Mijn verslag van de AutoRAI 2015

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Mijn verslag van de AutoRAI 2015

Bericht door Edition30 »

Gisteren naar de auto Rai geweest, had er zin in, zeker na vier jaar wachten.

Lekker op tijd vertrokken en we hadden dus tijd om op ons gemakje een kop koffie met een broodje te eten. Om 11.00 uur gingen de deuren omhoog en mochten we naar binnen. Eerst zoals altijd naar de Jaguar stand gelopen, die was vroeger niet vrij toegankelijk en stond er een Bobby de wacht te houden. Maar tegenwoordig is dat niet meer, dus meteen maar door naar Porsche. De toegang zat nog niet dicht, dus konden we zo doorlopen. Hebben even de nieuwe Targa uitgeprobeerd, wat een mooie wagen met super dak. Ontzettend gaaf om dat dak open en dicht te zien gaan. Na een lekker bakje koffie bij Porsche en een leuk gesprek met een lieftallige dame van Porsche weer verder gegaan. Daarna naar de andere VAG producten. Bij Skoda hebben ze de nieuwe Superb staan, wat een schitterende auto is dat. En wat een ruim interieur (had de vorige al natuurlijk, maar deze heeft de ruimte en de looks). Bij Seat even gekeken naar de Cupra ST, ook heel mooi natuurlijk. Toen was het weer tijd voor koffie ....... , we hebben wel moeten praten als brugman om koffie te krijgen...... . Seat en Skoda jullie maken je hier zelf belachelijk mee!! (Sorry moest dit even kwijt). Daarna door naar VW, eerst even kijken naar de nieuwe Passat (blijf er toch een zwak voor houden), geweldige auto, maar met een Biturbo en 4Motion en een paar extra's gaat dat toch richting de € 70.000. Er stond ook een R van € 63.000 km, ook schitterend natuurlijk. Maar na vier uur en één hal verder moesten we toch een beetje gaan opschieten. Dus snel door naar de ander hallen en af en toe even naar de auto wat spulletjes dumpen en wat eten en drinken. Bij Lotus even gesproken met iemand uit Lochem, hij kende Jeroen en Hans goed, bij hem stond ook de nieuwe Nobel. Wat een kar, maar met een prijs van ca. € 450.000 voor mij onbereikbaar ( ;) ) . Overigens had de auto (een show exemplaar) geen motor. Bij Louwman Exclusief nog even lekker koffie gedronken met poffertjes en een leuk gesprek gehad met een verkoper. Daarna nog even naar de stand van de AVD (je weet wel, van die oranje - witte Porsches) en toen begon het toch op te schieten. Op het laatst nog even langs bij BMW, en daar nog even gesproken met iemand met verstand van snelle BMW's over de M3. Geweldige wagen, zou zomaar de opvolger kunnen worden van mijn Golf, alleen even tellen of ik met het geld in mijn spaarpot tot € 140.000 kom.

Rond 22.00 uur werd het erg rustig en liepen we nog even langs de Subaru, hier raakten we nog even in discussie-tje met de Subaru jongens over hun WRX. Deze was toch echt beter dan een Golf VII R :lol: . De test tussen de WRX en de R was niet objectief geweest........ Was wel leuk, maar inmiddels was het bijna 22.30 uur en dus tijd om er vandoor te gaan.

Was weer een topdag de autoRAI, maar met ruim 12.00 uur in de benen op de Raivloer werd het ook wel tijd om te vertrekken. Dus een beetje moe, maar zeer voldaan, maar zonder veel folders weer huiswaarts gekeerd. Vandaag waren wij lekker vrij om bij te komen, maar de jongens (van de IVA) en de meisjes (de gastvrouwen) mochten vandaag weer en hebben nog negen dagen te gaan. Gaaf toch! Maar lijkt mij wel vermoeiend ;)
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Jordy
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 feb 2014, 14:01
Type auto: Golf 5 GT Sport
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Mijn verslag van de AutoRAI 2015

Bericht door Jordy »

Leuk verslag! Is de capaciteit nu kleiner dan bijv. 6 of 8 jaar geleden? Ik kan me herinneren dat het 4 jaar geleden al wel kleiner zou zijn.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Mijn verslag van de AutoRAI 2015

Bericht door Edition30 »

Nee, het is een stuk kleiner. Drie hallen zijn niet ingericht, of hebben een ander thema (soort circuit en een pand met young- en oldtimers) en een hal die leeg was.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Mijn verslag van de AutoRAI 2015

Bericht door Edition30 »

Denk laat ik eens een verhaaltje maken over de AutoRai. Leuk voor de anderen om ook een verhaal erbij te zetten. Ik dacht iedereen gaat daar naar toch naar toe van dit forum, want we zijn toch ook autoliefhebbers. Krijg ik maar 1 reactie ................. :cry:

Zijn jullie echt niet naar de AutoRai geweest?
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Mijn verslag van de AutoRAI 2015

Bericht door bluetiger »

Ik ben gisteravond geweest. Was alweer erg lang geleden. Moet zeggen dat we er zo doorheen waren. Staat genoeg leuks bij de grote merken.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 305
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:57
Type auto: Golf 7 GTI TCR
Locatie: N-H

Re: Mijn verslag van de AutoRAI 2015

Bericht door Raymond »

Ben ook geweest, Ferrari vond ik wat tegenvallen, maar ja, je mag al blij zijn dat ze er staan. Verder nog in leuke auto's gezeten, zoals RS3, M3, Cupra, Golf R, Mercedes, etc. Subaru WRX STI vond ik belachelijk duur, voor wat je er voor terug krijgt, nu kan je het goed voelen en zien.
Parkeren, kaartje, eten, je bent toch zo weer 60 euro kwijt, kom wel vaker op beurzen, maar daar is alles gratis
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Mijn verslag van de AutoRAI 2015

Bericht door Schippersss »

Dat heeft niks met wat je ervoor krijgt bij subaru. Het fijne bmp cijfertje hier in dit land maakt de auto zo duur. Zie wat deze auto in België bijvoorbeeld kost.
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 305
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:57
Type auto: Golf 7 GTI TCR
Locatie: N-H

Re: Mijn verslag van de AutoRAI 2015

Bericht door Raymond »

Gewoon te duur dus, net een M3 voor bijna 1,5 ton
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Mijn verslag van de AutoRAI 2015

Bericht door bluetiger »

Wel mooi fel groen
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 305
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:57
Type auto: Golf 7 GTI TCR
Locatie: N-H

Re: Mijn verslag van de AutoRAI 2015

Bericht door Raymond »

Dat dan weer wel
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten