Milltek [MKV]
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 31 mar 2015, 19:34
- Type auto: Golf 5 GTI
Milltek [MKV]
Ik wil een Milltek cat back op mijn gti plaatsen.
Vraag me af of de originele uitlaat ergens doorgezaagd moet worden?
Vraag me af of de originele uitlaat ergens doorgezaagd moet worden?
-
- Berichten: 453
- Lid geworden op: 01 jan 2012, 18:09
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: Milltek [MKV]
Uitlaat is in 2 delen. Met koppelstuk tssn downpipe en cat back...
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Milltek [MKV]
Nee hoor, dit hoeft niet.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 16 aug 2015, 17:49
- Type auto: Golf 6 GTI
Re: Milltek [MKV]
Hoe kom je dan bij die boutjes van de uitlaat aan de turbo daar kun je bijna niet bijkomen en vooral niet aan de achterkant
Golf mk 6 GTI is alles!
Groet Giel
Groet Giel
-
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 22 dec 2013, 15:36
- Type auto: MK6 Edition 35
- Locatie: Veluwe
Re: Milltek [MKV]
Bij de turbo die 4 moeren hoeven niet los.
ongeveer halverwege de auto zit 1 schuifmof die los moet en vanaf daar word je milltek cat-back geplaatst
ongeveer halverwege de auto zit 1 schuifmof die los moet en vanaf daar word je milltek cat-back geplaatst
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels
Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 31 mar 2015, 19:34
- Type auto: Golf 5 GTI
Re: Milltek [MKV]
Vroeg me af of de bouten van een Milltek uitlaat systeem wel roestvrij zijn. Er staat op 8.8.
Dat is volgens mij geen inox a2. Heb ze dan ook vervangen.
Dat is volgens mij geen inox a2. Heb ze dan ook vervangen.
Re: Milltek [MKV]
8.8 is inderdaad staal. A2 of A4 is RVS. Ik weet niet welke bouten je vervangen hebt, maar houdt er wel rekening mee dat staal meer kan hebben dan RVS. De stalen bouten zijn sterker en breken minder snek dan de RVS varianten.
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Milltek [MKV]
Dit is geheel afhankelijk van welk type Rvs ze gebruiken. 304 of 316 zijn wat meer rekbaar dan staal en zullen naar verloop van tijd wat oppervlakte corrosie krijgen maar rotten niet door. Staal daar in tegen wel. En dan breekt het makkelijker af. Waarschijnlijk gebruiken ze chinees Rvs wat heel goedkoop is. Hoe magnetischer Rvs is hoe minder de kwaliteit is. Op 144.62 na maar dat is vreselijk duur.
Re: Milltek [MKV]
Dit klopt toch niet hoor. RVS is veel harder dan staal en breekt daarom eerder dan dat het oprekt/vervormt in vergelijking tot staal.NL_MK5 GTI schreef: 304 of 316 zijn wat meer rekbaar dan staal...
Over de verschillende kwaliteiten heb je zeker gelijk in. De ene RVS bout is de andere nog niet

- MK5benGTI
- Berichten: 1209
- Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
- Type auto: Golf MK 5 GTI
- Locatie: Leeuwarden
Re: Milltek [MKV]
Leuk, stukje Materiaalkunde.
Er zitten tussen de RVS304 en de RVS316 geen verschillen in de mechanische eigenschappen. Alleen de corrosieweerstand is van RVS316 hoger dan die van RVS304. Dit komt omdat er in 316 een stofje zit wat Molybdenum heet. Roest RVS316 dan helemaal niet? Het heet toch roest vrij staal? Ten eerste, roest vrij staal bestaat niet maar dit is roest vast staal. Daarnaast kan RVS316 ook zeker roesten. Sterker nog, gaat het soms sneller roesten dan normaal staal.
Waar moet je om denken bij RVS bouten en moeren? Gebruik deze alleen met RVS gereedschap welke je alleen maar gebruikt voor RVS bouten en moeren. Gebruik altijd een smeermiddel tijdens het vastdraaien en probeer de bouten en moeren zachtjes te behandelen. Indien je geen smeermiddel gebruikt kan er veel wrijving ontstaan tussen de moer en de bout waardoor er barstjes in de RVS laag komen. (zeker met fijn metrische draad) Doordat de RVS laag is gebarsten komt hier zuurstof bij en gaan de bout en moer ontzettend aan elkaar vast zitten. Dit fenomeen heet koud lassen. Heb hier op het werk een voorbeeld van liggen, zal er straks ff een foto van maken. BTW, gebruik geen lucht gereedschap met RVS bouten en moeren aangezien je hiermee teveel wrijving creëert door te snel draaien, je hebt de draaisnelheid niet bepaald in de hand.

Er zitten tussen de RVS304 en de RVS316 geen verschillen in de mechanische eigenschappen. Alleen de corrosieweerstand is van RVS316 hoger dan die van RVS304. Dit komt omdat er in 316 een stofje zit wat Molybdenum heet. Roest RVS316 dan helemaal niet? Het heet toch roest vrij staal? Ten eerste, roest vrij staal bestaat niet maar dit is roest vast staal. Daarnaast kan RVS316 ook zeker roesten. Sterker nog, gaat het soms sneller roesten dan normaal staal.
Waar moet je om denken bij RVS bouten en moeren? Gebruik deze alleen met RVS gereedschap welke je alleen maar gebruikt voor RVS bouten en moeren. Gebruik altijd een smeermiddel tijdens het vastdraaien en probeer de bouten en moeren zachtjes te behandelen. Indien je geen smeermiddel gebruikt kan er veel wrijving ontstaan tussen de moer en de bout waardoor er barstjes in de RVS laag komen. (zeker met fijn metrische draad) Doordat de RVS laag is gebarsten komt hier zuurstof bij en gaan de bout en moer ontzettend aan elkaar vast zitten. Dit fenomeen heet koud lassen. Heb hier op het werk een voorbeeld van liggen, zal er straks ff een foto van maken. BTW, gebruik geen lucht gereedschap met RVS bouten en moeren aangezien je hiermee teveel wrijving creëert door te snel draaien, je hebt de draaisnelheid niet bepaald in de hand.
Dat klopt niet, staal heeft een hogere elasticiteitsmodulus (maat voor de stijfheid van je materiaal, hoe hoger deze waarde des te minder snel gaat hij vervormen) dan RVS, ongeacht 304 of 316, immers deze hebben dezelfde mechanische eigenschappen. RVS heeft een lagere waarde waardoor deze eerder aan je rekgrens van het materiaal zal zitten.NL_MK5 GTI schreef:304 of 316 zijn wat meer rekbaar dan staal
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 31 mar 2015, 19:34
- Type auto: Golf 5 GTI
Re: Milltek [MKV]
Over de mindere rekkracht van rvs had ik ook gelezen. Dit voor ik de 8.8 staal heb vervangen.
Moeren had ik niet nodig omdat deze in het beugelsysteem verwerkt zitten.
Zal wel een reden zijn waarom een gerenommeerd merk als milltek 8.8 gebruikt in zijn beugels. Ik zal wel zien. Bij de orginele uitlaat was de beugel verroest en heb ik deze moeten doorslijpen. De kop van de bouten zat ook aan de bovenkant wat losmaken extra moeilijk maakte. Daarom ook dus.
Trouwens de schuifmof op de milltek is overlaatst losgekomen en reed ik dus een dagje zonder dempers at all. En de buurt heeft het geweten. Nu zit hij er wel deftig op.
Moeren had ik niet nodig omdat deze in het beugelsysteem verwerkt zitten.
Zal wel een reden zijn waarom een gerenommeerd merk als milltek 8.8 gebruikt in zijn beugels. Ik zal wel zien. Bij de orginele uitlaat was de beugel verroest en heb ik deze moeten doorslijpen. De kop van de bouten zat ook aan de bovenkant wat losmaken extra moeilijk maakte. Daarom ook dus.
Trouwens de schuifmof op de milltek is overlaatst losgekomen en reed ik dus een dagje zonder dempers at all. En de buurt heeft het geweten. Nu zit hij er wel deftig op.
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 31 mar 2015, 19:34
- Type auto: Golf 5 GTI
Re: Milltek [MKV]
Verder zou ik nooit nog voor een resonated versie gaan. Ik hoor weinig of geen verschil met de originele. Heb het enkel en alleen gedaan ivm belgische keuring.
De achterdemper is goed zichtbaar bij de milltek wat ik niet mooi vind, maar dat is detail. De grotere eindstukken zijn natuurlijk wel vet.
Bij een nieuwe auto zou ik direct gaan voor een middendemper delete. cheap en knalt net zo lekker.
Gerust voor vier jaar dan. Wouten niet meegerekend.
De achterdemper is goed zichtbaar bij de milltek wat ik niet mooi vind, maar dat is detail. De grotere eindstukken zijn natuurlijk wel vet.
Bij een nieuwe auto zou ik direct gaan voor een middendemper delete. cheap en knalt net zo lekker.
Gerust voor vier jaar dan. Wouten niet meegerekend.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten