heeeel veel forums tegen, ik ben zeker van dat er veel mensen zijn geholpen of hen een slapeloze nacht is bepaard. Volgens mij gebeurd dit allemaal buiten de kantooruren van JD. Deze service is priceless !

Good posting
ferry

Bericht door ferry »

golftdi130 schreef:Hoezo service en persoonlijker...Ik kom de reacties van Race-Eend inmiddels op heeeel veel forums tegen, ik ben zeker van dat er veel mensen zijn geholpen of hen een slapeloze nacht is bepaard. Volgens mij gebeurd dit allemaal buiten de kantooruren van JD. Deze service is priceless !
Blijkbaar niet, aangezien ik veel lees dat ze veel duurder zijn!
SjoerdB schreef:Ik heb alleen ervaring met JD en omdat het op een meeting was (dus kortingen) was het een stuk aantrekkelijker qua prijzen. Overigens, het was niet bepaald persoonlijk, maar dat had ik ook niet anders verwacht op een meeting. Wat ik wel een punt vond was dat ze al een katalysator klaar hadden liggen ipv. mijn eigen katalysator leeg te halen. Ik snap het qua tijd, maar dat siert ze niet. Ik heb liever mijn eigen spullen weer terug.

Nogmaals, geen slecht woord over JD. De resultaten zijn geweldig te noemen en voor relatief weinig geld heb ik een veel snellere auto, maar het mag inderdaad persoonlijker. ;)
Bij mij ook gewisselt geen probleem verder. Alleen wel fijn om het van tevoren te weten.
Ex edition 30
SjoerdB
Type auto: Golf 5 GTI ED30
Contacteer:

Bericht door SjoerdB »

Ja, er zijn zeker veel mensen geholpen door Mark en dat kost allemaal niets, maar dat is de grap; Dit is naast Mark's hobby ook een stukje marketing, jongens. :roll:
Is helemaal niet erg, maar ben je er wel van bewust! Nogmaals, ik kraak JD niet af want ze leveren top werk! ;)
Current: Volkswagen Golf 5 GTI Edition 30 @ 339,5pk/448,9Nm
Ex: Opel Astra GTC 1.9CDTi / Seat Ibiza 6k2 1.9TDi / Seat Ibiza 6k 1.9D
Maarten
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Bericht door Maarten »

Mijn auto is door de vorige eigenaar door JD naar stage 2 getuned. Rijdt perfect. Geen aanmerkingen.
Laatste tijd wel last van lichte koppelslip en via de mail bijna direct reactie (van Mark) op dit probleem en uitleg erbij om het te verhelpen (staat nu op de agenda).

Geen ervaringen overigens met DVX.

Ik denk dat het voor iedereen persoonlijk is en bij goede ervaringen mensen dit misschien teveel bij anderen er in willen "drukken"... waardoor nu deze moddergooi allemaal is begonnen?
Serviced by EMServices.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”